Vitara-mallisto on yksinkertaisesti kerrottu, sillä voimanlähteitä on yksi: 1,6-litrainen bensiinimoottori, jonka jatkeena on joko viisiportainen manuaalivaihteisto tai hieman myöhemmin tarjolle tuleva perinteinen kuusiportainen automaattivaihteisto.
Varustetasoja on kaksi GL+ ja GLX.
Jo alemmalla tasolla on vakiona mukautuva vakionopeudensäädin, automaattinen ilmastointi, automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä ja peruutuskamera. Vakiona on myös seitsentuumainen kosketusnäyttö, mäkilähtöavustin sekä alamäkihidastin.
Hätäjarrutus seisauttaa auton pysähdyksiin 5–30 km/h -nopeudesta, joten järjestelmä ehkäisee törmäyksiä eritoten pysäköintialueilla ja kaupunkiajossa.
GLX:n myötä tulevat muun muassa navigaattori, led-ajovalot, avaimeton kulku- ja käynnistys sekä peruutustutkat eteen ja taakse. Navigaattori ei puhu suomea.
Neljännen sukupolven Vitaran maavara on 18,5 senttiä ja tavaroille on tilaa 375 litraa.
Edullisin neliveto-Vitara on mallinimeltään 1.6 VVT GL+ ja se maksaa 22 390 euroa. Varustetason parantaminen nostaa hintaa 3 000 eurolla ja automaattivaihteisto 2 500 eurolla.