https://tummennuskalvot.fi/

Subaru Levorg

Kauheaa  :-X

Mutta toisaalta;
"It’s not a surprise the next-generation Subaru WRX and STI will get new technology inside, but we don’t know what’s going to be under the hood. The latest rumors say the STI is getting the new FA24 2.4-liter direct-injection turbocharged Boxer with plenty of upgraded internals from Subaru Tecnica International for added horsepower."

:-* :-*
 
Noista tulevista moottoreista on ollut muuallakin juttua, esim. täällä:

https://www.caradvice.com.au/867103/next-generation-subaru-engine-range-detailed-report/

Tuntuu vaan että tuossa jutussa on ehkä kilowatit ja hevosvoimat sekaisin, tai sitten ilmoitetut lukemat ovat hybridivoimalinjan järjestelmätehoja, jotka pitävät sisällään myös sähkömoottorin tehot. 198kW 1,8 litraisesta 4-koneesta tuntuu paljolta ainakin pitkää elinkaarta silmällä pitäen.

Joka tapauksessa melko varmaa lienee että turbomoottorit tulevat laajemmin valikoimaan ensi vuoden malleihin, en toki tiedä miten Euroopassa. Kuten Mitsubishin tapaus osoitti, alkaa olla melko kallista kelpoistaa autot euroopan myyntiin. Subarun myyntimäärät ovat Mitsuakin pienemmät Euroopassa.

Btw., jotta ei mene ihan off-topiciksi, niin uuden Levorgin esittely Japanissa on 22.8.: https://www.subaru.jp/levorg/levorg/special/#event
 
Ei tuommoinen 110kw/litra kovin ihmeellinen lukema tänä päivänä ole ilman sähköäkään.
 
Mutta pitkällä elinkaarella? Onhan näitä litranpommeja nähty jotka on suunniteltu kestämään 100tkm. Jos taas vois valita 1.8t tai 2.4t samoilla tehoilla, niin eipä olis vaikea valita. Todellinen kulutuskin saattaa asettua isomman eduksi.

Mielenkiinnolla odotellaan tulevan Levorgin esittelyä [emoji16][emoji106]
 
Vekkula sanoi:
Ei tuommoinen 110kw/litra kovin ihmeellinen lukema tänä päivänä ole ilman sähköäkään.

Juu, mutta kyllä useimmiten puhutaan kuitenkin urheiluautoista jos on tuollaiset litratehot. Nykyiseen, vähän vähemmän urheilulliseen Outbackiini ja sen FB25-moottoriin nähden se kuitenkin edustaa 100% kasvua. Ei sillä, tokihan minä luotan japanilaiseen insinööritaitoon :D
 
ppe sanoi:
Kantavuus 275 kg???  :eek:

Kyllähän tuo jo vastaa kahdeksaa japanilaista matkatavaroineen  ;D . Kiva huomata että pikkusen enemmän on puhtia saatu koneeseen, mutta vieläkin Subarun pahin akilleen kantapää on noi täysin onnettomat moottorit. Levorgissa tosiaan edes vähän yritystä kun on ahdettu, mutta... Laiska Lahna silti
 
kaide sanoi:
Subarun pahin akilleen kantapää on noi täysin onnettomat moottorit. Levorgissa tosiaan edes vähän yritystä kun on ahdettu, mutta... Laiska Lahna silti
Mihin Laiskaa Lahnaa enemmän tehoja tarvitaan?
 
Ihan asiallisen oloinen uutuus. Takavinkkelistä katsottuna aika paljon Focuksen näköä.

0821-subaru-levorg-3-768x512.jpg
 
Hei. Auton vaihto alkaa pikkuhiljaa olla ajankohtainen, t25 1.8 avensiksella ajeltu vuodesta 2007, yhtenä vaihtoehtona on levorg. Kuinka luotettava tuollainen 2015-16 n.120000km ajettu levorg on? Onko jotain erityistä mihin kiinnittää huomiota koeajolla?
Kulutus taitaa pysyä suunnilleen samoissa lukemissa
 
Ainakin sen neljä vuotta ja 100000 km mitä minulla tuollainen Levorg oli niin meni täysin kivuttomasti. Huollot toki oli hiukan hintavammat kuin sitä edeltävässä Toyotassa. Muistelen että 120tkm huollossa vaihdetaan sytystystulpat, kannattaa varmistaa että se on tehty, siinä samassa vaihdetaan myös öljyt etu- ja takaperään joka nostaa tuon huollon hintaa. 7.5 l/100km vei tuon omistukseni aikana joten lienee aika sama kuin Avensiksella.

Pari sivua aiemmin löytääkin mietteitäni kun auton omistin.