https://tummennuskalvot.fi/

Subaru Solterra 2022 ->

Itse en jaksa uskoa että lämppärin vaikutus olisi lähelläkään sitä mitä GOM sen sanoo olevan. Tai sama range-cut tulee myös -30°C säässä.
 
Yhden kotimaisen Solterra kokeilun olen nähnyt netistä, onko näitä päässyt kukaan vielä koeajamaan? Huhuja että odottavat ohjelmistopäivitystä?
 
Solterra sanoi:
Yhden kotimaisen Solterra kokeilun olen nähnyt netistä, onko näitä päässyt kukaan vielä koeajamaan? Huhuja että odottavat ohjelmistopäivitystä?

Voihan se pitää paikkansa, Solterrassa on jatkuva neliveto, mutta bZ4X neliveto tulee päälle tarpeen mukaan.
 
Solterra sanoi:
Yhden kotimaisen Solterra kokeilun olen nähnyt netistä, onko näitä päässyt kukaan vielä koeajamaan? Huhuja että odottavat ohjelmistopäivitystä?
Ainakin Oulussa on koeajoauto. Kaverilla oli koeajossa ja sain pikku mutkan kokeilla. Helppo hypätä puikkoihin dinon jälkeen. Perustoiminnnot nappien takana. Hyvä ajaa ja normaaliliikennöintiin riittävän tehokas. Hiljainen, koeajoautossa R5 nokialaiset alla 18 tuumaisina. Ainoa isompi moite olisi valoista. Minusta lyhyet eivät olleet häävit ja pitkät oli surkeat. Keli oli kyllä pimeä ja tihkusateinen. Melko korkeita kulutuslukemia näytti ajotietokoneelta.
 
Käsittääkseni nuo oli jo ajossa vähän aikaa sitten mutta odottelevat nyt päivitystä.
 
Hollantilaisen autoliiton vertailu Solterra vs Ariya.


Kääntyy automaattisella tekstityksellä huonosti englanniksi.

Solterra paljon parempi ajaa kuin Ariya.

Kulutusta moititaan tässäkin.

Loppukaneetti: "Ariya voittaa mutta ottaisin silti Solterran :)"

Btw: Hollannissa Solterra jopa jonkin verran kalliimpi kuin Polestar 2 LR AWD tai KIA EV6 AWD.
 
^ kiitos linkistä, Subarussa takuu 5 vuotta Hollannissa, ei taida olla täällä kuin 3 vuotta?
 
Takuu on 3 vuotta. Johtuneeko sitten siitä että Suomen ja Ruotsin maahantuonti on yksityisissä käsissä kun taas Belgia, Hollanti ja nippu muita maita on tehtaan hoidossa.
 
Nyt on terralla testattu motari kulutus 120km matka ajettu 110kmh mittari nopeudella kulutus 30,3,
 
On aika kova. Fat e-tron luokkaa ja Buzz - pakukin menee samaan. Ilmastoinnit sun muut täysillä?

Edit: tämä on siis oikeasti onnettomampi kuin fat-etron pienellä akulla. Se sentään lataa kunnolla joten lyhyt range tulee hiukan kompensoitua.

Nuo maksaa 2020 - mallisena alle 50k ja alkaa tuntua validilta vaihtoehdolta tälle.

Aikamoinen saavutus.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
On tuo kyllä noilla nopeuksilla ja tuossa lämpötilassa ajettuna hävytön kulutus ellei nyt 20 sentin hankeen ja 20m/s vastatuuleen puskettu.
 
Jotakin on pahasti pielessä tuossa konstruktiossa. Kesälämmöissä menee kohtuuhyvin mutta alle 10 asteen lämmöt halvaannuttaa tuon kokonaan.

Ja lämpöpumpun piti olla jotenkin "erityisen tehokas". Vie tehokkaasti watteja.

Muoks: norskien mukaan tuo lämpötilan auto - asetus on devil. Et sattunut kokeilemaan miten se eco toimii.
 
Jotakin on pahasti pielessä tuossa konstruktiossa. Kesälämmöissä menee kohtuuhyvin mutta alle 10 asteen lämmöt halvaannuttaa tuon kokonaan.

Ja lämpöpumpun piti olla jotenkin "erityisen tehokas". Vie tehokkaasti watteja.

Muoks: norskien mukaan tuo lämpötilan auto - asetus on devil. Et sattunut kokeilemaan miten se eco toimii.
Eco lisäsi ennustetta 20km muuten en testannu
 
No tuosta tulee about 200 rangeksi tuolla 30.3 kulutuksella. 10% lisää on tarkoittaisi noin 27kWh kulutusta.
 
Tuolla rangella ei sitten ole mitään tekemistä moottoritienopeuden kanssa.

Muoks. motarinopeudella range siis noin 200km + se surullisenkuuluista bufferi. Ja Eco pienentää tuon edellisen mukaan kulutusta tosiaan sen reilun 6%.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Niin, mitähän näihin muihin autoihin vertailuihin sanoisi….

Minusta on täysin irrelevanttia verrata kulutuksia pelkän lämpötilan ja keskinopeuden perusteella.

Toisella on voinut olla ylämäkeä ja toisella alamäkeä, toisella on voinut olla vastatuulta ja toisella myötätuulta.
 
Niin, mitähän näihin muihin autoihin vertailuihin sanoisi….

Minusta on täysin irrelevanttia verrata kulutuksia pelkän lämpötilan ja keskinopeuden perusteella.

Toisella on voinut olla ylämäkeä ja toisella alamäkeä, toisella on voinut olla vastatuulta ja toisella myötätuulta.
Kertaluokka menee todennäköisesti aika laila kohdilleen. Lämpötila reilu nolla ja kostea keli. .