https://tummennuskalvot.fi/

Scirocco FL 2014

Mikko

Klassikko
Liittynyt
23.12.2013
Tämmönen siitä nyt sitten tuli. Ei kovin onnistunut facelift, jos minulta kysytään. :-\

scirocco_01.jpg


scirocco_06.jpg


scirocco_09.jpg


scirocco-r_05.jpg


scirocco-r_08.jpg


Lisää esim. http://www.whatcar.com/car-news/vw-scirocco-face-lift-revealed/1281046 tai http://www.autoexpress.co.uk/volkswagen/scirocco/85773/vw-scirocco-and-scirocco-r-2014-facelift-revealed
 
Noi xenonit on kyllä ihan hienot, mutta muuten... näyttää ihan joltain aftermarket korisarjalta ja vähän yliampuvalta sellaiselta. Ajaton tyylikkyys on poissa ja tilalla on jotain epämääräistä tuning-härpäkettä. Lisämittarit menee samaan sarjaan.

Volkkarin muotokieli on kyllä aika pahasti hukassa. Varsinkin näissä naamankohotuksissa. Ensin CC ja nyt tämä.
 
Todella valjua. Jos ois oikein ilkeä, niin kysyis että onko tuossa joku muuttunut. Kun ei itsellä ole tullut erityisemmin syvällisemmin tutustuttua, vaikka autolehtiä hyvinkin aktiivisesti seuraan, niin en suoralta kädeltä osais sanoa että tuo on facelift versio.
Ei ole kyllä rohkeutta löytynyt tuolta kynämieheltä joka tämän naamankohotuksen loi. Toisaalta, pre-facelift mallin omaavallehan se on vain positiivista.
 
No siinähän on Golfin etupuskuri tungettu väkisin autoon johon se ei sovi, takapuskuri muotoiltu uudelleen kirveellä ja takaluukkuun tehty ihme töyssy. Ja uudet valot. Vähän muutoksia mutta väärään suuntaan.

Moottoripaletti on mielenkiintoinen:
1.4 TSI 125 hv, manuaali
2.0 TSI 180 hv, 220 hv tai 280 hv (R), manuaali tai DSG6
2.0 TDI 150 hv tai 184 hv, manuaali tai DSG6

Ei siis kaksoisahdettua eikä 7-vaihteista DSG:tä, välimallina kumma kuristettu kaksilitrainen.
 
Ei vaan toimi toi facelift ja jos toi tehdään vielä vanhemmalle pohjalevylle kuin MQB niin eipä Sciroccossa ole enää mitään järkeä.
 
Urgh. No, onneksi uutta Sciroccoa ei tarvitse kaiketi odottaa yhtä kauan kuin faceliftiä.

Seba_N sanoi:
Ei vaan toimi toi facelift ja jos toi tehdään vielä vanhemmalle pohjalevylle kuin MQB niin eipä Sciroccossa ole enää mitään järkeä.

Korjataan vähän: Uudessa Sciroccossa ei ole järkeä. Käytetyt sen sijaan... ;)
 
Nuo R:n muutokset menee vielä, mutta perus Sciroccon muutokset olisi voinut jättää tekemättä. :p
 
Vanhassa vara parempi sanottaneen näin. Ei kyllä omaan silmään istu oikein millään. Toivottavasti vanhojen (oman) arvo säilyisi tämän ansiosta paremmin. ;)

Itse kun vesi kielellä odotin josko tuo uusi, arvoiltaan mielestäni todella pätevä 1.8 TSI oltaisiin saatu tähän uuteen sciroccoonkin...mutta ei. Eipähän tarvitse edes miettiä fl:ään upgreidaamista, joten taidan siirtää katseeni jonnekin muualle.  :rolleyes:
 
Hinta voipi jopa olla halvempi kuin nykyinen. Mielenkiintoinen väri tuo kulta.
 
Saas nähdä paljonko noilla 2 litraisilla tulee olemaan hintaeroa (180 hv vs. 220 hv) ja mikä on ero tuohon 1.4:seen. Ovat kuitenkin kulutusarvoiltaan täysin samat nuo kaksilitraiset. Vakuutusmaksut kasvavat varmaan jonkun verran jos miettii siirtymistä 1.4:sta uuteen 2.0:aan, olisiko jollain heittää arviota paljonkohan tuo mahtaisi olla vuodessa?

Toinen mielenkiintoinen seikka on, että saisikohan tuohon uuteen jo jonkun madalluksen valittua tehtaalta, tyyliin audin s-line, koska vakiona tuo näyttää mielestäni aivan yhtä järkyttävältä kuin vanhakin...
 
Eiköhän tuohon käy samat volkkarin madallusjouset kuin poistuvaankin malliin. Ne on tosin pitänyt ainakin toistaiseksi valita jälkiasenteisten lisävarusteiden joukosta.
 
Viime viikolla katselin hienoa, valkoista Sciroa. On se näyttävä auto tuolla Avensisten ja V70:n välissä. Mutta se madallus... Mielipidejuttuja nämä, mutta kyllä näytti koomiselta kun oli vedetty nii-in alas. Paljon hienommalta näyttää ihan vakio korkeudella.
 
Antton sanoi:
Saas nähdä paljonko noilla 2 litraisilla tulee olemaan hintaeroa (180 hv vs. 220 hv) ja mikä on ero tuohon 1.4:seen. Ovat kuitenkin kulutusarvoiltaan täysin samat nuo kaksilitraiset. Vakuutusmaksut kasvavat varmaan jonkun verran jos miettii siirtymistä 1.4:sta uuteen 2.0:aan, olisiko jollain heittää arviota paljonkohan tuo mahtaisi olla vuodessa?

Laskeskelin, että ainakin vanhan ero 210 vastaan 160 kaskossa ja liikennevakuutuksessa minun alennuksillani on 82€/vuosi. Tuohon ei varmaan ainakaan kauppa kaadu, jos haluaa tuon tehokkaamman. Tuskin uudessa mallissakaan erot tuon suuremmaksi jäävät.
 
Täällä (ainakin) oikeita valokuvia Geneven autonäyttelystä:

Perusmalli: http://www.autoblog.com/photos/2014-volkswagen-scirocco-geneva-2014/full/
R: http://www.autoblog.com/photos/2014-volkswagen-scirocco-r-geneva-2014/full/

Ei tuo kyllä vieläkään miellytä omaa silmää. Perä on kömpelö ja keula liian monimutkainen, nämä ei vaan ollenkaan noudattele muun auton muotokieltä. Perusmallin vilkku ja sumarit on suoraan sanoen hirveät. Ainoa hieno juttu on nuo xenonit. Ne jos saisi jälkiasennettua. :p
 
^
Aika lailla on samanlainen kuin vanha. Olisiko joku uusi maukas väri ja 180 hv kone jakohihnalla kuitenkin ostopäätökseen vaikuttava tekijä. Syksyllä vasta koeajoon. Voipa olla ettei tuo nykyroccoilijalle tunnu niin uudelta ja merkki vaihtuu.
 
Skriko1 sanoi:
^
Aika lailla on samanlainen kuin vanha. Olisiko joku uusi maukas väri ja 180 hv kone jakohihnalla kuitenkin ostopäätökseen vaikuttava tekijä. Syksyllä vasta koeajoon. Voipa olla ettei tuo nykyroccoilijalle tunnu niin uudelta ja merkki vaihtuu.

Enpä tiedä tuosta maukkaasta väristä. Kullan värisestä haaveilin, mutta se kulta onkin tuo Mikon postaama beessi. Eikä sitä 180 heppaistakaan tule edes manuaalina. On sitten kait ostettava 125 hv Viper green tai vaihdettava merkkiä. Mutta mihin...