Autossa en ole sitä havainnut, mutta moottoripyörässä ne kulutuspalat kuluivat selvästi vinoiksi.
Penguin siitä jo mainitsikin.
Autoissa renkaiden kuluminen on vähäisempää, joten palojen muodonmuutoskaan ei ole niin raju.
Uskoisin, että mikäli jaksaa useasti jumpata niiden renkaiden kanssa,
ei pyörimissuunnalla ole kovinkaan kummoista merkitystä.
Sen sijaan harvemmin renkaita veivattaessa tulee juuri tuo ilmiö, että vinoksi kulunut pala aiheuttaa tärinää,
sekä kuluu nopeammin.
Voi myös olettaa, että vinoon kulunut kulutuspala ei pito-ominaisuuksiltaan vastaa suoraa, tai jo mukautunutta palaa.
Itse pidän tärkeämpänä renkaiden oikeaa ja mukavaa toimintaa, kuin niiden loppuun ajoa.
Ja nämä vain olettamuksia, pl. tuo havainto moottoripyörän renkaista.