https://yliteippaus.fi/

RenaultSport mallit

C

Cyclic Stig

Vieras
Tämmösiäkin on olemassa. Tiiättekö? Ette varmaan mutta laitan kuitenkin, yleissivistyksen vuoksi jollei muuten..

R.S. =RenaultSport. 2012 R.S. Mekatsu, loppumerkinnältään 265 Cup, oli pihassa ennen nykyistä rimputinta. Oli meinaan sitten sijoitukseen nähden melko nassakka peli. Uskaltaisin suositella pahimmalle vihamiehellekin jos se sattuu etsimään etuveto sporttia. Kirkkaasti ennen Volkkarin tekeleitä.

Ohjausvaste on luokkaa kuolattava, parempi kuin Possuissa joita olen ajanut. Parasta jota on tullut vastaan. Tuon hintaisessa autossa se on käsittämätön suoritus. Osaa ne ranskikset joskus jotain..

Ei vetelyä, ei vinoilua. En osannut koskaan kuvitella, että etuvetoinen voisi olla noin kiva. Ja on se nopeakin jos Nyrren data pitää paikkansa...

Docw näyttää nähneen valon, ketään muuta ex. tai nykyistä Renaultsport omistajaa täällä?
 

Liitteet

  • 12090136.jpg
    12090136.jpg
    150 KB · Katsottu: 413
Juu, tiedossa on ollut, mutta valitettavasti en ole päässyt kokemaan tälläisen kyytiä saatikka ajamaan.

Aika paljon ajo-ominaisuuksia / Euro, eli kovaluu paljon kalliimmille vehkeille. Tämä on ollut muutamana vuotena havaittavissa vuotuisilla Eifel-vuoriston kiertoajelu reissuilla. Menevät KOVAA ja näitä on paljon ko. alueella liikkeellä.

Suomessa tuollainen ei oikein pääse oikeuksiinsa "missään". Muistanko CS oikein, että sinulla oli tuo ihan arkiautona? Miten tuo toimi päivittäisessä työmatka/kaupunkiliikenteessä? Onko noissa cup versioissa kaaret ja 4/5 pistevyöt vakiona vai onko ne sitten ns vasta "rattimiesten" autoissa joilla ei ajeta kadulla?

Mites näissä noi mallit menevät, kun hakukone tuntui antavan vaikka kuinka paljon eri variaatioita/vaihtoehtoja, kun laittaa hakuun Megane RS? Mikäs on kaikista kovin peli?
 
ePa sanoi:
Muistanko CS oikein, että sinulla oli tuo ihan arkiautona? Miten tuo toimi päivittäisessä työmatka/kaupunkiliikenteessä? Onko noissa cup versioissa kaaret ja 4/5 pistevyöt vakiona vai onko ne sitten ns vasta "rattimiesten" autoissa joilla ei ajeta kadulla?
Aivan hyvin toimi, ihan "normaali" auto takapenkkeineen ja normivöineen. Cup versiossa toki normaali RS:ää jäykempi alusta sekä tasauspyörästön lukko. Varusteita jonkin verran vähemmän mutta perusjutut löytyi, ilmastointi, parkkisensorit, bluetooth jne. Kaaret ja monipistevyöt tulevat vasta sitten R ja Trophy R versioissa jotka, vaikkakin tieliikennekelpoisia, on tehty vielä enemmän ratakäyttöä silmälläpitäen.

Mites näissä noi mallit menevät, kun hakukone tuntui antavan vaikka kuinka paljon eri variaatioita/vaihtoehtoja, kun laittaa hakuun Megane RS? Mikäs on kaikista kovin peli?
Kait se kovin peli sitten on tuo Nyrren etuvetoenkan haltija eli R.S.275 Trophy-R:
http://www.renaultsport.com/Megane-R-S-275-Trophy-R-4182.html?lang=fr

Tuolla noita eri malleja on aika hyvin esitelty, erikoismallit ja kilpa-autot mukaan lukien:
https://en.wikipedia.org/wiki/Mégane_Renault_Sport
 
pokkus sanoi:
Tuokin pysti taitaa nykyisin kuulua Type R:lle ellei sitten joku tehnyt vieläkin nopeampaa etuvetoa.
Se riippunee vähän siitä, että mitä listaa lukee.

Fastestlaps jätti Hondan pois: http://fastestlaps.com/tracks/nordschleife , kuten myös Nurburgringlaptimes https://nurburgringlaptimes.com/lap-times-top-100/

Hondan aika puuttuu useimmilta listoilta ihan selkeästä syystä. Kyseessä kun oli proto / esisarjan kehitysauto ja vaikka Honda muuta väittääkin niin siitä ei kait koskaan saatu varmuutta, että mitä se oli syönyt... Virallinen kategoria näille kun on "etuvetoiset tuotantoautot" niin tuota määritelmää Civic ei sitten kuitenkaan täyttänyt.

Mikäänhän ei toki estä Hondaa kokeilemasta uudelleen tuotantoversiolla. Toistaiseksi ei ole näkynyt... :rolleyes:
 
Muistaakseni Renusta oli poistettu takapenkit ym, tehdessään etuvetoisten kierrosennätyksen. Jonka vilpillä ja vilungilla ryösti Cupralta  ;) Eli ei tuotantoversio..
 
Zaasa sanoi:
Muistaakseni Renusta oli poistettu takapenkit ym, tehdessään etuvetoisten kierrosennätyksen. Jonka vilpillä ja vilungilla ryösti Cupralta  ;) Eli ei tuotantoversio..
Paskapuhetta. Täysi tuotantoauto, suoraan linjalta. Kyllä, takapenkkejä ei saatavana.

Jo kerran tuossa aiemmin postattu linkki valmistajan (RenaultSport) sivulle:
http://www.renaultsport.com/Megane-R-S-275-Trophy-R-4182.html?lang=fr

As Mégane R.S. 275 Trophy-R was made for track driving, the rear seat has been removed (-20 kg) to make it a real two-seater. A cross strut bar is provided for the luggage restraint net. Track enthusiasts will appreciate the boot layout, designed to make it easy to carry four spare wheels.
 
Eikös Rellulla ollut joku melko mielenkiintoinen avoauto tässä jokunen aika sitten? Konseptimallin oloinen, mutta muistan nähneeni tuollaisen suomalaisessa liikenteessäkin.
 
JiiJii71 sanoi:
Eikös Rellulla ollut joku melko mielenkiintoinen avoauto tässä jokunen aika sitten? Konseptimallin oloinen, mutta muistan nähneeni tuollaisen suomalaisessa liikenteessäkin.

Tarkoittanet Sport Spideria? Pariin kertaan olen moisen päässyt ajamaan ja on muuten erittäin maukas peli mutkapätkällä. Tuota on tehty tuulilasilla ja ilman sitä :D

Renault_SportSpider_03.jpg
 
Cyclic Stig sanoi:
Paskapuhetta. Täysi tuotantoauto, suoraan linjalta. Kyllä, takapenkkejä ei saatavana.
Jaa-a. Paljonkohan oli hepoja, oliko rev limitteriä, paljo bensaa tankissa jne spekulaatiot ;)

As Mégane R.S. 275 Trophy-R was made for track driving, the rear seat has been removed (-20 kg) to make it a real two-seater. A cross strut bar is provided for the luggage restraint net. Track enthusiasts will appreciate the boot layout, designed to make it easy to carry four spare wheels.
Pfftt...
 
Iät ja ajat valmistajat ovat "petkuhuiputtaneet" ts tulkinneet "sääntöjä" omaksi edukseen. Eihän tämä vakavaa ole kun ei ole edes mikään virallinen kilpailukaan. Alkaa olla niin kaukana sporttirelluista tämä keskustelu, että ylläpito voisi ehkä siivota kierrosaika keskustelut olemassa olevaan ringi säikeeseen.

Tuollainen spyder rellu olisi aika hurja kampe. Varsinkin ilman tuulilasia. Siitähän tuli muistaakseni vielä uudempikin versio, jossa oli lokareina vaan läpyskät renkaiden päällä eikä siis varsinaista koria kuin keskellä autoa. Vähän kuin Ariel Atom.
 
Zaasa sanoi:
Pikaisesti katsottuna näitä takapenkittömiä sinkku sportteja ei tuoda Suomeen?
Ei taideta tuoda mitään RenaultSport:n malleja Suomeen. Trophy ärrää ei taida saada enää missään (ellei jossain hallin nurkassa pölyty ajamaton yksilö jostain kumman syystä), kaikki 250 valmistettua autoa meni kuin kuumille kiville useimmilla markkinoilla. Melkoisen suolaisesta hinnasta huolimatta. Eli todistettavasti maailmassa on ainakin 250 henkilöä joita takapenkkien puuttuminen hatchback:stä ei haittaa pätkääkään... ;)
 
Inttikaverilla (kauan sitten) oli Clio Williams. Väri oli inansa subarun sinistä tummempi ja kullanväriset vanteet. Kelpaako se tähän?

Renaultin maahantuontiohjelma on valitettavan suppea. En ymmärrä, miksei sporttimalleja tarjota.
 
Urlaub sanoi:
Inttikaverilla (kauan sitten) oli Clio Williams. Väri oli inansa subarun sinistä tummempi ja kullanväriset vanteet. Kelpaako se tähän?
Minusta ainakin kelpaa oikein hyvin. RenaultSport:han tuon takana oli vaikka se ei nimessä suoraan näykään.

Taisi olla juuri noita aikoja kun Renu lopetti Alpine:n myynnin ja vaihtoi brändin nimeksi RenaultSport. Edelleen nämä R.S.:t, muutamaa lähinnä Etelä-Amerikan markkinoille menevää mallia lukuunottamatta, tehdään Dieppe:n tehtaalla josta aikanaan Alpine:t tulivat.
 
Inttikaverilla (kauan sitten) oli Clio Williams. Väri oli inansa subarun sinistä tummempi ja kullanväriset vanteet. Kelpaako se tähän?

yhtiökumppanilla oli aikanaan myös moinen. Sama värikin. Liekkö noita muun värisiä olikaan? Itsekin ajelin, sellainen kartingauton tyyppinen mutta hänellä oli ennen Renua Pözööö 205 GTI 1.9 niin oli tuo Pösö vielä semmoinen kepoinen (ja hintelä) Relluun verrattuna. Radalla antaisin äänen Pözölle vaikka nautinnollinen laite oli Clio Williamskin.
 
Ajoin viime kesänä eräällä saksalaisella yksisuuntaisella tiellä reilut 120km Clio sport cup tjsp -mallimerkintää kantaneella vuokra-autolla. Kaksilitrainen vapari ja 200hv. Noin 40km jälkeen palasin vuokraamoon kysymään onko auto rikki vai olenko saanut väärän auton koska se ei kulkenut mihinkään. Hetkeä aiemmin samalla tiellä ajoin reilusti painavammalla ja 20hv vähempitehoisella Audilla, turbomoottorisella tosin, ja se oli todella paljon väkevämpi kulkija. Rellu oli siis iso pettymys ja tuollaista on vaikea suositella kenellekään. Kapea, korkea, horjakka ja hidas.
 
TeroPee sanoi:
Kaksilitrainen vapari ja 200hv.
_____________________
horjakka ja hidas.
Vähän entrasin tuota lainausta kun en jaksanut kahta lyhyttä tekstin pätkää erikseen lainata.

Tottahan kullakin on makunsa, ei siinä mitään. Nyt puhutaan kuitenkin autosta jota on ihan yleisesti pidetty viimevuosien parhaana hot hatch:nä tuossa kokoluokassa. Kuukleta vaikka jos et mua usko ;D.

Muovinen? Kyllä. Meluisa? Kyllä. Suuri kulutuksinen? Sitäkin, ainakin kokoluokka huomioiden. Varmaan jotain muutakin huonoa. Mutta ellei auto todellakin ollut jotenkin mekaanisesti rikki niin noihin mainitsemiisi oireisiin lähtisin ehkä etsimään vastausta niinkin läheltä kuin ratin ja penkin välistä.... :rolleyes:

Kahdesti tuollainen ollut päivän kun ex. Megane sai valohoitoa. Pidän näkemyksiäsi lähinnä omituisina. Vaikka tottakai auton luonne pitää ymmärtää ennenkuin siitä voi tykätä tai olla tykkäämättä. Jos ei ymmärrä niin sitten ei voi mitään. Ei Clio R.S. 200 mikään motaricruiseri ole. Ei sitä ole sellaiseksi edes tehty. :rolleyes:
 
Cyclic Stig sanoi:
Vähän entrasin tuota lainausta kun en jaksanut kahta lyhyttä tekstin pätkää erikseen lainata.

Tottahan kullakin on makunsa, ei siinä mitään. Nyt puhutaan kuitenkin autosta jota on ihan yleisesti pidetty viimevuosien parhaana hot hatch:nä tuossa kokoluokassa. Kuukleta vaikka jos et mua usko ;D.

Muovinen? Kyllä. Meluisa? Kyllä. Suuri kulutuksinen? Sitäkin, ainakin kokoluokka huomioiden. Varmaan jotain muutakin huonoa. Mutta ellei auto todellakin ollut jotenkin mekaanisesti rikki niin noihin mainitsemiisi oireisiin lähtisin ehkä etsimään vastausta niinkin läheltä kuin ratin ja penkin välistä.... :rolleyes:

Kahdesti tuollainen ollut päivän kun ex. Megane sai valohoitoa. Pidän näkemyksiäsi lähinnä omituisina. Vaikka tottakai auton luonne pitää ymmärtää ennenkuin siitä voi tykätä tai olla tykkäämättä. Jos ei ymmärrä niin sitten ei voi mitään. Ei Clio R.S. 200 mikään motaricruiseri ole. Ei sitä ole sellaiseksi edes tehty. :rolleyes:

Pari vuotta sitten ajoin silloin viimeisimmän mallisella Clio R.S.:llä Abu Dhabissa radalla ja minulle tuli myös mielikuva hitaasta autosta. Odotin paljon enemmän koska olen ollut näiden autojen fani aina. Toki hot hatchin ominaisinta ympäristöä ei ole formularata jossa suorat tuntui kestävän ja kestikin piiiiitkäään  8)

 
Ajoin siis Cliolla kuusi kierrosta nyrrellä enkä ollut siellä ensimmästä kertaa. Siellä Clio ei herättänyt minkäänlaista luottamusta ja ylämäkiosuudella se ei jaksanut mennä ns. mihinkään. Googlettamisen perusteella valitsinkin tuon auton vuokrakinneriksi. Ajettavuudeltaan edellisellä kerralla alla ollut Swift GTI tjsp. oli vähintään samalla tasolla ellei jopa loogisempi. Tehoa siinä oli vielä vähemmän mutta Clion kulku tuntui vain ihan inan paremmalta. Ja kuten sanottua, alle puoli tuntia aiemmin ajoin samaa pätkää A3 8V:llä ja se kipitti paljon kiivaammin vähemmästä tehosta huolimatta.
 
Niinno eihän nämä 200 heppaiset kopit mitään erityisen kovia ole kulkemaan. Oma Q5 tuntuu julman alavääntönsä ansiosta kiihtyvän paremmin kuin tuo pienempi Clio, mutta veikkailisin että kellosta katsoen Clio on vähän nopeampi. Ihan varmasti tuosta loppuu jerkku kesken isommilla radoilla, kyllähän tuo teholukema kuitenkin on nykyään ihan perheautotasoa.

Ajettavuuteen en osaa syväluotaavaa analyysia antaa, eikä vielä ole tullut radallakaan käytyä. Mutta kyllä ainakin tuon oman Clion ohjaus on aika makea. Ohjaus on sen verran nopea, että aivastuksen yllättäessä kannattaisi ehkä mieluiten irroittaa kädet ratista ettei päädy viereiselle kaistalle :)
 
Mie olen ajanut radalla jonkin verran, monellakin eri autolla, ja Nyrrelläkin viidellä eri autolla. Näistä viidestä (A2 TDI, Swift, A3 8V, S2, Clio) Rellu ei ollut huonoin eikä mikään noista ole optimaalinen vaihtoehto ko. tieosuudelle. Tehokkain oli toki innostavin. :) Mutta odotukset Clion suhteen olivat korkealla ja siksi pettymys oli suuri. Tässä kyseinen yksilö: http://1drv.ms/1WwHOtR

Mutta varmasti omassa genressään tuollainen Clio on ollut sitä kuuminta hottia. Ilmiselvästi tuo genre ei vaan ole mun juttu eikä sellaiselta pidä odottaa "sateentekemistä". :)
 
TeroPee sanoi:
Tehokkain oli toki innostavin. :) Mutta odotukset Clion suhteen olivat korkealla ja siksi pettymys oli suuri. Tässä kyseinen yksilö: http://1drv.ms/1WwHOtR

Tuo Clio ei mikään mahdoton raketti ole, myöskään verrattuna tuohon kolmoseen. 6.9s sataseen ja huiput joko 216 tai 227km/h riippuen onko 197 vai 200 versio. A3 1.8TQ on kuitenkin pienemmästä tehostaan huolimatta kovempi menemään (6.8 / 228).

Varmaankin tuo oma 220 versio olisi turbonsa kanssa enemmän takapuolituntumalta tuon A3:n tuntuinen (6.6/235)?
 
Marty McFly sanoi:
Tässä keskustelussa menee sujuvasti sekaisin edellisen korimallin 200hp 2.0l vaparikone ja uudemman 200hp 1.6 turbo. :)

Eikait tässä analysoida yksittäin noita moottoreita, vaan renaultsportti Cliosta noin yleensä :) Tuo turbo varmaan kulkee lujempaa, mutta kaikkitietävät autolehdet ovat olleet sitä mieltä että tuo vanhempi vapari on se hauskempi ajaa.