Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
(Yrittää) pitää lämpötilan oikeana mutta ei säädä suuntausta eikä puhalluksen voimakkuutta. Ei kai tuollaista enää ole uusissa tarjolla vai onko? Aikanaan mm Volkkarin Climatic oli tuollainen.Penguin sanoi:Mikä tämä saksalaisten autojen puoliautomaatti-ilmastointi on?
-V- sanoi:(Yrittää) pitää lämpötilan oikeana mutta ei säädä suuntausta eikä puhalluksen voimakkuutta. Ei kai tuollaista enää ole uusissa tarjolla vai onko? Aikanaan mm Volkkarin Climatic oli tuollainen.
Penguin sanoi:Just. No eipä ole tullut näissä patongeissa moista vastaan. On joko täysin manuaalinen tai automaattinen.
Rice sanoi:Jos nyt oikein muistan niin vm 2000 Citroen Xsarassa oli sellainen ilmastointi jossa lämpötilan sai valita, mutta puhallussuunta valittiin manuaalisesti. Puhaltimen nopeuden taisi saada muistaakseni automaattiseksi.
pokkus sanoi:Itse en ole tuota täysautomaattisen ilmastoinnin hehkutusta oikein ikinä ymmärtänyt.
Rice sanoi:Jos nyt oikein muistan niin vm 2000 Citroen Xsarassa oli sellainen ilmastointi jossa lämpötilan sai valita, mutta puhallussuunta valittiin manuaalisesti. Puhaltimen nopeuden taisi saada muistaakseni automaattiseksi.
tuRboman sanoi:Tähän keskusteluun on pakko muistuttaa, että kaikki automaatti-ilmastoinnit eivät ole samanlaisia. Ei sinne päinkään. Toimivuuden jouhevuuksissa on isoja eroja. Ja jos se automatiikka ei toimi kuten itse haluais, ei se ole kovin miellyttävä.
Penguin sanoi:Vaimon pitää aina noita säätää omalta puoleltaan, mutta tuo ei ymmärrä sitäkään miten termostaatti toimii ja olen kotona kieltänyt koskemasta kaikkiin lämmönsäätöihin mitä talossa on. Hänellä kun on kylmä, niin hän kääntää asetukset täysille lämpimän puolelle ja kun tulee liian lämmin, niin mennään toiseen ääripäähän. Esim. termostaatin toiminta on ilmeisesti liian vaikea asia ymmärtää, vaikka kuinka selittäisin.
pokkus sanoi:Itse en ole tuota täysautomaattisen ilmastoinnin hehkutusta oikein ikinä ymmärtänyt. Yhtä paljon sitä joutuu täällä Floridassa ainakin säätämään kuin manuaalistakin.
Just näin.Petri M sanoi:Mitäs ne puoliautomaattiset on, onko niissä termostaatti joka hoitaa lämmönsäädön? Puhallusteho ja suuntaus sitten käsin vai?
mol sanoi:2003 Xsaran puoliautomaatti-ilmastoinnissa piti suunta valita käsin, puhallusnopeus säätyi auton puolesta.
Penguin sanoi:Esim. termostaatin toiminta on ilmeisesti liian vaikea asia ymmärtää, vaikka kuinka selittäisin.
Urlaub sanoi:Automaatti-ilmastoinnin yksi ongelma on siinä, että asetetun lämpötilan savuttamisen jälkeen puhallusteho lasketaan liiaksi. Pitäisi ainakin olla valikko, josta saisi saisi säädettyä parametrejä, joilla lämpötila säilytetään.
Metsästä märkänä tullessa haluaisi suuremman määrän vaihtuvaa ilmaa aiemmalla lämpötilalla kuin vaikka pitkällä ajomatkalla. Ilmavirran kasvaessahan virtaavan ilman lämpötilaa pitää laskea, jos kabiinin lämpötila valutaan pitää tasaisena.
ConD sanoi:Tuokin helpottaa sen perusmanuaalin "kuumalta kylmälle" -renkkaamisen säätämisessä.
Urlaub sanoi:Automaatti-ilmastoinnin yksi ongelma on siinä, että asetetun lämpötilan savuttamisen jälkeen puhallusteho lasketaan liiaksi. Pitäisi ainakin olla valikko, josta saisi saisi säädettyä parametrejä, joilla lämpötila säilytetään.