• Tervetuloa! Uusi foorumi aiheuttaa varmasti paljon tutkimista ja ihmettelyä. Olethan ystävällinen ja tutustut tähän luetteloon:
    • Uudet ja lukemattomat viestit -toiminto ei toimi uudessa foorumissa aluksi oikein, vaan se näyttää lukemattomina kaikki 30 vuorokautta uudemmat viestit. Voit aluksi merkitä kaikki ketjut luetuiksi seuraavalla tavalla. Valitse yläreunan valikosta "Merkitse alueet luetuiksi" ja "Merkitse kaikki luetuiksi" (täppä päällä). Tästä eteenpäin Uudet ja lukemattomat viestit -toiminto toimii oikein.
    • Käyttäjän profiilikuva todennäköisesti näyttää täällä uudella foorumilla jollain tavalla väärältä. Kannattaa siis seuraavaksi tarkistaa ja tarvittaessa vaihtaa oma profiilikuva. On suositeltavaa käyttää kuvaa, joka on vähintään 400x400 pikseliä.
    • Omasta profiilista kannattaa käydä katsomassa ja asettamassa tietosuoja- ja ilmoitusasetukset haluamaksesi.
    • Uudella foorumilla on käytössä kolme erilaista ulkoasua. Voit valita mieleisesä ulkoasun käyttöön joko sivun vasemmasta alareunasta tai oman profiilin asetuksista.
    • Kaiken ollessa kunnossa voit halutessasi päivittää käyttöösi vahvan salasanan ja ottaa kirjautumiseen kaksivaiheisen vahvistuksen (MFA) käyttöön.
    • Tutustu myös usein kysyttyihin kysymyksiin tästä linkistä
https://automasa.fi/

Suzukille sisarmallit Toyota Corolla ja Rav4 -hybrideistä

Urlaub

Grand Legend
Liittynyt
6.1.2014
Viestejä
13 862
Suzuki tuo pian tarjolle Suzukiksi muutetut hybridi-Toyotat.

Hinnoittelu tulee olemaan mielenkiintoinen rasti, koska Suomessa Toyotien hinnat ovat reilusti yläkantissa naapureihin verrattuna. Nyt on Suitsalla 1000 taalan paikka iskeä markkinoille oikein tosissaan. Suzuki-kauppiaiden on löydettävä autoille uusi ostajakunta koska vanhaa asiakaskuntaa näille malleille ei ole.
 

arska

Klassikko
Liittynyt
30.12.2013
Viestejä
2 564
Urlaub sanoi:
Suzuki tuo pian tarjolle Suzukiksi muutetut hybridi-Toyotat.

Hinnoittelu tulee olemaan mielenkiintoinen rasti, koska Suomessa Toyotien hinnat ovat reilusti yläkantissa naapureihin verrattuna. Nyt on Suitsalla 1000 taalan paikka iskeä markkinoille oikein tosissaan. Suzuki-kauppiaiden on löydettävä autoille uusi ostajakunta koska vanhaa asiakaskuntaa näille malleille ei ole.

Luuletko, että Suzuki voi hinnoitella nuo itsenäisesti?
 
A

Auris

Vieras
Saa olla kyllä selvä hintaero Toyotaan, että kauppa alkaa käymään.

Toyotan myynti- ja huoltoverkosto on niin paljon Suzukia vahvempi brändistä puhumattakaan, että millään tonnin parin hintaerolla ei kauppaa tehdä.
 

kylpykuula

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
11.12.2017
Viestejä
1 109
Villi veikkaus, että ohjaamossa tullaan näkemään halvempia ratkaisuja ja muussa tekniikassa, kuten esimerkiksi kameran tilalla pelkät tutkat jne.
 

ExOctavisti

Sisäänajettu
Liittynyt
16.1.2016
Viestejä
179
Urlaub sanoi:
Suzuki tuo pian tarjolle Suzukiksi muutetut hybridi-Toyotat.

Hinnoittelu tulee olemaan mielenkiintoinen rasti, koska Suomessa Toyotien hinnat ovat reilusti yläkantissa naapureihin verrattuna. Nyt on Suitsalla 1000 taalan paikka iskeä markkinoille oikein tosissaan. Suzuki-kauppiaiden on löydettävä autoille uusi ostajakunta koska vanhaa asiakaskuntaa näille malleille ei ole.

Erittäin kiinnostavaa nähdä miten autot hinnoitellaan, jos on Toyoa 1-2k€:a halvempi niin kauppa EI käy mutta jos Suzukin maahantuoja haluaa myydä näitä ja repäisee jonkun Toyotan hinta - 5k€:a niin sitten näiden myyminen on helppoa kuin ilmaisien ämpäreiden, makkaroiden ja kahvin jako 😂
Mielenkiintoinen asetelma ja Suzukin kuitenkin osaa tehdä autoja.. vain vahva Brändi puuttuu..
 

Urlaub

Grand Legend
Liittynyt
6.1.2014
Viestejä
13 862
arska sanoi:
Luuletko, että Suzuki voi hinnoitella nuo itsenäisesti?

En tiedä. Mielenkiintoinen kysymys se tulee olemaan.

Jos Toyota ja Suzuki hinnoittelevat ne Eurooppaan niin silloin ei suomi-lisä ole mitenkään varma. Jos taas vääntävät maakohtaiset tehdashinnat niin sitten asia on eri.

Eikö Suzukin Suomen maahantuoja Bassadone ole myös Baltian maahantuoja?
 

Urlaub

Grand Legend
Liittynyt
6.1.2014
Viestejä
13 862
Auris sanoi:
Saa olla kyllä selvä hintaero Toyotaan, että kauppa alkaa käymään.

Toyotan myynti- ja huoltoverkosto on niin paljon Suzukia vahvempi brändistä puhumattakaan, että millään tonnin parin hintaerolla ei kauppaa tehdä.

Suzukin on pakko saada myynti vetämään, jotta säästyy CO2-rangaistukselta. Uudet mallit on hinnoiteltava sen mukaisesti, että kauppa käy. Sehän koko operaation tarkoitus on.
 
E

euroshopperi

Vieras
Nämä saattaisi asettua siihen ”Life” luokan tasoon ja sitä kautta kunnolla karsittuun luokkaan, niin siinä on kyllä reikä olemassa. Itse en esim Toyotalta ole koskaan vilkaissutkaan ”Life” malleja. Oli sitten kyse Land cruisereista, tai muista.
 

Taky

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
23.12.2013
Viestejä
23 221
arska sanoi:
Luuletko, että Suzuki voi hinnoitella nuo itsenäisesti?

Kukas ne heidän puolestaan hinnoittelee?

Koskakohan hinnat selvinneen?
 

JiiJii71

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
23.12.2013
Viestejä
19 452
Mikäs taho on Suomessa Suzuki henkilöautojen maahantuoja?
 

Taky

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
23.12.2013
Viestejä
23 221
kylpykuula sanoi:
Villi veikkaus, että ohjaamossa tullaan näkemään halvempia ratkaisuja ja muussa tekniikassa, kuten esimerkiksi kameran tilalla pelkät tutkat jne.

... tiedetään, että merkittäviä ulkonäköeroja Toyotan ja Suzukin versioissa ei ole.
 

nackerton

Vakiokalustoa
Liittynyt
28.10.2014
Viestejä
777
Tuleekohan näihin vähän vanhempaa hybriditekniikkaa ja siten säästetään kuluissa? Vaikka kolmannen sukupolven priuksen sisuskaluja.. edit. Eipä varmaan, jos autot ovat koreiltaankin klooneja. Vähän vaikea nähdä mitä järkeä tässä on.
 

JiiJii71

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
23.12.2013
Viestejä
19 452
nackerton sanoi:
Tuleekohan näihin vähän vanhempaa hybriditekniikkaa ja siten säästetään kuluissa? Vaikka kolmannen sukupolven priuksen sisuskaluja.. edit. Eipä varmaan, jos autot ovat koreiltaankin klooneja. Vähän vaikea nähdä mitä järkeä tässä on.

Eiköhän tuo ole 1:1 samaa tekniikkaa kuin Ravistinkin (tai Corilla). Kalliiksi tulisi monia erilaisia tekniikkapaketteja ylläpitää. Tehdäänköhön nuo samoilla tuotantolinjoilla?
 

VILLE66

Legenda
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
6 340
Juu, kuten edellä.
Autot on suurien sarjojen tuotteita joten veikkaan että hyvin samanlaisia ovat, varusteet vain paketoitu erilailla- siis kuten muutkin eri logolla myytävät samat tuotteet.
 

Uti

Klassikkoainesta
Liittynyt
18.1.2017
Viestejä
1 783
Suzuki Corolla hybrid TS valmistetaan Burnastonin tehtaalla Englannissa. Toyota ja Suzuki kilpailevat edelleen keskenään. Erot logossa nokalla ja varusteissa. Loppuvuodesta ensimmäiset autot myyntiin. Toyota on investoinut hankkeeseen 2,7 mrd £ Englantiin. Tehtaan väkimäärä säilyy 3200 henkilönä. Missä Suzuki Rav valmistetaan, ei tietoa. Näin kertoo internetin ihmeellinen maailma.
Uti
 

Mechanic

Vakiokalustoa
Liittynyt
7.1.2019
Viestejä
751
Ilmeisesti stereotyyppinen eurooppalainen autonostaja on varsin yksinkertainen tapaus, joihin tällainen badge-tuunaus uppoaa. Ymmärtäisin jotenkin, jos sisarmerkki olisi oikeasti halpis, kuten Dacia on Renaultille. Mutta onko japanilaismerkin korvaaminen japanilaismerkillä sitä?

Tulee mieleen pahasta identiteettikriisistä kärsinyt Seat Exeo.

Toisaalta, myös Toyota Proace menee ihan samaan kategoriaan.
 
A

Auris

Vieras
JiiJii71 sanoi:
Mikäs taho on Suomessa Suzuki henkilöautojen maahantuoja?
Suzuki Motor Finland, jonka omistaa Bassadone.

Autoverkkokauppaan "Uusi Suzuki Corolla vuodeksi" kamppista odotellessa.
 

-sami-

Klassikko
Liittynyt
20.1.2017
Viestejä
3 292
Mechanic sanoi:
Ilmeisesti stereotyyppinen eurooppalainen autonostaja on varsin yksinkertainen tapaus, joihin tällainen badge-tuunaus uppoaa. Ymmärtäisin jotenkin, jos sisarmerkki olisi oikeasti halpis, kuten Dacia on Renaultille. Mutta onko japanilaismerkin korvaaminen japanilaismerkillä sitä?

Tulee mieleen pahasta identiteettikriisistä kärsinyt Seat Exeo.

Toisaalta, myös Toyota Proace menee ihan samaan kategoriaan.

Eikös Subaru BRZ ja Toyota GT ollut samanlainen badgetuning tapaus? Toyotaa ostettiin paljon enemmä ja paljon kallimmalla. Autohan taitaa kuitenkin olla Subaru?
 
A

Auris

Vieras
-sami- sanoi:
Eikös Subaru BRZ ja Toyota GT ollut samanlainen badgetuning tapaus? Toyotaa ostettiin paljon enemmä ja paljon kallimmalla. Autohan taitaa kuitenkin olla Subaru?
Eipä kyllä siinä mielessä, että Toyota ja Subaru kehittivät auton yhteistyössä. Subaruksihan sitä usein luullaan, kun keulalla on bokseri, mutta eipä tuo sinänsä ole enempää Subaru tai Toyota.
 

inspired

Sisäänajettu
Liittynyt
6.12.2016
Viestejä
412
Otsikon voisi päivittää: Suzukille sisarmallit Toyota Corolla hybrid ja Toyota RAV4 Plugin-hybrid malleista
 

arska

Klassikko
Liittynyt
30.12.2013
Viestejä
2 564
Taky sanoi:
Kukas ne heidän puolestaan hinnoittelee?

Koskakohan hinnat selvinneen?

Jos ne Toyotan kanssa yhteistyössä niitä tekee, voisi kuvitella että hinnoistakin yhteistyössä keskustellaan.
 

ExOctavisti

Sisäänajettu
Liittynyt
16.1.2016
Viestejä
179
arska sanoi:
Jos ne Toyotan kanssa yhteistyössä niitä tekee, voisi kuvitella että hinnoistakin yhteistyössä keskustellaan.

En kyllä jaksa uskoa että Suomen Toyota voi millään tavalla sanella Bassadonen autojen hintoja. Uskon kyllä siihen että Suzukin maahantuoja tekee kaikkensa saadakseen autot kilpailukykyisesti hinnoiteltua ja sitä kautta myyntiä aikaiseksi. Toyota Finland ikään kuin asettaa mittatikun hinnalle (eli kuten aiemmin totesin jos Suzuki vaan tonnin kaksi halvempi, kauppa ei tule käymään..)
 

Karvis

Hallitusjäsen
Liittynyt
18.12.2013
Viestejä
30 130
Mechanic sanoi:
Ilmeisesti stereotyyppinen eurooppalainen autonostaja on varsin yksinkertainen tapaus, joihin tällainen badge-tuunaus uppoaa. Ymmärtäisin jotenkin, jos sisarmerkki olisi oikeasti halpis, kuten Dacia on Renaultille. Mutta onko japanilaismerkin korvaaminen japanilaismerkillä sitä?

Tulee mieleen pahasta identiteettikriisistä kärsinyt Seat Exeo.

Toisaalta, myös Toyota Proace menee ihan samaan kategoriaan.

Ei kai siihen mitenkään yksikertainen tarvitse olla jos ostaa badgetuunatun auton? Tojollahan on tästä ennestään kokemusta juurikin Proacen kohdalla, sekä myös Aygo/C1/107 kolmikon osalta jotka oli yksi ja sama auto erilaisella logolla keulassa.