P
P.Alikka
Vieras
- 18.10.2014 klo 16:52 / Seat Leon 5F
FR:n luukussa sanotaan kolmen henkilön kuormalle 2,4 bar eteen ja taakse ja täydelle kuormalle 2,6 eteen ja 2,8 taakse.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Noihin arvoihin lisätessä kitkarengas lisän niin ollaan lähellä Karviksen 2,7 baaria. Äsken kävin asemalla joissa oli uusi paineilma mittari, laitoin eteen 2,7b, taakse 2,5b. Renkaat jämäköityi selvästi ja tulivat entistäkin hiljaisemmaksi, menee kuin sukkasillaan. Luulin paineen lisäyksen nostavan ääntä, ilmeisesti paineet olivat aivan liian alhaiset koska kävi toisin päin.P.Alikka sanoi:FR:n luukussa sanotaan kolmen henkilön kuormalle 2,4 bar eteen ja taakse ja täydelle kuormalle 2,6 eteen ja 2,8 taakse.
P.Alikka sanoi:Onkos joku onnistunut Leoniin tekemään seuraavat koodaukset:
-12V sisäpistokkeille virtaa "jatkuvasti" ettei auton tarvitse olla käynnissä.
P.Alikka sanoi:Onkos joku onnistunut Leoniin tekemään seuraavat koodaukset:
-Start-stop pois päältä (siis ihan oikeasti pois päältä!)
Tuo S&S systeemi on sanalla sanoen sieltä ja syvältä automaattivaihteiston kanssa... Eli jos tuommoiset on joku koodannut niin ohjeet otetaan kiitollisena vastaan.
Lebis sanoi:Onko kenelläkään ollut Leonissa talven ajalta havaintoja kertyykö vettä ja jäätä etuovien etu-alakulmaan? Kohtako sitä on oven alakulmat rullalla Pisti silmääni, että Cuprassa siinä oven alakulmassa oli hieman vettä ja jäätä. Täytyy seurata jatkossa kertyykö sitä mahdollisesti haitaksi asti.
Täysin samat huomiot ja johtopäätökset.Jubilee sanoi:Näinä keleinä kun tiet ovat möykkyiset ja niiden kunto on sitä sun tätä niin hälyääniä kuuluu sieltä täältä mutta ei mitään oikeasti häiritsevää. Jossain aiemmin mainittua mutterimaisuutta esiintyy näillä 0 - +5c asteikolla, tai ilmeisesti se on juuri sitä kun maantiellä saa ohjata enemmän tai vähemmän kokoajan ja ratissa esiintyy pieniä pykäliä keskivaiheella. Esiintyminen on(vielä) niin pientä, että ei toistaiseksi aiheuta reklamointia koska siihen tuskiin mitään ratkaisua olisi mutta parempikin voisi ohjaustuntuma olla.
Koko ajoajan keskikulutus tankkauksista laskettuna näkyy tuolla allekirjoituksessa ja matka-ajot mennään ajotietokoneen mukaan 5,5 - 6,0 litran kulutuksella. Nämä siis näitä talvisia reissuja mittarinopeuden vaihdellessa rajoituksen mukaan 90 - 110 välillä. Ajotietokone on tässä autossa tarkka, heittää ehkä 1 desin alaspäin. Renkaina talvella siis Misukan kitkat koossa 225/45/17.Lebis sanoi:Paljonko noi 1,8 litraset vie bensaa? Itse olen Cupralla päässyt nyt talvella rajoitusten mukaan ajettuna vähän päälle 6 litran kulutuksella hyvissä olosuhteissa. Olosuhteet, kun heikkenevät niin heti menee ainakin reilu litra enemmän. Ja jos sitten ajaa niin kyllähän se bensa maistuu
No näinpä näin... Osansa varmasti tuo meidän autossa kitkarengas joka oletettavasti on "löysempi" plussa keleillä. Viime viikonloppuna kun kävi autoa savossa ulkoiluttamassa tuli huomattua aivan hervoton vetely ja sivusuuntainen heilunta ohituksissa kun lappu pohjassa auto kiihtyy ja tiessä vielä talven jäljiltä aika syvät urat. Saattoi olla ohitettavista hauskan näköistä kun Leon heilui ohi mennessään...Jubilee sanoi:Toinen, jo vanha ominaisuus on tuo ohjaus; mennessä +3c, sport moodin ohjaus aivan perseestä, pakko vaihtaa normaalitilaan. Takaisin tullessa mittarissa -7c, sport moodin ohjaus "kuin unelma". Kaippa tuollekin täytyisi jotain seuraavassa huollossa tehdä..
Ihan mielenkiinnosta, millaisia paineita pidät renkaissa, jos nuin löysänä heiluu ajossa?P.Alikka sanoi:No näinpä näin... Osansa varmasti tuo meidän autossa kitkarengas joka oletettavasti on "löysempi" plussa keleillä. Viime viikonloppuna kun kävi autoa savossa ulkoiluttamassa tuli huomattua aivan hervoton vetely ja sivusuuntainen heilunta ohituksissa kun lappu pohjassa auto kiihtyy ja tiessä vielä talven jäljiltä aika syvät urat. Saattoi olla ohitettavista hauskan näköistä kun Leon heilui ohi mennessään...