https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Seat Leon 5f X-Perience 2015 -

Jälleen hieno XP tilaus! Onnittelut. :)

Hieno paketti tulossa ja XP:hen sopivalla värillä, mutta parkkitutkien jättäminen ruksimatta kyllä itseäni ihmetyttää.  :rolleyes: Tuolla veroineen 530 euron hintaisella varusteella on kyllä varmasti vaikutusta jälleenmyytäessä, vaikka et tutkia itse pitäisi välttämättömänä.
 
Yes. Nyt on sitten auton toimitus saapunut Suomeen tämänhetkisen tiedon valossa.
Lisäkilkkeiksi valikoitui a) "Seat" keycover avaimiin sekä b) säilytyslokerikko toiseen mukitelineeseen.
Luovutuksena kesäkuu, kun on liisari vielä alla ja tuo XP tulee siis omaksi autoksi...

DreAxl sanoi:
Hieno peli! Itsellä menee oma yksilö tuotantoon 2 viikon sisällä.

Tällainen listaus meikäisellä:
-TDI 184 DSG
-Tummennetut takasivuikkunat ja takalasi
-Kattokaiteet, hopeanväriset (vakiovarusteena olevien mustien sijaan)
-Metalliväri, Newada White
-Navi System High -audio- ja navigointijärjestelmä (6,5")
-Pysäköintitutka edessä ja takana, optinen pysäköintiavustin
-Alcantaraverhoillut urheiluistuimet, Brown/Black -verhoilu (verhoilukoodi AD)
-Sivuturvatyynyt takana
-X-Perience Pack 2 (LED lähi- ja kaukovalot + 18" renkaat Machined vanteilla)
-LED-sisävalopaketti
-Sähkötoiminen kuljettajan istuin
-Ulkopeilien sähköinen pysäköintiasento
-Xperience kangasmattosarja + Sisätilamattosarja (vakio kuminen)

Suomessa asennettavat:
-Lämpöpaketti säteilylämm.. 1,6TDI, 2,0TDI + Termini 1400W
-Nastapkt LEON X-PERIENCE 225/50R17 TL XL CIC ALU
-Tavaratilan kaukalomatto ST (Orginal)
-Takapuskurin lastaussuojakalvo ST

Kovasti mietin myös panoraamakattoa, mutta jäi loppumetreillä pois valikosta...
 
Hei, Leon ST 1,4Fr  tuli vaihdettua Autotalo Lohja Seat myynnistä X-Periencen 2TDI 135kW DSG versioon, mutta mistä foorumilaiset olette esim.vetokoukun hankkineet kyseiseen,sopivuus ilmeisen identtinen ST: malleissa .
Monella paikkakunnalla toimiva alan yritys kertoi aluksi asennettuna hintaan 550€ kiinteää, mutta tähän X-Perience vaatii iroitettavan noin 785€ hintaisen asennettuna, koukkupajan myyjän mukaan, vähän ihmettelen paikkaansa pitävyyttä..
Näkyi kyllä Saksan sivuilla vastaavat reilusti alle 200€ sähkösarjoilla varustettuna ja takuuvarmasti kyseissä jonkunlainen myyntikate.
 
Ensi viikolla menee tuotaantoon oma XP ja tähän tulee irrottettava Kovilin koukku myyjäliike Laakkosen kautta mukavaan noin 900€ hintaan  ;D Tehdastilausauto kun on, niin samaan rahaan haluan valmiiksi varustellun pelin, enkä halua juoksuttaa autoa heti pajalta toiselle. Lisäksi olen nähnyt varmuudella että tässä koukkumallissa ei tarvitse leikellä takapuskuriin rumia aukkoja.

Mielenkiinnolla kuulisin vielä lisää kokemuksia ja ensituntemuksia uudesta autosta, koska oma autokuume vaan nousee odotusajan lähestyessä loppua  :p

Yllättävän vähän keskustelua XP on herättynyt, vaikka huomioi kuinka paljon ominaisuuksia saa ahdettua noin 40k€ autoon. Totta kai varustetaso ja sähköherkkujen häviää esim III Ocu RSlle, mutta tästä huolimatta:

- neliveto
- automaattidiesel sporttisella suorityskyvyllä (135kW TDI DSG)
- suhteellisen iso takakontti
- moderni ja sporttinen ulkonäkö vrt. Octavia Scout

 
Kyllä vetokoukku pajoilla kyselemällä voisi vuottuisen dieselveron hinnan säästää,merkkiliikkeissä 990€ tasoa ja asennushinnat näkyis olevan pajoilla alle 200€ luokkaa.
nettimyynnissä Puolasta tarjotaan koukkua sähköineen tuon asennushinnan verran.
Miellyttävä auto ajella tämä XP, kuvan kaltaisen auton sain 1vrk toimitusajalla suoraan hyllystä Autolohjalta, kun vaihtokuume iski, siinä jäi koukku ja muut asiat sitten myöhemmäksi.
 

Liitteet

  • Seat-Leon-X-perience-072.jpg
    Seat-Leon-X-perience-072.jpg
    148,2 KB · Katsottu: 399
5000km meni rikki viikonloppuna omassa XP:ssä, ja tyytyväisissä merkeissä matka jatkuu. Kaiken kaikkiaan tuo XP 135kW TDI DSG on ominaisuuksiensa ja tilojensa osalta allekirjoittaneelle ihan nappiosuma. Suorituskyky on riittävä, tilat riittävät (2 aikuista + 4kk pikkujannu), ja ulkonäkö miellyttää silmää. Ainoa varuste jota oikestaan kaipailisi olisi lämmitettävä tuulilasi.

Pitkän ajan kulutus pyörii 80% kaupunkipyöritystä käsittävällä ajolla tasan kuudessa litrassa, matka-ajossa painuu lähelle viittä litraa, eli ihan mukavan taloudellisestikin on edetty raskaahkosta kaasujalasta huolimatta.

Miinuspuolelle ei oikeastaa ole kertynyt kuin kaksi asiaa: DSG:n arpominen hetkittäin (joka olikin jo tiedossa, kun on vaihteistoon, eikä automalliin liittyvä), ja ensiasennuksena olleiden Michelin Primacy 3 (205/55/17) kesärenkaiden melutaso kuluneella asfaltilla. Tuo renkaiden melutaso oli kyllä pieni yllätys, edellisen Leon 5F:n ContiSportContactien melutaso 225/40/18 koossa oli selvästi miellyttävämpi. Ei tuo melutaso mikään karmea nytkään ole, joten sen kanssa pystyy elämään kunnes kesärenkaat menevät vaihtoon.

Paljon saa kyllä autoa 40k eurolla, erittäin tyytyväinen olen valintaan. Olen  parin viime viikona aikana bongannut pk-seudulta pari muutakin yksilöä, joten vähitellen noita alkaa katukuvaankin ilmestyä.

 
msr sanoi:
5000km meni rikki viikonloppuna omassa XP:ssä, ja tyytyväisissä merkeissä matka jatkuu. Kaiken kaikkiaan tuo XP 135kW TDI DSG on ominaisuuksiensa ja tilojensa osalta allekirjoittaneelle ihan nappiosuma. Suorituskyky on riittävä, tilat riittävät (2 aikuista + 4kk pikkujannu), ja ulkonäkö miellyttää silmää. Ainoa varuste jota oikestaan kaipailisi olisi lämmitettävä tuulilasi.

Pitkän ajan kulutus pyörii 80% kaupunkipyöritystä käsittävällä ajolla tasan kuudessa litrassa, matka-ajossa painuu lähelle viittä litraa, eli ihan mukavan taloudellisestikin on edetty raskaahkosta kaasujalasta huolimatta.

Miinuspuolelle ei oikeastaa ole kertynyt kuin kaksi asiaa: DSG:n arpominen hetkittäin (joka olikin jo tiedossa, kun on vaihteistoon, eikä automalliin liittyvä), ja ensiasennuksena olleiden Michelin Primacy 3 (205/55/17) kesärenkaiden melutaso kuluneella asfaltilla. Tuo renkaiden melutaso oli kyllä pieni yllätys, edellisen Leon 5F:n ContiSportContactien melutaso 225/40/18 koossa oli selvästi miellyttävämpi. Ei tuo melutaso mikään karmea nytkään ole, joten sen kanssa pystyy elämään kunnes kesärenkaat menevät vaihtoon.

Paljon saa kyllä autoa 40k eurolla, erittäin tyytyväinen olen valintaan. Olen  parin viime viikona aikana bongannut pk-seudulta pari muutakin yksilöä, joten vähitellen noita alkaa katukuvaankin ilmestyä.

Hei! Kiitos kokemuksista. Itsellä kesäkuussa luovutus uudesta XP:sta / Newada White 135kw TDI DSG.
Itse teetän heti alkuun ruoste- ja äänieristyskäsittelyn (ml. maalipinnan kestopinnoitteella), jonka tulisi hillitä noita rengasääniä kabiiniin. Ymmärsin etukäteen, että melutaso olisi suht miellyttävä, eikä äänekäs, vaikka koeajot tuli tehtyä kitkoilla talvella...Renkaiden valinta varmasti vaikuttaa myös. Itselle tulee XP 2 paketti, eli 18" vanteilla.
Taloudelliset lukemat näyttävät myös hyvältä!

-D
 
Temmi sanoi:
Ensi viikolla menee tuotaantoon oma XP ja tähän tulee irrottettava Kovilin koukku myyjäliike Laakkosen kautta mukavaan noin 900€ hintaan  ;D Tehdastilausauto kun on, niin samaan rahaan haluan valmiiksi varustellun pelin, enkä halua juoksuttaa autoa heti pajalta toiselle. Lisäksi olen nähnyt varmuudella että tässä koukkumallissa ei tarvitse leikellä takapuskuriin rumia aukkoja.

Mielenkiinnolla kuulisin vielä lisää kokemuksia ja ensituntemuksia uudesta autosta, koska oma autokuume vaan nousee odotusajan lähestyessä loppua  :p

Yllättävän vähän keskustelua XP on herättynyt, vaikka huomioi kuinka paljon ominaisuuksia saa ahdettua noin 40k€ autoon. Totta kai varustetaso ja sähköherkkujen häviää esim III Ocu RSlle, mutta tästä huolimatta:

- neliveto
- automaattidiesel sporttisella suorityskyvyllä (135kW TDI DSG)
- suhteellisen iso takakontti
- moderni ja sporttinen ulkonäkö vrt. Octavia Scout


Ainakaan Kovil iroitettavaa koukkua ei kyseiseen autoon ohjelmassa, lisäksi pajat tarjoavat 1800kg tyypityksen iroitettavaa  tähän tehokkaampaan XP malliin, kun vetoa sallitaan 2000kg , eli 200kg paremmin Octavia Scoutia enemmän.
Kyseisestä heikkotehoisen vetokoukun asennuksesta saattaa tulla katsastusongelmia, tai tilanteita jossa vakuutus ei korvaa vahinkotapauksissa.
 
Tänään bongasin liikenteessä ekan otsikon mukaisen Leonin. Huomioni kiinnittyi pakoputkin päihin molemmissa nurkissa, mainoskuvissa ainoastaan vasemmalla puolella. Mikä moottoriversio kyseessä?
 
Zaasa sanoi:
Tänään bongasin liikenteessä ekan otsikon mukaisen Leonin. Huomioni kiinnittyi pakoputkin päihin molemmissa nurkissa, mainoskuvissa ainoastaan vasemmalla puolella. Mikä moottoriversio kyseessä?

Bensakoneessa on putket molemmin puolin.
 
DreAxl sanoi:
Hei! Kiitos kokemuksista. Itsellä kesäkuussa luovutus uudesta XP:sta / Newada White 135kw TDI DSG.
Itse teetän heti alkuun ruoste- ja äänieristyskäsittelyn (ml. maalipinnan kestopinnoitteella), jonka tulisi hillitä noita rengasääniä kabiiniin. Ymmärsin etukäteen, että melutaso olisi suht miellyttävä, eikä äänekäs, vaikka koeajot tuli tehtyä kitkoilla talvella...Renkaiden valinta varmasti vaikuttaa myös. Itselle tulee XP 2 paketti, eli 18" vanteilla.
Taloudelliset lukemat näyttävät myös hyvältä!

-D

Jos haluat säästää rahaa, niin jätä se äänieristekäsittely tekemättä. Sillä ei ainakaan omassa Outlanderissa ollut MITÄÄN vaikutusta melutasoon. Sama tulos oli myös TM:n testissä.
 
jni sanoi:
Jos haluat säästää rahaa, niin jätä se äänieristekäsittely tekemättä. Sillä ei ainakaan omassa Outlanderissa ollut MITÄÄN vaikutusta melutasoon. Sama tulos oli myös TM:n testissä.

Moi, hyvä pointti. Sain sellaisen paketin taiottua, ettei tuon äänieristyksen osuus ole kuin muutamia satasia. Siinä kuitenkin tulee vielä eristemattoa taakse varapyöräkoteloon muun käsittelyn lisäksi, joten uskon, että sillä on jotain vaikutusta kuitenkin. Laitan mielelläni kommentteja jälkikäteen, joskin en ehdi kovin kauaa ajella xp:lla vertailun vuoksi, kun vien heti seuraavana päivänä auton käsiteltäväksi...Jonkun mielestä myös ruostekäsittelykin voi olla rahan haaskausta, mutta aikomuksena on pitää sen verran pitkään, että jo pelkästään mielenrauhan vuoksi haluan sen tehdä. Testeissä tosin VAG tuotteet ovat pärjänneet suhteellisen hyvin.
 
Tiedoksi muuten, että kun kyselin kesäkuussa luovutettavaan xperienceen roiskeläppiä taakse, niin ainakin omalle kohdalle ehdotettiin 300€ hintaa asennuksen kera. Suolaista(ko)?

-D
 
"Poika" on tullut kotiin. Eipä sitä todeksi usko ennenkuin näkee. Maanantaina luovutus, n. 40 km testiajoa, ja heti tiistaina aamusta ruoste/äänieristyskäsittelyyn. Huomenna takaisin ajoon. Kerran kirpaisee, mutta ko. yksilöä pitkää pitoikää aikovana katsoin käsittelyt "järkeväksi". Voin kertoa kokemuksia sitten jälkikäteen, että huomaako korvakuulolta äänitasoon eroa, joskin omaan korvaan melutaso putosi merkittävästi aiemmasta Jeepistä.
Myös ajettavuus, tekniikka ja fiilis ulkonäöstä sisällä (brown alcantara) ja ulkoa (nevada metalliväri ja muodot) saivat ensivaikutelmana täydet pisteet. Aika näyttää pysyykö fiilis yllä myös jatkossa :)
 
DreAxl sanoi:
"Poika" on tullut kotiin. Eipä sitä todeksi usko ennenkuin näkee. Maanantaina luovutus, n. 40 km testiajoa, ja heti tiistaina aamusta ruoste/äänieristyskäsittelyyn. Huomenna takaisin ajoon. Kerran kirpaisee, mutta ko. yksilöä pitkää pitoikää aikovana katsoin käsittelyt "järkeväksi". Voin kertoa kokemuksia sitten jälkikäteen, että huomaako korvakuulolta äänitasoon eroa, joskin omaan korvaan melutaso putosi merkittävästi aiemmasta Jeepistä.
Myös ajettavuus, tekniikka ja fiilis ulkonäöstä sisällä (brown alcantara) ja ulkoa (nevada metalliväri ja muodot) saivat ensivaikutelmana täydet pisteet. Aika näyttää pysyykö fiilis yllä myös jatkossa :)

Mukava että kohtalotovereille alkaa autoja tippua, saadaan ehkä enemmän keskustelua tästä vaatimattomasta huippusuorittajasta (Nettiauton artikkelin sanoin)  ;D Hieno peli noilla 18" vanteilla varustettuna!

Entinen Octavia RS myyty tänään eteenpäin, nyt menee päivä pari ilman omaa autoa  :(

Oman XP Leonin oletin saavani ennen juhannusta, mutta eipä autoa saatukaan Kuopioon vielä, joten Laakkoselta pitäisi hakea väliaikainen laina-auto juhannukseksi, ilmeisesti dieselautomaatti Mazda. Autokuumeen tuskaisimmat päivät, kun tietää uuden auton luovutuksen olevan lähellä....
 
Temmi sanoi:
Mukava että kohtalotovereille alkaa autoja tippua, saadaan ehkä enemmän keskustelua tästä vaatimattomasta huippusuorittajasta (Nettiauton artikkelin sanoin)  ;D Hieno peli noilla 18" vanteilla varustettuna!

Entinen Octavia RS myyty tänään eteenpäin, nyt menee päivä pari ilman omaa autoa  :(

Oman XP Leonin oletin saavani ennen juhannusta, mutta eipä autoa saatukaan Kuopioon vielä, joten Laakkoselta pitäisi hakea väliaikainen laina-auto juhannukseksi, ilmeisesti dieselautomaatti Mazda. Autokuumeen tuskaisimmat päivät, kun tietää uuden auton luovutuksen olevan lähellä....

Hehe, juuri itsekin satuin lukemaan tuon Nettiauton artikkelin. Naulan kantaan siinä, tosin tuon melutason suhteen en ole aivan samoilla linjoilla. Aika hiljaiselta auto omiin korviin lähtökohdiltaan tuntui, ja toki renkaillakin (mm. merkki) on iso merkitys jne. Samaa mieltä olen, että aika vähän porinaa mallista on ollut ja liikenteessä näköhavaintoja, mutta eiköhän niitä rupea kohta tulemaan enempi vastaan :) Tosin mikään massatuotehan XP tuskin tulee olemaankaan. Ainakin erottuu liikenteessä ja kyllä tuon oman yksilön kanssa ajellessa päät kyllä kääntyivät ohikulkijoilla :)
 

Liitteet

  • Xp 1.1.jpg
    Xp 1.1.jpg
    176,5 KB · Katsottu: 306
  • Xp 1.2.jpg
    Xp 1.2.jpg
    169 KB · Katsottu: 338
Olisi mielenkiintoista nähdä miltä noi autot näyttäisi jos olisi täysin samanvärinen.
Mustaa lukuunottamatta siis.
 
Kennedy sanoi:
Olisi mielenkiintoista nähdä miltä noi autot näyttäisi jos olisi täysin samanvärinen.
Mustaa lukuunottamatta siis.

Moi,
Viittaatko noihin omiin linkkauksiini?
-D
 
Onnea DreAxlille hienosta "Pojasta". Kuvasta päätellen Espoon Länsiauto on hankintapaikka, joten ilmeisesti PK-seudulla "Poika" pyörii? Pitääkin ruveta kyttäämään silmä tarkkana vastaantulevia ja nostelemaan kättä tarvittaessa :)

Aika harvinainen näky on XP edelleenkin liikenteessä, olisinkohan 4-5 bongannut sen jälkeen kun omani hankin. Ja yllättävän paljon tosiaan herättää huomiota, välillä on isännät käyneet ohi kävellessään kurkkimassa mallimerkintöjäkin takakontista.

Ensimmäiset "maastoerikoiskokeetkin" on tullut testattua, kiipeily kun harrastuksena johdattaa välillä melko huonojen traktoripolkujen äärelle. Hienosti menee pehmeässäkin hiekassa, ja maavaraa riittää varsin hyvin, vaikka varsinaisesta maastoautosta ei olekaan kyse.
 
msr sanoi:
Onnea DreAxlille hienosta "Pojasta". Kuvasta päätellen Espoon Länsiauto on hankintapaikka, joten ilmeisesti PK-seudulla "Poika" pyörii? Pitääkin ruveta kyttäämään silmä tarkkana vastaantulevia ja nostelemaan kättä tarvittaessa :)

Aika harvinainen näky on XP edelleenkin liikenteessä, olisinkohan 4-5 bongannut sen jälkeen kun omani hankin. Ja yllättävän paljon tosiaan herättää huomiota, välillä on isännät käyneet ohi kävellessään kurkkimassa mallimerkintöjäkin takakontista.

Ensimmäiset "maastoerikoiskokeetkin" on tullut testattua, kiipeily kun harrastuksena johdattaa välillä melko huonojen traktoripolkujen äärelle. Hienosti menee pehmeässäkin hiekassa, ja maavaraa riittää varsin hyvin, vaikka varsinaisesta maastoautosta ei olekaan kyse.

Moro, kiitosta!
Ja kyllä, Länsi Auto Espoohan se toimi tässä koordinaattorina välissä ;)
Tänään noudin "Pojan" Stop Rustilta ruostekäsittelystä ja nyt onkin sitten ajonautintoa luvassa. Ensituntumalta käsittely vaimensi joitain maantieääniä, kun otin lisäksi äänieristyksen suppeana versiona. (hieman mattoa varapyörätilaan ja muutoin koteloihin jne. eristeainetta) Tyytyväisyys paistaa täältä!
 
DreAxl sanoi:
Viittaatko noihin omiin linkkauksiini?

Juu tuo valkoinen. Voisi aika radikaalisti muuttua ulkonäkö koko värisenä.
Näyttäisi kuitenkin hieman erilaisemmalle kuin perus versio noiden muovilisukkeiden kera.
 
DreAxl sanoi:
Tiedoksi muuten, että kun kyselin kesäkuussa luovutettavaan xperienceen roiskeläppiä taakse, niin ainakin omalle kohdalle ehdotettiin 300€ hintaa asennuksen kera. Suolaista(ko)?

-D
Entä tarvike roiskeläpät, nyt ajettu XP:llä ripeästi 1000km reissu, keskikulutus 5,4l/100Km.
Rengasäänet ei häiritseviä ja huomattava ero erilaisilla asfaltti-pinnoilla, nyt kun tehdään melko vähällä rahalla isokivistä asfalttia Suomen teille.
Suomesta vähän hankala saada 2000kg vetokyvylle luokiteltua koukkua näihin, nyt olisi tulossa koukku ja seurannan mukaan jo Tanskassa matkalla.
Miten näissä ääneneristyksien tarpeellisuus koteloiden tuuletuksien suhteen, saattaa olla haitallistakin.
 
Santos sanoi:
Entä tarvike roiskeläpät, nyt ajettu XP:llä ripeästi 1000km reissu, keskikulutus 5,4l/100Km.
Rengasäänet ei häiritseviä ja huomattava ero erilaisilla asfaltti-pinnoilla, nyt kun tehdään melko vähällä rahalla isokivistä asfalttia Suomen teille.
Suomesta vähän hankala saada 2000kg vetokyvylle luokiteltua koukkua näihin, nyt olisi tulossa koukku ja seurannan mukaan jo Tanskassa matkalla.
Miten näissä ääneneristyksien tarpeellisuus koteloiden tuuletuksien suhteen, saattaa olla haitallistakin.

Itseasiassa tilasin erikseen tutun kautta takaläpät ja ruuvautin ruostesuojauksen yhteydessä kyseisellä toimijalla. Ainakin tuolla ruoste+äänieristyskäsittelyllä on ensivaikutelmaltaan vaikutusta melutasoon. Tosin 120km+/h vauhtia motarilla en ole vielä kokeillut, mutta 100km vauhdissa ja taajamassa hiljaista. Tämäkin tosin taitaa olla suhteellinen käsite ;)