https://tummennuskalvot.fi/

Renault Zoe

T

Trollsten

Vieras
Renaultin sähköauto tulee nyt uudistuksen aikaan Suomeen. Toimintasädettä luvataan 400km. Alkaa olla jo sillä tasolla, että tuolla pystyisi lähes kaikki ajot hoitamaan. Hinnatkin on jo.

Suomeen tuodaan Renault ZOE Life ja Intens -malleja R90-moottorilla ja Z.E. 40 akulla. Zoen takuu on muusta Renault mallistosta tuttu 4 vuotta tai 100 000 km ja ajoakulle Renault myöntää 8 vuoden tai 160 000 km takuun. Jo Life-tason vakiovarustelu on erittäin hyvä, sillä kattavan turva- ja mukavuusvarustelun lisäksi siinä on automaattinen ilmastointi, akun varaustilanteen etäluenta, navigoinnilla varustettu R-Link -multimediajärjestelmä, tietoliikenneyhteys ja Tom Tom LIVE-palvelut, vakionopeudensäädin nopeudenrajoittimella ja paljon muuta.

Vaativimmille asiakkaille on tarjolla ZOE Intens, josta löytyy edellisten lisäksi mm. 16-tuumaiset kevytmetallivanteet, älyavainkortti, peruutuskamera, tuulilasinpyyhkijöiden sadetunnistin, valotunnistin ja Arkamyksen 3D-äänentoisto.

Uuden Renault ZOE:n Life-varustelutason hinta on 32 990 € ja huippuvarustellun Intens-version saa hintaan 34 990€. Ennakkovarauksien vastaanotto alkaa perjantaina 30.9. osoitteessa Renault.fi ja autojen asiakastoimitukset alkavat alkuvuodesta 2017.

http://news.cision.com/fi/renault/r/renault-sahkoautojen-myynti-alkaa-suomessa--uudistuneen-renault-zoe-n-toimintamatka-on-400-km,c2088858

 
Renault Zoen myynti alkaa faceliftin myötä vihdoin Suomessakin. Tähän asti lähimmät Zoet on myyty Tallinnassa.

Zoenkin speksit alkavat olemaan vähintäänkin riittävät normaaliin käyttöön eli range 400 km, joka tarkoittaa käytännössä ainakin 300 km käyttösädettä per lataus.

Nissan-Renaultilla on niin vahvat näytöt sähköautoista, että fl Zoe lienee hyvin toimiva sähköauto.

Myynti alkaa maahantuojan omassa liikkeessä eli Verkkoauto.comissa ja hinnat 32.990 €.

http://www.iltalehti.fi/autot/2016092922389262_au.shtml

Samaan aikaan Vag esitteli jotain sähköauton prototyyppiä, jonka kerrottiin olevan myynnissä ehkä 5 vuoden kuluttua.  ;D
 
Ja Tallinnasta saa 16keur:lla Rellun merkkiliikkeestä 17tkm ajetun takuunalaisen käytettynä. Veroja tuskin tulee 1,5keur enempää tuotaessa.
 
monster sanoi:
Ja Tallinnasta saa 16keur:lla Rellun merkkiliikkeestä 17tkm ajetun takuunalaisen käytettynä. Veroja tuskin tulee 1,5keur enempää tuotaessa.

Kyllä, käytettynä varsin potentiaalinen tuotava.

Täytyy vaan huomata pre-fl:ssä olevan 22 kWh akku, jolla rangea luvataan 200 km eli käytännössä jotain 130-150 km. Faceliftatussa mallissa on 41 kWh akku.
 
01/2016 tuotu yksi Zoe (v.2013, 15tkm ajettu) josta mennyt veroa 705eur. Veroprosentti vain 5%!
 
monster sanoi:
Ja Tallinnasta saa 16keur:lla Rellun merkkiliikkeestä 17tkm ajetun takuunalaisen käytettynä. Veroja tuskin tulee 1,5keur enempää tuotaessa.

Saksassa näkyy olevan vielä halvempia, mutta aika monessa lukee "ohne batterie". Muistelen jostain lukeneeni, että akut oli noissa jotenkin liisausperiaatteella. Saattaa aiheuttaa pientä haastetta tuonnille. Mitenköhän on Tallinnassa?
 
Urlaub sanoi:
Samaan aikaan Vag esitteli jotain sähköauton prototyyppiä, jonka kerrottiin olevan myynnissä ehkä 5 vuoden kuluttua.  ;D

Kyllähän volkkarin sähköauton voi jo nyt hakea kaupasta, mutta hyvähän se joku protokin välillä esitellä.
 
nokonzok sanoi:
Saksassa näkyy olevan vielä halvempia, mutta aika monessa lukee "ohne batterie". Muistelen jostain lukeneeni, että akut oli noissa jotenkin liisausperiaatteella. Saattaa aiheuttaa pientä haastetta tuonnille. Mitenköhän on Tallinnassa?
Väliäkö sillä kun halvalla saa eikä leimaudu veijoksi  ;D
 
Karvis sanoi:
Kyllähän volkkarin sähköauton voi jo nyt hakea kaupasta, mutta hyvähän se joku protokin välillä esitellä.

Niin saa ja olen koeajanutkin sekä Upin että Golfin. Ei vaan niiden hinnoilla ja toimintasäteellä ole paljoa jakoa kilpailla näitä muita vastaan.
 
Urlaub sanoi:
Niin saa ja olen koeajanutkin sekä Upin että Golfin. Ei vaan niiden hinnoilla ja toimintasäteellä ole paljoa jakoa kilpailla näitä muita vastaan.

Hinta tietysti on vähän enemmän kuin 30k, mutta kyllähän Golf on muutenkin kalliimpi kuin kilpailijansa. Toimintasäde voisi toki olla parempi.
 
Urlaub sanoi:
Niin saa ja olen koeajanutkin sekä Upin että Golfin. Ei vaan niiden hinnoilla ja toimintasäteellä ole paljoa jakoa kilpailla näitä muita vastaan.

Puolitutulla on Tesla S 85D ja eipä siinäkään juuri yli 200 km akut kestä pakkaspäivinä. Asuu hieman yli 100 km päässä Jyväskylästä ja sanoi ettei uskalla autolla käydä kovalla pakkasella Jyväskylässä, jos ei tiedä saavansa autoa lataukseen välillä.

Veikkaan ettei Rellun Zoe tai mikään muukaan nykyistä akkuteknologiaa käyttävä sähköauto ole aito vaihtoehto pitkiä matkoja ajaville. Sinänsä sähköauto ei ole minulle mikään punainen vaate ja tuollainen voisi toimiakin vaimon käytössä oikein hyvin. Omassa käytössäni sähköautolla ei tee tasan mitään.
 
MMV sanoi:
Puolitutulla on Tesla S 85D ja eipä siinäkään juuri yli 200 km akut kestä pakkaspäivinä. Asuu hieman yli 100 km päässä Jyväskylästä ja sanoi ettei uskalla autolla käydä kovalla pakkasella Jyväskylässä, jos ei tiedä saavansa autoa lataukseen välillä.

Veikkaan ettei Rellun Zoe tai mikään muukaan nykyistä akkuteknologiaa käyttävä sähköauto ole aito vaihtoehto pitkiä matkoja ajaville. Sinänsä sähköauto ei ole minulle mikään punainen vaate ja tuollainen voisi toimiakin vaimon käytössä oikein hyvin. Omassa käytössäni sähköautolla ei tee tasan mitään.

Aivan, keväällä oli autolehdessä testissä Leaf ja siinähän luvataan rangea 250 km. Testissä ajettiin normaali testireitti jossa siis kaupunkia, maantietä ja motaria. Lämpötila taisi olla vähän plussan puolella. Tulos oli se, että akku oli tyhjä 160 km kohdalla eli n.60% luvatusta. Tähän kun lyödään vielä päälle selkeä pakkaskeli ja/puhdasta motariajoa niin ei kannata yli 50% haaveilla paperirangesta.
Kyllähän nykyisillä sähköautoilla urbaaniajot hoituu mutta jos pitää ajaa 300-500km siivuja päivässä kelillä kuin kelillä aikataulun mukaan niin ei tule mitään. Itse kiinnostun sähköautosta vasta sitten kun em. olosuhteissa pystyy ajamaan n.500 km yhdellä latauksella eli nykyisillä mittaustavoilla se vaatisi 800-1000 km:n tehtaan lupausta.
Nykyisellä kulkineella ei tarvi käydä tankilla kuin 1000-1200 km välein.
 
Nyt kun saataisiin vielä joku rekkamies kertomaan ettei millään pysty.
 
Trollsten sanoi:
Nyt kun saataisiin vielä joku rekkamies kertomaan ettei millään pysty.

Ja viestin pointti oli? No kaikki ei ehkä ymmärrä sitä että on erilaisia autonkäyttötarpeita. Joillekin riittää vanukkaan haku kaupasta.
 
V60 sanoi:
Ja viestin pointti oli? No kaikki ei ehkä ymmärrä sitä että on erilaisia autonkäyttötarpeita. Joillekin riittää vanukkaan haku kaupasta.

Kaikki ei ymmärrä myöskään sitä, että jokaiseen sähköautotopikkiin pitää tulla kertomaan kuinka tämä on tosi paska vaihtoehto just mulle.
 
nokonzok sanoi:
Kaikki ei ymmärrä myöskään sitä, että jokaiseen sähköautotopikkiin pitää tulla kertomaan kuinka tämä on tosi paska vaihtoehto just mulle.

Kitkat vs. nastat, diesel vs. bensa, näitä riittää...

Mutta palaillaampa aiheeseen.
 
nokonzok sanoi:
Kaikki ei ymmärrä myöskään sitä, että jokaiseen sähköautotopikkiin pitää tulla kertomaan kuinka tämä on tosi paska vaihtoehto just mulle.
Niin. En oikein tajua tätä, että jotain automallia käsittelevään topiciin pitää tulla kertomaan, että ihan perseestä ei sovi mulle. Esimerkkejä: Micra-topiciiin tulla kertomaan, että ei käy 7-hengen perheen perheautoksi eikä ole vaihtoehto tai jokaiseen sähköauto-topiciin tulla kertomaan, että range ei riitä kun ajan satojen kilsojen maantietaipaleita tai hybridi-topiciin tullaan kertomaan, että kun kuluttaa enemmän kuin diesel, koska ajan vain maantiellä.

No jatketaan Zoesta ja perustakaa vaikka oma topic sille onko sähköauto vaihtoehto vai ei.
 
MMV sanoi:
Veikkaan ettei Rellun Zoe tai mikään muukaan nykyistä akkuteknologiaa käyttävä sähköauto ole aito vaihtoehto pitkiä matkoja ajaville.

Zoe on Clion kokoinen auto eli ei ole edes tarkoitettu pitkään maantieajoon.

Jos Zoen range on pakkasella puoletkin mittastandardin mukaisesta 400 km:sta, niin se riittää erinomaisesti Clion kaltaisen pikkuauton käyttöprofiiliin.

 
Zoe olisi varmasti erinomainen valinta vaimon autoksi. Ainoa mikä tökkää on se, että se on Renault ja veikkaan ettei hintakaan asetu riittävän houkuttelevalle tasolle.
 
MMV sanoi:
Zoe olisi varmasti erinomainen valinta vaimon autoksi. Ainoa mikä tökkää on se, että se on Renault ja veikkaan ettei hintakaan asetu riittävän houkuttelevalle tasolle.
:rolleyes:

Hinnathan on jo julkaistu.
 
Niinpä näkyy, alkaen 33 tonnia on Clion kokoisesta autosta aikalailla järkyttävä hinta.
 
MMV sanoi:
Zoe olisi varmasti erinomainen valinta vaimon autoksi. Ainoa mikä tökkää on se, että se on Renault ja veikkaan ettei hintakaan asetu riittävän houkuttelevalle tasolle.

32.990 € sis. toim.kulut. Ensi vuoden alussa putoaa taas autoverosta joitakin satasia.

Onhan se paljon kulimallin Clioon verrattuna, mutta ei mahdottoman kaukana jos verrataan malliston yläpäähän ja lasketaan säästö käyttökuluissa.

Eiköhän me pian nähdä sopiva subventio Suomessakin, kun ilmastosopimus edellyttää tekoja ja energiainvestointituki osoittautui menestykseksi.
 
Kulimallin Zoe:sta puuttuu sen verran varusteita, että olisi pakko ottaa Intens-varustetaso, jotta saisi edes valo/sadetunnistimen ja korvattua muoviruorin nahkaisella. Hinta silloin 35 tonnia + toimituskulut. Täysin järjetön hinta, jos verrataan Clioon, jonka tehokkain malli parhaalla varustetasolla on 22 tonnia. Siinä on sähköllä melkoisesti säästämistä, että 13 tonnin hintaeron saa kurottua kiinni. Hankintaa on turha perustella ainakaan taloudellisilla syillä, toki ideologiset syyt ovat täysin hyväksyttäviä.

Sitten kun sähköauto on vastaavaa polttomoottoria enintään 10% kalliimpi, on hankinnassa myös taloudellista järkeä. Eli kun Zoe maksaisi alkaen 22t€ ja Intens-varustetaso 24-25t€, niin oltaisiin sillä hehtaarilla, että hankinnan voisi perustella säästösyillä. Täyssähköautoon kun pitää laskea myös "polttoainevero" mukaan.