https://tummennuskalvot.fi/

Seat Leon 5f X-Perience 2015 -

P

P.Alikka

Vieras
Trollsten sanoi:
Näyttääpä hyvältä, mutta miksi noita nokilekoja on pellin alla joka teholuokkaa ja sitten ainoa bensakone on 1.8 ja pakkosyötettynä DSG:llä  :eek:

http://www.telegraph.co.uk/motoring/car-manufacturers/seat/10919693/Seat-Leon-X-Perience-unveiled.html
Tässä on juuri tämä MQB-alustan kirous. Neliveto bensaan on toistaiseksi tarjolla vain 1.8TSI DSG laatikon kaverina. Dieseliin sitten saa 1.6 tai 2.0 koneen jatkoksi jakolaatikon taka-akselia kohti. X-Perience kun on neliveto, niin pienemmät bensat tippuu pois...

Ei saa Golfia, A3:sta tai Octaviakaan bensa-manuaali-nelivetona ainakaan vielä... R, S ja RS mallit pitää poislukea laskuista
 
Ei nappaa yleensä nämä korotetulla maavaralla varustetut autot, mutta 1.8TSI + DSG + Haldex, voi pojat! Jos tuollaisen neliveto automaatin saisi bensalla niin olisin ensimmäisten joukossa rahojani kauppaan tyrkyttämässä. Mieluiten ottaisin tuollaisen silti viistoperän koriin, mutta tuollainen yhdistelmä olisi niin hieno, että korotetun maavaran autonkin ostaisi mielellään.
 
Eikö tuota yhdistelmää 1.8tsi dsg haldex ole? Skodahan joskus moista tarjosi. Xperience näyttää asialliselta. Mikähön tuossa on vetomassa ja kantavuus? Ihan kiinnostava malli. Mutta kyllä Suomen Seat myyjät munii tän homman...
 
ConD sanoi:
Tässä on juuri tämä MQB-alustan kirous. Neliveto bensaan on toistaiseksi tarjolla vain 1.8TSI DSG laatikon kaverina. Dieseliin sitten saa 1.6 tai 2.0 koneen jatkoksi jakolaatikon taka-akselia kohti. X-Perience kun on neliveto, niin pienemmät bensat tippuu pois...
Harmi. 1.8 TSI kyllä kävisi, mutta minä en halua automaattia enkä varsinkaan DSG:tä. Myöskään dieseliä en aio tankata.

Luulisi että VAG:n kokoinen konserni pystyy moisen puutteen paikkaamaan.
 
Pystyy varmaan jos se sopii strategiaan. Mutta eipä taida sopia vähään aikaan. Ei heti kaikkia kortteja pöytään.

Mutta eikös kelleen ole Tsi-dsg-Haldex aika pelottava kombinaatio? Varsinkin jos yhtään kovempaa käyttöä suunnittelee. Mihin tuo Xperiencekin käsittääkseni kuuluu.
 
tuRboman sanoi:
Mikähön tuossa on vetomassa ja kantavuus?

Vetopainoksi jarrulliselle kärrylle veikkaisin 1700 kg. Tähän veikkaukseen päädyin, kun tutkii Leon ST 2.0 TDi 150 hv 4Driven, sekä Golfin ja Octavian vetopainoja.
 
Tsg?  liekö lapsus kääntäjältä?  sen verran innosti että kysyin jo siitin myyjältä onko tulossa edes leon st:n 4-drivia koeajettavaksi.
 
Aamupäivällä kysyin seat nettisivujen "chat"-palvelun kautta ja sanottiin, ettei tietoa ole, milloin hinnastot tulee.

Tuo X-perience TDI 184 DSG kuulostaa kyllä hyvältä paketilta vajaaseen 36000 euroon.
 
Jos tuo hinta "huippumallille" pitää oikeasti kutinsa, niin  Keskolla on  kyllä vakaa aikomus antaa Helkama-autolle kova vastus markkinaosuuksista taistellessa.
 
kolli sanoi:
Jos tuo hinta "huippumallille" pitää oikeasti kutinsa, niin  Keskolla on  kyllä vakaa aikomus antaa Helkama-autolle kova vastus markkinaosuuksista taistellessa.

Mielenkiinnolla odotan, miten VV-Auto vastaa näihin haasteisiin 8)

Kai ne hinnoittelee Alltrackin vähintään kymppitonnin X-perienceä kalliimmaksi :) Ja päälle pitää tietty ottaa pari pakollista tonnin varustepakettia...
 
Kun katsoo lisävarustehinnastoa, niin voi arvailla perusvarustusta. Samalta näyttää kuin FR:ssä, veikkaisin jopa lähes identtistä varustelua. Siten 150hv TDI:n avulla voi verrata X-Perience kilkkeiden lisähintaa, joksi tulee vähän yli 2000 euroa.
Lisävarusteista paketit ovat edullisia: X-Perience Pack 2: 1238€ veroineen, sis tutkat, 18" vanteet ja LED-valot.

 
Mistä näet lisävarusteiden hinnat?

Pettymys kyllä nuo X-periencen hinnat. Haluaisin bensan, mutta 1.8TSI on aika kallis tehokkaampaan dieseliin verrattuna, varsinkin kun tuolla hintaerolla diesel varmaan pitää arvonsa reilusti paremmin. Leonin perusmalliin pitää ottaa aika reilusti lisävarusteita jotta se menisi lähelle Octavian tasoa, joten eiköhän X-perience malli ole samaa pataa. Pelkät LED-valot ovat jo ulkonäön takia perus edellytys ja maksavat noin tonnin. Siihen vielä parkkitutkat, ACC vakkarit ja muut ja ollaan jo Scoutin hinnoissa...
 
Bensamanuaalin kun saisi niin olisin jo Seattikauppiaalla kinuamassa tarjousta.
 
Eipä tullut kuumetta, vaikka ihan kiinnostava laite onkin. Ei hintoja kalliinakaan voi pitää, mutta lisävarusteiden tarve johtaa siihen, että edullsin ratkaisu TDI 184 DSG nelikkoon taitaakin olla Ocu Elegance LB 37100 e hinnallaan. Kovin erilaisia ovat olemukseltaan, mutta ajossa ilmeisen samankaltaisia. Tilat ja tehdaswebaston saatavuus saattaisi kallistaa oman kuvitteellisen valintani Ocuun, ulkonäöstä huolimatta.

Kulutus nousisi omaani verrattuna normien mukaan kuusi desiä, käytännössä varmaankin lähes litran. Se rajoittaa jatkossakin tällaisten houkutusta itselleni, vaikka tuo voimalinja kyllä kiinnostaisi.

Ja ketkä tätä oikeasti harkitsee, vahva suositus TDI 184:lle. Mielestäni hieno kone käyttöautoon. Ja erittäin taloudellinen. 25000 km takana erittäin tyytyväisenä. :)
 
Lauantaina kävin paikallista Seat myyjää jututtamassa ja alkuvuodesta tulee kuulemma liikkeeseen 184hp diesel dsg-laatikolla. Toivotteli koeajolle ja taidanpa kutsua noudattaa kun aika tulee.
 
No penteles. Nyt pitää sanoa että Seat yllätti meikäläisen tuolla 184DSG voimalinjan ekoloogisuudella, alle 130g. Ehkä jos olisi omaa vaihtoa jaksanut odottaa puolivuotta pidempään tuohan olisi ollut oikein messevä peli. Lisävarustehinnasto omaan silmään näytti kohtuullisen maltilliselta. Ei mitään älyttömiä ylilyöntejä oikeastaan. Saa nähdä, kokeilemaanhan tuota pitää jokatapauksessa mennä.

 
Nyt oli koeajojuttu Iltalehdessä X-preiencestä. Kiinnostava olisi 184-heppaisena dsg:llä. Neliveto tulee seuraavaan autooni erittäin todennäköisesti. Edullisempi kuin Skeidan Scoutti ja riittävän vakuuttava myös ulkonäöltään. Tuohan kiihtyy teoriassakin samat tehodisukalla kuin tämä bensaräsä, ja käytännössä rivakammin kun etuvetorimpula jauhaa tyhjää nelivedon jo mentyä, ja bensakonetta saa aina pieksää enemmän laukkaan kun disukka etenee voimallisesti pieksemättä. Tuo voisi olla vaihtoehto uutena ostettavista aikanaan kun autokuumetta taas pukkaa.
 
Peeveli sanoi:
Tuohan kiihtyy teoriassakin samat tehodisukalla kuin tämä bensaräsä, ja käytännössä rivakammin kun etuvetorimpula jauhaa tyhjää nelivedon jo mentyä, ja bensakonetta saa aina pieksää enemmän laukkaan kun disukka etenee voimallisesti pieksemättä. Tuo voisi olla vaihtoehto uutena ostettavista aikanaan kun autokuumetta taas pukkaa.

Ei kiihdy edes teoriassa samaan kuin bensa rs.