https://yliteippaus.fi/

Subaru WRX STI 2014

TT_rex sanoi:
Komeudesta voi olla tosiaan montaa mieltä...mutta teknisesti varmastikin ihan hieno peli.
Itsellä varmaan se vaikuttaa asiaan kun olen aina ollut STI ja Evo fani  ;D.
 
Tuon perän kanssa en ole vieläkään päässyt yhteisymmärrykseen. Tietysti noissa kuvissa auttaa paljon tuo megalomaaninen spoikka.  ;D Kyllähän se varmasti niin on että jokaisen autohullun pitäisi edes kerran omistaa joko Evo tai WRX.
 
Sitä on kai tullut vanhaksi kun eivät nämä "ralliautot" enää sytytä.Toista se oli vuonna 2005 kun ekan STI Impun hankein ja kai näistä on jo muutenkin aika ajanut ohitse,eivät ole enää sellaisessa kulttimaineessa kuin 10v sitten,jolloin subarufoorumiki oli täynnä kirjoittajia ja auton ostaja,vähän samaan tyyliin kuin nyt on räsä skeidan kohdalla.
 
Itsellä ei ole omaa koskaan ollut enkä ihan oitis ehkä tulisi omaa hankkimaankaan. Joitain vuosia takaperin ajoin viikon olikohan vuoden 2008 WRX STI:llä ihan arkiajoa. Ei niin nautintoa, aika kolho laite ja kuutosen välitys aivan järjetön. Toki viikon aikana myös räppäsin ja siihen se sopii mainiosti.

Patin päivän siviiliajokokemuksen omaan myös EVO 9:stä, sillä arkiajot sentään sujui.

Silti, jos moinen pitäisi ottaa niin mieluummin Imppu. Ei ihan niin sivistetty kuin tuo Mitsupismi. Kuitenkin, allekirjoitan että hienoja laitteita mutta omaa rahaa en noihin laittaisi.
 
Gti sanoi:
Sitä on kai tullut vanhaksi kun eivät nämä "ralliautot" enää sytytä.Toista se oli vuonna 2005 kun ekan STI Impun hankein ja kai näistä on jo muutenkin aika ajanut ohitse,eivät ole enää sellaisessa kulttimaineessa kuin 10v sitten,jolloin subarufoorumiki oli täynnä kirjoittajia ja auton ostajia,vähän samaan tyyliin kuin nyt on räsä skeidan kohdalla.
 
Uudet Evot ja STI on kyllä hieman pilattu turhilla mukavuus varusteilla, näin auton paino on noussut ja hintakin. Kunnon raasereita näiden pitäisi olla, itsellä onkin ollut haaveena 03-05 vuoden Impreza STI pitkään. Tuon ikäinen STI on ollut kyllä kaikkein komein näistä.
Itsellä ollut Evo 5 Mitsu ja tulevaisuudessa haluaisin sen tyylisen rallipelin joskusti viellä omistaa.
 
Subaruista kun puhutaan, vaikka WRX topic onkin, niin pakko mainita että parin sukupolven takainen Forester XT kyllä tarjoaa hauskaa perheauton muodossa. Ei ole korkea pulla kuten nykyiset cittarit, mutta manuaalivaihteisena aika järjettömän Kova kulkemaan. Ei toki ole lähimainkaan samaa maata kuin oikeasti sporttiset autot, mutta menohaluja on silti enemmän kuin äkkinäinen uskaltaa toivoakaan.
Tuollaista 05-07 manuaali XT:ä onkin tullut välillä suunniteltua toiseksi autoksi ja omaksi työ/harrastekulkineeksi.
 
Noista Forestereista taitaa myös löytyä tehokkaita turbo mallejakin, jotka ovat kyllä jo aika kovia menemään citariksi. Subarun nelivetotekniikka takaa varmasti hauskuuden talvella.
 
nikob sanoi:
Noista Forestereista taitaa myös löytyä tehokkaita turbo mallejakin, jotka ovat kyllä jo aika kovia menemään citariksi. Subarun nelivetotekniikka takaa varmasti hauskuuden talvella.

Tuo nimenomainen Forester XT jota edellinen kommenttini koski, on 2.5-litrainen turbo versio. Onhan XT mallia uudemmistakin Forestereista, mutta niissä ei ole menohaluja lähimainkaan yhtä paljon kuin tuolle <2008 XT:llä.
Toki tuo ihan uusi CVT XT ois yleiskulkineena varmasti aika hauska peli.

@Pokkus: joo, välillä tulee katkerana tutkiskeltua jenkkihintoja myös Subarun osalta ja aika katkeraa kalkkia on Suomi-laseilla katsottuna..
Kyllä kai tuohon Foresteriin pitäis mahtua aika hyvin tavaraa. Eihän se Edgen kokoluokkaa ole, mutta tuskin silti kovin paljon pienempikään sisätiloiltaan.
Aika lailla ihanne kokoinen auto meikäläisiin oloihin. Tilaa on, mutta mahtuu hyvin joka paikkaan, näkee ulos hyvin ja vielä pääseekin joka paikkaan myös huonommilla teillä.
 
pokkus sanoi:
Tuollaisenkin pirssin saisi täällä suht halvalla hommatuksi perheautoksi. Muutamaan kertaan katsellut, mutta en sitten tiedä miten tilat riittäisi...
Evo ja STI on kyllä aika edukkaita siellä, pienten lasten perheeseen taitaa olla aika ahdas kun viellä porrasperäisiä molemmat. Suomen talveenhan tuommoinen istuisi kuin nenä päähän  ;).
 
Nämä pari viimeistä korimallia subarusta ei ole kyllä yhtään iskenyt. Vanhemmat on taas vastaavasti todella tyylikkäitä.


tuRboman sanoi:
Subaruista kun puhutaan, vaikka WRX topic onkin, niin pakko mainita että parin sukupolven takainen Forester XT kyllä tarjoaa hauskaa perheauton muodossa. Ei ole korkea pulla kuten nykyiset cittarit, mutta manuaalivaihteisena aika järjettömän Kova kulkemaan. Ei toki ole lähimainkaan samaa maata kuin oikeasti sporttiset autot, mutta menohaluja on silti enemmän kuin äkkinäinen uskaltaa toivoakaan.
Tuollaista 05-07 manuaali XT:ä onkin tullut välillä suunniteltua toiseksi autoksi ja omaksi työ/harrastekulkineeksi.

1527102_576377725765384_1389293223_n.jpg

STI fore japanista ja siihen tarvittaessa suomessa ohjauskonversio.

Tosin itse en maasturikorkeudesta niin pidä joten madallustakin vaatisi.
1231650_306334999506144_1842789140_n.jpg


 
Kennedy sanoi:
ja siihen tarvittaessa suomessa ohjauskonversio.
Oikeanpuoleiseen ohjaukseen tottuu yllättävän nopeasti, eniten aikaa vie kun totuttelee vaihtaan vasurilla.
 
tuRboman sanoi:
Niin. Sama kuminauhap@sk@, mikä löytyy muistakin Subaruista.  ;)

Tätä minäkään en ymmärrä, miksi ei voi tarjota oikeaa automaattia vaan kaikkiin pitää työntää tuota vieterivetoista skeidaa ???
 
tuRboman sanoi:
Mulla tuossa yritti olla ironiaa mukana, kun tämä cvt on IMO paras automaatti yleiskäyttöön tällähetkellä.

Kyllä mä sen huomasin ;) Minä vaan en tykkää yhtään cvt:stä, en yhtään en siis pätkääkään, aivan kamala keksintö :eek: