https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Sähköautot

Oletko täyssähkö-, ladattavan hybridi- tai itselataavan auton kannattaja?

  • Minulla on täyssähköauto

    Ääniä: 340 49,5%
  • Minulla on ladattava hybridiauto

    Ääniä: 115 16,7%
  • Minulla on itselataava auto

    Ääniä: 35 5,1%
  • Aion lähiaikoina hankkia täyssähköauton

    Ääniä: 76 11,1%
  • Aion lähiaikoina hankkia ladattavan hybridiauton

    Ääniä: 10 1,5%
  • Aion lähiaikoina hankkia itselataavan auton

    Ääniä: 3 0,4%
  • Harkitsen täyssähköauton hankintaa

    Ääniä: 96 14,0%
  • Harkitsen ladattavan hybridiauton hankintaa

    Ääniä: 41 6,0%
  • Harkitsen itselataavan auton hankintaa

    Ääniä: 11 1,6%
  • En aio hankkia täyssähköautoa

    Ääniä: 46 6,7%
  • En aio hankkia ladattavaa hybridiautoa

    Ääniä: 35 5,1%
  • En aio hankkia itselataavaa autoa

    Ääniä: 36 5,2%
  • Harkitsen vaihtamista takaisin polttomoottoriautoon

    Ääniä: 1 0,1%
  • Aion vaihtaa takaisin polttomoottoriautoon

    Ääniä: 0 0,0%
  • Olen vaihtanut takaisin polttomoottoriautoon

    Ääniä: 6 0,9%

  • Äänestäjiä yhteensä
    687
En mie ainakaan aja sähköautolla ensisijaisesti siksi että pelastaisin maapallon. Ensisijaisesti siksi, että sen käyttäminen on mukavaa ja helppoa. Nää taloudellisuudet, eettisyydet ja ympäristöystävällisyydet tulee mukana nättinä bonuksena.
No jaa. Onko se nyt niin mukavaa ja helppoa etenkään reissun päällä lataaminen? Ainakaan niiden satojen faceen ja keskustelupalstoille laitettujen kommenttien perusteella🙄 Luulen vaan, että nytkin pohjoisen reissulla joutuisi enemmän arpomaan sen latauksen suhteen. Nyt 2x5 min tankkaus ja sen on siinä.
Toki omassa pilttuussa lataaminen ja etenkin taajamasukkulointi on äärettömän kätevää ja mukavaa.
 
No jaa. Onko se nyt niin mukavaa ja helppoa etenkään reissun päällä lataaminen? Ainakaan niiden satojen faceen ja keskustelupalstoille laitettujen kommenttien perusteella🙄 Luulen vaan, että nytkin pohjoisen reissulla joutuisi enemmän arpomaan sen latauksen suhteen. Nyt 2x5 min tankkaus ja sen on siinä.
Toki omassa pilttuussa lataaminen ja etenkin taajamasukkulointi on äärettömän kätevää ja mukavaa.
Ei meillä ole vaimon autoa tai miu autoa. Voisin jokaininen aamu tehdä toisen valinnan ja ottaa polttomoottoriauton alle. Mutten ota eikä se oos paljoa ees taloudellinen asia.
 
Meillä on perheen auto ja vaimon auto 😁. Vaimon sähköautoa saa joskus lainata esim. tulevana torstaina Tampereen reissuun.
 
  • Tykkää
Reaktiot: ovi
Paljon ajava tavoittelee säästöä - moni vähän ajava pohtii puolestaan, paljonko aiempaa enemmän haluaa maksaa autoilusta. Taisi olla eilen, kun joku laski Volvo-ketjussa EX90 kilsojen maksavan a' 1,80 €. Tuohon malliin vertasin itsekin ja totesin, että odotellaanhan rauhassa...
Nyt katsoin itse ja vertasin Ex90 ja xc80 T8 hintoja.
Ex90 hinta 105100e ja volvonsivu ilmoittaa leasinghinnaksi 1359e/kk eli noin 1,3%/kk ostohinnasta.
Xc90 T8 hinta kutakuin vastaavilla varusteila maksaa 103734e. Jos leasing jäännösarvo olisi kutakuin sama suhteessa kuin täyssähköautossa niin pluginin kk-maksu olisi 1341e/kk.
Enää santanderilla ei ole laskureita netissä mutta veikkaan nykyisillä koroilla tuon olevan hyvin lähellä. (Ei kehtaa volvo myyjää kiusata tällä kyselyllä)

Kalliin auton kustannus on suuri kun laskee pääomakustannukset, oli se oma tai jollaintavalla velkarahaan sidottu.
 
^ Itse vertaan nykyiseen 90CC kokoluokkaan, ei ole tähän saumaan Volvolla EX90:n ohella vielä muuta tarjolla. Jospa sitten joskus...
 

Autoala vaatii 5 000 euron hankintatukea täyssähköautoille – rahat saataisiin ajoneuvoveroa korottamalla

Ensimmäisenä vuonna kannustin olisi 5 000 euroa, toisena 4 000 euroa, kolmantena 3 000 euroa ja viimeisenä vuonna (2027), jolloin kannustin liudennetaan pois, 2 000 euroa.


 
Autoala vaatii 5 000 euron hankintatukea täyssähköautoille – rahat saataisiin ajoneuvoveroa korottamalla

Ensimmäisenä vuonna kannustin olisi 5 000 euroa, toisena 4 000 euroa, kolmantena 3 000 euroa ja viimeisenä vuonna (2027), jolloin kannustin liudennetaan pois, 2 000 euroa.


... ja niin ne hankintahinnat pomppaisivat ylöspäin entistä enemmän..
 
Toivottavasti tukia ei tulisi takaisin vääristämään kilpailua. Ja jos jutun mukaan sitten ajoneuvoveroa korotettaisiin, ei käytetyn ostava pienituloinen saisi tästä yhtälöistä kuin kalliimmat vuosimaksut ilokseen.
 
Autoala vaatii 5 000 euron hankintatukea täyssähköautoille – rahat saataisiin ajoneuvoveroa korottamalla

Ensimmäisenä vuonna kannustin olisi 5 000 euroa, toisena 4 000 euroa, kolmantena 3 000 euroa ja viimeisenä vuonna (2027), jolloin kannustin liudennetaan pois, 2 000 euroa.


”uusien sähköautojen kysyntä on alkuvuoden aikana pysähtynyt. ”Kysyntä on enää neljännes siitä mitä se oli vuosi sitten”, Kallio sanoo.”

Aikamoinen jarrutus.
 
Niin minäkin tekisin, jos vain olisi tarjontaa.
Jos hintaeroa vähintään hakukustannus niin miksipä ei hakisi vaikka - Tallinasta, josta ollut tarjolla pidempiä takuuaikoja kuin kotomaassa.
Ja jos markkina vielä kehittyy suuntaan jossa kauppa verkossa, sekä uusi että vanhan realisointi...