https://yliteippaus.fi/

Tankillisella vettä 600km, 350km/h ja 0-100km/h 2,8s

S

sku

Vieras
Tämä on aika hieno.

http://themindunleashed.org/2014/09/move-tesla-new-car-powered-salt-water-900-horsepower.html

Tekniikka aika lupaavaa, jos nuo lukemat pitävät yhtään paikaansa:

The company claims that the Quant e-Sportlimousine can reach the speed of 350 km/h (217.5 mph), accelerate from 0-100 in 2.8 seconds and has maximum power of 920 horsepower (680 kW). Moreover, the car is claimed to be able to travel up to 600 km (373 mi) with a full tank, which is five times greater than with a conventional battery system.

Hinta aika huikea, mutta tässä voisi olla jotain mullistavaa.
 
Urgh. themindunleasheding kaltaiset saitit antavat jo nimellään näppylöitä. Tekniikka sinällään on toki mielenkiintoista, mutta uutisointi maalailee - saitin teemaan sopivasti - turhan korkealentoisia mielikuvia. Kyse kun ei ole ihan mistään normaalista suolavedestä, vaan tekniikassa käytetään kahta elektrolyyttiliuosta (http://chemwiki.ucdavis.edu/Physical_Chemistry/Physical_Properties_of_Matter/Solutions_and_Mixtures/Solution_Basics/Electrolyte_Solutions), joita pitää ihan erikseen valmistaa. Tekstissä mainittu "metallic salts in aqueous solution" ei sekään tarkoita suolavettä siinä merkityksessä, mihin arkikielellä suolaveteen viitataan - kemiassa kun suolalla tarkoitetaan muutakin kuin sitä perus pöytäsuolaa (joka ei ole metallia taikka metallioksidia):

http://en.wikipedia.org/wiki/Salt_%28chemistry%29
http://chemistry.about.com/od/elementgroups/a/metalslist.htm
http://www.finedictionary.com/Metallic%20salts.html

Tuon tekniikan kokonaispäästöt määräytyvät sitten sen mukaan, miten saastuttavaa ja energiaa kuluttavaa puuhaa noiden elektrolyyttiliuosten valmistaminen on.
 
Tämä on totta. Kaikkihan näillä lööpeillä metsästää. Mielenkiintoisinta tässä on minusta kuitenkin tuo idea siitä, ettei akkuja ladata ns. perinteisellä tavalla laittamalla pistoke seinään.