- 5.7.2020 klo 12:29 / Teslan takuu
Pystyykö Teslaa käyttämään ilman tuota näyttöä?
EDIT: Ja millaiset vastaantulot Teslalla on takuuajan jälkeen?
EDIT: Ja millaiset vastaantulot Teslalla on takuuajan jälkeen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä - Teslalla yleinen korjaustakuu on 12 kk tai 12 500 mailia, kumpi sitten ennemmin täyttyykin.lortti sanoi:Mitä täällä nyt mouhotaan? Ei tää koske uuden auton takuuta. Saako jostain muka tätä pitemmän takuun korjatuille osille?
Mistä tämä tieto on peräisin? Minun takuuehdoissani lukee että neljä vuotta tai 80 000 km.Classic sanoi:Kyllä - Teslalla yleinen korjaustakuu on 12 kk tai 12 500 mailia, kumpi sitten ennemmin täyttyykin.
Nyt kysymyksessä oli keskeisestä yksiköstä, jossa Teslalla on ollut aiemmin pitkä takuu, mutta liikaa murheita ja jota asiaa tutkitaan myös viranomaistaholla. Tesla vastasi asiaan omalla tavallaan ja puolitti takuun ;D
Saako tuon 4v/80tkm myös huolletuille komponenteille vai mahtaako tuo 12kk/12,5k mailia koskea juurikin niitä? Monella saksalaisella merkillä taitaa olla 2 vuotta varaosatakuu huolimatta siitä minkä ikäiseen autoon osa päätyi käyttöön.kaius sanoi:Mistä tämä tieto on peräisin? Minun takuuehdoissani lukee että neljä vuotta tai 80 000 km.
eGe sanoi:Saako tuon 4v/80tkm myös huolletuille komponenteille vai mahtaako tuo 12kk/12,5k mailia koskea juurikin niitä? Monella saksalaisella merkillä taitaa olla 2 vuotta varaosatakuu huolimatta siitä minkä ikäiseen autoon osa päätyi käyttöön.
Varmaan siellä lukee noinkin. Mutta Teslan yleisissä takuuehdoissa on useita tarkennuksia ja rajoituksia, joista nyt oli kysymys...kaius sanoi:Mistä tämä tieto on peräisin? Minun takuuehdoissani lukee että neljä vuotta tai 80 000 km.
Olisi ehkä kannattanut laittaa tieto että kyse on huollettujen osien takuusta eikä uusien autojen jo ihan siihen ekaan viestiisi.Classic sanoi:Siis - tässä tämän päivän agenda vielä kerran (uuden auton takuu on oma pumaskansa) https://www.tesla.com/sites/default/files/downloads/tesla-parts-accessories-body-repair-limited-warranty-en-us.pdf?redirect=no
Ai uuden auton osalta? Näytätkö missä?Classic sanoi:Varmaan siellä lukee noinkin. Mutta Teslan yleisissä takuuehdoissa on useita tarkennuksia ja rajoituksia, joista nyt oli kysymys...
Valtaosa tuskin edes tietää mikä varaosatakuu on, eli tämä toteamus voi olla hyvinkin totta. Tuskinpa olisi itsellekään mikään dealbreaker mutta sinnehän se menee samaan saaviin muiden miinusten kanssa...Hesusnis sanoi:Tämäkään ei ole varmaankaan kellekkään Teslaa haluavalle, mikään no deal juttu ja Teslan vastustajat ei osta, vaikka tuo varaosatakuu olisi 6 vuotta.
Niin “replacement units”. Eli ei koske uuden auton osia vaan varaosien takuuta. Big deal.Classic sanoi:Ihme vänkäämistä selvässä asiassa ;D https://electrek.co/2020/07/04/tesla-updates-warranty-problematic-media-unit-touchscreen/
Riippuu keneltä kysytään. Sellaiselle henkilölle, joka on ostanut vaikkapa 4 vuotta vanhan Model S:n ja on juuri korjauttanut siihen parilla touhutonnilla keskinäytön, alkaa olla jo merkitystä miten pitkä se varaosatakuu onkaan. Noin keskeisellä auton komponentilla vain vuoden takuu on jo ohutta kettuilua vanhalla Teslalla ajavaa kohtaan.kaius sanoi:Big deal.
Keskeisten toimintojen pitkät takuut ovat kuluttajalle vakuus (uuden) tekniikan luotettavuudesta. Tämä heijastuu tietenkin jälleenmyyntiarvoon.Takuuaikaa nopeammin vikaantuvan yksikön, tässä tapauksessa näytön, takuun puolittaminen on merkki bisneksen kovenemisesta...Patteri sanoi:Tesla siirtyy askel askeleelta lähemmäs "ihan tavallista autovalmistajaa". Alkuaikojen startup-käytännöt Model S tienraivaajien kanssa alkaa olla historiaa ja kautta linjan yritys omaksuu muiden voittoa tahkovien yritysten käytäntöjä.
Tesla kertoo kuluttajille noudattavansa rajoitettua takuuta - koskevat erilliset takuuehdot sitten uutta autoa, käytettyä autoa tai eilen keskustelussa ollutta varaosa-/korjaustakuuta. Teslan takuuvuosi rinnastetaan 20 000 kilometriin, kumpi sitten ensin täyttyykin. Minulle kilometrimäärä olisi ok., mutta moni tuntuu ajelevan enemmänkin. Tesla-varaosien/korjausten rajoitettu takuu alkaa niiden ostopäivästä ja kestää 1 vuoden tai 20 tkm. Poikkeuksia ovat mm. voimansiirtoyksikkö ja korkeajänniteakku, joiden takuu on 4 vuotta tai 80 tkm. Modifioinneista huolimatta murheita kerännyt kosketusnäyttö ja mediayksikkö oli aiemmin pidemmällä neljän vuoden takuulla, mutta nyt siis 2 vuotta tai 40 tkm...Penguin sanoi:Auton ja sen alkuperäisvaraosien takuun on EU:ssa oltava vähintään kaksi vuotta ilman rajoituksia...
Classic sanoi:Tesla kertoo kuluttajille noudattavansa rajoitettua takuuta - koskevat erilliset takuuehdot sitten uutta autoa, käytettyä autoa tai eilen keskustelussa ollutta varaosa-/korjaustakuuta. Teslan takuuvuosi rinnastetaan 20 000 kilometriin, kumpi sitten ensin täyttyykin. Minulle kilometrimäärä olisi ok., mutta moni tuntuu ajelevan enemmänkin. Tesla-varaosien/korjausten rajoitettu takuu alkaa niiden ostopäivästä ja kestää 1 vuoden tai 20 tkm. Poikkeuksia ovat mm. voimansiirtoyksikkö ja korkeajänniteakku, joiden takuu on 4 vuotta tai 80 tkm. Modifioinneista huolimatta murheita kerännyt kosketusnäyttö ja mediayksikkö oli aiemmin pidemmällä neljän vuoden takuulla, mutta nyt siis 2 vuotta tai 40 tkm...
[/noae]Penguin sanoi:Kohtuutonta on mielestäni se, että valmistaja tietää tehneensä virheen, on korjannut asiaa, mutta ilmeisesti kieltäytyy vaihtamasta osaa (tai koko näyttöä, tietokoneineen) maksutta ehjään.
Suurempi (kapasiteettinen) eMMC ei sinällään olisi ratkaisu, joskin sillä ongelma siirtyisi pidemmälle. Kyllä ongelma on siinä, että sinne ylipäätään lokitietoa kirjoitetaan. eMMC on piirilevylle kiinteästi juotettu flashmuistipiiri. Ikäänkuin siellä olisi micro-SD-muistikortti kiinteästi piirilevyllä. Muistipiiri kuluu aina, kun sinne kirjoitetaan ja massiivinen lokitiedon kirjoittaminen on vuoteen 2015 asti kuluttanut muistipiiriä huomattavan paljon. Muisti ei kuitenkana tule täyteen, kun sieltä poistetaan vanhoja lokeja. Suurempi muisti toki sallisi sen, ettei samaan kohtaan muistia kirjoiteta niin usein ja kuluminen hidastuisi, mutta kyllä avain on siinä, ettei sinne flash-muistille pitäisi lokeja kirjoittaa lainkaan. Jos nyt sitten ihan välttämätön ne lokit on kirjoittaa, niin niitä varten pitäisi olla oma piirinsä, joka mielellään olisi vaihdettavalla muistikortilla ja siten helposti korjattavissa.
Tuo keskinäytön eMMC on vielä korjattavissa siinä vaiheessa, kun näyttö alkaa ensimmäisiä kertoja oireilemaan. Jos näytön herääminen vaatii useamman uudelleenkäynnistyksen ratin nappeja yhtä aikaa painamalla, tai syvemmän uudelleenkäynnistyksen ratin napeilla ja jarrupolkimella, niin eMMC:n vaihtamista kannattaa alkaa kyselemään. Viimeistään siinä vaiheessa, kun herättely vaatii huoltokäyntiä Teslalla, on tuo syytä tehdä, jotta muistilta olisi vielä mahdollista saada ulos auton tunnistetiedot ja salausavaimet. Ilman niitä ei piirin vaihtoa kannata tehdä, koska autoa ei saada ottamaan yhteyttä Teslan palveluihin jos sillä ei ole identiteetti ja salausavaimet kunnossa.
Siinä vaiheessa, kun näyttö oireilee, niin Tesla-foorumeilta ja -blogeista etsimään Verner Hemmilän yhteystietoja ja kysymään miten tuon korjaus onnistuisi.