https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Subaru Legacy VI

nemos

Klassikko
Liittynyt
24.12.2013
Pienin askelin paranee Legacynkin tyyli. Kojetaulu on oudon kulmikas.

 

Liitteet

  • Legacy.jpg
    Legacy.jpg
    33,2 KB · Katsottu: 248
  • Legacy2.jpg
    Legacy2.jpg
    32 KB · Katsottu: 298
Erityisen positiivisena näen, että edelleen jatketaan vaparibokseri linjalla, eli perinteinen 2.5i löytyy pellin alta. Vaikka meikäläisille markkinoille varmaan löytyy myös luultavasti 2.0i. Mutta kumminkin tuo 2.5 ja 175hv kuulostaa mun korvaan paljon lujemmalta kuin 1.6T 175hv.

Ja kabiini vaikuttais selkeytyvän hieman. Toivottavasti materiaalien kulutuskestävyys paranee.

2015-Subaru-interior.jpg
 
Minua on Subaru kiehtonut jo pitkän aikaa ollen persoonallinen, aito japanilainen merkki, jolta voi vielä odottaa laatua. Edellisen sukupolven autot olivat minusta askel taaksepäin muotoilun suhteen, mutta nyt näyttää hyvältä. Turbokoneinen versio voisi kiinnostaa jopa omistajatasolla, jos sellainen on tulossa. Vaparia en osta alle 3 -litraisena / alle 200 hv.
 
Joo, harmi sinällään että 3.6 H6 konetta tuskin Suomessa nähdään enää. Vielä 2010 se oli Outback mallistossa, mutta korkeahko kulutus ja sitämyöten CO2 päästöt nosti hinnan ihan överiksi eikä kysyntää juuri ollut. Se sitten pudotettiin ohjelmasta kokonaan.
Välillä on huhuiltu, että 2.0 DiTurbo korvaisi 3.6:n mallistossa mutta näyttää ettei ainakaan vielä tämä toteudu.

Subaru todellakin on hyvinkin persoonallinen nykymaailmassa ainakin teknisessä mielessä. Tekniikka ei ole jaettua kenenkään kanssa (poislukien GT86 ja BRZ) eikä muilta keskiluokan valmistajilta löydy samanlaisin ratkaisuin toteutettua tekniikkaa. On se sitten hyvää tai huonoa.
Suppea mallisto ja dieseleiden puute on vaivannut. Nyt kun dieselkin on tarjolla, on markkinoita ollut enemmän myös täällä pohjolassa. Jenkeissä ja esim Ausseissa merkki on jatkuvasti ollut hyvin suosittu ja arvostettu nimenomaan kohtuu edullisena ja lujana käyttöpelinä.
 
Kennedy sanoi:
Kyllähän tuo oli paljon hienomman näköinen mitä nykymalli.
Linjakkaan ja sopusuhtaisen näköinen nykymalliin verrattuna. Saisipa siihen kattoluukunkin kun nykyiseen ei saa (ainakaan Suomessa).
 
Aika tyylikäs on uusi Legacy. Tuohon kun saisi nelivedon kanssa jonkin 220-250 hv -teholuokan turbokoneen, niin olisi kiinnostava paketti. Uusi maski toi minullekin mieleen Fordin. Selkeän ja itsevarman näköinen se on.
 
Jännä detalji, että kabiiniin on palautettu edellisen sukupolven Legacystä tutut isot juomamuki kolot keskikonsoliin. Ne on ainakin meikäläisen makuun tervetulleet. Nykyisen mallin "mukitelineet" on aika epäkäytännölliset ja meilläkin on siitä kotelosta poistettu jakaja keskeltä, eli teline onkin vain kannellinen tavaralokero.

Ulkonäkö on tosiaan minunkin mieleen. Toki keulamaski meni liian lähelle Fordia, siitä propseja tipu. Mutta muuten tuo on edeltäjää linjakkaampi, turhat pullistelut suojankaarista on sheivattu pois.
Aika erikoista, että näyttelyversiossa on musta sisustus. Antaa aina ahtaamman ja tunkkaisemman kuvan. Varsinkin kun siellä ravaa väkeä ja pölyä yms alkaa kertyä näkyviin.

Suurella mielenkiinnolla odottelen Outbackin seuraajaa. Sisustahan tulee olemaan todennäköisesti sama, mutta ulkonäkö jänskättää. Toivottavasti ei mennä jenkkisuuntaan vaan pitäydytään nykymallin rauhallisemmassa mustien "suojamuovien" käytössä. Mieluummin oikeat suojat pohjaan kuin mattamustaa ämpäriä suojankaariin...
 
Markku J sanoi:
Aika tyylikäs on uusi Legacy. Tuohon kun saisi nelivedon kanssa jonkin 220-250 hv -teholuokan turbokoneen, niin olisi kiinnostava paketti. Uusi maski toi minullekin mieleen Fordin. Selkeän ja itsevarman näköinen se on.
Onhan niitä tehokkaita bensaturboja nykymallissakin ollut mutta ei ole vain eksynyt Suomen tuontimallistoon...
 
Markku J sanoi:
Joo, totta. Maahantuojan valintoja. Dieselistäkin kun tekisivät 2.5 - 3.0 -litraisen version, niin olisi hieno paketti.

Taitaa silti olla emoyhtiönkin valintoja kun ei niitä turbo/GT versioita tuoda koko eurooppaan.
Varusteetkin Japanin markkinoilla huimasti suuremmalla valikoimalla. Ja onhan siellä koko mallistokin laajempi.

Dieselistä H6 versio saa täältäkin komppia. 2.5 ja kuusi mukia, nykyistä kasvattamalla.
Ei vain tule tapahtumaan. JPN & USA ei sellaista tarvi, niin sitä ei sitten tule. Toisaalta tuo onkin järkevää. Siellä puntaroidaan muitakin päästöjä kuin CO2. No, tulee ne meillekin.

Tulis nyt Viziv konseptissa esitelty diesel-hybridi voimalinja. Ja mieluummin bensahybridi.
 
Onko näitä jo jossain päin myynnissä tai mahdollisesti testissä? Viime viikolla tuli Ruotsissa vastaan Subaru, joka kiinnitti huomiota ja minusta se oli tällainen uusi Legacy.
 
Tämänhetkisen tiedon mukaan kyseinen malli ei tule Eurooppaan myyntiin (!?) joten olisitko nähnyt kuitenkin Outbackin? Vaikka onhan se mahdollista, että myös Legacy ois silti ollut liikkeellä. Jenkeissä sitä kai saa kohta?
 
tuRboman sanoi:
Tämänhetkisen tiedon mukaan kyseinen malli ei tule Eurooppaan myyntiin (!?) joten olisitko nähnyt kuitenkin Outbackin? Vaikka onhan se mahdollista, että myös Legacy ois silti ollut liikkeellä. Jenkeissä sitä kai saa kohta?
Siitä en osaa nyt enää sanoa, että oliko Outback vai normaali Legacy. Lähinnä pointtini oli, että onko mahdollisista, että tuollaisen uuden Subarun olisin jo nähnyt vai näinkö ihan omiani?
 
Jaa-a. Ainahan se on mahdollista kun kyseinen malli on jo julkaistu jenkeissä. Eli vaikkapa maahantuoja hommannut myyjille tutustuttavaksi tai jotain. Kyllä kai sellainen voi tulla kyseeseen? Toki aika epätodennäköistä kun mallissa kuitenkin on eroja euro-versioon.

Edit. Tuli muuten mieleen tästä Legacy vaiko Outback kysymyksestä. Outbackien rekisteriotteessa lukee Legacy :)
 
Siinä oli muuten ylempänä olevan kuvan mukaisesti tuollaiset led-viirut valoissa. Eihän sellaisia ole nykyiseen maliin tullut ihan vastikään? Ihmettelen kyllä, jos olen sen sekoittanut nykyiseen malliin, koska jotain erilaista siinä oli.