https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Tesla Model Y

Minulla myös työsähköposti siinä, vaikka kaikki muut yksityisasiat hoidan gmailin kautta. Teslalta sanottiin että auto tulee kesäkuun alkupuolella ja että auto on matkalla maahan, leasing firma arvioi että 26.6 tulee. Onko leasing firmalla mitään roolia auton luovutuksessa?

Nimimerkillä ensimmäinen leasing auto
Ei pitäisi olla mitään muuta roolia, kuin laskun lähettäminen työnantajallesi.

Jotenkin kaihdan ajatusta, että äppiin pitää rekisteröityä työsähköpostilla. Minä kun sitä autoa ajan seuraavat 3 vuotta. Täytyy vähän selvitellä, jos sen saisi jotenkin omalle gmailille.
 
Tuli 150 km verran Supercharger -latausoikeutta sähköpostiin. "Akku on enintään 50 % ladattu uuden käytännön mukaisesti." Toivottavasti ei kovin paljon alle, ettei heti kotimatkalla tarvii latailla.
En oo elläissäni nähny Superia, vaikka 3 v. sähköautoiltu; täytyy poiketa joskus kokeilemaan.
 
^eli hekin Teslalla laskevat, että 100% akulla pääsis 300km ??
(mulla Volvolla ollut aina bensatankki täynnä tai akku täynnä luovutettaessa)
 
Tuli 150 km verran Supercharger -latausoikeutta sähköpostiin. "Akku on enintään 50 % ladattu uuden käytännön mukaisesti." Toivottavasti ei kovin paljon alle, ettei heti kotimatkalla tarvii latailla.
En oo elläissäni nähny Superia, vaikka 3 v. sähköautoiltu; täytyy poiketa joskus kokeilemaan.
Ainakin viime aikoina autoissa ollut se reilu 80% akkua luovutuksessa. Tosin jos on hirveä kiire niin eivät välttämättä pysty latailla kaikkia autoja tuonne asti jolloin voi sitten käytellä nuo superit jos sellainen sattuu matkareitillä olemaan.
 
Minulla latausjärjestys menee näin:

Lidl
K-lataus
ABC
Muut
Tesla supercharger (jos pakko)

Johtuu ihan teslan ahneesta hinnoittelusta, muut on halvempia.
 
Nopeus edellä mennään eli ABC ykkönen, sitten K ja kolmantena virta ja superi (niitä kun ei vielä omilla reiteillä ole).

Hinnalla ei sinällään ole väliä reissunpäällä, Recharge/ionity sitten on vihonviimeinen törkeillä hinnoillaan, jos ei mitään muuta löydy.
 
Mulla oli perjantaina luovutuksessa ~80% ja 150km Supercharger crediittejä tuli kans. Sanoivat että on joku EU säädös liittyen auton kuljettamiseen ladattuna.

Latausasemista tulee käytettyä primääristi ABC:ta kun siellä lataukset menee firman latausedun piikkiin. ABC on kyllä muutenkin ollut käytettävyyden takia se lemppari.
 
No niin. Tännään otin osaa muiden kanssa joukkoluovutustilaisuuteen Vetokujalla ja
Rwd alle. :)
Mittarissa 11 km.
Akun varaus 93 %.
En havainnut sisä-/ulkopuolisia puutteita enkä kuljetusvaurioita.
Saumat suorat ja valot kohdillaan.
Ajossa ei tuulensuhinoita, kitinöitä, natinoita eikä räminöitä. Hieman pintakova jousitus aiempiin autoihini verrattuna.
Suojatien töyssy ylittyy eleettömästi. Rengaspaineet olivat 3,4 bar. (ohje kylmänä 2,9 bar, 19" renkaat). Laskin kohti ohjearvoa niin hieman luulisi paranevan kulku.
 
kuulostaapa erikoiselta.
onko siellä paljonkin luovutuksia samaan aikaan?
Oisko ollu noin kymmenkunta. Eri ikäisiä, yksin autoaan hakevia ja pariskuntia.
Joo oli erikoinen tilaisuus, tuli vähän sellainen autokilpailu mieleen missä autot ovat rivissä ja kuljettajat ryntäävät luvan saatuaan omilleen ja ajavat pois. Toki nyt tsekattiin toimitussisältö samalla tietenkin.
:)
 
Kyllä näitä tulee vastaan jo kokoajan... Olen ottanut positiivisen kannan, tesla on nykyajan toyota.
Toisaalta iso auto määrä takaa varaosat ja lisävarusteet sekä korjaamot oppii korjaamaan näitä, yksilöllisyyttä ei sitten ole pätkän vertaa.
 
Aika harva varmasti ostaa Teslan erottuakseen?
Alussahan Teslan osti sellainen joka halusi omistaa massasta poikkeavan auton. Ei se enää sillä tavoin nauti siitä asemastaan, nyt hinta on ehkäpä se ensimmäinen syy, sitten tilat (Y:ssä) ja ehkä sitten vasta range.

Hyvät latausmahdollisuudet syö koko ajan sitä pitkän rangen hyötyä. Kun matkustajat tykkäävät taukoja pitää niin sitten sama myös ladata.
 
No niin. Tännään otin osaa muiden kanssa joukkoluovutustilaisuuteen Vetokujalla ja
Rwd alle. :)
Mittarissa 11 km.
Akun varaus 93 %.
En havainnut sisä-/ulkopuolisia puutteita enkä kuljetusvaurioita.
Saumat suorat ja valot kohdillaan.
Ajossa ei tuulensuhinoita, kitinöitä, natinoita eikä räminöitä. Hieman pintakova jousitus aiempiin autoihini verrattuna.
Suojatien töyssy ylittyy eleettömästi. Rengaspaineet olivat 3,4 bar. (ohje kylmänä 2,9 bar, 19" renkaat). Laskin kohti ohjearvoa niin hieman luulisi paranevan kulku.
Paranee kun 2.9 kylmänä. Lämmöt nousee sen 0.3 aina kun ajelee. Itse yllätyin yleensäkin Tesla autosta positiivisesti
 
No niin. Tännään otin osaa muiden kanssa joukkoluovutustilaisuuteen Vetokujalla ja
Rwd alle. :)
Mittarissa 11 km.
Akun varaus 93 %.
En havainnut sisä-/ulkopuolisia puutteita enkä kuljetusvaurioita.
Saumat suorat ja valot kohdillaan.
Ajossa ei tuulensuhinoita, kitinöitä, natinoita eikä räminöitä. Hieman pintakova jousitus aiempiin autoihini verrattuna.
Suojatien töyssy ylittyy eleettömästi. Rengaspaineet olivat 3,4 bar. (ohje kylmänä 2,9 bar, 19" renkaat). Laskin kohti ohjearvoa niin hieman luulisi paranevan kulku.
Odottelen tässä tietoa koska pääsen hakemaan omani, ei kuumota yhtään. 🥶

Ovatko kaikki muuten saksalaisia mitä nyt tulee?
 
y lähti tänään täyteen äänieristykseen, kolme päivää kestää. Vähän jännittää miten sen huomaa jos huomaa.
Muutamat kaverit jotka ovat olleet ensi kertaa kyydissä ovat olleet vähän pettyneitä juurikin ääniin, kommentit ovat olleet että eihän tämä poikkea polttomoottorista. Hiljaisuus on yksi laadukkaan auton merkki ja toivottavasti ovien luvalla sanoen rämähtävä ääni poistuu kun ne sulkee.
Joillakin on ärsyttävä tapa sulkea ovi niin että koko auto liikkuu metrin sivusuunnassa. Esim. vaimoni...
 
Takaveto tulee Kiinasta. Long Range malli oli jollain tänään luovutuksessa, siitä en ole varma mistä tulee.
Ei sillä ole mitään merkitystä missä auton tuotantomaa on. Laatukontrolli, osat, prosessit jne ovat hyvin todennäköisesti samat kootaanko tuote Saksassa, Jenkeissä tai Kiinassa. Kaiki Applen tuoteet (jatkossa osa Intiassa) tehdään Kiinassa. Itse teettänyt muotia Kiinassa pitkään, huippulaatua ja pitkälti robotisoitua tuotantoa tasalaadulla.
 
Ei sillä ole mitään merkitystä missä auton tuotantomaa on. Laatukontrolli, osat, prosessit jne ovat hyvin todennäköisesti samat kootaanko tuote Saksassa, Jenkeissä tai Kiinassa. Kaiki Applen tuoteet (jatkossa osa Intiassa) tehdään Kiinassa. Itse teettänyt muotia Kiinassa pitkään, huippulaatua ja pitkälti robotisoitua tuotantoa tasalaadulla.
Jenkkitehtailta etenkin Fremontista tulevissa autoissa (S ja X eurooppaan) ollut todella heikko laatu kun vertaa kiinan ja saksan. Shanghain tehdas on ainakin tuottanut yleisesti tasalaatuisempaa kamaa, tosin berliini ilmeisesti nykyisin samaa luokkaa
 
Ei sillä ole mitään merkitystä missä auton tuotantomaa on. Laatukontrolli, osat, prosessit jne ovat hyvin todennäköisesti samat kootaanko tuote Saksassa, Jenkeissä tai Kiinassa. Kaiki Applen tuoteet (jatkossa osa Intiassa) tehdään Kiinassa. Itse teettänyt muotia Kiinassa pitkään, huippulaatua ja pitkälti robotisoitua tuotantoa tasalaadulla.
Minulle ostajana sillä on merkitystä.En olisi missään nimessä ostanut Freemontissa tehtyä. Grynheide 50/60 ja Kiinassa tehdyn ilman muuta.