https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Skoda Superb III 2016-

Kiitti, jotain löytyy tuostakin. Onkohan noissa jo carplayta olemassa, Amundsenissa ei ole app-nappia vaan tilalla on traffic. Samoin olikohan lämmitettävä ratti vakiona?
 
_miata sanoi:
Kiitti, jotain löytyy tuostakin. Onkohan noissa jo carplayta olemassa, Amundsenissa ei ole app-nappia vaan tilalla on traffic. Samoin olikohan lämmitettävä ratti vakiona?

Vuosimallin 2017 Superbeista Activea lukuun ottamatta löytyy SmartLink ja 2018 malleista SmartLink+

Lämmitettävää rattia ei Sportlinessa ole
 
Täällä kaikki vaan tilailee uusia pelejä mutta millainenhan olisi kolmoskopan alkupään tuotannon 1.4tsidsg 120-140tkm kelattuna? Onko mitään erityisiä murheita?  Tarttis vaan isomman kiesin LeonST:n tilalle ja tässähän olis kuutioita. Ajomäärä on siinä 10tkm/v, joten kovin uutta ei raaski laittaa.
 
https://m.nettiauto.com/skoda/superb/11826472

Tuo auto kiinnostaisi, tarjouksenkin pyysin. 2014 2.0 tdci mondeo vaihdossa. Mikä huoltoväli näissä superbeissa on? 116tkm kohdalla tuo huollettu. Mitä tulisi seuraavaksi vastaan? Omaa ajoa tulisi n. 15tkm vuodessa niin en raaski dieseliä pitää. Mikähän DSG tuossa on?
 
Huoltoväli 1v/30tkm sekä 2v/30tkm, eli käytännössä vuoden välein öljyt kahden välein tarkastukset. Tuossa ei isosti huollettavia kalliita juttuja ole, eli öljynvaihtoa ja tarkastusta tiedossa. Jarrunesteet ja suodattimet "lisähommina".

Tuossa on DQ200, eli kuivakytkiminen 7-DSG, mutta en ole näistä näin uusista kyllä kauheasti saanut lueskella isompia ongelmia ongelmia enää. Normiajossa varmasti menee... vaununvetohommiin miettisin ehkä muita voimalinjoja.
 
ConD sanoi:
Huoltoväli 1v/30tkm sekä 2v/30tkm, eli käytännössä vuoden välein öljyt kahden välein tarkastukset. Tuossa ei isosti huollettavia kalliita juttuja ole, eli öljynvaihtoa ja tarkastusta tiedossa. Jarrunesteet ja suodattimet "lisähommina".

Tuossa on DQ200, eli kuivakytkiminen 7-DSG, mutta en ole näistä näin uusista kyllä kauheasti saanut lueskella isompia ongelmia ongelmia enää. Normiajossa varmasti menee... vaununvetohommiin miettisin ehkä muita voimalinjoja.

Kiitos! Juu, vaunua tuskin tulee vedettyä. Kiitos tiedoista!
 
Voisiko joku ystävällinen sielu mitata Sedan Superbin takaluukun leveyden. Yläreunaa myöten takareunasta.
Sen takia kyselen, kun B8 Sedan Passattia tässä kiikaroin, ja haluttaisi laittaa siihen Superskodassa myynnissä olevan pienen spoilerin.
Tämä kuvan mukaisesti.
Kiitokset etukäteen.
 

Liitteet

  • Screenshot-2021-01-22-092221.jpg
    Screenshot-2021-01-22-092221.jpg
    91,3 KB · Katsottu: 163
Mittanauha suoraksi vedettynä tuo väli on noin 120cm, ehkä pari-kolme milliä yli sen.

Jos taas koettaa mitata saman välin takaluukun kaarta pitkin, on tulos noin 124cm. Mutta niin juu lukihan tuossa että yläreunaa pitkin, silloin se on tuo lyhyempi mitta. Takareunaa pitkin tulee pidempi matka kun se tekee tuon kaaren.

Ja tämä siis omasta autostani, joka ei ole facelift. Sitä en tiedä onko mitta sama facelift-superbissa.
 
https://m.nettiauto.com/skoda/superb/11826572
Tästä palstalaisilla mielipidettä? Mitenhän tuon voimalinjan kestävyys ja toimivuus :s vähän tekisi mieli vaihdissa laittaa nykyinen 2014 mondeo diiseli, tuo superbbi näyttäisi hienolta paketilta. Miksei noissa MISSÄÄN edes l&k malleissa ole diginäyttöä... En ymmärrä.
 
Kyllähän tuollainen L&K Superb on oikeastaan ikäisekseen hienointa Skodaa mitä on. Oikeastaan tuossa on monia "isojen autojen" juttuja tarjolla varusteina ja materiaaleina, eikä semmoista "halvan itäauton" fiilistä ole. Värit toki voi joidenkin mieleen olla tylsät. Mutta hienolta näyttää minun silmään...

Se mikä tuossa ehkä kannattaa harkitessa huomioida on huollot. Sekä neliveto että automaattilaatikko vaatii ilmoituksessa kuvatun "öljynvaihtohuollon" lisäksi huoltamista että pysyvät toimintakunnossa. Tarkastushuolto on sitten ilmansuodattimienvaihtoa ym. valohoitoa. Sanoisin että ylläpitoon kannattaa varautua rahallisesti, ellei ole valmiuksia ja valmis touhuamaan itse.

Itse voimalinja toiminee, ei nuo moottorit ole mitenkään huonossa maineessa - päinvastoin, kyllähän nuilla parilitraisilla bensoilla hyvin pääsee - jopa kohtuukulutuksin kun ei mottia tarvitse jatkuvasti kuormittaa kuten pienemmissä sisaruksissa. Vaihteisto on öljykylpyisin kytkimin, mikä on ollut toimivampi ratkaisu kun pienempimoottoristen etuvetojen kuivakytkinmalli. Neliveto haldex - toimii huollettuna.

Eipä tuosta muuten näkemättä ja kokeilematta just kyseistä autoa osaa enempää sanoa. Tuollainen L&K Superb voi olla hieno auto pitkäksi aikaa, mutta... paljon siinä on "mausteitakin" joiden kanssa saattaa hiukset harmaantua.
 
Tuo 280hp TSI 4x4 on se voimalinja jonka olisin ostanut, jos pelimerkkejä olisi ollut enemmän. Mitään selkeää heikkoa kohtaa tai tyyppivikaa tuossa moottorissa ei ole ja se on todella mainio ajettava. Vääntöä on niin runsaasti alakierroksilla, ettei normaalissa ajossa juuri moottorin kierrokset nouse. Vetää jopa sulavammin alakierroksilta kuin 2.0TDI. Ja sitten jos pitää mennä, niin kulkua on mukavasti ja vetoa aina sinne punarajalle asti.

Valitettavasti budjetti ei antanut myöten omaan talliini tuollaista...

Jos tuollaisen ostaa, niin mielellään ensi tilassa Haldexin pumppu irti ja imusihdin putsaus. Jos on menty vain virallisen huolto-ohjelman huolloilla niin tuota EI ole tehty ja se ennenpitkää hajottaa pumpun.
 
Kiitos vinkeistä 👍 katsotaan miten keskustelut etenee myyjän kanssa. Olisihan tuossa paljon vastinetta rahalle.
 
Itselläni eteni sen verran hyvin, että tuli vaihdettua kolme vuotta palvellut Kia Skodaan. Aika harvinainen kombo tuli laitettua, nimittäin my17 Superb Combi 2.0tdi 150 4x4 ja manuaali. Style varusteet sentään löytyy, joten paketti tuntuu ihan sopivalta itselle. Katsotaan miten yhteistaival alkaa. Kaksi Skodaa ollut jo aiemmin, että moni asia tuntuu tutulta. Hyvältähän tämmöinen tuntuu tien päällä.

Ensimmäinen vikakin jo taisi löytyä, nimittäin penkin muistipaikat eivät tunnu toimivan (tallennus ei toimi). Täytyy selvitellä myyjäliikkeen kanssa.
 
Olisiko akku vaihdettu ja sähköpenkki nollautunut siinä ohessa. Se pitää alustaa uudelleen, jotta muistit toimii. En enää muista yksityiskohtia, mutta penkin liikeradat piti ajaa ääripäihin jossain tietyssä järjestyksessä.

Sama koskee sähköikkunoiden mukavuustoimintoa.
 
Jos penkin ääriasennot on lähellekään yhtä laaja-alaiset kuin vastaavassa Passatissa, niin niitä opettaessa pitää muistaa laittaa pääntuki aivan alas ja taakse ja AVATA AURINKOLIPPA! Jaa että mistäkö tiedän tämän... :rolleyes:
 
Kokemusta sen verran samanlaisesta Superbista, että niissä on hauska softabugi joka rikkoo nuo muistipaikat. Ei tokene kuin käyttämällä merkkipajalla ohjainyksikön päivityksessä.

Toki voi olla myös perusasetuksien puute, mutta jos niiden opetus ei auta niin sitten on mentävä pajalle.

Ja edellä mainittu jrinneksen kommentti on asiallista huomioida myös superbin kanssa. On erityisen hauskaa kun käynnistää testerillä automaattisen peruasetuksien haun ja tajuaa virheensä siinä kohtaa kun penkki rutisee kattoa vasten.
 
^Jep. Juuri tuosta automaattisesta perusasetusten hausta johtuen meidän auton kuskin aurinkolipan peilin kannessa on edelleen pieni lappu jossa lukee "älä avaa"...  :-X
 
Kilsoja kertynyt nyt noin 6000 Superbin kanssa, ja ihan kivasti maistuu edelleen. Koko tuon ajan keskikulutus noin 5,7, mitä pidän ihan asiallisena kun tulee ajettua paljon motariakin. Pari reilun 300km maantielenkkiä on mennyt 4,7-4,8 litran tuntumaan, mikä on tosi ok isohkolle nelikkoautolle ihan perus reippaalla ajotyylillä. 1300 km tankillisella voi olla myös jonkinlainen haaste monelle nelivetoautolle...? Skodan 66l tankki on sopivan kokoinen.

Penkkiasiakin tuli kuntoon merkkarilla, nyt tarttuu taas muistipaikat.

Canton ollut ehkä hiukan pettymys äänenlaadultaan, kuten myös KESSYn kanssa ollut vähän tahimista, kun ovi ei ole aina auennut ensimmäisellä yrittämällä. Muuten tosi tyytyväinen autoon, paljon autoa samoissa kansissa.
 
Löytyihän se säiettä selaamalla mikä versio on allasi gudmund. Paljonko on vuoden -17 mallin kokonaiskilometrit? Hyvä jos sait penkit kuntoon. Kulutuslukemat näyttävät sellaisilta mitä omanikin vie. Mukavaa talven odotusta  :)
 
Aika maltillisesti on kilsoja tässä, 40tkm meni vasta rikki. Viides öljynvaihto oli myös juuri.. 8)

Hyvä jos kulutuslukemat vaikuttavat oikeilta.