Aloitetaanpa XV:lle oma threadi.
Tuommoinen XV kotiutui tänään perheeseen ja tässä muutamia ensitunnelmia. Malli on 2.0 CVT Sport. Auto on mallivuotta 2014 runkonumeron perusteella, vaikkakin siis nyt 2015 rek. Toista se on VAGien kanssa, joissa yleensä menee toisin päin kun loppuvuodesta tekee kauppoja.
Sport varustetaso ei ole sporttinen vaan sisältää tusinan verran kaikennäköistä mukavuusheebeliä kovaan hintaan (3500,-), esimerkkinä BT, Xenon, peruutuskamera, kaiuttimia lisää, sadetunnistin, ilmastointiin kaksialue, monitoiminäyttö ja muuta pienempää. Itse en olisi ottanut, mutta vaimon auto.
2l litran moottori ja tomaatti sen sijaan järkevähkön hintaiset 2 tonnia kumpikin, niistä vielä saanee jotain takaisinkin joskus.
Kun XV tuli markkinoille 2012, monessa lehdessä koeajossa moitittiin jousitusta kovaksi. En tiedä onko tapahtunut jotain parannusta, ehkä jossain olen sellaista lukenut, mutta jousitus nyky XVssä ei ole mielestäni kova vaan jämäkkä eikä mitään epämukavuutta ole havaittavissa ainakaan noilla 215/65-17 talvirinkuloilla. Melutaso Yetin luokkaa.
Samoin XVstä puuttuu ylimääräinen pompahtelu joka häiritsi hieman Foresterissa, ja oli yksi syy miksen painostanut emäntää enempää Foresterin suuntaan.
Nyt täytyy hieman nolona todeta ettei taidettu koeajon yhteydessä katsoa takaluukkuun ollenkaan, heh.
On meinaan pieni, pienempi kuin Yetissä.
Vastapainoksi takapenkin tilat ja jalkatilat on siten saatu suureksi, sinne mahtuu isojakin kyytiläisiä.
Lisävarusteena otettu irrotettava vetokoukku (XV:hen ei saa kiinteää) näkyy olevan Westfalian, mikä oli hieman yllätys, koska se on tismalleen samanlainen kuin passat CC:ni tehdaskoukku. Hyvä niin, koska hyvä koukku.
Kotimatkan matkakulutus tippui alle 7 litran, mutta lyhyt kauppareissu taajamassa vajaat 9 litraa. Odotetunlaisia arvoja.
Semmoiset ensitunnelmat, positiiviset niinkuin pitääkin uudella autolla.
Tuommoinen XV kotiutui tänään perheeseen ja tässä muutamia ensitunnelmia. Malli on 2.0 CVT Sport. Auto on mallivuotta 2014 runkonumeron perusteella, vaikkakin siis nyt 2015 rek. Toista se on VAGien kanssa, joissa yleensä menee toisin päin kun loppuvuodesta tekee kauppoja.
Sport varustetaso ei ole sporttinen vaan sisältää tusinan verran kaikennäköistä mukavuusheebeliä kovaan hintaan (3500,-), esimerkkinä BT, Xenon, peruutuskamera, kaiuttimia lisää, sadetunnistin, ilmastointiin kaksialue, monitoiminäyttö ja muuta pienempää. Itse en olisi ottanut, mutta vaimon auto.
2l litran moottori ja tomaatti sen sijaan järkevähkön hintaiset 2 tonnia kumpikin, niistä vielä saanee jotain takaisinkin joskus.
Kun XV tuli markkinoille 2012, monessa lehdessä koeajossa moitittiin jousitusta kovaksi. En tiedä onko tapahtunut jotain parannusta, ehkä jossain olen sellaista lukenut, mutta jousitus nyky XVssä ei ole mielestäni kova vaan jämäkkä eikä mitään epämukavuutta ole havaittavissa ainakaan noilla 215/65-17 talvirinkuloilla. Melutaso Yetin luokkaa.
Samoin XVstä puuttuu ylimääräinen pompahtelu joka häiritsi hieman Foresterissa, ja oli yksi syy miksen painostanut emäntää enempää Foresterin suuntaan.
Nyt täytyy hieman nolona todeta ettei taidettu koeajon yhteydessä katsoa takaluukkuun ollenkaan, heh.
On meinaan pieni, pienempi kuin Yetissä.
Vastapainoksi takapenkin tilat ja jalkatilat on siten saatu suureksi, sinne mahtuu isojakin kyytiläisiä.
Lisävarusteena otettu irrotettava vetokoukku (XV:hen ei saa kiinteää) näkyy olevan Westfalian, mikä oli hieman yllätys, koska se on tismalleen samanlainen kuin passat CC:ni tehdaskoukku. Hyvä niin, koska hyvä koukku.
Kotimatkan matkakulutus tippui alle 7 litran, mutta lyhyt kauppareissu taajamassa vajaat 9 litraa. Odotetunlaisia arvoja.
Semmoiset ensitunnelmat, positiiviset niinkuin pitääkin uudella autolla.