En viitsinyt tätä varten avata omaa ketjua, mutta jos varovasti härkkisin tähän ketjuun.
Jokainen oletettavasti myöntää moottorin esilämmittämisen alentavan polttoaineen kulutusta,
mutta mites sisätilan lämmittimen kanssa? Onko sillä mitään merkitystä?
Jos jotain, niin todennäköisesti aika marginaalista.
Mutta perusteluja sille, miksi näin voisi ainakin joissain tapauksissa olla.
Joissain malleissa on sähköllä toimiviaa vastuksia tms. antamassa lämpöä kylmään kabiiniin,
kun kone ei vielä ole lämmin.
Ts. sisälämmitetyssä autossa vastuksien ei tarvitse lämmetä, joten polttoainetta kuluu vähemmän.
Olihan aikanaan hirveää polemiikkia polttoaineen kulutuksen kasvusta, kun pakotettiin käyttämään ajovaloja taajamien ulkopuolella, jopa päiväsaikaan, herttinen sentään.
Tuossa tapauksessa voisi olettaa olevan jotain merkitystä, mutta tuskin muuten.
Mukavuusasiahan tuo kuitenkin pääasiassa on.