https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Skoda Superb III 2016-

^^Sleep -paketti kannattaa ottaa, jos takapenkillä matkustaa istuinkorokeikäisiä tai sitä vanhempia lapsia. Pääntukien sivuilta kääntyvät tuet ovat erinomainen keksintö ja pitävät lapsen, ja toki aikuisenkin, pään suorassa. Torkkupeitot saa "kaupan päälle"  :) .

Kuvassa Kodiaqin sleep -paketilla varustettu takapenkki:
OqmnlJDV0C__vQc1OaEnS5xjbpMWldrIFuJ9SBjJcG2NLShOs5d_ZMo1dMbkJrvvzNyqK3teMepii22ZqZwi5Tr0rEOQWNCm6ROa0HmZaLNmJ8KxOp8Gd3D2LerWfoQl4gQi3_e4RSQkEJ4TM_aGeGVj3p9rRKsfWxWXFZyFVQN6MB4Ojl42nCe5h6F7GKxridkrrIclbs0Rf3BHT5rAJbCQqg8P7YXEbOjWt4K3c2VoJj3kn0xM6TW8xZNDqmN041fKYBXcZttJdwML5Z_pn9qGai7HRnazHfviJlhD4OG-zB7DSgL4pUwpb9dqaFutwy7qaNWUokiWY4FV_dPujibnJ9P_qL6OPIpJ-ExCtd2_aAGn_Yu6wr3iAsqZa6R8mCghtuTkv9aQMWbW7PSBsp5tM-knU6-mY8Lc00hdGfsOWAMkzNfhD02h0fdXKJdzkGqfUAh5xuNyAYdPggFtTq3GdOIIJzW--drEKRuNGTH6x1JiLb5KoG6uRBL05ydi34CTA70DEngVkNZYb_TzQ4tQFpUJm7gXyOfb1dBfY0rJKv9e4xbKcOCUSf47uVexAfaostEwnFoYY8ztJ14Q1Zbe5EzXNn6n8MwoNkf9Sad3LhulsABkcpTEZ9wR2bhLBLr_oFNMA5GCGDlFjgmge4v0jP-Z9tyOFIF70FTTDrzELi4Rx4NBxoROjac2-QbGeuRm2j4dUPl2I1VUrgOqv3T4x2kewZyB-Vsa8YSbjCFcG5ap=w1720-h1290-no
 
^Tuo on kyllä Simply Clever. Joku jossain taisikin jo kommentoida, että saisivat kaikkiin lentokoneisiin asentaa tällaiset niskatuet.
 
TeeVee sanoi:
Mukavan ajoissa näillä näkymin alkavat kasata näitä iV-malleja. Milloin olette tehneet tilauksen? Oma tilaus lähti 17.10. ja ilmeisesti ensi viikolla alkaa tuo kasausviikko hahmottua.
Meneehän siinä tietysti vielä tovi ennen kuin auto on liikkeen pihassa.
Tilasin omani 22.10. Autoja ei saa luovuttaa tämän vuoden puolella. Myyjän mukaan autoja saa aika hyvin sillä allokointeja lisättiin Suomen markkinoille.
Omaani odotan helmikuun alkuun. Katsotaan sitten kuinka käy.
 
Kiitos infosta, saas nähdä onko Suomen sisällä sitten joku nokkimisjärjestys näissä tilauksissa ja luovutuksissa. On taas odottavan aika pitkä. Tämä on jo toinen kulkine putkeen, joka tuli tilattua lähes heti kun tilaus oli mahdollista. Edellinen oli Passat, jota saikin sitten odotella kuin pientä ihmistä.
 
Eivät näytä Skodan sivuille saavan konfiguraattoria tästä kuntoon, että pääsisi rakentelemaan Superb iV:tä. Sportlinenä voi kyllä rakentaa, mutta esim. Stylenä tai L&K:na ei. Vai enkö vaan osaa?
 
Harza sanoi:
Tilasin omani 22.10. Autoja ei saa luovuttaa tämän vuoden puolella. Myyjän mukaan autoja saa aika hyvin sillä allokointeja lisättiin Suomen markkinoille.
Omaani odotan helmikuun alkuun. Katsotaan sitten kuinka käy.
Niin, edes esittelyautoja ei tule näytille tämän vuoden puolella. Minä tilasin omani 11.10. ja luvattiin helmikuussa, joten varmaan toteutuu, jos viikolla 50 valmistuu. Nykyinen Sotka valmistui 24.2. ja siitä meni hiukan yli kuukausi eli luovutus oli 27.3. Mutta tilaus oli tehty 7.9.
 
Myyjät lähtevät 25.11 koeajamaan, tutustumaan ja saamaan koulutusta iV mallista. Ovat pari päivää Alicantessa. Keskiviikkona sitten tapaan myyjäni ja alkaa kysely tunti.
 
Harza sanoi:
Voiskos tästä Superb iv:stä tehdä oman aiheen?

Viestiketjuja voi aloittaa kuka tahansa.  :)

Tosin, miksi siitä keskustelu ei sopisi tämänkin otsikon alle? Autohan on edelleen kolmoskoppainen Superb joka otsikossa mainitaan, vaikka lataushybridin mallimerkintä onkin iV.
 
Mika_M sanoi:
Viestiketjuja voi aloittaa kuka tahansa.  :)

Tosin, miksi siitä keskustelu ei sopisi tämänkin otsikon alle? Autohan on edelleen kolmoskoppainen Superb joka otsikossa mainitaan, vaikka lataushybridin mallimerkintä onkin iV.
Tottahan se on. En tunne näitä Superbia ollenkaan. Luulin, että Intelligen Vehicle olisi kokonaan uusi.
 
Onhan Ocun Räsästäkin oma ketju, vaikka on ihan tavallinen kolmoskoppainen Ocu. Ja esim. minun 3-koppainen L&K neliveto on nopeampi kuin vastaava Räsä, koska on kevyempi. Siis ikäänkuin herramiesräsä. Siis sporttisuuskaan ei ratkaise  ;D

Eikun vaan rohkeasti avaamaan iV-ketju Superbille, koska se tulee olemaan todennäköisesti suosituin Superb III FL malli.
 
Hiljaista tuntuu olevan superB säikeessää, ilmeisestikkin tyytyväistä porukkaa autoonsa??

Onko kenelläkään kokemusta superB 1.5TSI evo moottorisesta manuaali laatikolla, onko millainen käytössä. Tuo DSG hinnoittelu on kyllä melko räikeää verrattuna manuaaliin ja jos ajo on pääsäätöisesti muuta kuin kaupunkiajoa niin tuntuisi manuaali laatikollinen varteenotettavalta vaihtoehdolta huomioiden rahansäästö DSG:n verrattuna.
 
artturiT sanoi:
Hiljaista tuntuu olevan superB säikeessä, ilmeisestikin tyytyväistä porukkaa autoonsa??

Ei näitä "valmiiksi ladattujakaan" nyt ihan pilvin pimein taida täällä pyöriä, monille vasta tulossa iV ja niillehän on oma säikeensä. Jos on avannut autolleen tallin, usein kokemukset löytyvät sieltä. Vähiin on jäänyt omatkin juttuni. Kun vasta tutustuin autooni, riitti talliini tarinaa mutta mitäpä sinnekään tänä päivänä kirjoittelemaan kun ei ole mitään kerrottavaa...
 
Onko kenelläkään kokemusta superB 1.5TSI evo moottorisesta manuaali laatikolla, onko millainen käytössä. Tuo DSG hinnoittelu on kyllä melko räikeää verrattuna manuaaliin ja jos ajo on pääsäätöisesti muuta kuin kaupunkiajoa niin tuntuisi manuaali laatikollinen varteenotettavalta vaihtoehdolta huomioiden rahansäästö DSG:n verrattuna.
 
artturiT sanoi:
tuntuisi manuaali laatikollinen varteenotettavalta vaihtoehdolta huomioiden rahansäästö DSG:n verrattuna.

Niinhän se tuntuisi, mutta mutta. Kaverillani oli 1.4 TSI manuaali Superbi. Oli kans säästänyt DSG:n hinnan, mutta vaihdossa hävis reilusti sen mitä DSG olisi maksanut ostohetkellä. Tuollaista isoa kohtuu uutta on vaikea vaihtaa manuaalilla kun oletusarvona on että uusi omistaja haluaa ehdottomasti automaatin isoon autoon. Kaveri otti sitten uuteen DSG:n, Superbi sekin ja varmuudeksi L&K varusteet  ;D
 
En kyllä jälleenmyyntiarvon takia harkitsisi manuaalia kuin korkeintaan 20000 euron (uusien) hintaluokassa. Sain reilut kaksi vuotta sitten varsin ok hyvityksen tuoreesta manuaali-Superbista, joka oli vieläpä diesel. Nyt olisi varmasti vaikeaa bensamanuaalinkin kanssa.
 
Tuo jälleen myynti arvoon vetoamuksen jätän aivan toiseen arvoon, tuskin saan samanlaisesta DSG vaihteisesta tuota yli 3te enempi vaihto tilanteessa verrattuna manuali vaihteiseen, vaihto arvoon vaikuttaa enempi muut asiat.

Sen ymmärrän että automaatti on mukavuuteen vaikuttava tekijä, mutta tähän asti olen manuaali vaihteisella pärjännyt aivan hyvin johtuen ymmärrettävästi siitä että ajan lähinnä pidempiä matkoja ja todella harvoin kaupunki ajoa jossa hyvin toimiva automaatti laatikko pääsee ehdottoman hyvin oikeuksiinsa.

Eli puntaroin tätä asiaa järkevyyden perusteella, auomaatti olisi miellyttävä mutta en ole vielä ehtinyt kiintyä siihen muutamien kokeiluiden jälkeenkään niin olkoon auto edelleen manuali laatikolla.

Mutta kyse olisi siitä että millainen tuo 1.5TSI evo moottorinen on manuaali laatikolla. Jos jollain tuollainen on niin kiinnostaisi kokemukset.
 
Varmaan ihan hyvä manuaalivoimalinja sinänsä. Evoa lienee myyty hyvin vähän manuaalilla. Manuaaleja karsittiin valikoimasta vuonna 2018.
 
En osaa manuaalin toimivuutta kommentoida mutta mielestäni 1.5 TSI tuntui ehkä hieman pieneltä koneelta tämän painoiseen autoon. Kyllähän tuo kiihtyy ihan ok, mutta joutuu aika isoilla kierroksilla huudattamaan ja moottori on aika karhean kuuloinen.
 
Aika jännä juttu, octavia on samalla moottorilla n.100kg kevyempi kuin suberb hb ja octaviaan moottori ainakin kokemuksien mukaan vähintään riittävä.
250nm vääntö matalilla kierrosluvuilla eli sama vääntö kun 1.8Tsi jossa toki 30hv enempi, niin oletus on että tuota 1.5tsi moottoria on turha huudattaa ei siellä yläkierroksilla enää paljon tapahdu, eli isompaa vaihdetta vaan pykälään vääntöä riittää yllättävän paljon ja meno on jouhevaa.
 
Helppo uskoa että 1.5 TSI tuntuu pienehköltä Superbin keulalla, kun Golfissakin tuo on parhaimmillaan pelkän kuskin kanssa edetessä. Kaikki ylimääräinen kuorma vaikuttaa negatiivisesti kulkupuoleen ja tietynlainen keveys ja herkkyys häviää kokonaan. Manuaalin luulisi toimivan siinä missä DSG:nkin laajan vääntökäyrän johdosta. DSG:n kanssa kulutus on mahdollista saada painumaan hyvinkin pieniin lukemiin maantieajossa koska kierrokset ovat 7. vaihteella 2k rpm molemmin puolin. Jos manuaalilaatikon 6. vaihde on välitetty yhtälailla pitkäksi voisin kuvitella tuon olevan ihan toimiva kombo maantieajoon.