Vale - emävale - tilasto:
https://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=1&fuelsort=1&vehicletype=1&constyear_s=2013&exactmodel=scout&powerunit=2
Mutta tuosta saa käsitystä... pienellä menee. 150 diesel-scoutin keskikulutus spritmonitoriin kirjattuna on luokkaa 6,6 l/100km.
90-160tkm välillä tulee (vähän iästä riippuen) vastaan normihuoltojen (15/30tkm välein) lisäksia ainakin kerran DSG-vaihteistön öljynvaihto, mahdollisesti jakohihnan vaihto (riippuen missä ajelet, miten on kulunut) sekä sitten suositeltavaa on 60tkm välein puhdistaa haldexin öljysihti ja vaihtaa haldexin öljyt.
Teetettynä tuollainen "iso" huolto jossa tehdään kaikki on varovaisesti arvioiden 600-1000€ riippuen huoltopaikasta.
Vikoja.. no... tuota voimalinjaa (diesel, automaatti, haldex-neliveto) on tehty satoja tuhansia joten onhan näissä jotain tullut vastaan. Just vaikka tuota haldexin pumpun antautumista huoltojen laiminlyönnistä. Mutta ompa perääkin antautunut muutamia. DSG:tä moni pelkää, mutta automaattina näissä se on kestävempää sorttia - bensana joko 6-vaihteinen DSG tai sitten dieselinä 7-vaihteinen märkäkytkin-DSG. Molemmat osoittautuneet toimiviksi.
karhunikin talli kannattaa lukaista:
https://www.autostadium.fi/index.php?topic=8075.0
juupelin ex-autosta on myös paljon juttua, ei ole scout eikä farkku - mutta voimalinja on sama muuten:
https://www.autostadium.fi/index.php?topic=2396.0
yhden vähän ikävemmän asian kanssa pääset tutuksi esakon tallissa:
https://www.autostadium.fi/index.php?topic=4190.0
...eli 184hp dieselkoneen kylmäkäynnistysongelmat. Tuo vaivaa kaikkia tuon tehoisia dieseleitä VAG-konsernissa, merkistä ja mallista riippumatta. 150 tai 190 hevosvoimaisia koneita tuo ei koske.