Varmaan joo, jos kyseessä vm. 2021. Vuonna 2023 oli jonkin aikaa saatavilla 195kW 4Motion malli, jossa myös on tuo Pro -teksti.Taisi videon alkupuolella vilahtaa se etuoven edessä oleva badge, tässä tapauksessa "Pro" - merkkaako takavetoa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Varmaan joo, jos kyseessä vm. 2021. Vuonna 2023 oli jonkin aikaa saatavilla 195kW 4Motion malli, jossa myös on tuo Pro -teksti.Taisi videon alkupuolella vilahtaa se etuoven edessä oleva badge, tässä tapauksessa "Pro" - merkkaako takavetoa?
Itselle tuli tämä katseluvirtaan kanssa.Onko VAG:lla jo diesel-gaten jatko-osa nostamassa päätään, battery-gate
Tällä tavoinhan oli ilmeisesti tehty Kia EV6:seen (se on myös Jessen videoilla). Autoon oli vaihdettu ennen Kokkolaan menoa jo pari vai oliko kolmekin kennoa ja nyt kun takuu ohi niin auto meni Kokkolaan.Vai odottaako täällä tehdas että korjataan moduuli kerrallaan takuun ajan, ja sen jälkeen auton omistaja on omillaan hajoavien moduulien kanssa?
Merkkikorjaamohinta, tuskin ainakaan paljon on halventunut.Parin vuoden takaa artikkeli moduulien vaihtokustannuksista ID.4:een. Olisiko hinta kovin muuttunut tuosta ajankohdasta?
![]()
Näin paljon maksoi Volkswagenin ID.4 -sähköauton ajoakun korjaaminen – ”Uskomattoman kallista”
Takuutyönä tehdyn akkumoduulivaihdon kustannus paljastui kuitista.www.is.fi
Tuo tietenkin takuuhuollon ja uusien osien listahinta, mutta kun näitä uutisia on ollut vaikka Mersujen tai Jaguarien akkujen korjauskustannuksista, aika kohtuullisen oloinen. Tietenkin jos noita paljon joutuu tekemään, menee jo aika ikäväksi, mutta tässä nyt ollaan lähinnä yhteen youtube-videoon pohjaavien spekulaatioiden varassa. EIpä nuo tuttavapiirin ID.4:t ainakaan jatkuvasti ole pajalla tai ainakaan eivät omistajat moisesta kehtaa kertoa.Parin vuoden takaa artikkeli moduulien vaihtokustannuksista ID.4:een. Olisiko hinta kovin muuttunut tuosta ajankohdasta?
![]()
Näin paljon maksoi Volkswagenin ID.4 -sähköauton ajoakun korjaaminen – ”Uskomattoman kallista”
Takuutyönä tehdyn akkumoduulivaihdon kustannus paljastui kuitista.www.is.fi
Ei kai sitä tarvitse perustella kuin Suomen turvallisuudella ja autoritaarisen maailman katsomuksen vastustamisella.Joutuu taas ittelleen perustelemaan miksi ei kiinalaista. Olisi 5k€ halvempi, maavarakin rapiat 17cm. Onneksi joutuis hakemaan etelästä ja ei saa koukkua (sitä en kyllä tilaukseeni ees laittanut).
Tässä jokunen kuukausi sitten napattu nettiautosta:Ei kai sitä tarvitse perustella kuin Suomen turvallisuudella ja autoritaarisen maailman katsomuksen vastustamisella.
Niin kauan kin kiinalaisia autoja ei Suomessa juuri ole, niin niiden arvon alenema on hurjaa. Tuon 5ke voi menettää helposti seuraavassa vaihdossa tuplana.
No, eikö tuo ollut selvää iät ja ajat. Arvonalenama on myös erittäin vahvasti riippuvainen varustelutasota. Supikarvalakki pitää arvon, Minkkihattu ei.ja mitä halvempi hankintahinta, niin pudotus euroissa myös pienempi
Varmaan näinkin, mutta alenemat voi laskea myös prosenteissa, alenema on hurjaa myös kalleissa autoissa.No, eikö tuo ollut selvää iät ja ajat. Arvonalenama on myös erittäin vahvasti riippuvainen varustelutasota. Supikarvalakki pitää arvon, Minkkihattu ei.
Näihän se on. Omakohtainen kokemus perjantaina MB GLC ketjussa. Ei naurattanut silloin.Varmaan näinkin, mutta alenemat voi laskea myös prosenteissa, alenema on hurjaa myös kalleissa autoissa.
Noista myyntihinnoista voi vielä vähentää autoliikkeen katteen, hyvityshinta on yleensä 5-15k€ alle myyntihinnan, riippuen vaihdokin kysynnästä ja remppariskistä.Tässä jokunen kuukausi sitten napattu nettiautosta:
Hyundai Ioniq 6 AWD Premi. 77/325hv-23: ajettu 26tkm, 40 800€. Ovh 62 990€, n.-22 000€
Tesla Model 3 Performance -23: ajettu 34tkm, 33 890€. Ovh 55 990€, n.-22 000€
bZ4X Premium AWD -23: ajettu 11tkm, 38 790€, Ovh 64 860€, n.-26 000€
MB EQE 500 4MATIC 90kWh -23: ajettu 23tkm, 63 890€. Ovh 91 400€, n.-27 000€
MG4 Lux -23: ajettu 35tkm, 23 690€, Ovh 33 500€, n.-10 000€
Hypridi
VW Tiguan eHybrid 180kW GSG 2023: ajettu 39tkm, 33 200€. Ovh 43 420€, n.-10 000€
ja mitä halvempi hankintahinta, niin pudotus euroissa myös pienempi.
Vaihdoin plugarin täyssähköön jonkin aikaa sitten niin hyvityshinta oli vain 850e alle liikkeen uuden myyntihinnan. Vanha plugarini oli sitten myynnissä n. 3 viikkoa.Noista myyntihinnoista voi vielä vähentää autoliikkeen katteen, hyvityshinta on yleensä 5-15k€ alle myyntihinnan, riippuen vaihdokin kysynnästä ja remppariskistä.
Näinhän se on, vaihdokin haluttavuus ja yleinen markkinatilanne vaikuttaa paljon.Vaihdoin plugarin täyssähköön jonkin aikaa sitten niin hyvityshinta oli vain 850e alle liikkeen uuden myyntihinnan. Vanha plugarini oli sitten myynnissä n. 3 viikkoa.
Myyjän kanssa juteltiin kauppojen yhteydessä ja hän sanoi, että joskus tehdään kauppaa pienemmällä katteella ja pitää olla vähän pelisilmää hinnoittelussa.
Ehkä tuo riippuu myös minkälaista myyntivarastoa liikkeellä on ja varmasti myös monesta muusta asiasta.
Sain toki neuvoteltua hyvityshintaa jonkin verran ylöspäin.

tekniikanmaailma.fi
Miksi sitä pitää tallissa käyttää? Nykydieselit eivät löyhkää niin paljoa etteikö sitä pysty ajamaan talliin tai pois sieltä.Tollasseen disun kun autotallissa pistää tulille, niin löyhkä on mieltä ylentävä.
Hyvin olet urautunutItse ajelin toissa viikonloppuna 2200 km bensalla. Tankkaukset olivat yhtä luukunottamatta helppoja -- sillä yhdellä tankkausasema ei millään meinannut hyväksyä mitään maksukorttia, piti yrittää useita kertoja ja henkilökuntakin tuli ihmettelemään. Lopulta hyväksyi yhden korteista ja matka pääsi jatkumaan.
Pitkät tankkausvälit olivat ehdoton plussa ja se ettei tankkaus vienut pitkää aikaa. Mutta itse ajaminen oli epämiellyttävää, koska sekä moottorissa että voimansiirrossa oli paljon viiveitä ja epätasaisuutta, tuohon joutui tavallaan opettelemaan uudelleen -- ei voinut olettaa että auto reagoi heti tai edes kovin ennakoitavasti, vaan kaikessa oli viivettä ja riippuen minkä välityksen auto sattui valitsemaan voima vetävillä pyörillä oli kovin epäkonsistenttia, minkä huomasi selvästi erityisesti lumella ja pehmeällä soralla.
Hyvin olet urautunutminä ajan viikoittain kaikilla voimalinjoilla (no diesel hävitettiin pari viikkoa sitten) enkä minä nyt huomaa mitenkään sellaisia eroja jotka vaikuttaisivat ajamiseeni millään tavalla.
Hyvin pääsee kaikilla.
HAH Joo, Tuska ja Mosse... Ai että, 5000hv per kappale, tähtimoottori ja diesel. Neukkujen parasta teknologiaa. Onneksi ei tarvinu ite seilata niillä ja tiputella miinoja, vaan pääsi totaalisen uudelle Raumalle tykkimieheksPahin diisseli oli tosin intissä Tuima-luokan ohjusveneet. Pakkasella tyynessä satamassa melko kova pakokaasun haju.