- 18.2.2020 klo 19:14 / Suzukille sisarmallit Toyota Corolla ja Rav4 -hybrideistä
Plugari-Suitza vois ihan hyvin olla tuon verran, siis alkaen joku 43te.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Meinaatte, että Suomen Toyota ei reagoi, jos tilaukset alkaa valua Suzukille?Taky sanoi:On siinä Toyota kauppiaalla työtä saada tilauskirjat täyteen jos noin menee.
Niin minäkin luulen ja siksi siinä luki, että "jos". Osa täällä näyttää olevan niin tulessa siitä, että nyt Toyotalle käy kylmät.Zaphod sanoi:Ei tarvitse reagoida, Toyotan asema on Suomessa niin vahva ettei suurikaan hintapreemio karkoita asiakkaita.
jarkko_h sanoi:Sen vuoksi että kilpailulainsäädäntö estää Toyotaa vaikuttamasta suoraan Suzukin hinnoitteluun. Toyota saa asettaa myytäville komponenteille hinnan, mutta ei saa määrittää tai ohjata Suzukin lopputuotteen hintaa. Ohjausta saa tehdä vain saman konsernin sisällä.. Isot firmat ovat hyvästä syystä tässä varovaisia.
Zaphod sanoi:Vierestä usein seuranneena, niin ostajan tyhmyyttä ei voi aliarvioida.
Mistä tuo hinta on revitty kun CH-R Hybrid 2.0 Premium maksaa jotain 36500€?Mechanic sanoi:Kallein Vitara ilman lisävarusteita 32900 eur, kallein CHR ilman lisävarusteita 33500 eur. Ensimmäisessä neliveto, jälkimmäinen hybridi.
euroshopperi sanoi:Kunhan ei olis ihan aitiopaikalta seurattua.
Täytyy myöntää, etten kuulu Toyotan enkä Suzukin kohderyhmään, joten mallistot ja "premiumit" on vähän hukassa. Myös Toyotan nettisivut näkyy olevan varsin hanurista, mutta googlella löytyi tämä. Ookoo, se on vuodelta 2019, mutta oisko paljoo muuttunut tälle vuodelle?Auris sanoi:Mistä tuo hinta on revitty kun CH-R Hybrid 2.0 Premium maksaa jotain 36500€?
Taky sanoi:Toyotan ikuinen valtti - varmaan jatkossakin, vaikka uuden pyyntihinta on korkea (=hyvä kate) annetaan vanhasta sellaisia hyvityksiä johon naapurit ei pysty ja suomalainenhan on hyvillään on omasta sain maan mainion hyvityksen...
jarkko_h sanoi:Sen vuoksi että kilpailulainsäädäntö estää Toyotaa vaikuttamasta suoraan Suzukin hinnoitteluun. Toyota saa asettaa myytäville komponenteille hinnan, mutta ei saa määrittää tai ohjata Suzukin lopputuotteen hintaa. Ohjausta saa tehdä vain saman konsernin sisällä.. Isot firmat ovat hyvästä syystä tässä varovaisia. Toyotan ei kannata ottaa edes riskiä rajoittamalla/sopimalla Suzukin saatavuudesta Suomessa. Tämmöinen markkinamanipulointi on helposti havaittavissa. Suomen pikkumarkkinan vuoksi ei kannata ottaa hölmöjä riskejä.
Suzuki tulee olemaan Suomessa 5-8k€ Toyotaa valvempi, johtuen Toyota Suomen hurjista hinnoista. Maissa, joissa Toyotan katteet normaalilla tasolla ero asettunee 2-4k€ luokkaan.
antsu sanoi:Moderni autotehdas pystyy ongelmitta tekemään yhden merkin viittä eri versiota ja kuutta eri varustusta eikä mitään ongelmia tule siitäkään, jos keulaan liimataan eri merkki. Uusikaupunkikin tekee ymmärtääkseni GLCtä ja ATA ilman sen suurempia ongelmia. Jos peruskori on sama, kaikki muu on logistiikkaa.
antsu sanoi:Moderni autotehdas pystyy ongelmitta tekemään yhden merkin viittä eri versiota ja kuutta eri varustusta eikä mitään ongelmia tule siitäkään, jos keulaan liimataan eri merkki. Uusikaupunkikin tekee ymmärtääkseni GLCtä ja ATA ilman sen suurempia ongelmia. Jos peruskori on sama, kaikki muu on logistiikkaa.
arska sanoi:Kai siihen riittää, että Japanin Toyota (joka siis omistaa Suomen Toyotan), kertoo Japanin Suzukille, että kuinka paljon halvemmalla ne voi myydä tuota Suzuotaa