- 19.3.2015 klo 22:24 / Seat Leon 5f X-Perience 2015 -
Temmi sanoi:Tuli laitettua tilaus sisään XP mallin Leonista pitkän jahkailun, ja kolmen koeajon jälkeen.
Huolella harkittu ja testattu, ei voi olla muuta kuin onnistunut hankinta, onnittelut
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Temmi sanoi:Tuli laitettua tilaus sisään XP mallin Leonista pitkän jahkailun, ja kolmen koeajon jälkeen.
DreAxl sanoi:Hieno peli! Itsellä menee oma yksilö tuotantoon 2 viikon sisällä.
Tällainen listaus meikäisellä:
-TDI 184 DSG
-Tummennetut takasivuikkunat ja takalasi
-Kattokaiteet, hopeanväriset (vakiovarusteena olevien mustien sijaan)
-Metalliväri, Newada White
-Navi System High -audio- ja navigointijärjestelmä (6,5")
-Pysäköintitutka edessä ja takana, optinen pysäköintiavustin
-Alcantaraverhoillut urheiluistuimet, Brown/Black -verhoilu (verhoilukoodi AD)
-Sivuturvatyynyt takana
-X-Perience Pack 2 (LED lähi- ja kaukovalot + 18" renkaat Machined vanteilla)
-LED-sisävalopaketti
-Sähkötoiminen kuljettajan istuin
-Ulkopeilien sähköinen pysäköintiasento
-Xperience kangasmattosarja + Sisätilamattosarja (vakio kuminen)
Suomessa asennettavat:
-Lämpöpaketti säteilylämm.. 1,6TDI, 2,0TDI + Termini 1400W
-Nastapkt LEON X-PERIENCE 225/50R17 TL XL CIC ALU
-Tavaratilan kaukalomatto ST (Orginal)
-Takapuskurin lastaussuojakalvo ST
Kovasti mietin myös panoraamakattoa, mutta jäi loppumetreillä pois valikosta...
msr sanoi:5000km meni rikki viikonloppuna omassa XP:ssä, ja tyytyväisissä merkeissä matka jatkuu. Kaiken kaikkiaan tuo XP 135kW TDI DSG on ominaisuuksiensa ja tilojensa osalta allekirjoittaneelle ihan nappiosuma. Suorituskyky on riittävä, tilat riittävät (2 aikuista + 4kk pikkujannu), ja ulkonäkö miellyttää silmää. Ainoa varuste jota oikestaan kaipailisi olisi lämmitettävä tuulilasi.
Pitkän ajan kulutus pyörii 80% kaupunkipyöritystä käsittävällä ajolla tasan kuudessa litrassa, matka-ajossa painuu lähelle viittä litraa, eli ihan mukavan taloudellisestikin on edetty raskaahkosta kaasujalasta huolimatta.
Miinuspuolelle ei oikeastaa ole kertynyt kuin kaksi asiaa: DSG:n arpominen hetkittäin (joka olikin jo tiedossa, kun on vaihteistoon, eikä automalliin liittyvä), ja ensiasennuksena olleiden Michelin Primacy 3 (205/55/17) kesärenkaiden melutaso kuluneella asfaltilla. Tuo renkaiden melutaso oli kyllä pieni yllätys, edellisen Leon 5F:n ContiSportContactien melutaso 225/40/18 koossa oli selvästi miellyttävämpi. Ei tuo melutaso mikään karmea nytkään ole, joten sen kanssa pystyy elämään kunnes kesärenkaat menevät vaihtoon.
Paljon saa kyllä autoa 40k eurolla, erittäin tyytyväinen olen valintaan. Olen parin viime viikona aikana bongannut pk-seudulta pari muutakin yksilöä, joten vähitellen noita alkaa katukuvaankin ilmestyä.
Temmi sanoi:Ensi viikolla menee tuotaantoon oma XP ja tähän tulee irrottettava Kovilin koukku myyjäliike Laakkosen kautta mukavaan noin 900€ hintaan ;D Tehdastilausauto kun on, niin samaan rahaan haluan valmiiksi varustellun pelin, enkä halua juoksuttaa autoa heti pajalta toiselle. Lisäksi olen nähnyt varmuudella että tässä koukkumallissa ei tarvitse leikellä takapuskuriin rumia aukkoja.
Mielenkiinnolla kuulisin vielä lisää kokemuksia ja ensituntemuksia uudesta autosta, koska oma autokuume vaan nousee odotusajan lähestyessä loppua
Yllättävän vähän keskustelua XP on herättynyt, vaikka huomioi kuinka paljon ominaisuuksia saa ahdettua noin 40k€ autoon. Totta kai varustetaso ja sähköherkkujen häviää esim III Ocu RSlle, mutta tästä huolimatta:
- neliveto
- automaattidiesel sporttisella suorityskyvyllä (135kW TDI DSG)
- suhteellisen iso takakontti
- moderni ja sporttinen ulkonäkö vrt. Octavia Scout
Zaasa sanoi:Tänään bongasin liikenteessä ekan otsikon mukaisen Leonin. Huomioni kiinnittyi pakoputkin päihin molemmissa nurkissa, mainoskuvissa ainoastaan vasemmalla puolella. Mikä moottoriversio kyseessä?
Toteutus mielestäni parempi kuin Cuprassa.Karvis sanoi:Bensakoneessa on putket molemmin puolin.
DreAxl sanoi:Hei! Kiitos kokemuksista. Itsellä kesäkuussa luovutus uudesta XP:sta / Newada White 135kw TDI DSG.
Itse teetän heti alkuun ruoste- ja äänieristyskäsittelyn (ml. maalipinnan kestopinnoitteella), jonka tulisi hillitä noita rengasääniä kabiiniin. Ymmärsin etukäteen, että melutaso olisi suht miellyttävä, eikä äänekäs, vaikka koeajot tuli tehtyä kitkoilla talvella...Renkaiden valinta varmasti vaikuttaa myös. Itselle tulee XP 2 paketti, eli 18" vanteilla.
Taloudelliset lukemat näyttävät myös hyvältä!
-D
jni sanoi:Jos haluat säästää rahaa, niin jätä se äänieristekäsittely tekemättä. Sillä ei ainakaan omassa Outlanderissa ollut MITÄÄN vaikutusta melutasoon. Sama tulos oli myös TM:n testissä.
DreAxl sanoi:"Poika" on tullut kotiin. Eipä sitä todeksi usko ennenkuin näkee. Maanantaina luovutus, n. 40 km testiajoa, ja heti tiistaina aamusta ruoste/äänieristyskäsittelyyn. Huomenna takaisin ajoon. Kerran kirpaisee, mutta ko. yksilöä pitkää pitoikää aikovana katsoin käsittelyt "järkeväksi". Voin kertoa kokemuksia sitten jälkikäteen, että huomaako korvakuulolta äänitasoon eroa, joskin omaan korvaan melutaso putosi merkittävästi aiemmasta Jeepistä.
Myös ajettavuus, tekniikka ja fiilis ulkonäöstä sisällä (brown alcantara) ja ulkoa (nevada metalliväri ja muodot) saivat ensivaikutelmana täydet pisteet. Aika näyttää pysyykö fiilis yllä myös jatkossa
Temmi sanoi:Mukava että kohtalotovereille alkaa autoja tippua, saadaan ehkä enemmän keskustelua tästä vaatimattomasta huippusuorittajasta (Nettiauton artikkelin sanoin) ;D Hieno peli noilla 18" vanteilla varustettuna!
Entinen Octavia RS myyty tänään eteenpäin, nyt menee päivä pari ilman omaa autoa
Oman XP Leonin oletin saavani ennen juhannusta, mutta eipä autoa saatukaan Kuopioon vielä, joten Laakkoselta pitäisi hakea väliaikainen laina-auto juhannukseksi, ilmeisesti dieselautomaatti Mazda. Autokuumeen tuskaisimmat päivät, kun tietää uuden auton luovutuksen olevan lähellä....
Kennedy sanoi:Olisi mielenkiintoista nähdä miltä noi autot näyttäisi jos olisi täysin samanvärinen.
Mustaa lukuunottamatta siis.
msr sanoi:Onnea DreAxlille hienosta "Pojasta". Kuvasta päätellen Espoon Länsiauto on hankintapaikka, joten ilmeisesti PK-seudulla "Poika" pyörii? Pitääkin ruveta kyttäämään silmä tarkkana vastaantulevia ja nostelemaan kättä tarvittaessa
Aika harvinainen näky on XP edelleenkin liikenteessä, olisinkohan 4-5 bongannut sen jälkeen kun omani hankin. Ja yllättävän paljon tosiaan herättää huomiota, välillä on isännät käyneet ohi kävellessään kurkkimassa mallimerkintöjäkin takakontista.
Ensimmäiset "maastoerikoiskokeetkin" on tullut testattua, kiipeily kun harrastuksena johdattaa välillä melko huonojen traktoripolkujen äärelle. Hienosti menee pehmeässäkin hiekassa, ja maavaraa riittää varsin hyvin, vaikka varsinaisesta maastoautosta ei olekaan kyse.
DreAxl sanoi:Viittaatko noihin omiin linkkauksiini?
Entä tarvike roiskeläpät, nyt ajettu XP:llä ripeästi 1000km reissu, keskikulutus 5,4l/100Km.DreAxl sanoi:Tiedoksi muuten, että kun kyselin kesäkuussa luovutettavaan xperienceen roiskeläppiä taakse, niin ainakin omalle kohdalle ehdotettiin 300€ hintaa asennuksen kera. Suolaista(ko)?
-D
Santos sanoi:Entä tarvike roiskeläpät, nyt ajettu XP:llä ripeästi 1000km reissu, keskikulutus 5,4l/100Km.
Rengasäänet ei häiritseviä ja huomattava ero erilaisilla asfaltti-pinnoilla, nyt kun tehdään melko vähällä rahalla isokivistä asfalttia Suomen teille.
Suomesta vähän hankala saada 2000kg vetokyvylle luokiteltua koukkua näihin, nyt olisi tulossa koukku ja seurannan mukaan jo Tanskassa matkalla.
Miten näissä ääneneristyksien tarpeellisuus koteloiden tuuletuksien suhteen, saattaa olla haitallistakin.