https://tummennuskalvot.fi/

SsangYong

Leo sanoi:
Täyssähkö oli ilmeisesti tulossa 2021 ja heti perään hybridit.

Toivotavasti on kunnon akulla >60kWh.

Takuu 5 vuotta tai 150 000 km.

Noilla takuilla varmasti kiinnostaa kun hinta on kohdallaan.

Täyssähkärin kanssa ei (ehkä) ole niin paljoa voimansiirto/moottori yhdistelmän kanssa erovaisuuksia esim. eurooppalaisiin tuotteisiin, vaikkapa vapaasihengittävä moottori, niin ei anna heti lähdössä liikaan tasoitusta kilpailjoihinsa verrattuna.
 
Leo sanoi:
Myös tuo bensaturbo vaikuttaa arvoiltaan hyvältä koneelta.

Varmaan ihan riittävän hyvä kakkosautoon. 21990e olisi kohtuuhintakin tuollaisesta.

Edit: maksaa automaattivaihteisena etuvedolla 26990e. Manuaali ei tule kysymykseen.
 
///M sanoi:
Varmaan ihan riittävän hyvä kakkosautoon. 21990e olisi kohtuuhintakin tuollaisesta.

Edit: maksaa automaattivaihteisena etuvedolla 26990e. Manuaali ei tule kysymykseen.
Noilla tehoilla menee monelle ykkösautoonkin ja on jopa liioiteltu kun litrainenkin menisi. Toki sitten nelivetoisena saisi olla vielä yks vaihtoehto joku 250-300 heppainen kaks litrainen ja hinta 35000 kohtuu varusteilla. Mutta varmaan enempi keskittyvät hybridiin ja sähkömalliin seuraavana. Dacia Duster varmaan aika samoilla tehoilla kova kilpailija, mutta saiko siihen vielä digimittareita ja ilmastoituja penkkejä? Laatu Daciassa kuitenki epäilyttää niin siinä mielessä Ssangyongin ehkä uskaltaisi ennemmin noista hankkia.
 
Leo sanoi:
Laatu Daciassa kuitenki epäilyttää niin siinä mielessä Ssangyongin ehkä uskaltaisi ennemmin noista hankkia.

Ei kait Dacian laadussa erityistä ongelmaa ole - ainakaan media ei niistä uutisoi - mutta sen etu on jo tunnettuus, toimiva halpa kombinaatio, siihenhän se on tarkoitettua ja näi ollen viimeiset digi jutut ei kuulu palettiin.
 
Taky sanoi:
Ei kait Dacian laadussa erityistä ongelmaa ole - ainakaan media ei niistä uutisoi - mutta sen etu on jo tunnettuus, toimiva halpa kombinaatio, siihenhän se on tarkoitettua ja näi ollen viimeiset digi jutut ei kuulu palettiin.
No ei tuo ainakaan lisää luottoa kun ajattelee vielä, että todennäköisesti ajomäärät olleet alhaisia:https://www.is.fi/autot/art-2000005928308.html

Mutta eihän sitä toki tämän uuden Korandon laatua vielä osaa sanoa. Pitää kyllä käydä koeajamassa kunhan saapuu Ouluun jälleenmyyjälle.
 
Trilisser sanoi:
Ainakin aussien maasturifoorumeilla yleisesti SsangYongilla on merkkinä hyvä maine.

Virossa asuvalla tuttavallani on alla jo toinen SsanYong Rexton maasturi. Ensimmäinen oli täysin viaton 220 tkm matkan jonka kulkivat yhdessä. Viime kesänä vaihtoi uuteen.

Nyt tämän uuden pikkusittarin myötä SsangYoung on oikeilla jäljillä eli hinnalla se pitää Suomessa myydä. Ei vaan ole väki valmis maksamaan SY:stä yhtä paljon kuin tunnetummista merkeistä.

Jos hinta pysyy kohtuudessa ja laatu on priimaa niin voi olla ihan kohtuullista menestystä tiedossa.
 
Maahantuojastakin menestys on paljonkin kiinni. Pitää vaan sitten pystyä vastaamaan lupauksiin pitkästä takuusta, eikä alkaa venkoilemaan sen suhteen. Näistä venkoilijoistakin on kokemusta.... Pitäisi myös olla maan kattava huoltoverkosto, sillä paljoa ei ole iloa pitkästä takuusta jos takuuasioita pitää hoitaa useamman sadan km:n päässä.
 
Sande sanoi:
Maahantuojastakin menestys on paljonkin kiinni. Pitää vaan sitten pystyä vastaamaan lupauksiin pitkästä takuusta, eikä alkaa venkoilemaan sen suhteen. Näistä venkoilijoistakin on kokemusta....

Jos laatu on priimaa niin eipä ole takuutapahtumiakaan. Mitenkään mahdoton vaatimus tuollainen taso ei ole.

Kuten kerroin se tuntemani yksittäistapaus täyttää tuon vaatimuksen. Muiden merkkien osalta tuollaisia kokemuksia on tietysti paljon enemmänkin.

Sande sanoi:
Pitäisi myös olla maan kattava huoltoverkosto, sillä paljoa ei ole iloa pitkästä takuusta jos takuuasioita pitää hoitaa useamman sadan km:n päässä.

Totta, mutta aika pieni osa autoista myydään alueelle, joista olisi yli 100 km Ssangyong huoltoon. Pinta-alaa katsoten tietysti tilanne toisin.

Pk-seudun, Tampereen ja Turun lisäksi huoltopisteet Kouvolassa, Porissa, Oulussa ja Rovaniemellä. Isommista kaupungeista taitaa vain Jyväskylä ja Kuopio jäädä tuon 100 km säteen ulkopuolelle.

Dacian huoltoverkosto on tietysti tähän verrattuna aivan eri luokassa.
 
Urlaub sanoi:
Totta, mutta aika pieni osa autoista myydään alueelle, joista olisi yli 100 km Ssangyong huoltoon. Pinta-alaa katsoten tietysti tilanne toisin.

Pk-seudun, Tampereen ja Turun lisäksi huoltopisteet Kouvolassa, Porissa, Oulussa ja Rovaniemellä. Isommista kaupungeista taitaa vain Jyväskylä ja Kuopio jäädä tuon 100 km säteen ulkopuolelle.
Sorentoa käytin korjattavana ainakin 7 kertaa 1.5 vuoden aikana. Ei olisi paljoa naurattanut jos huoltoon olisi ollut 100 km.
 
Sande sanoi:
Sorentoa käytin korjattavana ainakin 7 kertaa 1.5 vuoden aikana. Ei olisi paljoa naurattanut jos huoltoon olisi ollut 100 km.

Eiköhän se hoidu hinurilla ja samalla kyydillä palautetaankin. Siis olettaen, että vika on korjattava nyt eikä seuraavassa huollossa.
 
Urlaub sanoi:
Eiköhän se hoidu hinurilla ja samalla kyydillä palautetaankin. Siis olettaen, että vika on korjattava nyt eikä seuraavassa huollossa.
Ootko ihan tosissas kommenttisi kanssa? Jos auto menee vähän väliä nelivedon vikatilaan niin huolto ei taida hinuria laittaa tulemaan. Ei ainakaan Kian maahantuoja asiaan korviaan lotkauttanut. Tai sitten auton ohjausongelma. Eivät vaivautuneet sitä edes tutkimaan, vaikka jenkeissä oli vaihtokampanjat päällä.

Jos auto liikkuu jotenkin turvallisen oloisesti, niin kyllä se on korjaamolle itse ajattava.
 
SsangYongin pääomistaja Mahindra on lyönyt rahahanat kiinni yritettyään ensin löytää ostajan omistuksilleen. Konkurssimenettely on käynnissä, mutta SsangYong yrittää vielä päästä velkasaneeraukseen.