https://automasa.fi/tuote-osasto/flaig-rengaspainemittarit/

Suzuki Vitara

kolli

Sisäänajettu
Liittynyt
24.12.2013
Viestejä
476
Uusi Vitara tuli vastaan tänään Tuusulan väylällä Hyrylässä.Väritys oli  samanlainen, kuin tuossa youtube linkissä edellisessä viestissä.Ei näyttänyt ollenkaan pahalta.
 

Taky

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
23.12.2013
Viestejä
26 514
kolli sanoi:
Uusi Vitara tuli vastaan tänään Tuusulan väylällä Hyrylässä.Väritys oli  samanlainen, kuin tuossa youtube linkissä edellisessä viestissä.

Ja edustajan webbi-sivut kertoo...

Vitara

"Julkaisemme lisätietoa uudesta Vitarasta lähiaikoina."
 
J

jf

Vieras
Vitara-mallisto on yksinkertaisesti kerrottu, sillä voimanlähteitä on yksi: 1,6-litrainen bensiinimoottori, jonka jatkeena on joko viisiportainen manuaalivaihteisto tai hieman myöhemmin tarjolle tuleva perinteinen kuusiportainen automaattivaihteisto.

Varustetasoja on kaksi GL+ ja GLX.

Jo alemmalla tasolla on vakiona mukautuva vakionopeudensäädin, automaattinen ilmastointi, automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä ja peruutuskamera. Vakiona on myös seitsentuumainen kosketusnäyttö, mäkilähtöavustin sekä alamäkihidastin.

Hätäjarrutus seisauttaa auton pysähdyksiin 5–30 km/h -nopeudesta, joten järjestelmä ehkäisee törmäyksiä eritoten pysäköintialueilla ja kaupunkiajossa.

GLX:n myötä tulevat muun muassa navigaattori, led-ajovalot, avaimeton kulku- ja käynnistys sekä peruutustutkat eteen ja taakse. Navigaattori ei puhu suomea.

Neljännen sukupolven Vitaran maavara on 18,5 senttiä ja tavaroille on tilaa 375 litraa.

Edullisin neliveto-Vitara on mallinimeltään 1.6 VVT GL+ ja se maksaa 22 390 euroa. Varustetason parantaminen nostaa hintaa 3 000 eurolla ja automaattivaihteisto 2 500 eurolla.
Automaatti 6-lovinen momentinmuuntimella.  :)
 

tai

Legenda
Liittynyt
23.12.2013
Viestejä
5 366
TM:ää selatessa Vitara-sivun kääntyessä esiin, ajattelin ensivilkaisulta että jälleen yksi Range Rover  :eek: Maskin, valojen ja konepellin linja sai tuollaisen erehdyksen aikaan.
 

Jysky

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
8 479
Pettymys meikäläiselle on Vitaran moottori valikoima ja siitä ainakin osaksi johtuvat vetopainot. Samat arvot kuin S-Crossilla. Kuvat kyllä houkuttelee  käymään katsomassa luonnossa. Seuraavaks autoks tästä ei ole.
 
V

Vaarivanhus

Vieras
^Mistähän tuo määritelty vetopaino juontaa juurensa? Onko kyse korin jäykkyydestä, moottorin/voimansiirron- mitoituksesta, auton painosta, koukun kiinnityspisteiden tukevuudesta vai mistä?
Ainakin pintapellit tuntuvat näppituntumalta Suzukissa melko joustavilta -> ohuilta -> painonsäästö. Vetääko kori "vitakselle", jos moottorista löytyisi enemmän vääntöä ja se asettaa rajansa? 
 

Sande

Legenda
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
9 665
Suurin vääntö 156 NM@4400 RPM  :eek:

Eipä tuolla juuri kummoista kärryä vedetä voiman puolesta...
 
V

Vaarivanhus

Vieras
Vitaralla (bensakone, manuaali) saa vetää jarrullista 1200kg painavaa kärryä ja jarrutonta 400 kg. Eikös se jarrullinen kärry ole aivan yhtä painava perässä kiskottava kuin jarrullinenkin? Miten se silloin moottorin voimasta tai väännöstä voi kiinni olla?
 

jni

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
5 247
Vaarivanhus sanoi:
Vitaralla (bensakone, manuaali) saa vetää jarrullista 1200kg painavaa kärryä ja jarrutonta 400 kg. Eikös se jarrullinen kärry ole aivan yhtä painava perässä kiskottava kuin jarrullinenkin? Miten se silloin moottorin voimasta tai väännöstä voi kiinni olla?

Siis, kyse on maksimikokonaispainoista. Onhan tuossa kolminkertainen ero.
 
V

Vaarivanhus

Vieras
Samat lukemat peräkärryn suhteen näyttäisi teknisissä tiedoissa olevan niin S-Crossissa kuin Vitarassa, vaihteistosta riippumatta. Bensavehkeitähän ne.

Rekisteriotteessa lukee (S-Cross, neliveto):
Auton omamassa: 1245kg
Tieliikenteessä sallittu suurin kokonaismassa: 1730kg
Yhdistelmän suurin sallittu kokonaismassa tieliikenteessä: 2930kg
Perävaunumassa jarruin: 1200kg
Perävaunumassa jarruitta: 400kg

Itselläni on jarruton kärry, eipä sinne mitään kovin painavaa lastia saa laittaa. Joutuu vuokraamaan jarrullisen kärryn, jos tulee tarve tieliikenteessä jotain painavampaa kuljettaa. Omalla tontilla ajellessa saanee kuitenkin laittaa sen verran kuin jarruton kärry kestää? Ilman, että on pelkoa auton särkymisestä, kunhan aisapainon huomioi?


 

Jysky

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
8 479
Vaarivanhus sanoi:
^Mistähän tuo määritelty vetopaino juontaa juurensa?

Monesti tuntuu,  että vedetään hatusta,  mutta kyl tässä varmaan on kyse moottorin onnettomasta tehosta ja väännöstä.
Onko Suzukilla omat moottorit? Eivätkö innostu edes bensaturboista?
 

tuRboman

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
15 125
Jysky sanoi:
Monesti tuntuu,  että vedetään hatusta,  mutta kyl tässä varmaan on kyse moottorin onnettomasta tehosta ja väännöstä.

No ainakaan jarruttoman kärryn kohdalla näin ei ole. Kun vetää saa 1200kg, mutta jarruttaa vain 400kg.
 

Penguin

Grand Legend
Liittynyt
25.12.2013
Viestejä
23 568
Jarruttoman kärryn painorajoihin vaikuttavat tietty myös vetoauton jarrut. Jarrullinen kärry ei työnnä sillä tavalla vetoautoa, eikä kuormita vetoauton jarruja. Perävaunupainot määrittelee auton valmistaja.

Jos pikku-Vitara ei riitä, niin aina on Grand Vitara ja sen 2,4-litrainen vaparibensakone.
 

nemos

Klassikko
Liittynyt
24.12.2013
Viestejä
3 889
Vitarassa saa aika paljon autoa hintaansa nähden - selvästi paremmin kuin S-Crossissa. Myös muotoilu miellyttää omaa silmää selvästi S-Crossia paremmin. Tilaa on hyvin ja varustelu runsas. Sisustuskin kelvollinen, vaikka kojetaulun alaosa on halvinta muovilaatua. Etuistuin on alimmillaankin melkoisen korkealla.

Varttitunnin koeajon perusteella ajettavuudessa ei ole vakavia puutteita - kevyeen ohjaukseen luultavasti tottuu. Jousitus ei vaikuttanut kovin etevältä ja melua on riittävästi. Eniten hämmästytti moottorin olematon puhti tyhjäkäynnin tuntumassa. Eivät vanhan liiton 1,6-litraiset tällaisia olleet.
 

Sande

Legenda
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
9 665
Penguin sanoi:
Jos pikku-Vitara ei riitä, niin aina on Grand Vitara ja sen 2,4-litrainen vaparibensakone.

Vai onko sittenkään? En ainakaan Suzukin sivuilta löytänyt mitään mainintaa Grand Vitarasta...
 

Penguin

Grand Legend
Liittynyt
25.12.2013
Viestejä
23 568
Voipi olla, tosin eihän tuossa jutussa sanottu että valmistus loppuu, vaan että tuonti EU:iin loppuu. Kiitos täkäläisten typerien normien. Olisi tuo ehkä loppunut noilla myyntimäärillä muutenkin. Hyvin on Suomesta saatu ainakin Eurooppaan vietyä ajatus, että kellään ei saa olla kivaa.
 

colmar

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.3.2015
Viestejä
604
Suzuki esitteli viime kuussa Sanghaissa 1.4 litran ja aiemmin Genevessa 1.0 litran bensaturbon "boosterjetin".
Odotan Vitaran keulalle jompaa kumpaa. Voi olla että odotuksesta tulee ainakin parin vuoden mittainen, koska Vitaran myynti Suomessa 1.6 litran vaparilla on vasta alkanut.
Sitten toinenkin vanhusvaari siirtyy VAGgineesta Suzukiin.
 

Taky

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
23.12.2013
Viestejä
26 514
X ARI sanoi:
Jos hinta pysyy kuosissa niin tämäkin vajaa viisikymppinen voisi siirtyä turbo sukisukiin.

Täällä pikkaisen + puolivuosisataa, ja myös Suzuki mielessä, mutta diesel puuttuu kotomaan valikoimista... :-[