https://yliteippaus.fi/

Tesla Roadster (2020 ->)

kaius sanoi:
Roadster lienee kevyempi ja aerodynaamisempi kuin S joten samalla voimalinjalla se todennäköisesti liikahtaa vielä hieman Plaid plussaa ripeämmin ja pitemmälle.

No toisaalta myös niin, että jos Model S plaid+ liikahtaa oikeasti 1.9 sec 0-100, niin se on renkaan pitokyvyn äärirajoilla, joten tuosta ei kymmenyksiä enää saa pois pelkästään autoa keventämällä.
 
lnaukkar sanoi:
No toisaalta myös niin, että jos Model S plaid+ liikahtaa oikeasti 1.9 sec 0-100, niin se on renkaan pitokyvyn äärirajoilla, joten tuosta ei kymmenyksiä enää saa pois pelkästään autoa keventämällä.
Teslan sivuthan lupaa Plaid +:lle alle 1,99s 0-60mph ja 520 mailia rangea kun taas Roadster 1,9s ja 620 mailia. Eli pientä eroa kiihdytyksessä kevyemmän hyväksi ja rangessa isompi ero aerodynamiikan myötä.
 
Kestääkö noilla kiihdyttää nykyisin useamman kuin kerran täysillä nollasta sataan ilman että jäähdytellään akkua vartin? Alunperin Tesla oli limb modessa puolessa välissä Nyrreä.
 
Zaphod sanoi:
Kestääkö noilla kiihdyttää nykyisin useamman kuin kerran täysillä nollasta sataan ilman että jäähdytellään akkua vartin? Alunperin Tesla oli limb modessa puolessa välissä Nyrreä.

Ei kestä ja se ekakin kiihdytys tarvitsee lämmittelyä alleen.

Mutta kukaan ei vielä tiedä miten sitten tuo uusi Model S plaid tai tämä roadster aikanaan kulkee. Se jää nähtäväksi.
 
Zaphod sanoi:
Kestääkö noilla kiihdyttää nykyisin useamman kuin kerran täysillä nollasta sataan ilman että jäähdytellään akkua vartin? Alunperin Tesla oli limb modessa puolessa välissä Nyrreä.

Ässän ja Äxän akkujen jäähdytystä on parannettu tähän faceliftiin ja plaid+ tulee ihan uudet systeemit. Eiköhän uuden jäähdytyksen kyvykkyys selviä pian.
 
lnaukkar sanoi:
Ei kestä ja se ekakin kiihdytys tarvitsee lämmittelyä alleen.

No itse asiassa nykyinenkin Model S P100D kykenee saavuttamaan sadan kilometrin tuntivauhdin kylmällä akulla ilman mitään valmisteluja. Jopa niin ripeästi että lista viiden hengen perheautoista jotka tekevät sen nopeammin lienee aika lyhyt hintaluokasta riippumatta ja samaan hintaan ei taida löytyä yhtään.

Tämä ihan vaan muistutuksena kun jotkut tykkäävät antaa ymmärtää että Teslat häviävät Trabantillekin ilman valtavia esivalmisteluja.
 
Musk lupailee nyt, että Roadster esitellään tämän vuoden lopussa ja myynti alkaa ensi vuonna. Nollasta sataan kiihdytys pitäisi hoitua alle sekunnissa. Saapa nähdä miten käy: