Kysytäänpä täältäkin mieliteitä otsikon aiheesta. Eli kyseessä 2-tahtinen moottorikelkan kone, johon vaihdettu kampiakseli laakereineen ja kiertokankineen sekä (tako)männät. Nicasil-pinnoitetuille sylintereille ei ole tehty mitään.
Nettiä selaamalla löytyy mielipiteitä laidasta laitaan. Toisten mielestä pitäisi ajaa monta sataa kilometriä rauhallisesti mutta vaihtelevasti ja toisten mielestä koneen lämpimäksi käyttö riittää ja sen jälkeen vain kovaa ajoa. Kumpi lie lähempänä oikeaa toimintatapaa?
Käytännön syistä johtuen ajattelin kallistua jälkimmäiseen vaihtoehtoon. Saan kelkan huomenna korjaamolta ja ensi viikon perjantaina pitäisi lähteä sen kanssa Rukalle. Täällä on niin vähän lunta, että mistään monen sadan kilometrin ajoista tällä aikataululla on turha haaveillakaan. Käytännössä ainoa mahdollisuus koko kamppeen testaamiseen on ensi viikonloppuna anoppilan pellolla, eikä sielläkään montaa kymmentä kilometriä jaksa hinkata eestaas.
Nettiä selaamalla löytyy mielipiteitä laidasta laitaan. Toisten mielestä pitäisi ajaa monta sataa kilometriä rauhallisesti mutta vaihtelevasti ja toisten mielestä koneen lämpimäksi käyttö riittää ja sen jälkeen vain kovaa ajoa. Kumpi lie lähempänä oikeaa toimintatapaa?
Käytännön syistä johtuen ajattelin kallistua jälkimmäiseen vaihtoehtoon. Saan kelkan huomenna korjaamolta ja ensi viikon perjantaina pitäisi lähteä sen kanssa Rukalle. Täällä on niin vähän lunta, että mistään monen sadan kilometrin ajoista tällä aikataululla on turha haaveillakaan. Käytännössä ainoa mahdollisuus koko kamppeen testaamiseen on ensi viikonloppuna anoppilan pellolla, eikä sielläkään montaa kymmentä kilometriä jaksa hinkata eestaas.