https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Renault Talisman 2016

Jysky sanoi:
Minä odottelin hinnan olevan jotain 35+ tehokkaammalla diesel automaatilla. Voi tietenkin myös hyvällä hyvityksellä ostohetkellä tasata eroja muihin merkkeihin.

Mulla ollut yksi Rellu sekin uutena ostettuna, eikä mitään kauhua jäänyt vaihtohetkelläkään, vaikka merkki vaihtui. Maahantuoja vaan on niin lyhytjännitteinen, että mallit poistuu yhtä nopeasti kuin ilmestyykin. Mm tätä riskiä pienentämään rellun hinnan pitää olla vastaavia kilpailijoita halvempi. Laatu on parantunut vuosituhannen  vaihteesta varmasti.

Tuo ennakkohinnasto on jotenkin outo. Sekä 160 hp ja 200 hp diesel automaatti samanhintainen. Onko tuo 200 sitten joku lanseeraus tarjous- oisko ollut viisaampaa laittaa tuo tehottomampi aleen näin aluksi? Olisi saatu autoja enemmän katukuvaan.... Ja minäkin olisin saattanut innostua!

Eikös tuo 200hp ole bensakone?
 
Ei tuo missään nimessä hullumman näköinen auto olisi noin ranskalaiseksi. Sanotaanko jopa että yllättävänkin hieno - sekä sedanina että farkkuna.
Oma valinta olisi sininen tai musta ulkopellitys ja siihen nuo ruskeat nahat + omaan silmään ihan hyvän sävyiset jalopuujäljitelmät. Pitänee käydä ainakin istumassa kunhan paikalliseen tulee.
Kuten sanottua tuo hinta vaan nousee äkkiä varusteltuna kovaksi... tai sanotaanko että tuntuu kovalta.
Lasikatolle ei vielä edes hintaa?
 
Urlaub sanoi:
Jonkun pitäisi näitä kuitenkin uutena ostaa, jotta olisi halpoina käytettyinä tarjolla.

Minä voisin hyvin ostaa käytetyn ranskiksen, kunhan sen saa halvalla. Hyviä ja etenkin mukavia käyttöautojahan ne ovat perinteisesti olleet.


Edit: tai jo ehtikin sanomaan samaa.

Itse täysin samoilla linjoilla eli käytetty Talisman farkku kyllä voisi kelvata jos (ja kun) hinta on sopiva eli vaikka huippumalli Talisman 3vuotta/60tkm ajettuna 20k€:lla..
 
Ei tästä hinnoittelusta ainakaan Suomen maahantuojaa voi syyttää. Autoveroton hinta on pari tonnia halvempi kuin Saksassa ja hintasuhde Superbiin täsmälleen sama kuin Saksassa.
 
Kävin juuri koeistumassa ja pyöriskelin "Talikon" ympäri. Hieno muotoilu, pieni suksiluukku, lyhyt istuinosa ja istuimen käsisäädöt. Auton edessä olleen 47000 euron hintalappu karkoitti tehokkaasti vieressä olleen uuden Meganen pariin ;)
 
Kävin paikallisella ottamassa pikaiset kylmätyypit, tilaa on mukavasti niin edessä kuin takanakin ja sedanin kontti on todella laaja mutta tilan perälle karanneet esineet on varmaan melko pirullinen onkia ulos. Takana on tilaa mukavasti mutta keskipaikka näytti epämiellyttävältä, en tosin kokeillut joten ihan ulkonäön perusteella arvioin, takapenkkiläisille löytyy normi 12v töpselin lisäksi 2kpl usb-pistokkeita.

Keskikonsolin näyttö ei ole niin pahan näköinen kuin kuvissa mutta ei ehkä aivan kilpailijoiden tasolla silti, ihan ok kuitenkin, koristevaloja on siellä täällä, esim. kojelaudan listojen alla/raossa. Sisustan laatu ei vaikuttanut lainkaan hassummalta ja nippelit ja nappelit tuntui asiallisilta, mittaristo oli digitaalinen ja näytti ainakin siinä hallissa hyvälle. Ovissa on 3-kertaiset ja todella paksut tiivisteet, olettaisin että suhinoita ei ovista tarvitse kuunnella ja jos äänieristykseen on paneuduttu yhtä huolella niin lienee varsin hiljainen peli. Värikartta on kovin harmaa tässäKIN pelissä..


Talisman on kyllä asiallisen näköinen peli livenä, harmi kun näitä ei oikein uskalla omalla rahalla ostaa :-\
 
Alkuviikko meni Ranskanmaalla töiden merkeissä ja siellä noita näkyi jo ihan kivasti liikenteessä. On kyllä hieno ja erottuva peli, ja etenkin keulan muotoilu ja erikoiset päivävalot näyttävät upeilta iltahämärässä. Sisustaa en ole päässyt vielä hypistelemään, mutta mitä noita tuijottelin lasien läpi liikennevaloissa ja parkissa katujen varsilla niin ainakin nahkapenkeillä näytti myös huomattavan laadukkaalta. Froteepenkkiversiota en ole vielä nähnytkään, mutta niissä laatuvaikutelma lienee astetta-paria arkisempi.

kahe sanoi:
Jep, näinhän se on. Liisarina noita ehkä menisi kaupan jokunen enemmän, mutta senkin tappaa sama jälleenmyyntiarvo, joka nostaa leasing maksua. Ei ole isoa kissaa eikä leijonaa, joten tämähän on oikeastaan ainoa iso ranskalainen enää jäljellä.
Peugeot 508 on toki edelleen myynnissä.

ExOctavisti sanoi:
Itse täysin samoilla linjoilla eli käytetty Talisman farkku kyllä voisi kelvata jos (ja kun) hinta on sopiva eli vaikka huippumalli Talisman 3vuotta/60tkm ajettuna 20k€:lla..
Haasteeksi tulee vain valikoiman pienuus käytettynä, koska myyntimäärät jäänevät (Suomessa) ikävä kyllä vaisuiksi.
 
Juu 508 on edelleen myynnissä ja koko varsin sama kuin Talismanin. Varustelun olettaisin olevan Talismanissa astetta modernimpaa, kun se on 6 vuotta uudempi malli, mutta kovat on Renaultin hinnat. Hinnastossa myös kummallisuuksia, kuten HUD-näytön kohdalla lukee "Ei uusia tehdastilauksia". Tuo lisävarustelista on myös ranskalaiseksikin todella lyhyt, eikä tuo vakiovarustelu ranskalaisiin tottuneelle nyt mitenkään ihmeellinen ole. Saksalaiset ja Skoda kuitenkin pyyhkivät lisävarustelistallaan tämän ohi mennen tullen, vasemmalta ja oikealta. Eri asia sitten kuinka moni niitä lisävarusteita oikeasti hankkii, etenkään siihen business-kuli liisariin.

Se on mielenkiintoista miten jotkut ajattelevat autoa taloudellisena sijoituksena ja miettivät sen myymistä ja siitä saatavaa rahaa jo ennen uuden auton hankintaa. Varmaan jossain määrin järkevää, mutta kuulostaa tylsältä autoilulta. Ei millään pahalla kuitenkaan.
 
Penguin sanoi:
Tuo lisävarustelista on myös ranskalaiseksikin todella lyhyt, eikä tuo vakiovarustelu ranskalaisiin tottuneelle nyt mitenkään ihmeellinen ole.

Katselin tuota läpi aiemmin päivällä ja mietiskelin, että mitä tuosta puuttuu kun siitä muutamat muutkin mainitsivat.
En äkkiseltään keksinyt jälkiasenteisten lisäksi (koukku, Weba jne.) kuin kattoluukun/lasikaton ja lämmitettävän tuulilasin?

Vakiona Intensissä kuitenkin avaimettomuus, ajoprofiilin valinta, hierova istuin, lämmitettävä ratti, navi, tutkat ja kamera, mukautuva vakkari, kaistavahti, kaukovaloavustin, LED-valot ja vaikkapa kylmälokero. Lisäksi saa sitten nuo nahat, Boset ja muuta pientä.

Listaamistani vakiovarusteista näyttäisi joutuvan ruksimaan lähes kaikki vielä Highline Passattiin erikseen.
 
Varmaan näin, mutta kun on omistanut muutaman ranskalaisen, niin tuohan on ihan perusvarustus. Ehkä tarkoittanutkaan, että tuo ei sinänsä olisi kattava varustelu, vaan sitä että ostaja helposti vertaa lisävarustelista pituutta eli vaihtoehtojen teoreettista määrää, eikä todellista varustelua. Tällaista olen ainakin itse havainnut tapahtuvan.
 
Penguin sanoi:
HUD-näytön kohdalla lukee "Ei uusia tehdastilauksia".

Miten muuten tehdastilaukset Renaultin kohdalla nykypäivänä? Saako mieleiseksi speksatun auton helposti, vai jaetaanko niukkuutta sen mukaan mitä seuraavassa laivalastissa sattuu valmiina olemaan?
 
Minun yhden rellun ostokokemuksella ei ole minkäänlaista painetta ostaa autoa laivasta. Luulen, että etupäässä myyvät tehdastoimituksia.
 
Enpä olisi tätäkään arvannut enää vanhan kunnon Renault 19:sen jälkeen sanovani, mutta niin mielenkiintoiselta uusi Talisman vaikuttaa että piti tänään jo toiseen kertaan käydä ohimennen ihmettelemässä.  :D
Keulanilme on kyllä erittäin muhkea ja näyttävä - ehkä jopa auton parasta antia, ja jopa noihin puskuriin valuviin päivävaloihinkin alkaa jo silmä tottua. Myös sivuprofiili ja peräpeilin designkin ovat mielestäni erittäin onnistuneita.

Ovet eivät tunnu Subarumaisen pahvisen kevyiltä, kahva on jämäkkä ja sulkeutumisääni vakuuttava. Ajoasento ja penkkikin tuntuvat äkkiseltään hyvältä, ja rattikin näyttää ihan hienolta monien aiempien ranskalaishirvitysten jälkeen. Kuten sanottua jotkut näyttöjen värit ovat räikeitä ja vähän halvan näköisiä, mutta noin ylipäätään grafiikat ihan hienoja. Käyttöjärjestelmien ja namiskojen käyttö ei suju ihan Volkkarityyliin ummikkosokealtakin, mutta eiköhän noihin äkkiä oppisi. Suomenkielestä plussaa - antaa sellaista lievää "meitäkin on ajateltu" -premiumfiilistä. Näytön kehykset eivät varsinaisesti kuskin paikalta pomppaa silmään, mutta toki muovilaatuun olisi vähän enemmänkin voinut panostaa - samoin kuin noiden kojelautaan nousevien reisitukien sekä heppoisalta vaikuttavan penkin korkeussäätövivun osalta.

Kyllä varmaan tien päälläkin pitää vielä käydä kun ajoon tulee.
Yllättäen herättää ainakin ennen koeajoa jopa enemmän kiinnostusta kuin vaikka hieno kolmikko: uusi Superb, Mondeo tai vaikka Passat. Eikä neljän vuoden takuukaan miinusta ole.
200-heppainen bensa-automaatti sedan ruskealla nahkasisustuksella ja kattoikkunalla +BOSE olisi kyllä näyttävä peli.
 
Anzander sanoi:
Talisman ...
200-heppainen bensa-automaatti sedan ruskealla nahkasisustuksella ja kattoikkunalla +BOSE olisi kyllä näyttävä peli.

Lisätäänpäs nyt vielä se suurin mutta - Intens-varusteltuna noilla em. lisävarusteilla + pakolliset talvivarusteet hinta on äkkiä 45-50 000€ millä saa jo hyvin varustellun ja vähän ajetun ison preemiumluokan kulkineen. Eikä siitä nelivedostakaan tarvisi tinkiä niinkuin Talismanin kanssa.
 
Tässä tullaan taas nyt siihen ikuisuuskysymykseen, eli ottaako tappiin asti varusteltu tavis vai businesskuli premium. Veikkaan, että jos laittaa about samat varusteet samankokoiseen Audiin tai Mersuun niin sitä ei taida ihan 45-50K€:lla saada.
 
Anzander sanoi:
Lisätäänpäs nyt vielä se suurin mutta - Intens-varusteltuna noilla em. lisävarusteilla + pakolliset talvivarusteet hinta on äkkiä 45-50 000€ millä saa jo hyvin varustellun ja vähän ajetun ison preemiumluokan kulkineen. Eikä siitä nelivedostakaan tarvisi tinkiä niinkuin Talismanin kanssa.

Ottaako Talisman vaiko S90, ja vieläpä samasta myymiöstä. Veikkaan, että 99 %:eek:le vastaus on selvä jo ennakkoon.
 
Trollsten sanoi:
Kai noi kojelaudan amisledit saa pois päältä?

Méganessa ainakin sai nuo ohjaamon ylimääräiset valot sammutettua, vieläpä erikseen edestä ja takaa. Uskoisin, että Talismanissakin on ainakin vastaava mahdollisuus valojen hallintaan. Sitä en tiedä saako _pelkästään_ kojelaudan valot pois päältä.
 
Marty McFly sanoi:
Tässä tullaan taas nyt siihen ikuisuuskysymykseen, eli ottaako tappiin asti varusteltu tavis vai businesskuli premium. Veikkaan, että jos laittaa about samat varusteet samankokoiseen Audiin tai Mersuun niin sitä ei taida ihan 45-50K€:lla saada.

Ikuisuuskysymys toki, mutta kuten sanoin niin puhuin käytetystä ja hyvin varustellusta. Tuolla 45-50 tonnilla alkaa pari-kolme vuotiaana löytymään muutakin kuin sitä kovasti halveerattua businesskulia.

Mutta hyväthän nuo Talismanin varusteet ovat. Tänään pikaisesti zoomailin vertailua tuon Renaultin (200hv bensa-automaatti Intens + nahat + bose + metalliväri + 18" vanteet) ja vastaavan tehoisen edellä mainitun S90:sen (D4 A Inscription) välillä. Kun Volvoon lyödään noin karkeasti samat heebelit, alkaa hintaeroa olla äkkiä 15-20 tuhatta euroa Renaultin eduksi.
 
Tulipa eilen nähtyä ensimmäinen Talisman ihan livenä. Kyllähän tuo komialta näytti. Värinä autossa oli tummahkon ruskean sävyinen metalliväri :)
 
Eilen Matukkaa huollossa käyttäessä pisti silmään liikkeen pihalla ollut Talisman farkku. On se komian näköinen peli, vaikka tuo olikin joku kulimalli pienine vanteineen.