https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Skoda Rapid Spaceback

Japoff

Vakiokalustoa
Liittynyt
25.12.2013
Avataas kauniille kiesille oma ketju  ;)
Jokos on testiajon suorittaneita tai jopa tilauksen tehneitä ?
Itse olin "kuolaamassa" tänään kotimatkalla kun ovat kutsuja lähettäneet monellakin viestimellä =)
Ja sai tietty vielä munkkikahveet kans ...
Ajamassa en ollut , enkä itseasiassa työvaatteilla edes istunut kabiinisssa , mutta omaanmakuun kivanlainen laite.
Tilausta voisi harkita 1,2 105 Hp Elegance stylestä , kyllä niin paljon hienompi ulkoisesti on tuo lasikattomalli vs karvalakki .

11870878725_484cb9d03b_b.jpg
 
Tuo räsä väri vaan on hieno , itselläkin ex RS Ocu II oli tuollainen =P
Toki Valko-musta olis omaan makuun hieno sekä ehkä sprint yellow (keltaista ei ole koskaan osunu viel kohalle)
Myös Rally green ei olis pois suljettu ...
 
Japoff sanoi:
Tuo räsä väri vaan on hieno , itselläkin ex RS Ocu II oli tuollainen =P
Toki Valko-musta olis omaan makuun hieno sekä ehkä sprint yellow (keltaista ei ole koskaan osunu viel kohalle)
Myös Rally green ei olis pois suljettu ...

Minusta Spacebackiin sopii punainen ja tietenkin lasikatolla. Jos olis nyt ylimääräistä rahaa niin meidän Fabia vaihtuis heti Rapidiin 1.2TSI ja DSG olis kokoonpano. Heti ei uskalla kauppoja tehdä, pitää katsoa miten vuosi lähtee meneen?
 
Mainoksessa todella kivan näköinen auto, mutta mainoksen autoa onkin vähintään madallettu selvästi. Vaikka kulimalli tarjoaakin aika paljon vastinetta rahalle, mitenkään erityisen halvaksi autoa ei kunnon varusteilla ja tuolla 1,4 TSI:llä voi ikävä kyllä kehua.
 
Japoff sanoi:
Tuo räsä väri vaan on hieno , itselläkin ex RS Ocu II oli tuollainen =P
Toki Valko-musta olis omaan makuun hieno sekä ehkä sprint yellow (keltaista ei ole koskaan osunu viel kohalle)
Myös Rally green ei olis pois suljettu ...
Vääryys tuo että RS:n värin saa nykyään joka vehkeeseen Skodalla  :mad:!
Saa nähdä tuleeko Spacepackista vaikka RS mallia tulevaisuudessa, sitten täytyisi kyllä testaan mennä  :D.
 
Onko tiedossa sport alustaa,penkkejä?Mikä on isoin saatavilla oleva bensa kone? Jos tulisi RS malli niin saattaisi tulla asiaa kauppaan :)
 
Täytyy tunnustaa että Rapid Spaceback on kaunis auto. Itseä on viehättänyt aina viistoperä, huomattavasti Rapidin porrasperämallia menevämmän näköinen laitos.
 
Zaasa sanoi:
Onko tiedossa sport alustaa,penkkejä?Mikä on isoin saatavilla oleva bensa kone? Jos tulisi RS malli niin saattaisi tulla asiaa kauppaan :)
1,4 TSI taitaa olla isoin.
 
nikob sanoi:
Vääryys tuo että RS:n värin saa nykyään joka vehkeeseen Skodalla  :mad:!

EX Rs miehenä olen kyllä samaa mieltä sun kanssa , ei olis saanu antaa "RS väriä" mopoihin  ;)

Mutta nyt kuitenkin väri on "raiskattu" niin hienona värinä sen voisi Rapidiin valita ...

Koneethan on 1,2 TSI 85/105 , 1,4 TSI 122 , ja diiselit 1,6 TDI 90/105
sen isompia myllyjä ei ainakaan nyt tarjolla ...

Zaasa : on noissa penkeissä on toinen aika sportinen , en tiedä vielä millä nimellä kulkee
Ja sport alustaa ei ehkä ole ? Mutta ainakin tarvis kyllä olla , livenä aivan törkeän korkea/iso lokarin ja gummin väli =( , tästä ISO miinus .Mainoskuvissa todellakin paljon live versiota matalampia , semmoisia millaisia noiden pitäisikin olla .Maavaraa kaipaavathan voivat tilata huonon tien paketin , eikö?
 
RoccoScientist sanoi:
Mainoksessa todella kivan näköinen auto, mutta mainoksen autoa onkin vähintään madallettu selvästi. Vaikka kulimalli tarjoaakin aika paljon vastinetta rahalle, mitenkään erityisen halvaksi autoa ei kunnon varusteilla ja tuolla 1,4 TSI:llä voi ikävä kyllä kehua.
Joo, tulee tuolle "tehoversiolle" hintaa helposti se 27-28 tonnia parhaalla varustetulla,
kun lisää tarvittavat talvivarusteet.
Ja ilman lasikattoa ulkonäköä kyykkää pahasti.
 
kolli sanoi:
Joo, tulee tuolle "tehoversiolle" hintaa helposti se 27-28 tonnia parhaalla varustetulla,
kun lisää tarvittavat talvivarusteet.
Ja ilman lasikattoa ulkonäköä kyykkää pahasti.
Näinhän se on , täällä Skoda puolella uskaltaa varmaan heittää että ilman lasikattoa (kulimalli) se on toyota korolla
ja lasikatolla Skoda  :rolleyes:
Ja tosiaan 1,4 TSI DSG Style (lasi) 26 500 ja siihen tosiaan ruksit päälle ...
 
niin , mulle se lasikattojuttu ei sinänsä ole tärkee , mut se vaan ulkoisesti ihan pirusti hienompi , ja onhan se tavallaan sisältäkin silloin erikoisempi , mopoautot saa mun puolesta olla vaikka hiilikuitua =D
 
Mulla oli sijaisautona Spaceback vuorokauden verran. Ihan kiva peli ajaa. Koneena oli se miedompi 1.2 ja tehot tuntui riittävän siinäkin varsin mukavasti. Kyseinen auto oli Elegance-varusteilla, eli oli xenonit lyhyissä, automaatti-ilmastointi ym. Aikaisemmin oli sijaisautona tavallinen Rapid karvalakkimallina ja kyllä tämä Spaceback oli selkeästi mukavampi, niin ulkonäöltä kuin "tuntumaltaan".

Ne sporttipenkit tulee Dynamic-packin mukana. Sitä en tiedä, että mitä muuta siihen kuuluu. Noi sporttipenkit oli todella hyvät istua verrattuna niihin tavallisiin. Ja oli muuten yhdet niistä harvoista autonpenkeistä, jotka sai säädettyä omaan makuun tarpeeksi alas. :)
 
Zaasa sanoi:
Mukavan näköinen,onnistunut muotoilu. Mainoskuvissa on kuormaliina alustan madallus.

+1, kovasti on Skoda panostanut tämän auton mainostamiseen niin sanomalehdissä kuin televisiossa. Octavian kohdalla on taidettu saavuttaa kaikki tavoitteet joten nyt on aika uuden haasteen.  Uskon tämänkin mallin kohdalla menestymiseen.
 
Kun kävin eilen huollattamassa Octavian peiliä, niin samalla ihastelin tuota Rapidia.
Kokonsa puolesta tuo riittäisi meikäläiselle ihan mainiosti.
Pettymys luikahti kuitenkin korvien väliin, kun kaivelin teknisiä tietoja.
Isoin diesel manuaalina 1,6l ja 105 heppainen, automaattina tehot tiputettu 90 heppaan.
Ei hilvata. Pitikö mennä?
 
Kettu sanoi:
Kun kävin eilen huollattamassa Octavian peiliä, niin samalla ihastelin tuota Rapidia.
Kokonsa puolesta tuo riittäisi meikäläiselle ihan mainiosti.
Pettymys luikahti kuitenkin korvien väliin, kun kaivelin teknisiä tietoja.
Isoin diesel manuaalina 1,6l ja 105 heppainen, automaattina tehot tiputettu 90 heppaan.
Ei hilvata. Pitikö mennä?

Pitäis kokeilla molemmat versiot. Automaatti saattaa ainakin perstuntumalta olla silti kiihtyvämpi ja toimivampi pikkudieseliin, ainakin on enemmän vaihteita ja taatusti vaihtaa nopeammin kuin käsillä hämmentäjät. Lopullista totuutta ei tietenkään tiedä vasta kun on kunnon koeajo tehty molemmilla versioilla.

Itsekin kylmätutkin kerrankin koko perheen kanssa Rapideja ja hämmästyin sedan-mallin valtavasta tavaratilasta, SB:ssa puolet pienempi, mutta SB oli kyllä aika hyvännäköinen lasikatolla. Oli kuitenkin vaimon mielestä liian iso, Fabiaa ei voi vaihtaa muuta kuin Fabian uuteen malliin milloin sitten tuleekaan. Citigo olisi ollut kyllä mieluisa, mutta tavatila ei riitä. Siinä nainen autokaupassa katseli Citigoa ja ihan ääneen mietti, miksei tässä autossa ole isompaa tavaratilaa kun noissa muissa on. Siinä menee elämää nähnytkin mies sanattomaksi ja samaan aikaan tytär tihrusti itkua että ei meidän Fabiaa saa myydä minnekään. Ajattelinpa vain näyttää tytöille autoja kun oli esittelyviikonloppu. Ens kerralla menen yksin ja ostan auton jos siltä silloin tuntuu. Nyt onneksi ei ole oikeaa vaihtotarvetta, mutta kun kuitenkin joudun välillä ajamaan vaimon Fabiallakin, vaikka se onkin erittäin lämmin ja mukava talviauto niin v****tuttaa ajaa siksi kun siinä on keppivaihteet!
 
Kuulemma uusien Fabioiden valmistus alkaa iham loppuvuodesta , niin että Suomeen rantautuvat vasta ensi vuonna
 
Karvis sanoi:
Uusi faabio taitaa olla luvassa vielä tälle vuodelle :)

Hyvä uutinen että on tulossa noinkin pian, välillä sain sellaisen käsityksen että jää kokonaan pois mallistosta, mutta hyvä näin. Ja ei haittaa vaikka menis ens vuoteen julkistus.
 
Jätetäänpä yksi eriäväkin mielipide, jos ei muuten niin ainakin vaihtelun vuoksi.

Minusta tuo Rapid Spaceback näyttää hirveältä. Ihan ok muuten, mutta nuo etuvalot ovat aivan karseat. Näyttävät kuin jostain 90-luvun autosta vetäistyltä. Vähän samaa ongelmaa on uudessa Ocussa: hieno takaa ja sivulta, mutta edestä aika mitäänsanomaton. Ei kuitenkaan vanhan itäauton ja ruman näköinen, kuten tämä Rapid, mutta vähän tylsä sekin.

Yhä tässä Rapidissa ihmetyttää hinnoittelu. Kyseessä on kuitenkin vanhaa tekniikkaa, vanhan Polon pohjalevyn päälle kasattuna. Samaan hintaan saa kuitenkin konsernin uutta MQB tekniikkaakin, joten en voi käsittää miten ihminen päätyisi Rapidiin muuten kuin tekemättä vertailua esim. uuteen Leoniin.