Menee vähän sivuun autoista eli rengashavaintojen puolelle, mutta minäkin olen omilla Continentaleilla vähän hämmentynyt heikosta sivuttaispidosta. Edellisen talven ajoin Volvoa ympärivuotisilla Michelineillä, jotka vertailujen mukaan ovat sysisurkeat jäällä. Täksi talveksi sitten testivoittajakitkat, joiden ero perstuntumalla noihin ympärivuotisiin juuri sivuttaispidossa tuntuu yllättävän pieneltä. Helposti tämänkin saa nelipyöräluistoon liukkaassa liikenneympyrässä tai rampilla ihan ilman pienintäkään kohellustarkoitusta. Tullut mieleen, että paljonkohan renkaiden käytös muuttuu, kun renkaan koko muuttuu. Testithän on tehty pienemmillä henkilöauton renlailla. Muistikuva on, että edellisen auton SUV-kokoluokan Hakkapeliitoilla en uutena kiinnittänyt huomiota luisteluihin. Auto toki eri.