https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Subaru Forester nappasi voiton AutoBild Allrad lehden testissä

Mitähän tuossa uudessa Outback dieselissä lienee jarrullinen maksimivetopaino? Jos jää alle 2000 kg:n, niin voi unohtaa ilman suurempaa tutustumista. Tosin moottoriinkin saisi tulla lisää paukkua. Tuo nykyinen rupeaa olemaan jo melko vaatimatonta tasoa kilpailijoihin verrattuna. Ja sitten vielä jää ne muovit  :eek:

 
Eipä vielä tiedä painosta.
Tuo nykyinen rupeaa olemaan jo melko vaatimatonta tasoa kilpailijoihin verrattuna.
Jep. Mitatussa suorituskyvyssä ja taloudellisuudessa kyllä jättää tehokkaampia jälkeensä. Mutta ei paperilla.
 
Ei nyt heti vedetä hernettä nenuun jos joku toinen ei ehdoitta tykkää ;) Kyllä minulla ainakin on merkistä riippumatta sellainen kriteeristö, että jos kunnollista istuma-asentoa ei löydy tai muuten kuljettajan ympäristö aiheuttaa yökkimisrefleksin, niin turha sitä on aikaansa ja liikkeen esittelyautoa kuluttaa mihinkään koeajoihin. Eikä minua haittaa, jos joku toinen silti tykkää.
 
Penguin sanoi:
Ei nyt heti vedetä hernettä nenuun jos joku toinen ei ehdoitta tykkää ;) Kyllä minulla ainakin on merkistä riippumatta sellainen kriteeristö, että jos kunnollista istuma-asentoa ei löydy tai muuten kuljettajan ympäristö aiheuttaa yökkimisrefleksin, niin turha sitä on aikaansa ja liikkeen esittelyautoa kuluttaa mihinkään koeajoihin. Eikä minua haittaa, jos joku toinen silti tykkää.

No juuri näin sen pitäis olla. Itse vain koetin olla ironinen ja vetää nuo Haisevat muovit. Kun tuossa on juuri syyt miksi esim V-Arenalla ei jaksanut omista autoista hirveästi keskustella. Jotenkin pidän tietynlaiset stereotyyppi kommentit ala-arvoisina. Olkoonkin, että niissä on perää. Tuo "haiseva muovi" on tältä foorumilta peräisin.

Joskus vaan kiehahtaa, ei voi mitään.
 
tuRboman sanoi:
Mutta tarjoaa yllättävästi ajamisen fiilistä ja hauskuutta kun pääsee sinuiksi. Se vain vaatii, että päästään alkuun yli siitä Haisevasta Japanilaisesta muovista ja tökeröstä designista ynnä muusta. Sieltä alta paljastuu auto joka on sitten kaikkea muuta kuin tavis.
Meillä rouva on Legacyn rattiin "joutuessaan" tuosta omituisesta hajusta aina muistanut sanoa, samaten selän takana lapsille puhuu traktorilla ajamisesta... ;). Ymmärrän toki eroavaisuudet esim tuoreeseen Focukseen joka pihasta löytyy, onhan Subbe jotenkin työkalumaisempi. Saattaa ajaessa vaikuttaa myös manuaalin pitkät välitykset - kaikki kolmosen jälkeen ovat ylivaihteita eikä taajamassa kolmosta isommalla voi ajaa, kadunkulmissa ei tietysti silläkään. Kutosella pitää olla yli 80kmh vauhtia että pääsee vääntöalueelle lähelle 1500rpm josta alkaa isompi vääntö joten jaksaa isollakin loikkarivaihteella mennä.

Sisustan materiaalit ja osien yhteensovittaminen ym viimeistelyseikat ovat paljon paremmin kuin uudessa Fordissa. Oven sulkeutumisääni ei oven keveydestä johtuen mikään kassakaappimainen ole, mutta japanilaista kärkeä mielestäni.
 
En osallistu jankkaamiseen nelivetojärjestelmien paremmuudesta, täsmennän vain aiemmin sanomaani kun siihen haluttiin tarttua:

Arcca sanoi:
Mutta "etuvetoinen" se tuskin on

Ei tietenkään etuvetoinen silloin kun takaveto on kytkettynä mukaan. Mutta esim. TM 10/2013: "Liikkeellelähtökokeen puolivälissä Foresterista katosi yllättäen takaveto." Välitys eteen siitä ei olisi voinutkaan kadota koska etuveto on kiinteästi vaihteiston jatkona. Takaveto on (asteittain suljettavan) kytkimen takana. Tämä vaihteiston jälkeinen ero automaatti- ja manuaalivaihteisessa Foresterissa (Subaruissa) on se mitä halusin korostaa ja mitä kysyttiinkin. Manuaalin tapauksessa tilanne elävämpi, koska kumpikaan akseli ei ole suoraan kiinni vaihteiston ulostulossa, vaan välissä on keskitasauspyörästö.

Kuten sanottua, lukitusratkaisut muuttavat käytännön tilannetta.

 
Oma kommenttini muoveista nyt oli lähinnä sarkasmia. Tuo uusi Outback on omia tarpeitani nähden aidosti kiinnostava, mutta useampia kysymysmerkkejä siinä kuitenkin vielä on. Aiemmat koeajamani Subarut ovat olleet ihan hyviä ajettavia, mutta aina on kuitenkin joitakin showstoppereita matkan varrella ilmaantunut.

Mutta jos uusi Outback täyttää paperilla ennakkovaatimukseni, niin kannattaahan sekin käydä koeajamassa.
 
Tuosta tais jo olla ikäviä uutisia, ettei Sube aio tuoda sitä Japanin ulkopuolelle?! Kannattaisko miettiä toisenkin kerran...