https://tummennuskalvot.fi/

Tesla Model S

Tällä viikolla huomasin että asetuksiin on ilmestynyt valinta missä nopeudessa alusta lasketaan ala-asentoon automaattisesti. Tulikos se tässä viimeisessä päivityksessä, vai jo aikaisemmin?

Itse laitoin 100kmh rajaksi jolloin alusta laskeutuu ala-asentoon 14cm --> 13cm.
 
Douge DeMuro koeajaa uuden Model S Plaidin. Autossa on kyllä paljon hyviä juttuja, mutta laatu on tuttua Teslaa. Uudesta autosta tippuu nimittäin jo maalit ja maalauksen laatu on muutenkin huono. Myös laatuvaikutelma sisällä on ämpärimuoveineen hintaan nähden ala-arvoinen.

Muuten Doug kyllä tykkäsi autosta. Vaikka sitä rokotettiin vanhentuneesta ulkonäöstä ja huonosta laadusta, niin se on silti on Dougin pisteytyksellä luokassaan paras auto. Taakse jää Porsche, BMW ja Audi.

 
el_ucca sanoi:
Douge DeMuro koeajaa uuden Model S Plaidin. Autossa on kyllä paljon hyviä juttuja, mutta laatu on tuttua Teslaa. Uudesta autosta tippuu nimittäin jo maalit ja maalauksen laatu on muutenkin huono. Myös laatuvaikutelma sisällä on ämpärimuoveineen hintaan nähden ala-arvoinen.

Onko sisustan tasokkuudessa otettu takapakkia? Koeajoin uuden Model S:n 2020 ja varsin laadukkaalta se tuntui. Ei ehkä hienoimman saman hintaisen preemiosaksalaisen tasoa, mutta ei todellakaan mistään ämpärimuoveista voinut puhua.
 
tunnelma sanoi:
Onko sisustan tasokkuudessa otettu takapakkia? Koeajoin uuden Model S:n 2020 ja varsin laadukkaalta se tuntui. Ei ehkä hienoimman saman hintaisen preemiosaksalaisen tasoa, mutta ei todellakaan mistään ämpärimuoveista voinut puhua.

Ehkä toi oli vähän liioittelua minulta. Kyllä tuo uuden faceliftatun Model S sisustus vaikuttaa ihan laadukkaalta ja paljon esim. tuota mainitsemaasi 2020 mallia paremmalta. Doug vertasi sitä lähinnä juuri ajamaansa EQS:ään, johon ero on aika suuri. Hinnoiltaan ovat kuitenkin samaa luokkaa.
 
Edmunds testaillut Plaidia, eivät ole kovin tyytyväisiä olleet ainakaan otsikon perusteella, erityisesti yoke saa, mielestäni ihan oikeutetusti, kuraa niskaansa.

https://twitter.com/edmunds/status/1435354030272700416
The Tesla Model S Plaid is nothing more than a marketing exercise designed to draw attention to an aging car. Also, the yoke is a joke. Our full review of the fastest car we’ve ever tested


Lyhyempi pätkä pelkästään tuosta yokesta:
https://twitter.com/edmunds/status/1435375863298551808
 
Tämä siis sitten se virallinen?

Musk korosti, että ennätysauto oli täysin vakio. Videon perusteella tuokaan ei aivan pidä paikkaansa, kirjoittaa Jalopnik. Autossa on hiilikeraamiset jarrut ja jotkut muut kuin vakiovanteet. Kuvassa näyttää jopa siltä, että ne olisivat hiilikuituiset. Lisäksi sisällä ei ole Teslan uutta erikoista ohjainta, vaan aivan perinteinen pyöreä ohjauspyörä.


https://tekniikanmaailma.fi/tarkkasilmaiset-ovat-huomanneet-jotain-kummallista-videolla-jossa-taysin-vakio-tesla-murskaa-nurburgringin-rataennatyksen/
 
Videossa oli se uus ratti? Kuulemma autoja oli useampia (2punaista ja 1 musta?) olisiko toisessa punaisessa sitten muokatut ominaisuudet ja toinen vakio?
 
Jep, useampia autoja. Tuo Muskin viittaama aika, josta videokin olemassa, niin se on ihan "tuotantoautolla" ajeltu.

TM ois varmaan voinut tarkistaa tän, mut klikkiotsikko huuhaa-artikkelista voitti tällä kertaa ;)
 
Tesla ei maksa mitään siitä, että kirjoitetaan heidän määritelmänsä mukainen totuus, joten mennään sillä mistä mainostajat maksavat.
 
Heittämällä paras Plaid esittely jonka olen nähnyt.

Ja taitaa olle ensimmäinen jossa focus on oikeasti auton ajamisessa ja ajettavuudesta. Jos se kiinnostaa niin voi hypätä suoraan performance driving osuuteen jonnekin 25 minuutin kohdalle. Mutta oleellisin osin lyhhennetty arvio on, että model 3 on edelleenkin se ajajan tesla. Pitkä selitys löytyy videolta.



 
lnaukkar sanoi:
Mutta oleellisin osin lyhhennetty arvio on, että model 3 on edelleenkin se ajajan tesla.

Ajajan auto on nykymaailmassa yksi typerimmistä markkinointikeinoista, koska tosiasiassa Polon kokoinen ja tasoinen auto tarjoaa vallan riittävät ajo-ominaisuudet, jos ajelee rauhallisesti ja rajoitusten mukaan liikennevirrassa.

Mitä se ajaja sillä autollaan tekee? Kiihdyttää kolme kertaa vuodessa kapealla maalaistiellä mutkaan ja lopun vuotta hyväilee kiihdytyksellä mieltään. Hintaa kokemusta kohti on satasia tai tonneja, mutta mitäs siitä, kun voi kokea ajavansa ajajan autoa.
 
Sopeutuja sanoi:
Ajajan auto on nykymaailmassa yksi typerimmistä markkinointikeinoista, koska tosiasiassa Polon kokoinen ja tasoinen auto tarjoaa vallan riittävät ajo-ominaisuudet, jos ajelee rauhallisesti ja rajoitusten mukaan liikennevirrassa.

Mitä se ajaja sillä autollaan tekee? Kiihdyttää kolme kertaa vuodessa kapealla maalaistiellä mutkaan ja lopun vuotta hyväilee kiihdytyksellä mieltään. Hintaa kokemusta kohti on satasia tai tonneja, mutta mitäs siitä, kun voi kokea ajavansa ajajan autoa.

Jollekin se auto on muutakin kuin välttämätön paha millä ajetaan paikasta A paikkaan B.
 
MikeoHearn sanoi:
Jollekin se auto on muutakin kuin välttämätön paha millä ajetaan paikasta A paikkaan B.
Näin.

Mitä sitä merkkivaatteita ostamaan, kun Lidlistä sää kaapuja ylle.

Mitä sitä muuta kuin halvinta kaurapuuroa ja sikanautajauhelihaa ostamaan, kun noillakin pysyy hengissä.

Jne.. Elämä on valintoja ja jokainen tekee, kuten haluaa ja mahdollisuuksiensa mukaan.
 
oddis sanoi:
Mitä sitä merkkivaatteita ostamaan, kun Lidlistä sää kaapuja ylle.

Se ero tässä tosin on, että äärettömän harvat Louis Vuittonin ja Pradan käyttäjät käyvät paasaamassa netissä, että se on vain Excelin käytöstä kiinni, että onko varaa ostaa Pradaa vai ei. Kaikilla siihen on oikeasti mahdollisuus, jos vaan vähän osaa käyttää laskinta!
 
Vempula sanoi:
Se ero tässä tosin on, että äärettömän harvat Louis Vuittonin ja Pradan käyttäjät käyvät paasaamassa netissä, että se on vain Excelin käytöstä kiinni, että onko varaa ostaa Pradaa vai ei. Kaikilla siihen on oikeasti mahdollisuus, jos vaan vähän osaa käyttää laskinta!
No ei tesla nyt mikää LV/Prada sentään ole :)

Ihan Boss/Hilfiger  ;D


 
oddis sanoi:
No ei tesla nyt mikää LV/Prada sentään ole :)

Ihan Boss/Hilfiger  ;D

No tämän sivuston mukaan halvin Model S maksaa 101 000 euroa. Mun silmissä tämä ei ole enää PerusBossia:

JKEYBOM.png
 
Vempula sanoi:
Se ero tässä tosin on, että äärettömän harvat Louis Vuittonin ja Pradan käyttäjät käyvät paasaamassa netissä, että se on vain Excelin käytöstä kiinni, että onko varaa ostaa Pradaa vai ei.

Anteeksi tyhmyyteni, mutta missä kohtaa tässäkään keskustelussa tuollaista sanottiin?

Kyse oli siitä, että jonkun mielestä on tyhmää puhua mistään "ajajan autoista" tai maksaa ylimääräistä mistään muusta kuin edullisesta "perusautosta" koska sellaisellakin pääsee hienosti paikasta toiseen.

Kun taas joillekin auto voi olla enemmän kuin työkalu paikasta toiseen liikkumiseksi. Vertaukseksi vaatteet tai ruoka, halvimmillakin vaihtoehdoilla pärjäisi mutta silti jotkut haluavat panostaa enemmän.

Mistä sinä nyt sitten tuon paasaamisen vedit tähän keskusteluun mukaan? Joku jossain toisella foorumilla tai toiseen aikaan on sanonut tuollaista, joten se piti jälleen tuoda mukaan tännekin?  :D
 
Mika_M sanoi:
Mistä sinä nyt sitten tuon paasaamisen vedit tähän keskusteluun mukaan? Joku jossain toisella foorumilla tai toiseen aikaan on sanonut tuollaista, joten se piti jälleen tuoda mukaan tännekin?  :D
Olin kirjoittamassa samaa. On kyse sitten mistä tahansa sähköautoihin liittyvästä ketjusta, tai jostain muusta aiheesta, niin miksi (provoamismielessä?) pitää jatkuvasti vetää jossain ihan muualla olevaa keskustelua mukaan, ja viitata kuin se keskustelu tai yleinen mielipide olisi tuotu esille ko. ketjussa? Tekee varsinaisesta keskustelusta todella vaikeaa.
 
Oikeassa olette. Ei ole kukaan tällä foorumilla ikinä väittänyt, että 50 - 70 000 euron sähköautolla ajaminen olisi ihan yhtä edullista kuin 30 tonnin peruspolttiksella. Ikinä ei ole näin käynyt. Muistini vain pätkii pahasti.