https://yliteippaus.fi/

Renault Zoe

Bensa-autolla bensaan 9€/100km, sähköautolla se noin 3€/100km, eroa 6€/100km. Bensa-autoon verrattuna tuosta tulee etua 75€/kk. Eli "todellinen" kustannus on 125€/kk. On todella hyvä tarjous, riippuen siitä paljonkohan tähän vakuutukset, huollot ja verot yms on vuoden aikana.

Kaippa tuohon tulee suko-latauspiuha myös vai miten on?
 
inspired sanoi:
Bensa-autolla bensaan 9€/100km, sähköautolla se noin 3€/100km, eroa 6€/100km. Bensa-autoon verrattuna tuosta tulee etua 75€/kk. Eli "todellinen" kustannus on 125€/kk. On todella hyvä tarjous, riippuen siitä paljonkohan tähän vakuutukset, huollot ja verot yms on vuoden aikana.

Kaippa tuohon tulee suko-latauspiuha myös vai miten on?

Ei tule mukaan suko-piuhaa. Näin myyjä kertoi.
Pitää katsella netistä millä hinnalla saa tilattua.

Korjaus edelliseen viestiin: Luovutus aikaisintaan 2.1.2020.
 
Tässähän ei taida olla pikalatausta lainkaan. Tuossa katselin talvitestiä ja n. 200km pääsee täydellä latauksella, tosin sen jälkeen kun meni lataamaan julkiselle pisteelle niin näytti 2h 20min, että akku täynnä. Jos tulisi pidempiä matkoja, niin ei tuollaisia aikoja jaksa kyllä odotella.

 
ZOEssa on vakiovarusteena 22 kW Chaméléon-laturi ja Type 2 -latausstandardin mukainen latauspistoke ja latausjohto.

LATAUSAJAT 0 - 100%* Laturi Mukautuva yksi- tai kolmivaihelataus 2–22 kW
Kotipistorasia (Suko, 10A) 25 h
3,7 kW (1 x 16A) 15 h
7,4 kW (1 x 32A) 7 h 25 min
11 kW (3 x 16A) 4 h 30 min
22 kW (3 x 32A) 2 h 40 min
 
Zoen valtava miinus on tosiaan pikalatauksen puute. Toki auton oma laturi on poikkeuksellisen tehokas, mutta vaatii silti lehmän hermoja, jos sillä alkaa kesken matkan merkittäviä määriä latailemaan. Eli hyvinkin selkeästi vain perheen toiseksi autoksi soveltuva ratkaisu.

Tai sitten pitää vuokrailla polttista pidempiin reissuihin, ei sekään huono vaihtoehto ole, jos pidempiä (auto)reissuja tulee oikeasti harvoin.

Mutta arkiseen nurkkapyöritykseen todella houkutteleva hinta.

EDIT: Ja Zoessahan on myös Ilppikin, mikä ei ole tavattoman yleistä tässä hintaluokassa.
 
Tämä lienee 2. sukupolven Zoen loppuunmyynti. Kolmannen sukupolven mallissa on sitten 50 kW lataus.
 
nemos sanoi:
Kolmannen sukupolven mallissa on sitten 50 kW lataus.

Tästä olikin joku aika sitten juttua TM:ssä. Uudessa päivityksessä tulee tosiaan 50kW pikalataus ja 52 kWh ajoakku. Ja tässä päivityksessä myös Zoe hylkää sukupuuttoon kuolevan CHAdeMon ja siirtyy loogisesti CCS-leiriin.
 
Erittäin houkutteleva tarjous tämä on. Ihmettelen näinkin kovaa jäännösarvoa "uusi vuodeksi" -sopimukselle.

Koeajoin Zoen ALD:n sähköautotapahtumassa. Se tuntui ihan kelvolliselta, joskin hiukan vaatimattomalta ja laiskalta, kun ajoin juuri ennen sitä uuden Nissan Leafin, josta tykkäsin kovastikin. Mutta Zoe olisi ihan verraton ajokki meillekin. Ulkonäkö nyt on mitä on, ruma sämpylä, mutta sen voisin antaa anteeksi. Jos meidän Polo ei olisi näin uusi, niin tarttuisin 199 eur -sopimukseen.

8Ta0vonbx_bxZOzfN6WGlt8e7Xbg5BW8qsLgMRw1hQJWbmka3eaRAlVJIKJ8qxoK1tAOPHqvKloF-bRr0OJAy1e5zaCgQWXLxzoIrSZ9JSPPnVZJeXIdCZMcrBw0kgExWMUJwDKfgLCTNEZS3eWFMrH1iqzNeAvgBlJvQLe7sRrEqO2_XNspyq4X4F4F8PieRyGfB6Hmz3sL_BpODm5qY9-7mR_gvrVi2Be357WrkmUdvSE7hbX2ZpdHCmgB5skstRJEzyw9v8xISNFf8EwezKDpKniZeJNsSkb4dU6YfSq-g_tJ1vYlA9uK5lcR_3UfdMXXgDnprQ1rNVrScyUvtwvmhpefo1qWyRsiAVSsoBa3sRWsYkNFH9o1qx-iB_TePbQQwIH_ZZ6icldrUOkR9jOpQXaddRSK3vWsGzLTyFWKEPnZBBLh1ccQHx6wi8y2-XTPI84uZ3j2Altpg1SdAlLX536kbwmEACNy_RuKbWCtaOELjbBwruiITXYJEN8ZWiGUQIcAyv9M7zlJjXRnLUqFg-Mx6ig0_OoBJsIsjVtENKhQTDxPEzZEtVel-t_C756xF35-XuFB-wOyFYmAxJfpiWa1NoJbhzKIA3IRfPoKhKOJ_gCile9aE2UxyFVCUQRdwzV8scdTKn9xU4iF7LUSZhyHH0L5RdHwtFYzXCkBLqqII8OSUzw=w1824-h1216-no


 
Meillä tämä on tulossa 2.autoksi ja nimen omaan nurkkapyöritykseen. Nyt alla oleva Auris on samalla diilillä eli auto vuodeksi auto. Kilometrejä Aurikseen kertyy nippa nappa 14 tkm. Siihen on pitänyt käydä heittämässä jo monta pidenpääkin työreissua.

Asumme Jyväskylässä joten hakumatka Helsingistä takaisin aiheuttaa pientä suunnittelun tarvetta latauspisteiden suhteen. Riittääkö yksi täysi lataus esim. Lahden K-Citymarket Karismassa? Matkaa jää kuitenkin vielä noin 170 km.
Onko Lahden ja Jyväskylän välillä latausasemia? Nopealla haulla en löytänyt ko.välille latausasemia.
 
^ Lahden ja Jyväskylän välillä löytyy ainakin seuraavat Zoelle sopivat laturit.
 

Liitteet

  • 397DBC25-2DAA-45F6-B8B6-C2EABF19B085.png
    397DBC25-2DAA-45F6-B8B6-C2EABF19B085.png
    47,7 KB · Katsottu: 202
Zoella paras tapa taittaa pitkä matka on pihistää mahdollisimman paljon kulutuksesta. Jos kantti kestää niin moottoritietä rekan perässä tai vanhaa tietä vielä hiljempaa. Lämmitys minimissä ja penkinlämmittimillä kehon pitäminen hypotermian ulottumattomissa.
Renkaisiin reilut paineet.
 
PaVelski sanoi:
Meillä tämä on tulossa 2.autoksi ja nimen omaan nurkkapyöritykseen. Nyt alla oleva Auris on samalla diilillä eli auto vuodeksi auto. Kilometrejä Aurikseen kertyy nippa nappa 14 tkm. Siihen on pitänyt käydä heittämässä jo monta pidenpääkin työreissua.

Asumme Jyväskylässä joten hakumatka Helsingistä takaisin aiheuttaa pientä suunnittelun tarvetta latauspisteiden suhteen. Riittääkö yksi täysi lataus esim. Lahden K-Citymarket Karismassa? Matkaa jää kuitenkin vielä noin 170 km.
Onko Lahden ja Jyväskylän välillä latausasemia? Nopealla haulla en löytänyt ko.välille latausasemia.

Eikö kannattais laittaa kärry ton volvon perään ja sillä kuskata zoe ???
 
Hankintatuet sekoittavat tai järkevöittävät hinnoittelua rajusti.
Laskin juuri Santun sivuilla tämän Zoen hinnan 24kk sopimuksella ja 30tkm ajoilla. Nollan euron käsirahalla hinnaksi tulee 912€/kk. Taattu hyvityshinta alle 14t€ ja luoton hinta reilu 35t€.

Täysin sama auto Metroautolla 199€/kk. Saa ajaa 15 tkm  vuodessa.

Hurjaa on.
 
Eihän tuo Zoe ole matka-ajossa kovin paljon huonompi kuin esim. e-tron 50kW DC-latureilla. Toki uskon ja toivon että Ionity laajenee ja muitakin vähintään 100kW latureita tulee teiden varsille.
 
Markku J sanoi:
Erittäin houkutteleva tarjous tämä on. Ihmettelen näinkin kovaa jäännösarvoa "uusi vuodeksi" -sopimukselle.

Ei kannata laskea ov-hinnasta, kun selvästi on isommat hartiat takana kuin pelkkä rahoitusyhtiö.

PaVelski sanoi:
Hankintatuet sekoittavat tai järkevöittävät hinnoittelua rajusti.
Laskin juuri Santun sivuilla tämän Zoen hinnan 24kk sopimuksella ja 30tkm ajoilla. Nollan euron käsirahalla hinnaksi tulee 912€/kk. Taattu hyvityshinta alle 14t€ ja luoton hinta reilu 35t€.

Täysin sama auto Metroautolla 199€/kk. Saa ajaa 15 tkm  vuodessa.

Hurjaa on.

Ei 2 tonnin hankintatuki tuota selitä.

Kyllä siellä Nissan-Renault, Nordic Automotive Services ja Metroauto laittavat omista katteistaan tukea monin verroin enemmän. Lienee mahdoton sanoa kuka tukee eniten.

Kuten jo todettiin, kyseessä lienee vanhan Zoen jämäerän dumppaus. Ei se siitä autona huonompaa tee.
 
Pari tonnia kun jyvittää 12 kuukausierään niin kyllähän se laskee asiakkaan maksettavaa osaa jo varsin tuntuvasti. Näissä yksityisliisareissa sinänsä maltillinen 2000 euron tuki vaikuttaa parhaiten. On aika iso ero onko kuukausierä 199 € vai 366 €.
 
PaVelski sanoi:
Asumme Jyväskylässä joten hakumatka Helsingistä takaisin aiheuttaa pientä suunnittelun tarvetta latauspisteiden suhteen. Riittääkö yksi täysi lataus esim. Lahden K-Citymarket Karismassa? Matkaa jää kuitenkin vielä noin 170 km.
Onko Lahden ja Jyväskylän välillä latausasemia? Nopealla haulla en löytänyt ko.välille latausasemia.

Kuten jo vastattiin niin Lahti - Jyväskylä välillä on vaikka kuinka monta type2-latauspaikkaa, joten järkevämpää olisi suunnitella matka kahden pysähdyksen taktiikalla. Toisella lounas ja toisella päiväkahvit..

Type2-pistokkeen takana voi olla yksi tehoa tarjolla 3,7 - 22 kW ja etenkin Zoen kohdalla kannattaa priorisoida 22 kW latauspaikkoja, kun Zoella voi hyödyntää täyttä tehoa.

Näitä 22 kW paikkoja on ainakin

Karisma Lahti (K-lataus)
Matkakeida Vierumäki (Virta)
Lidl Heinola
Jari-Pekka Hartola (Fortum C&D)
Osuuspankki Hartola (Fortum C&D)
Teboil Leivonmäki

Hyvin pääsee Jyväskylään, mutta ehkä kannattaa kokeilla miten paljon vähemmän syö virtaa ~85 km/h nopeudella kuin kauppamiehen satasta eli 115 km/h ajaen.
 
Urlaub sanoi:
Kuten jo vastattiin niin Lahti - Jyväskylä välillä on vaikka kuinka monta type2-latauspaikkaa, joten järkevämpää olisi suunnitella matka kahden pysähdyksen taktiikalla. Toisella lounas ja toisella päiväkahvit..

Type2-pistokkeen takana voi olla yksi tehoa tarjolla 3,7 - 22 kW ja etenkin Zoen kohdalla kannattaa priorisoida 22 kW latauspaikkoja, kun Zoella voi hyödyntää täyttä tehoa.

Näitä 22 kW paikkoja on ainakin

Karisma Lahti (K-lataus)
Matkakeida Vierumäki (Virta)
Lidl Heinola
Jari-Pekka Hartola (Fortum C&D)
Osuuspankki Hartola (Fortum C&D)
Teboil Leivonmäki

Hyvin pääsee Jyväskylään, mutta ehkä kannattaa kokeilla miten paljon vähemmän syö virtaa ~85 km/h nopeudella kuin kauppamiehen satasta eli 115 km/h ajaen.

Kiitos infosta! Latailin puhelimeen jo muutamat sovellukset: Plugshare, K-Lataus, Lumme Lataus ja Virta.
 
Zoessa pitää valita Intense varustelutaso jotta saa puhelimen kautta ilmalämpöpumpun lämmittämään tai jäähdyttämään sisätiloja. Toiminto vaatii että auto on samaan aikaan piuhassa.
Life varustelutasossa tätä ominaisuutta ei ole.
 
Metroauton tarjous oli myyty tänä aamuna loppuun. En tiedä monenko auton erä heillä on ollut.
 
Edukkaalle pikkusähkärille on kysyntää. Odotetaan kun Kia ja kumppanit tulee. Jännä nähdä mihin tämä hinnoittelu menee.
 
tuRboman sanoi:
Edukkaalle pikkusähkärille on kysyntää. Odotetaan kun Kia ja kumppanit tulee. Jännä nähdä mihin tämä hinnoittelu menee.

Kysyntä ollut niin sähköistä että parille autolle on tehty vahingossa tuplabuukkauskin.
 
tuRboman sanoi:
Edukkaalle pikkusähkärille on kysyntää.

Helppo ymmärtää :)

Meilläkin rouva sai aikoinaan omaan Getziinsä noin 35 000 km 5 vuodessa ja asuttiin omakotitalossa. Sähköauto olisi ollut loistava tuollaiseen käyttöön.

Eihän se Getzikään paljon pyytänyt, mutta polttomoottori vaatii kuitenkin paljon enemmän huomiota ja ajon helppous sähköautossa ihan eri luokkaa.