https://yliteippaus.fi/

Subaru Levorg

esako62 sanoi:
Olisin kiinnostunut ihan oikeista käytännön kulutuslukemista. Kävin heinäkuussa autoni huollon yhteydessä koeajolla ja ei tuo ajatuksissa oikein meinaa jättää rauhaan. Pukkaa siis vähän autokuumetta vaikka eihän tuo missään nimessä järkevää nykytilanteessa ole, kun nykyinenkään auto ei iäkäs ole...

Toinen kysymys: Onko valot riittävät?

Tiedän tarkalleen mitä tarkoitat kun tuli itsekin huollonsijaisautona kokeiltua Levorgia. Jotain koukuttavaa siinä on, alitajunnassa aina pyörii vaikka kokeilusta on jo 10kk.

Tuolla on jotain kokemuksia
http://www.subaruclubfinland.net/keskustelu/viewtopic.php?f=28&t=3315
 
Kyllä siinä jotain on.. Jos kuskinpaikka olisi kunnossa niin olisi varmaan ollut jo pakko hommata tuollainen, mutta ei vaan pysty tekemään kompromisseja ajoasennon suhteen kun matkaa joutuu ajamaan.
 
Mikäs siinä Levorgin ajoasennossa ?

Itse olen nyt tässä kesälomien ja alkusyksyn aikana ajanut Levorgilla useamman tuhannen kilsan verran maantieajoa ja kertaakaan ei ole selkä Levorgin istuimilla vihoitellut vaikka välilevyn pullistumia on muutama vuosi aikaisemmin ollutkin.

Ja jos haluaa säädettävät sähkösäätöiset istuimet niin Levorgin GT-S sellaiset ovat, itse koeajoin myös sen mutta tykkäsin käyttöautossa enemmän ei-niin-tyköistuimista. Sähkösäädön ja nahkaverhoilun puute kyllä hiukan harmittaa tässä GT-N versiossa.
 
esako62 sanoi:
Onko foorumilla Levorgin omistajia?

Olisin kiinnostunut ihan oikeista käytännön kulutuslukemista. Kävin heinäkuussa autoni huollon yhteydessä koeajolla ja ei tuo ajatuksissa oikein meinaa jättää rauhaan. Pukkaa siis vähän autokuumetta vaikka eihän tuo missään nimessä järkevää nykytilanteessa ole, kun nykyinenkään auto ei iäkäs ole...

Toinen kysymys: Onko valot riittävät?

Niin, Levorg ollut maaliskuun alusta lähtien ja kulutukseen olen ollut enemmän kuin tyytyväinen, nyt 18000 kilsan jälkeen keskikulutus 7.3 l/100km ja maantiellä pääsee alle 6.5 l/100km, moottoritiellä menee sitten n. 9 l/100km kuten myös kaupungissa.

Ja ne valot ovat hyvät.
 
ihaa sanoi:
Mikäs siinä Levorgin ajoasennossa ?
Istuinosa on liian lyhyt ja jalat jää ilman tukea johtuen osittain siitä, että penkin etureunakin jää liian alas. Sähkösäätöisillä GT-S:n penkeillä se voisi jotenkin korjaantua, mutta sen hinta on sellainen, että ei pysty.
 
Niin kuskin pituudellahan on suuri vaikutus siihen millaisen ajoasennon saa. Tällainen alle 170 senttinen löytää tai on ainakin tähän asti löytänyt aina hyvän ajoasennon.
 
Sen verran olen matkan varrella oppinut että jollekin huono istuin on toiselle hyvä, ja päinvastoin.

Istuimia pitäisi arvioida oikeastaan vain ja ainoastaan säätömahdollisuuksista.

Ja sekin voi olla turhaa koska jollekin istuin voi sopia vaikka ei tekisi yhtää säätöä perusasennosta.

Toivottavasti Subaru muuten hieman pintapehmentäisi alustaa kun päivittävät Levorgia.
 
ihaa sanoi:
Niin kuskin pituudellahan on suuri vaikutus siihen millaisen ajoasennon saa. Tällainen alle 170 senttinen löytää tai on ainakin tähän asti löytänyt aina hyvän ajoasennon.
Joo epäilemättä sopii paremmin pienempi kokoisille kuskeille.
 
Tuohon ajoasentoasiaan liittyen niin parisen viikkoa sitten pyörähdin Rinta-Joupilla ja hallissa oli Levorg GT-S. Sen nahkainen ja sähköllä säädettävä sporttijakkara on sen verran jämympi, että tukee paremmin jalkoja, joten GT-S:ssä sai ajoasennon sellaiseksi, että sen kanssa voisi elää. Valitettavasti tuon GT-S:n hinta on sitten sellainen, että ei mitään järkeä, vaikka tuohon sais vaikka mitä kampanjana.

http://www.nettiauto.com/subaru/levorg/7637676
 
Kylläpä on hieno subbe joupilla kaupan. Tuohon kun saisi ulkonäköä vastaavan moottorin niin olisi todella soiva peli.
 
Trollsten sanoi:
... hallissa oli Levorg GT-S. Sen nahkainen ja sähköllä säädettävä sporttijakkara on sen verran jämympi, että tukee paremmin jalkoja, joten GT-S:ssä sai ajoasennon sellaiseksi, että sen kanssa voisi elää.

Monissa merkeissä sähkösäätö tuo istuimen etureunan korkeussäädön mikä auttaa ajoasennon löytymistä kummasti.
 
Trollsten sanoi:
Valitettavasti tuon GT-S:n hinta on sitten sellainen, että ei mitään järkeä, vaikka tuohon sais vaikka mitä kampanjana.

Jos tuon hankkimalla voisi varmuudella välttää pari "turhaa" autonvaihtoa, hinta ois vähintäänkin perusteltu. Siinä on vain kyllä valitettavasti se "jos"...
 
tuRboman sanoi:
Jos tuon hankkimalla voisi varmuudella välttää pari "turhaa" autonvaihtoa, hinta ois vähintäänkin perusteltu. Siinä on vain kyllä valitettavasti se "jos"...
Se perusauto ei valitettavasti siellä alla varusteilla kiillottamalla parane. Luulen ja ihan ajamatta, että parempi mahdollisuus niiden parin turhan vaihdon välttämiseen olisi tällä 44k Subarulla. http://www.nettiauto.com/subaru/outback/8322492
 
Trollsten sanoi:
Se perusauto ei valitettavasti siellä alla varusteilla kiillottamalla parane. Luulen ja ihan ajamatta, että parempi mahdollisuus niiden parin turhan vaihdon välttämiseen olisi tällä 44k Subarulla. http://www.nettiauto.com/subaru/outback/8322492
Tähän ei voi muuta kukn nyökytellä sujuvasti. Ajattelin kommentilla vain, että Levorg oli lähtökohtaisesti ajatuksissa.
Erilaisia on nämä autot. Edelleen valintani osuisi Outbackiin Subarun valikoimista meidän käyttöön.
 
Jopas on Levorgin ennestäänkin kalliiksi moititut hinnat pompsahtaneet. Perusmallin hinta oli kesällä 35 999 euroa, nyt 40 074. Muissa Subarun mallisarjoissa on myös kovia korotuksia, mutta hieman maltilisempia kuin tämä.
 
Tässä oli viime vuoden maaliskuun hinnat Levorgille, kovin on hinnat kyllä nousseet, kymmenen vuoden päästä Levorg taitaa olla kohtuullisen harvinainen Subaru.
 

Liitteet

  • IMG_5521.PNG
    IMG_5521.PNG
    18,2 KB · Katsottu: 188
^Nyt kun "ihaa" pistät Levorgin myyntiin niin saat enemmän kuin uuteena maksoit...
 
Mun Levorg on jo myyjien mielestä "kilometrivammainen" kun 10 kuukaudessa tullut jo 28 tkm, ja sen olen jo ruostesuojannutkin. Jos oisin autoa vaihtamassa niin tuollainen hintakehitys tekis kyllä hyvää sen suhteen.
 
Samassa linjassa tullut lisähintaa näköjään Outbackeihin. CVT Ridge nyt +3600€ vs 2015 syksyn hinnat.

Subaru pelaa itsensä ulos näillä hinnoilla :(
 
tuRboman sanoi:
Subaru pelaa itsensä ulos näillä hinnoilla :(

Juuri näin.

Levorgillakaan ei ole mitään mahdollisuuksia kun samassa hintaluokassa on kampanjoiden takia bmw ja volvo 60 nelivetoautomaatteja. Kun ei kauppa tainnut käydä edes neliveto skoda octaviaakaan vastaan vanhalla hinnalla.

Kansan pieni orastava kiinnostus subaruihin (jos sellaista on ollutkaan) on kyllä nyt viimeistään mennyttä.

Seuraava kysymys onkin lopetetaanko tuonti?
 
Aika karua kyllä. Levorg kun oli jollain tasolla kiinnostava. Nyt hinnassa on kymppitonni liikaa  :(

Foresterin hinnat on sen sijaan lähes ennallaan?
 
Subben kohdalla ihmetyttää myös, ettei hybridivoimalinjaa tuoda suomeen ollenkaan. XV hybridin päästö on 122g, eli 25g vähemmän kuin sama 150hv 2.0 bensa ilman pientä sähkökonetta ja akkua.  Autovero laskisi mukavasti. Markkinoilla tuo on ollut jo yli 3 vuotta.

Levorgin pilaa viimeistään korkea autovero, koska päästöarvo on 1.6 turbossa niin iso.
 
tmr97 sanoi:
Subben kohdalla ihmetyttää myös, ettei hybridivoimalinjaa tuoda suomeen ollenkaan. XV hybridin päästö on 122g, eli 25g vähemmän kuin sama 150hv 2.0 bensa ilman pientä sähkökonetta ja akkua.  Autovero laskisi mukavasti. Markkinoilla tuo on ollut jo yli 3 vuotta.

Voisiko olla ettei ole kaupallisesti järkevää panostaa huollon osaamiseen ko mallin kohdalla, kun XV käy aika huonosti kaupaksi muutenkin?