Kävin koeajamassa Smart #1 Pulse:n Veholla. Ulkonäko, no erottuu. Vaimo kutsui koirankopiksi

Sisätilat, jos vertaa nykyiseen ID.3:een on ihan toisenlaiset kaikkineen, mutta onhan kyse ihan toisen hintaluokan kulkineesta. Tilaa on siis ainakin saman verran kuin ID.3:ssä, mutta fiilis muuten paljon laadukkaamman tuntuinen muoveista huolimatta.
Infotainment toimii ID:n verrattuna tosi liukkaasti ja kun oli etukäteen netissä tutustunut sen rakenteeseen, en tuota nyt sekavaksi kokenut. Yhdestä napista turhat toiminnat ja varoitukset pois ja tallennus (Drive Setup Button), tuo tosiaan pitää aina tehdä, kun on valinnut D:n liikkeelle lähdettäessä. Tuohonkin varmaan tottuisi.
S-pedal ajo (OPD) yhden napin takaa. Meno oli comfort-moodissa mukavan pehmeää töyssyjen ylityksissä. Lyhyt moottoritie ajo ja ei noista ikkunoista ja muutenkaan autosta hälyääniä kuulunut (verrataan taas siihen nykyiseen ID.3:een). Vaikka tässä oli tuumaa suuremman renkaat (19), kuin nykyisessä, niin paljon hiljaisempi oli tällä ajella ja radion volumeita ei tarvinnut säädellä.
Varusteita on ihan riittävästi:
• Panoraamakattoikkuna • Sähkösäätöiset etuistuimet • 12,8” keskinäyttö
• 360°-kamera • LED-ajovalot • Navigointijärjestelmä • Avaimeton järjestelmä • Adaptiivinen vakionopeudensäädin • Katveavustin
• Smart Pilot Assist • Liikennemerkkitunnistus • Lämmitettävä ohjauspyörä • Akun esilämmitys • V2L sähkön ulosotto autosta
• Neliveto • lämpöpumppu • 10" HUD-tuulilasinäyttö • valaistut ovenkahvat ja kynnyslistat •automaattinen pysäköintiavustin • ympäristövalaistus
projektiolla • takaluukun avaimeton avaus • Langaton lataus mobiililaitteille • Pysäköintitunnistimet edessä ja takana 12 kpl yms....
Tavaratila on pieni (323l), mutta meille riittävä ja vaimon ykköstoiveet tässä toteutuisivat eli tavaratila on luukun tasolla ei siis mitään syvennystä ja takaluukku aukeaa sähköisesti, myös ilman avainta.
Auton etähallinta sovellus
Hello Smart vaikuttaa ainakin esittelyversion perusteella ihan hyvältä ja Saksassahan ovat rakentaneet myös toisen ”varjo” sovelluksen
Smore# (kiitos vinkistä
@Ville-Veikko). Tuokin sovellus näyttää olevan jo ladattavissa Play-kaupasta. Lisäksi Smart # olisi myös liitettävissä Tronity-palveluun ja nykyinen sopimukseni olisi siirrettävissä tähän autoon. Olen Tronityn ottanut käyttöön 2021 ja katsoin juuri palvelusta, että sen hinta on 3,35/kk+alv, jota en pidä kovin pahana.
Kovin kritiikittömästä kirjoituksesta voinee siis päätellä, että tykkäsin.
Pitääpä hieman tarkemmin tätä vielä tuumailla.