Kaupunkikulutus on sähköautolle vähän toissijainen muutenkin, koska sähköautoilun ongelma on kuitenkin pitkissä siirtymissä. Tai ainakin ollut. Siksi nuo Björnin testit tai Norjalaisten muut testit ovat kyllä ihan paikallaan.
Tuo 100% lähtö ei ole mun mielestä kuitenkaan aukoton, koska (kertauksena):
+ se kun ladataan auto täyteen ja ajetaan tietty lenkki. Sitten ladataan uudestaan ja taas ladataan. Katsotaan latauslaitteesta paljonko energiaa menee yhteensä 100% asti. Osa autoista lämmittää herkästi latauksen yhteydessä akkua , osa ei. Jos tästä lasketaan range, niin on kaksi muuttujaa mitkä tekevät tuloksesta epävarman.
- tuo regen ongelma
- ei tarkkaa dataa autojen erosta minne hävikit menee
Yhä edelleen, kokonaisenergian vertailuun tuo testi toimii paremmin. Ei rangeen.