https://tummennuskalvot.fi/

Sähköautojen lataus

Vety se oli, sanokaa minun sanoneen.

Saapa nähdä kummastako akusta se on peräisin. Ainakin 12V akku on suoraan sisätilassa.

Tulipa tuostakin pari viikkoa sitten otettua kuva. Kolme e-208 Pösöä oli rinnalla. Jokin lahtelainen yhteiskäyttöpalvelu kyseessä.
 
Onnkesi ei ollut henkilö sisällä odottamassa lauatuksen aikana. Ois ainakin kuulo kärsinyt ellei muuta.
Milloinkahan asetetaan ID.Buzzit väliaikaiseen lataus/käyttökieltoon ?
 
Milloinkahan asetetaan ID.Buzzit väliaikaiseen lataus/käyttökieltoon ?
Varmaan siinä vaiheessa kun vedenpitävästi selvitää, että tuo onnettomuus johtui näistä:
-autossa olevasta tehtaan virheestä
-lataustapahtumasta
-ei ulkopuolista vaikutusta

Jos joku näistä ei toteudu niin tokkopa kovin laajoihin latauskieltoihin tullaan... samoja palikoita kuitenkin on koko MEB-arkkitehtuurin alustaisey autot pullollaan. Veikkaampa että valmistaja asian käy läpi ja tekee sitten johtopäätöksiä, jotta foorumeilla ja lehdissä ei tarvi panikoida turhaan. :p
 
Olikos se Ford Kugalla plurarilla joku latauskielto aikoinaan? en muista syytä mikä siinä oli.
valvominenhan ois vaikeaa, ellei sitten etänä softapäivityksella jotain rajoituksia tulisi
 
Tulipa tuostakin pari viikkoa sitten otettua kuva. Kolme e-208 Pösöä oli rinnalla. Jokin lahtelainen yhteiskäyttöpalvelu kyseessä.
Perjantai aamuna jätin parturiin mennessä Benarini parkkiin aika lähelle hallin seuraavaan riviin Lahen toriparkkiin ja bongasin nämä yhteiskäyttöaotot ja samaisen IDBuzzin. Siitä vajaa vuorokausi nin Buzz sanoi poks.
 
Ei taivu volkkari millään käyttökieltoon, olipa syy mikä tahansa. Se olisi dieselgatea vastaava isku maineelle ja osakekurssille.
 
77
Oliskohan ollut vuoto ilmastointilaitteessa.

Ei noissa nyt sentään räjähtävää kylmäainetta käytetä. R-1234yf on palavaa, mutta hädin tuskin. Ei sillä saa edes kunnon tulipaloa aikaiseksi, räjähdyksestä nyt puhumattakaan. Korkeintaan se hieman ruokkii muualta lähtenyttä paloa.

Minusta loogisin selitys on se 12 V akku penkin alla. Huohotinputki tukkeessa tai unohtunut kenties jopa asentaa, jolloin latauksen tuottama vety päätyy matkustamoon. Sitten jostain releestä kipinä, ja johan possahtaa kun on sopiva määrä vetyä ilmassa.

Ajoakku ei kyllä vetyä tuota.
 
12V akkua ei taideta ladata silloin kun ajoakkua ladataan meb autoissa. 12V akun lataus tapahtuu kun autossa ns "virrat" päällä eikä latausta menossa.
 
12V akkua ei taideta ladata silloin kun ajoakkua ladataan meb autoissa. 12V akun lataus tapahtuu kun autossa ns "virrat" päällä eikä latausta menossa.

Alkupään softalla taisi olla noin, ja uudemmissa jo ladataan? Pikaisella googlauksella löysin maininnan, että esim. id3:ssa softaversiosta 2.2 alkaen 12V akkua ladataan aina kun on tarpeellista, oli auto käynnissä tai ei.
 
Ei noissa nyt sentään räjähtävää kylmäainetta käytetä. R-1234yf on palavaa, mutta hädin tuskin. Ei sillä saa edes kunnon tulipaloa aikaiseksi, räjähdyksestä nyt puhumattakaan. Korkeintaan se hieman ruokkii muualta lähtenyttä paloa.

Minusta loogisin selitys on se 12 V akku penkin alla. Huohotinputki tukkeessa tai unohtunut kenties jopa asentaa, jolloin latauksen tuottama vety päätyy matkustamoon. Sitten jostain releestä kipinä, ja johan possahtaa kun on sopiva määrä vetyä ilmassa.

Ajoakku ei kyllä vetyä tuota.
Kaasuthan ei varsinaisesti räjähdä avoimessa tilassa, mutta suljetussa tilassa tilanne muuttuu. Tottahan se on mahdollista, että tuon räjähdyksen on aiheuttanut vety, kun sehän ei ole niin nuuka seoksesta ja syttyy erittäin helposti.
 
Just olin tulossa kommentoimaan samaa. Eli se Lahdessa räjähtänyt ID.BUzz Cargo oli nyt sitten roihahtanut oikein kunnolla. Niistä räjähdysjäljistä vielä epäilin oliko sittenkään autosta vaiko lastista tms johtuvaa, mutta tuossa kyllä menee auton piikkiin. Ei tuo kovin turvalliselta kyllä vaikuta...