2016 SUBARU FORESTER WILL COME WITH 1.6T ENGINE
Jos nämä väitteet pitävät paikkansa, niin voi vain toivoa että kyseinen moottori löytäisi tiensä myös Suomen mallistoon. Nykyisellään Foresteriin kun on tarjolla vain 2.0i ja 2.0T ja dieseli. Eli Amerikan markkinoilta tuttu 2.5i, joka Legacy & Outback mallistosta löytyy, puuttuu Suomen (ja koko Euroopan) Forester mallistosta.
Harppaus 2.0i:stä turbo XT Foresteriin on on suuri, ainakin hinnassa. Tuo 1.6T ois ainakin speksien valossa sopiva korvaaja 2.5i:lle vääntönsä ja tehonsa puolesta. Onkin mielenkiintoista nähdä löytääkö kone tiensä myös muualle mallistoon. Ja tarjotaanko jutussakin mainittua Levorg mallia Eurooppaan..
Itselle vaunun vetäjänä kelpaisi tämä pienempi turbokone, vaikka toki myös vanha 2.5i jossa lähes vastaavat arvot löytyy, toki hieman suuremmalla kulutuksella. Kestoltaan tämä vanha on ainakin jo todettu lujaksi työjuhdaksi, liekö uusi "pikkuturbo" samaa lajia?
Hurjia lukemia nykyään, kun on 11:1 puristukset turbokoneessa!


Jos nämä väitteet pitävät paikkansa, niin voi vain toivoa että kyseinen moottori löytäisi tiensä myös Suomen mallistoon. Nykyisellään Foresteriin kun on tarjolla vain 2.0i ja 2.0T ja dieseli. Eli Amerikan markkinoilta tuttu 2.5i, joka Legacy & Outback mallistosta löytyy, puuttuu Suomen (ja koko Euroopan) Forester mallistosta.
Harppaus 2.0i:stä turbo XT Foresteriin on on suuri, ainakin hinnassa. Tuo 1.6T ois ainakin speksien valossa sopiva korvaaja 2.5i:lle vääntönsä ja tehonsa puolesta. Onkin mielenkiintoista nähdä löytääkö kone tiensä myös muualle mallistoon. Ja tarjotaanko jutussakin mainittua Levorg mallia Eurooppaan..
Itselle vaunun vetäjänä kelpaisi tämä pienempi turbokone, vaikka toki myös vanha 2.5i jossa lähes vastaavat arvot löytyy, toki hieman suuremmalla kulutuksella. Kestoltaan tämä vanha on ainakin jo todettu lujaksi työjuhdaksi, liekö uusi "pikkuturbo" samaa lajia?
Hurjia lukemia nykyään, kun on 11:1 puristukset turbokoneessa!