https://tummennuskalvot.fi/

Subaru Outback 5th gen (2015-2020)

tuRboman

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Kuluvan kuun puolivälissä esitellään seuraava Subaru Outback US versiona.

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/talta-nayttaa-uusi-subaru-outback-tai-siis-sen-oikea-etukulma

Japanin valmiste on mahdollisesti joiltain osin hieman poikkeava ulkonäöltään mutta eiköhän tuo pääpiirtein sama auto ole. Tämä julkaistu kuva ei juurikaan yllätä. Maski Legacy V mallista ja valot mukailee Foresteria.
Jokohan syksyllä Suomeen vaiko meneekö ensivuoteen? Edeltäjä tuli siis myyntiin meillä 2009.
 
Tämä on kyllä mielenkiintoinen uutuus. Tähän mennessä tökkinyt sisäilme.  Mutta odotuslistalla ykkösenä joten toivotaan toivotaan parasta.
 
Etsi 2015 Legacyn sisäkuvat niin siinä kai se hyvin pitkälti. Ihan mielenkiinnosta, mikä siinä sisätilassa on tökkinyt?

Mulle design on ihan ok, mutta muutamat yksityiskohdat on olleet kyllä luvattoman heikosta materiaalista. Muuten mua ei kovat muovit jne haittaa jos ne vain kestää. Mutta kuskin matto puhkes alle 100tkm, keskikyynärnojan pinta on puhki parista kohtaa (korjattu toki) ja kuskin penkistä meni ensin istuinlämmitys. Nyt vastikään (@130tkm) petti ristiselän tuki. Se oli tosin helppo korjata.

Hieman kestävyyttä sisutaan, kiitos. Muuten tämä konsepti kyllä toimii mulle aikalailla nappiin.
 
makuasia sanoi:
...Tähän mennessä tökkinyt sisäilme.  Mutta odotuslistalla ykkösenä joten toivotaan toivotaan parasta...

Sama täällä- ulkoapäin viimesen päälle siisti, mutta sisältä jotenkin halvanoloiset materilaalit, kojelaudan muotoilu 10 vuotta muita perässä ja namiskuukkelit ei oikein isonakkiselle toimi. Hiukan samalla tuntumalla jääny japanilaiset kauppaan viime vuosina merkistä riippumatta.

Jos vielä urheilua harrastavalla tuRbomanilla hajoo penkki alta, niin ei oo mun kokoiselle jakoa.

Tekniikka kiehtoisi vetopuolelta kovastikin.
 
Niin. Tuolla mun autolla oli ajettu 80tkm ostaessa ja penkinlämppä oli rikki. En tiedä minkäkokoinen äijä eka omistaja oli. Tosin tuo ristiseläntuki on tyyppivika ja siihen ei hirveästi koko vaikuta. Ennemminkin se kuinka ulos tuki on säädetty.

Kokonaisuutena tämä silti pitää hyvin pintansa. Ei minua kuitenkaan tällaiset pikkujutut häiritse, kun auto muuten pysyy koossa ja ajossa eikä tarvi huoltojen välissä ravata liikkeessä. Eiköhän se tuo tuleva malli jatka samalla linjalla.

Tällähetkellä tuntuu, että vois hankkia seuraajan suunnilleen silloin kun sitä on kasattu vuoden verran ja alkaa löytyä käytettynä alta 100tkm ja kolmannes hinnasta pois.

Ainakin minun silmiin uusi Legacy vaikuttaa kaikin puolin mukiinmenevältä, joten eiköhän myös Outback ole samaa linjaa. Netissä oli vertailua nykyiseen ja listattu muutoksia. Näkyvyys parempi, tilaa enemmän, varustelua lisää, äänieristystä parannettu jne. Jos hinta pysyy samana niin hieno paketti tulee. Varusteetkin on jo hinnat alkaen mallissa kohdallaan.
 
Pari tuntia...

As refined as it is rugged, the all-new 2015 Subaru Outback combines a sophisticated interior with the most advanced safety features, which will put your mind at ease every time you get behind the wheel. See it all during the live unveiling, and you'll see why the 2015 Subaru Outback is built to take you to the place you’ve never been.

http://www.subaru.com/auto-show/new-york-2014.html
 
Kiitokset tuRbomanille linkistä. Herätti autokuumetta tuo autoesittely. Näytti minun silmään todella hyvältä. Sisätilatkin laadukkaamman oloiset. Tuossa taitaa olla minun seuraava auto. Itse pidän enemmän mukavuuspainotteisesta jousituksesta joten toivotaan ettei tuota siinä mielessä pettymystä.

 
Jeeee!!!! Takapenkin lämmitys vakiona ainakin jenkkiversiossa!!!!  ;D 
Täydellinen paketti! Meidän seuraava auto, ei epäilystäkään!!

8)

2015-Subaru-Outback.jpg
 
Hienolta näyttää. Pitäisi päästäkyllä Subarua kokeilemaan jossain vaiheessa, omat tuntumat siitä on aika vähissä. Mutta jotenkin kiinnostaa... Katsellaan kun Skoutilla on tarpeeksi ajettu, sitten tuollainen voisi olla aika osuva.
 
völvöxc60 sanoi:
Joudutko paljonkin istumaan takapenkillä ;D

En. Saan istua nykyään usein takapenkillä. Tän nykyisen Suben penkki on yksi niitä harvoja joissa on saanut kunnon asennon, kiitos kallistus-säädön. Ja jalkatilaa riittää aivan kunnolla. Tykkään istua takana tytön kanssa, jos vain rouvalle sopii ajaa. Ottaa tabin tai puhelimen ja youtube viihdyttää näppärästi. Tämä edellyttää, että takana on hyvät tilat ja kyyti on tasaista. CVT Outback hoitaa nämä rastit loistavasti.

Tuosta uutukaisesta. Hieman eurooppalainen meininki Subarulla, kun ulkoisesti muutokset on näin varovaisia. Toki se minulle sopii kun tykkään nykyisen perus-auto lookista. Ei oikeastaan mitään kikkailua.
Kun tästä uudesta karsitaan jenkkikoristeet (helmat ja kattokauhistuskaiteet ) niin sieltä kuoriutuu hyvinkin sulavan näköinen kulkine.

Toki se, että eroa ei ole hirveästi nykymalliin, miellyttää meitä edeltäjän omistajia kun oma ei heti mene "ihan vanhaksi".
 
Kylläpä ne on elokuussa ruukanneet tulla tulevan vuoden mallit. Joskus aiemminkin. Mitä nyt testejä lukenut niin kylläpä se on paketti vain entisestä parantunut. Kauheasti mieli tekis alkaa päivittämään mutta kun olen päättänyt etttä uutta en tilaa niin kärvistellään nyt. Jos sitten parin vuoden kuluttua...

Täytyy kysellä aiheesta kun kohta ois huolto. Jos vaikka jo koeajolle pääsis.. :)
 
Ja hieman off, mutta Levorgin pitäis myös rantautua kohtapuoliin. Keskieuroopassa ensimmäiset lhd autot on nähty. Kuulemma ensivuonna Suomeen. Mielenkiintoista.
 
Piti käydä itse tarkistamassa asia ja nykyinen mallihan se olikin jossa oli jotain varusteita lisätty, sori.
 
Tuli käytyä huollossa ja samalla juteltiin tulevista. Legacy/Outback tulee huoden päästä. Levorgista ei tietoa. Nämä siis huollon kaverin suusta. Myyjiä en jaksanut jututtaa kun nokkavartta katselivat. Jäi spekuloinnit sikseen.

BRZ ois ollut 1000km mittarissa 34900,- automaatilla. On se vaan makea peli!
 
tuRboman sanoi:
BRZ ois ollut 1000km mittarissa 34900,- automaatilla. On se vaan makea peli!

Ilmeisesti tässä essarissa oli runsaasti lisukkeita, kun uusi BRZ automaatilla näkyy olevan 35 831 eur. Siis listahinnaltaan, tuskin tuokaan nyt on täysin kiveen hakattu hinta.
 
Vempula sanoi:
Ilmeisesti tässä essarissa oli runsaasti lisukkeita, kun uusi BRZ automaatilla näkyy olevan 35 831 eur. Siis listahinnaltaan, tuskin tuokaan nyt on täysin kiveen hakattu hinta.

Mutta yleensähän essarista pyydetäänkin uuden hintaa :rolleyes:
 
Karvis sanoi:
Mutta yleensähän essarista pyydetäänkin uuden hintaa :rolleyes:

Mutta onhan se jo vaivalla sisäänajettu, joten voihan siitä pyytää vähän ekstraa. Nämä vähän sporttisemmat essarit kun sisäänajetaan vielä oikein huolella 8)
 
Lähinnä siksi mainitsin, että välillä oli puhetta pitkistä odotusajoista BRZ:n suhteen. Eli Oulussa ER-WO:lla löytyy heti hallista. Ja tottakai tuossa on pelivaraa hinnassa. Siinä on se uuden hinta ikkunassa kuten kuuluu uudessa mallissa.

Sen verran piti istuskella autoissa että taas totesin uuden Foren kyllä mukiinmeneväksi malliksi. XT ois aika soppeli!
 
tuRboman sanoi:
Lähinnä siksi mainitsin, että välillä oli puhetta pitkistä odotusajoista BRZ:n suhteen. Eli Oulussa ER-WO:lla löytyy heti hallista. Ja tottakai tuossa on pelivaraa hinnassa. Siinä on se uuden hinta ikkunassa kuten kuuluu uudessa mallissa.

Siis jos nyt on edelleen kyse tästä, niin eihän sitä nyt voi hyvänen aika pyytää käytetystä autosta uuden hintaa, vaikka uutta mallia onkin.

Mutta näin tuo liike näkyy tekevän :eek: