https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Subaru 1.6T moottori tarjolle jo vuonna 2015?

tuRboman

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
2016 SUBARU FORESTER WILL COME WITH 1.6T ENGINE
Subaru_1.6T_Engine_1.jpg

Subaru_1.6T_Output_Curve.jpg


Jos nämä väitteet pitävät paikkansa, niin voi vain toivoa että kyseinen moottori löytäisi tiensä myös Suomen mallistoon. Nykyisellään Foresteriin kun on tarjolla vain 2.0i ja 2.0T ja dieseli. Eli Amerikan markkinoilta tuttu 2.5i, joka Legacy & Outback mallistosta löytyy, puuttuu Suomen (ja koko Euroopan) Forester mallistosta.
Harppaus 2.0i:stä turbo XT Foresteriin on on suuri, ainakin hinnassa. Tuo 1.6T ois ainakin speksien valossa sopiva korvaaja 2.5i:lle vääntönsä ja tehonsa puolesta. Onkin mielenkiintoista nähdä löytääkö kone tiensä myös muualle mallistoon. Ja tarjotaanko jutussakin mainittua Levorg mallia Eurooppaan..

Itselle vaunun vetäjänä kelpaisi tämä pienempi turbokone, vaikka toki myös vanha 2.5i jossa lähes vastaavat arvot löytyy, toki hieman suuremmalla kulutuksella. Kestoltaan tämä vanha on ainakin jo todettu lujaksi työjuhdaksi, liekö uusi "pikkuturbo" samaa lajia?

Hurjia lukemia nykyään, kun on 11:1 puristukset turbokoneessa!  :eek:
 
Jos Subaru toisi pienemmän turvokoneen (momentinmuuntimella ;) ) saattaisi seuraava auto olla Subaru. Automaatti pikkuturbolla olisi mahtava yhdistelmä.
 
Tarkoittanet Foresteria tässä tapauksessa? Valitettavasti vain kuulostaa siltä, että ensinnäkään ei taida olla mitään virallista tiedonjyväistä, että 1.6t ois tulossa Foresteriin. Ja voitaneekin veillailla, että ei nähdä ainakaan tässä korimallissa. Seuraavaan saattais olla jo toiveita. Mitään negatiivista ei pahemmin ole Levorgista ko moottorilla kuulunut jotenka oishan se hienoa jos se tulis 2.0 vaparille vaihtoehdoksi myös Foreen.

Kaikesta huolimatta minä näkisin mieluiten XT mallista riisutun version 2.0DiT moottorilla. Eli kuten tämä meidän '06 malli. Koneeksi tehokkain mylly. Mutta kaikki krumeluurit pois. Eli lasikattoluukkuja, navia, nahkapenkkejä. Vuonna 2006 XT top of the line maksoi 53k€ ja riisuttu XT 44k€.
 
Jep Forester ensisijaisesti tai miksipä ei Outback, riippui nyt kasvaako tilan tarve minkä verran ja pitäisi vielä ajella matka-ajo testit. Turbolla saa väännöt sinne alas aika kivasti ja huipputehoa ilman mahdotonta kulutusta. Varsinki jos tästä koneesta on jo hyvät kokemukset. Ja tosiaan 2.0 kelpais myös ilman lasikattoja...