https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Suzukille sisarmallit Toyota Corolla ja Rav4 -hybrideistä

Plugari-Suitza vois ihan hyvin olla tuon verran, siis alkaen joku 43te.
 
Taky sanoi:
On siinä Toyota kauppiaalla työtä saada tilauskirjat täyteen jos noin menee.
Meinaatte, että Suomen Toyota ei reagoi, jos tilaukset alkaa valua Suzukille?
 
Ei tarvitse reagoida, Toyotan asema on Suomessa niin vahva ettei suurikaan hintapreemio karkoita asiakkaita.
 
Zaphod sanoi:
Ei tarvitse reagoida, Toyotan asema on Suomessa niin vahva ettei suurikaan hintapreemio karkoita asiakkaita.
Niin minäkin luulen ja siksi siinä luki, että "jos". Osa täällä näyttää olevan niin tulessa siitä, että nyt Toyotalle käy kylmät.
 
Suzukin etuna on kyllä melko ylivertainen plugaritekniikka ja saattaa olla, että ihan muualta, kuin Toyota kansasta tulee tunkua enemmänkin tiskille, jos hinta asettuu siihen sopivaan koloon, josta Toyota pyrkii hieman ylempänä pysymään. Ei tuosta nyt varmaan tasakilpailijaa olla rakentamassa, eikä se kyllä Lexusesta käy.
 
jarkko_h sanoi:
Sen vuoksi että kilpailulainsäädäntö estää Toyotaa vaikuttamasta suoraan Suzukin hinnoitteluun. Toyota saa asettaa myytäville komponenteille hinnan, mutta ei saa määrittää tai ohjata Suzukin lopputuotteen hintaa. Ohjausta saa tehdä vain saman konsernin sisällä.. Isot firmat ovat hyvästä syystä tässä varovaisia.

Jarkko kirjoittaa asiaa!

Yksi pieni korjaus kuitenkin eli ainakin brittimedian mukaan Suzukit tulevat samalta linjalta kuin aidot Toyotatkin. Kyse ei siis ole komponenttien myynnistä vaan kokonaisista autoista.

Silloin Tojon ja Suitsan välillä ei ole edes teoreettista laatueroa.

Varusteissa on varmaan eroja kun Toyotiakin tulee linjalta eri varusteilla.
 
Kallein Vitara ilman lisävarusteita 32900 eur, kallein CHR ilman lisävarusteita 33500 eur. Ensimmäisessä neliveto, jälkimmäinen hybridi.

Aika ahtaan oloiselta edelleen vaikuttaa mun mielestä Suzukin rako, ainakin hinnoittelumielessä. Suzuki ei ole halpis, eikä noita siksi varmaan tien päällä näykään.
 
Zaphod sanoi:
Vierestä usein seuranneena, niin ostajan tyhmyyttä ei voi aliarvioida.

Kunhan ei olis ihan aitiopaikalta seurattua.
 
Mechanic sanoi:
Kallein Vitara ilman lisävarusteita 32900 eur, kallein CHR ilman lisävarusteita 33500 eur. Ensimmäisessä neliveto, jälkimmäinen hybridi.
Mistä tuo hinta on revitty kun CH-R Hybrid 2.0 Premium maksaa jotain 36500€?
 
Auris sanoi:
Mistä tuo hinta on revitty kun CH-R Hybrid 2.0 Premium maksaa jotain 36500€?
Täytyy myöntää, etten kuulu Toyotan enkä Suzukin kohderyhmään, joten mallistot ja "premiumit" on vähän hukassa. Myös Toyotan nettisivut näkyy olevan varsin hanurista, mutta googlella löytyi tämä. Ookoo, se on vuodelta 2019, mutta oisko paljoo muuttunut tälle vuodelle?
 

Liitteet

  • Screenshot_20200218_202332_com.adobe.reader.jpg
    Screenshot_20200218_202332_com.adobe.reader.jpg
    35,8 KB · Katsottu: 183
Taky sanoi:
Toyotan ikuinen valtti - varmaan jatkossakin, vaikka uuden pyyntihinta on korkea (=hyvä kate) annetaan vanhasta sellaisia hyvityksiä johon naapurit ei pysty ja suomalainenhan on hyvillään on omasta sain maan mainion hyvityksen...

Ei tämä kyllä ihan näinkään mene.

Voi oikeasti yleistää että monet Toyotan mallit pitää hintansa hyvin. Tilasimme uuden Volvon ja me saimme siihen paremman vaihtohyvityksen Avensiksesta kuin Toyotalta, joka sekin oli varsin hyvä. Kamux laittoi vielä vähän paremmaksi kun kysyin vähän ajettuun ruotsin tuontiautoon vaihtoa, mutta tähän ei tartuttu.

Auto oli reilusti yli 100tkm ajettu, mutta hyvin varustettu ja siisti. Todella kuumaa kamaa vaihtoautomarkkinoilla. Ja  väitän että niin Ravit kuin Camrytkin pitää hintansa tulevaisuudessa samalla lailla.  Syitähän on monia, mutta ominaisuudet autossa on varsin hyvät ja voimalinjat ovat erittäin luotettavia. Ne jyrää käytettyjen autojen markkinoilla ja hillitsee uudempien autojen arvonalenemaa.

Toyotan kova jälleenmyyntiarvo on aika yleismaallinen juttu. Itse olen tähän törmännyt useasti, kun on pyörinyt mielessä itselleni auton uittaminen ulkomailta ja olen kartoitellut vaihtoehtoja. Ei siinä sillein kauheasti säästä. Toki ihan mitään kulimallin kansanautoa en ole katsellut, mutta silti.
 
jarkko_h sanoi:
Sen vuoksi että kilpailulainsäädäntö estää Toyotaa vaikuttamasta suoraan Suzukin hinnoitteluun. Toyota saa asettaa myytäville komponenteille hinnan, mutta ei saa määrittää tai ohjata Suzukin lopputuotteen hintaa. Ohjausta saa tehdä vain saman konsernin sisällä.. Isot firmat ovat hyvästä syystä tässä varovaisia. Toyotan ei kannata ottaa edes riskiä rajoittamalla/sopimalla Suzukin saatavuudesta Suomessa. Tämmöinen markkinamanipulointi on helposti havaittavissa. Suomen pikkumarkkinan vuoksi ei kannata ottaa hölmöjä riskejä.

Suzuki tulee olemaan Suomessa 5-8k€ Toyotaa valvempi, johtuen Toyota Suomen hurjista hinnoista. Maissa, joissa Toyotan katteet normaalilla tasolla ero asettunee 2-4k€ luokkaan.

Kai siihen riittää, että Japanin Toyota (joka siis omistaa Suomen Toyotan), kertoo Japanin Suzukille, että kuinka paljon halvemmalla ne voi myydä tuota Suzuotaa
 
Ei taida Toyota corporationille sinänsä olla mitään merkitystä sillä, myydäänkö niitä Toyota, vai Suzuki nimellä. Tehtaalta vain myydään tavaraa ulos entistä enemmän ja käy niille mainiosti. Jos joku haluaa yrittää noiden autoaihioiden rakentelulla saada oman osansa, niin varmaan ihan käypäinen järjestely. Onhan tuossa vielä katteella pelivaraa, kun rakennetaan kaikki, mikä ei ole peltiä, omalla tavallaan ja pystyy tekemään oikean halpismallin tarjolle. Tekniikka on pohjalla kuitenkin parasta saatavilla olevaa hybridiä, eikä mitään tekohengitystä, kuten monella muulla. Sinänsä loistava veto Suzukilta lyöttäytyä Toyotan kylkeen tässä kohtaa, eikä alkaa itsenäisesti keksimään mitään uutta kuluttajan kusetusta, kuten monella muulla on tilanne hybridi taivaan suhteen. Innolla odotan plug in Grand Vitaraa tulevaksi, vaikken tule Suzukiin enää koskemaan ikipäivänä yhden JLX:n ja Vitaran koeajon jälkeen 20 v myöhemmin.
 
Ei kai sieltä toitsun tehtaalta mitään aihioita lähde mihinkään, vaan sitä samaa valmista tuotetta mutta toisen keulassa on sukisukin merkki ja toisessa toiotan.
 
Kuten sanoin. Pelleistä eteenpäin on MAHDOLLISUUS pelailla, miten haluaa. Se, että tehdäänkö näin on toinen juttu. Jos menee penkkejä myöten samaa tikkausta, niin sitten se on täysi klooni.
 
^
Ei siellä mitään pelimahdollisuuksia ole, suurtuotannon edut valuu muuten Kankkulan kaivoon, eihän se mikään klooni ole jos sama tuote kyseessä-hyvä sellainen.
 
Moderni autotehdas pystyy ongelmitta tekemään yhden merkin viittä eri versiota ja kuutta eri varustusta eikä mitään ongelmia tule siitäkään, jos keulaan liimataan eri merkki. Uusikaupunkikin tekee ymmärtääkseni GLCtä ja ATA ilman sen suurempia ongelmia. Jos peruskori on sama, kaikki muu on logistiikkaa.
 
En sanokkaan, että vaikka olisi klooni, olisi jotain vikaa. Vaan tuon hinnoittelun täytyy olla Toyotaa alemmalla tasolla ja sen täytyy tulla jostakin.
 
antsu sanoi:
Moderni autotehdas pystyy ongelmitta tekemään yhden merkin viittä eri versiota ja kuutta eri varustusta eikä mitään ongelmia tule siitäkään, jos keulaan liimataan eri merkki. Uusikaupunkikin tekee ymmärtääkseni GLCtä ja ATA ilman sen suurempia ongelmia. Jos peruskori on sama, kaikki muu on logistiikkaa.
antsu sanoi:
Moderni autotehdas pystyy ongelmitta tekemään yhden merkin viittä eri versiota ja kuutta eri varustusta eikä mitään ongelmia tule siitäkään, jos keulaan liimataan eri merkki. Uusikaupunkikin tekee ymmärtääkseni GLCtä ja ATA ilman sen suurempia ongelmia. Jos peruskori on sama, kaikki muu on logistiikkaa.

Juuri tuota tarkoitin että syntyy heti kustannuksia(lue ongelmia) kun tehdään uusi versio ja yhteistyöllä haetaan säästöä, eli sitä että käytetään olemassa olevia komponentteja.
 
arska sanoi:
Kai siihen riittää, että Japanin Toyota (joka siis omistaa Suomen Toyotan), kertoo Japanin Suzukille, että kuinka paljon halvemmalla ne voi myydä tuota Suzuotaa

Noin kun tekee on Toyotan johto pian oikeudessa. Toyota voi määritellä tehtaalta lähtevän tuotteen hinnan, mutta Suzukilla on tämän jälkeen vapaus hinnoitella tuote miten haluaa (kunhan ei riko kilpailulainsäädäntää).
 
^
Oikeasti, kiinnostaakohan autotehtaita pikkuruisen Suomen ravimiesten ajatukset autojen hintapolitiikasta, kilahtaahan hillot kuitenkin ravin Suomen  tuotannon osalta tojon kirstuun, oli logo kumpi tahansa. Varmaan yhteistyö kuviossa on taloudellisesti suurempiakin positioita.
 
Jännä nähdä, tuleeko noihin mitään Sukisukin omaa DNA:ta, vai onko vaan merkki vaihdettu.

Ilta-Sanomien jutussa mainittiin PSA:n harrastavan Badge engineeringiä, mutta VAGia ei ollut mainittu. Seat Exeo, Superb I...

Voihan olla, että Susnaan ei muotoilla kuin uudet etu- ja takavalot. Em.Vagilaiset sentään hieman erosivat A4:stä ja Passatista myös yksityiskohdissa. Edit: ja onhan noita myöhemminkin nähty varsinkin Seatin ja Skodan välillä. Niin ja aikanaan Cordoba ja Polo Classic.
 
Jo 60-luvulla Minejä tehtiin sekä Austinina että Morriksena. Enää en muista oliko niissä mitään muuta eroa kuin myyntiorganisaatio. Molemmat merkit kuuluivat tosin samaan BLMC-konserniin, mutta"samaa" firmaa näköjään ovat T ja Siinä.