https://yliteippaus.fi/

Tesla Roadster (2020 ->)

BarrelNut

Klassikkoainesta
Liittynyt
22.9.2015
Elon Musk promised a surprise during the Tesla semi unveiling event, and boy did he deliver: the return of the Roadster. But it’s no repeat performance. The stunning four-seater roadster boasts jaw-dropping numbers, that if they measure up to Musk’s claims, will make it the world’s fastest production car. In his remarks, Musk described it as a “smackdown” to the fossil fuel-addicted auto industry.

The finale to his semi-truck reveal was all about driving home that point. As the opening guitar licks of the Beastie Boy’s “Sabotage” blasted over the loud speaker, a beam of red zipped across the parking lot. The second-generation Tesla Roadster came to an abrupt halt, and a grinning Elon Musk came back on the mic to introduce his latest baby, which will likely cause Porsche and Ferrari to break a sweat.

Musk claimed the base model will do zero to 60 in 1.9 seconds, which if true would make it the first time a production vehicle to crack the 2-second threshold. He also said the new Roadster would climb from 0 to 100 mph in 4.2 seconds, and will clear the quarter mile in 8.9 seconds (in case the Fast & Furious drag race franchise comes calling.)

“It’ll be faster than that jet over there,” Musk quipped, as an airplane soared over the exultant crowd crammed into Tesla’s Hawthorne, California facility.

Musk said he wouldn’t confirm the top speed, but hinted that it was “above 250 mph.” By comparison, the Agera RS by Sweden’s Koenigsegg currently holds the world record at 277.9 mph.

As fans gasped, Musk said the Roadster had a 200kwh battery pack and a 620-mile range per charge, or over 1,000 kilometers. Again, another record shattered. Or so Musk claims. Imagine driving to Los Angeles to San Francisco, and back, without recharging, Musk teased.

The vehicle has three motors, one in the front and two in the rear, all-wheel drive and torque steering.

The design is clear strike against the sports car industry. There are possible cues from all the majors players, including a McLaren P1 cockpit, an Acura NSX exterior, Bugatti Chiron headlights, a Targa-like roof, and a rear reminiscent of an Aston Martin DB10.

“The point of doing this is to give a hardcore smackdown to gasoline cars,” Musk said. Driving any other turbo-charged sports car, is going to feel like a steam engine with a side of quiche.

While Model 3 customers wait, Tesla has dug in its heels and reminded its fans where the brand-love all began — the 2008 Roadster. Musk has been teasing the return Tesla’s first production car since 2011, when the vehicle ended its run. But the promised date of 2014 came and went, and instead the electric automakers fans got the Model S, followed by the X and the 3. This evening’s semi truck unveiling was meant to signal the next stage in Musk’s Master Plan. As Musk shown time and again he has learned the art of flipping the script by delivering heavy on delight.

2020-tesla-roadster.jpg


2020-tesla-roadster.jpg
 
Minneköhän se 200kwh akku menee? Eikös se ole melkein tuplasti suurempi kuin model S:n parhaassa versiossa? Kuvien perusteella taitaa olla hieman koko kasvanut edelliseen Roadsteriin nähden.
 
Mielenkiintoinen auto on kyllä tuo uusi Roadster.

Hinta lienee jopa edukas, jos vertaa mihinkään muuhun saman suorituskyvyn antavaan autoon.

Founder-sarjan Roadsterin varaus edellyttää € 4.000 ennakkomaksua luottokortilla sekä € 211.000 pankkisiirtoa 10 päivän sisällä.
 
Turbo sanoi:
Mielenkiintoinen auto on kyllä tuo uusi Roadster.

Hinta lienee jopa edukas, jos vertaa mihinkään muuhun saman suorituskyvyn antavaan autoon.

Founder-sarjan Roadsterin varaus edellyttää € 4.000 ennakkomaksua luottokortilla sekä € 211.000 pankkisiirtoa 10 päivän sisällä.
Siis ennakkoon pitäisi maksaa 215k€ :eek:
 
Käytännössä se on noin. Tuhat ensimmäistä voi ostaa erikoismallin jo nyt. Etumaksu tavalliseen malliin on vain $5000+$45.000. Toimitukset taitavat alkaa vasta 2020, jos Tesla on vielä pystyssä silloin. Amerikkalaisilla taitaa olla liisinki myös mahdollista.
 
Mikähän Roadsterin aikataulu on? Alkaa vuosi 2020 olemaan lopuillaan.

Lähetetty minun SM-A505FN laitteesta Tapatalkilla

 
drT sanoi:
Mikähän Roadsterin aikataulu on? Alkaa vuosi 2020 olemaan lopuillaan.

Lähetetty minun SM-A505FN laitteesta Tapatalkilla

Tarvittavat palikat muotoutuvat vasta kun Plaid versio Model S:stä on ajossa kulutajilla eli ehkä 2022?
 
drT sanoi:
Mikähän Roadsterin aikataulu on? Alkaa vuosi 2020 olemaan lopuillaan.

Lähetetty minun SM-A505FN laitteesta Tapatalkilla

Onhan tässä vielä melkein kaksi kuukautta aikaa. Elon pitää aina lupauksensa, joten kyllä se on tulossa.
 
Corvike sanoi:
Onhan tässä vielä melkein kaksi kuukautta aikaa. Elon pitää aina lupauksensa, joten kyllä se on tulossa.

Elonia kiinnostaa nyt vain Marsin valloitus kun sen valloituksen aikataulu on kaukana tulevaisuudessa. Koko mieshän on pelkkiä lupauksia - perinteinen torikauppias  8) FSD tulee 1/2v päästä - taidettiin näin luvata jo vuonna 2014 ja edelleen se sama 1/2v päästä tulee lupaus huulilla...
 
Onkos tämä malli kuopattu, kun ei ole enää Teslan sivuilla tilattavissa/ katsottavissa ainakaan tuossa malliston yhteydessä?
 
JuhaSS sanoi:
Onkos tämä malli kuopattu, kun ei ole enää Teslan sivuilla tilattavissa/ katsottavissa ainakaan tuossa malliston yhteydessä?
Panic not! Sieltä se löytyy valikon alta kuten muutkin ei vielä valmustuksessa olevat mallit. Tilausta vaan vetämään!

https://www.tesla.com/fi_FI/roadster
 
jalkkis sanoi:
Nyt on ihan tyylikäs peli. Millaiset suoritusarvot perusmallilla on?
Siellähän nuo lukee. 0-100 km/h 2.1 s ja varttimaili alle yhdeksän sekunnin. Huippunopeus yli 400 km/h ja range 1000 km.
 
kaius sanoi:
Huippunopeus yli 400 km/h.
Mahtaakohan peltipoliisin kameran ottamasta kuvasta saada auton rekisterinumerosta selkoa, jos tuollaista vauhtia pyyhkäisee menemään?
 
Vaari sanoi:
Mahtaakohan peltipoliisin kameran ottamasta kuvasta saada auton rekisterinumerosta selkoa, jos tuollaista vauhtia pyyhkäisee menemään?

Ei taida tässä maassa olla yhtään tolppaa sellaisessa paikassa, että kukaan uskaltaisi ajaa tuollaisella nopeudella siihen ajaa.
 
Musk ilmoitti että Roadsterin insinöörityö viimeistellään tänä vuonna ja tuotanto alkaa ensi vuonna. Syyksi viivästykseen kertoo kolmimoottorijärjestelmän ja kehittyneemmän akkutekniikan vaatimukset
 
kaius sanoi:
Musk ilmoitti että Roadsterin insinöörityö viimeistellään tänä vuonna ja tuotanto alkaa ensi vuonna. Syyksi viivästykseen kertoo kolmimoottorijärjestelmän ja kehittyneemmän akkutekniikan vaatimukset

Plaid+ ässän luvut ovat jo melkein uskomattomia, mitä mahtaa roadsterin lopulliset lukemat olla? Hintakin melko lähellä ässää, 200 kilodollaria taisi olla alunperin.
 
Patteri sanoi:
Plaid+ ässän luvut ovat jo melkein uskomattomia, mitä mahtaa roadsterin lopulliset lukemat olla? Hintakin melko lähellä ässää, 200 kilodollaria taisi olla alunperin.

Pitäisi olla ihan sama tech kuin toi Plaid+ mutta Musk on toistuvasti maininnut, että siinä on sen lisäksi vielä spaceX extraa mukana. Eli että pyörät eivät ole ainut asia joka kiidättää roadsteria vauhtiin paikaltaan.
 
lnaukkar sanoi:
Pitäisi olla ihan sama tech kuin toi Plaid+ mutta Musk on toistuvasti maininnut, että siinä on sen lisäksi vielä spaceX extraa mukana. Eli että pyörät eivät ole ainut asia joka kiidättää roadsteria vauhtiin paikaltaan.
Roadster lienee kevyempi ja aerodynaamisempi kuin S joten samalla voimalinjalla se todennäköisesti liikahtaa vielä hieman Plaid plussaa ripeämmin ja pitemmälle.