https://tummennuskalvot.fi/

Renaultin menestyksen kompastuskivet

Kraftwerk sanoi:
Renault valmisti useamman vuosikymmenen erittäin muovisia epäluotettavia autoja, joiden ajettavuus ja ajoergonomia pilasi merkin maineen.
Tuota ajoergonomiakysymystä on hankalampi yleistää, kun eri muotista kaikki olemme. Itse olen kyllä ajellut siltä osin paljon huonommillakin autoilla. Mutta mikä ongelma takavuosien renujen ajettavuus on ollut? Ja mikä sitten on epäluotettava. Parikymmentä vuotta yhtämittaisesti kymmenkunta renua omistaneena ei niistä ainoatakaan ole tien päältä ainakaan koskaan tarvinnut mihinkään hinata, toisin kuin perheen saksalaisvalmisteisia autoja.
 
kimbe sanoi:
Mutta mikä ongelma takavuosien renujen ajettavuus on ollut?

En muista Renaultin ajettavuudesta vuosien varrelta muita moitteita kuin 2000-luvun alkuvuosien ensimmäisten sähkötehosteisten ohjauksien tunnottomuus.
 
kimbe sanoi:
Tuota ajoergonomiakysymystä on hankalampi yleistää, kun eri muotista kaikki olemme.
Myös itselleni nuo Rellut ovat olleet mitä parhaimmin ns. käteen sopivia, mikään ei töki, kaikki on paikallaan ja näin siinä kuskin jakkarallakin viihtyy jo pidempiäkin taipaleita varsin mukavasti :)

nemos sanoi:
En muista Renaultin ajettavuudesta vuosien varrelta muita moitteita kuin 2000-luvun alkuvuosien ensimmäisten sähkötehosteisten ohjauksien tunnottomuus.
Vaan olihan tuo jo Megane/Scenic II ohjaus vielä varsin muikea jos sitä vertaa vaikka tuon nykyisenkin käyttikseni ohjaukseen; täysin yhtä tunnottoman kevyt, mutta tässä on nyt yritetty tuota keinotekoisesti vastustaa, vaan tuo vastus pykeltää => rattia kun pitkällä suoralla hieman kääntää suuntaan tahi toiseen, siinä tuntuu selvät pykälät, mennään naksu kerrallaan suuntaan tahi toiseen. Mitään tälläistä takeltelua ei noissa Relluissa ollut ikinä, vaan ohjaus oli sulavan sileää kaikissa tilanteissa 8)
 
Lare sanoi:
Uutta mallia pukkaa! Onkohan tästä Arkanasta sitten Renaultin pelastajaksi? Muotoilu ainakin miellyttää, toki jakanee varmasti vähän mielipiteitä  ;D Tulee mutoilusta vahvasti mieleen sitikan uusi c4.

Onkohan tämä korealainen versio eli eri auto kuin Venäjällä valmistettu Arkana?
 
otj sanoi:
Tämän jutun mukaan tehtäisiin Moskovassa.

https://www.is.fi/autot/art-2000006645540.html

Minkälainen tuote on kyseessä, kun ranskalainen ja venäläinen laatu lyö kättä?

Vaikea arvioida, Ranskassa tehtyjen korit on nykyään ihan parhaimmistoa.
Jos katsoo 2006 ja uudempia, ei mätäne oven kittisaumat eikä putoa maalit kuten saksanpremiumeissa. 8)
 
nemos sanoi:
On kyllä selkeästi luokkansa tyylikkäin niin ulkoa kuin sisältä

Makuasioita ;D Vaikka toki pitää myöntää että Megane II ja sitä uudempien Renaultien muotokieli on ainakin jollain tapaa purrut meikäläiseenkin ja ajoergonomiakin sopinut kuin hansikas :) Valitettavasti vain tuo silmänruoka ja takapuolituntuma ovat vasta pieni osa ostopäätökseen johtavasta kokonaisuudesta :-\