https://go.popvakuutus.fi/t/t?a=1891764192&as=1920463831&t=2&tk=1

Renault Megane IV 2016

Vähän enemmän potkua olisi tuolle dieselversiolle suonut. Mégane GT ei ole suoraan Golf GTI:n kilpailija, eikä Mégane GT diesel ole välttämättä Golf GTD:n kilpailija, mutta suorituskykyero pelkästään GT:n eri versioiden välillä on paljon isompi kuin Golf GTI:n ja GTD:n välillä.

0-100 km/h:

Mégane GT: 7,1 s
Mégane GT diesel: 8,8s

Golf GTI: 6,4 s
Golf GTD: 7,4 s

Suorituskykyero tuon GT:n 165-heppaisen dieselin ja Suomessa myytävän 110-heppaisen dieselin välillä on kyllä vielä isompi, eli automaatilla varustettua dieseliä kaipaaville tuo tarjonnee ihan kivan vaihtoehdon.
 
Tehoa ei tietenkään ole koskaan liikaa mutta kyllä tuossa litrateho ihan hyvä on, dieseliksi ainakin. 0-100 kiihtyvyys on kyllä heikon puoleinen, jotain kahdeksan sekunnin pintaan olettaisi olevan.
 
Méganella on nyt taitettu reilu vuosi ja n. 17 000 km, joten ajattelin laittaa tännekin kommenttia, kun tallia eivät kirjautumattomat pääse lukemaan.

Kokonaisuutena Mégane on vähän ristiriitainen kokemus. Voimalinja on vähän hidasälyinen, mutta turbomoottori on varsin vaparimainen kierroshalukkuudessaan. Myös äänipuoli on autoon sopiva, eikä edes RS-moodissa kaiuttimista tuleva synteettinen ääni kuulosta ikävältä. Erinäisiä sirinöitä, vihellyksiä, särinöitä ja napsumisia sitten kuitenkin riittää näiden lisäksi, osaa kesällä ja osaa talvella. Ajettavuus on kunnossa, mutta nelipyöräohjauksella varustetuksi autoksi auto ei ole kovin ketterä parkkihallipyörityksessä. Vaihteenvaihtoläpyskät näyttävät hienolta, mutta ovat suurin piirtein käyttökelvottomat varttia vaille kolmen otteella ajavilla. Vaihdekeppiä vaihtamalla vaihdot menevät ns. oikein päin (taakse = isommalle, eteen = pienemmälle), mutta kepin käyttötuntuma on halvan oloinen verrattuna entiseen Hyundai Velosteriin. Tilat riittävät omaan käyttöön oikein hyvin, mutta jotenkin ulkomittoihin nähden auto tuntuu sisältä yllättävän pieneltä, alkaen ihan kuskin jalkatilasta, jossa isokenkäisten kenkien kärjet saattavat kolista jalkatilan "kattoon". Suorituskyky ja kulutus ovat omissa ajossa hyvässä suhteessa toisiinsa. Näkyvyys on kehnohko A-pilareiden tarjotessa reiluhkon katveen ja lähivalojen ollessa kivan valkoiset, mutta kantamaltaan kuin sumuvalot (tarkoitus on tarkastuttaa säädöt seuraavassa huollossa). Pitkät ovat ihan ok:t, mutta kaukovaloautomatiikka on yliherkkä vastaantulevien valoille.

Plussia ja miinuksia kertyy siis molempia aika reilusti. Ristiriitaisimmat tunteet aiheuttaa se, että aistittu laatu (yksityiskohdat, muotoilu) on oikein hyvä, mutta käytännön laatu jättää paljon toivomisen varaa. Tuntuu vähän kuin ajelisi esituotantosarjan autolla, jossa niinkin yksinkertaista asiaa kuin sisätilojen tunnelmavalot ei ole saatu toimimaan kunnolla. Toisaalta pitää maksaa aika paljon enemmän autosta, jos haluaa löytää jotain uutta ja paremmin omaan makuun sopivaa. Miinuksista huolimatta viivan alle jää siis plusmerkkinen saldo ja jos auto ei ala enempää lahota ympärille, tällä ajellaan todennäköisesti ihan tyytyväisenä vielä jokunen vuosi.
 
Uuden farkku Meganen muotoilu on mielestäni varsin onnistunut ja miellyttää meikäläisen silmää. Auto näyttää hyvältä sisältä ja ulkoa, GT versio pitäisi oikeastaan käydä koeajamassa. Tänne telakan rantaan näitä on ilmestynyt pari kappaletta päivittäin ihailtavaksi ;D
 

Liitteet

  • IMG_20171216_211117.jpg
    IMG_20171216_211117.jpg
    42,2 KB · Katsottu: 376
  • IMG_20171216_211039.jpg
    IMG_20171216_211039.jpg
    39,2 KB · Katsottu: 350
  • IMG_20171216_211435.jpg
    IMG_20171216_211435.jpg
    54,3 KB · Katsottu: 380
Hieman hatarilla tiedoilla kyselen, kun vaimon ystävä on vaihtanut vm.2017 Renault Meganen itselleen viime vuonna, eikä pääse oikein sinuksi autonsa kanssa.

Autossa on napista käynnistys ja start/stop toiminto, mutta s/t toimintoa ei kuulemma saa pois käytöstä mistään erillisestä napista painamalla, kuten esim. VW:t, BMW, Skoda, ymv...
Onko tuo totta, vai eikö käyttäjä tiedä kaikkia niksejä?

Toinen juttu on kun, hänen autonsa ei yhtenä päivänä startannutkaan. Hän oli lukenut käyttöohjekirjasta jostakin erillisestä napista josta saa jotakin kuitattua, jonka jälkeen auto kaiketi on startannut.
Mikä tämmöinen nappi on ja mihin se voi liittyä?
Huolto oli kehottanut vain ajamaan, jos vika ei toistu.
 
Tuosta jälkimmäisestä en osaa sanoa, mutta omassa GT:ssä on ainakin erillinen nappi tuon start-stopin poiskytkemiseksi. Googletettujen kuvien perusteella vaikuttaisi löytyvän myös muista malleista. Nappi on esim. tässä kuvassa alimman nappirivin keskellä:

00091737.jpg


Symbolina pitäisi olla ympyrän sisällä oleva A-kirjain.

Pysyvästi start-stopia ei saa pois päältä ja nappia pitää aina käynnistyksen jälkeen painaa uudestaan (pl. ainakin GT:n sport-moodi, mutta sekin pitää joka käynnistyksen jälkeen erikseen kuitata ok:ksi tai auto vaihtaa neutral-moodiin).
 
Kiitos vastauksesta.
Niin arvelinkin, että tuo nappi löytyy.
Niinhän se taitaa toimia tehdasasetuksena kaikissa uusissa autoissa, että joka startin jälkeen on painettava uudestaan pois käytöstä.
Välitän tiedon eteenpäin.
 
Italiassa tuli vuokraamosta alle reilut 20 tkm ajettu Megane Sports Tourer 1.5 dieselillä ja taisi olla 115 hv tehoa. Tuolla tuli ajettua Milanosta vuorille ja viikon päästä takaisin. Kovin tarkkaan autoon ei tullut perehdyttyä, mutta tässä kokemuksia, mitä jäi mieleen.

Ihan ok ajaa noin yleisesti.
Ratti hyvin käteen sopiva ja muutenkin kiva.
Ajoasentoa ihan käypä, mutta kengän kärjet osuivat helposti kojelaudan "alareunaan" vaikka asiaa alkoi yrittää varoakin.
Kessy oli varsin "aktiivinen" eli auto aukesi ja lukittui yleensä jo pelkästä etäisyydestä autoon. Ihan täysin en logiikkaan ehtinyt päästä kiinni ja välillä käytin kaken nappulaa.
Ratin lisäksi en isompaa hypistelyä tehnyt, mutta keskinäytön ympäristö oli karu.
Keskinäyttö (kuva pari viestiä aiemmin) oli iso. Sen "käyttöönotto" ei suoraan auennut. Käynnistäessä tuli jotain tietoa näytölle, mutta sen jälkeen ei oikein selvinnyt, miten siihen olisi saanut radion, navin tms näkyviin. Siinä taisi olla lähinnä kello nyt näkyvillä. Navigointi tapahtui puhelimella, niin auton systeemi jäi tutkimatta, kun ei siis heti selvinnyt. Lämpötilansäädölle oli onneksi erillinen selkeä nappula.
Itse mittaristo oli muuten ok, mutta kierroslukumittari oli vain pitkä "rengas" nopeusnäytön ympärillä ilman mitään asteikkoa. En tiedä, olisiko tuota voinut säätää eri näköiseksi. Tuollaisena itselle oli varsin epäselvä ja korvakuulolla lähinnä dieselin kierroksia kuuntelin.
Moottori ei ollut mikään raketti, mutta varmaan kokoluokassaan ok (oma tuntuma pikkudieseleistä vähän kadonnut). Vaikka auto oli manuaali, niin kaasupolkimessa oli pykälä. "Normaali alueella" moottori oli aika ponneton, mutta kun painoi kaasun lattiaan ja ohi tuon "kick downin" alkoi jotain tapahtua.
Tavaratilan verhon takareunan "läppä" ei mahtunut kääntymään verhon aukiasennossa eteen vaa jäi osittain niskatukien varaan ja samalla peitti osittain takanäkyvyyttä taustapeilistä.
Suksiluukkkua ei ollut, mutta kahden hengen käytössä takapenkin kääntö osissa korvasi puutteen.
 
RoccoScientist sanoi:
...eikä RS-malliakaan mainita. Helvetin hienoa työtä maahantuojalta, jos näin on.  :rolleyes:
Tuossa lokakuun puolella tuli renulta joku sähköposti, jossa mainittiin näin:
"Uusi Megane R.S. käymässä Suomessa Auto 2018 -tapahtumassa. Suomen markkinoille saamme mallin myöhemmin ensi keväänä".

Mutta uskokoon ken tahtoo, kun sitä alunperin jo viime kesäksi lupailtiin. Ja onhan tuosta postistakin jo kuukausi, joten onhan se mieli maahantuojalla jo voinut tuosta muuttua moneen kertaan ;D. Olikohan tuo RS todistetusti näytillä edes tuolla Auto 2018 -tapahtumassa...
 
Turinoidaanpa tänne autotallin sijaan. Talven tultua tännä pääkaupunkiseudulle on rellu päässyt näyttämään hyviä ja vähemmän hyviä puoliaan. Päällimmäisenä mielessä on, että auto on talvisin sekä hauskempi että pelottavampi ajaa kuin aiemmat autoni (VW Scirocco ja Hyundai Veloster). Syynä tähän on satunnainen yliohjaustaipumus. Välillä perä irtoaa ensimmäisenä, välillä ensin pusketaan ja sitten tarjotaan perää sivulle, välillä taas mennään siistissä nelipyöräluisussa - siis jos satutaan ylittämään pidon rajat. Ajonvakautusta ei saa pois päältä, joten se nappaa pienellä viiveellä luisut aina kiinni ja tappaa vauhdin, mutta halutessaan auton saa hieman elämään, mikä voi sopivissa olosuhteissa olla hymyilyttävä piirre. Toisaalta taas viime aikojen huonot kelit ovat aiheuttaneet sen, että välillä on tosissaan joutunut ajamaan kieli keskellä suuta. Pari kertaa on tullut pidon rajat ylitettyäkin, mutta mitään isompaa vaaraa ei onneksi ole tästä seurannut.

Noin muuten talviominaisuuksista ei ole isommin sanottavaa. Toimii siinä missä volkkari ja hynykin, eikä kovin isoja marinan aiheita löydy. Pakko kuitenkin tänäkin talvena mainita, että lokareihin kertyy lunta ikävällä tavalla. Sisälokarit ovat jotain keinokuitua ja pinnaltaan nukkaiset ja lumi tartuu niihin kiinni todella tiukkaan. Sitten kun autoa ei saa pitkäksi aikaa mihinkään sulamaan normaalien rutiinien puitteissa, mutta kauppareissulla auto aina sulaa vähän, on lokareissa nopeasti kiinni umpijäiset paakut, joita kannattaa irroittaa lähinnä painepesurilla. Viime talvena itse asiassa lähti toinen sisälokari osittain irti, kun jääpaakku otti sopivasti kiinni renkaaseen tai hidastustöyssyyn. Tänä talvena on toistaiseksi selvitty ilman moisia harmeja.
 
Méganen tiloista ja käytettävyydestä voisin myös sanoa muutaman sanasen. Meillä on takapenkillä tällä hetkellä Maxi-Cosin 2-WayFix jalusta ja sen asentamisen osalta täytyy kiitellä rellun isofix-kiinnikkeiden toteutusta: ei irroitettavia kansia, vaan pois tieltä taittuvat läpät. Pieni, mutta kätevä yksityiskohta. Pebble Plus -turvakaukalon taiteilu jalustalle tai autosta ulos on kohtalaisen helppoa, kunhan ovella on tilaa avautua riittävästi. Etupenkin pitää kuitenkin olla varsin edessä, että kaukalo mahtuu jalustalle. Ihan etummaisessa asennossa ei penkin tarvitse olla, mutta montaa pykälää taaemmas ei penkkiä voi siirtää. Vertailun vuoksi olen itse n. 170-senttinen ja minun ajoasentoni taakse tuota kaukaloa ei saisi sopimaan. Sivusuunnassa takapenkille jää sen verran tilaa, että kaksi kääpiömäyräkoiraa vetävä kevythäkki mahtuu hyvin mukaan. Vaihtoehtoisesti takapenkille saa juuri ja juuri ahdettua yhdistelmävaunujen vaunukopan (ottaa kevyesti kiinni takaoveet ja turvakaukaloon). Vaunujen runko puolestaan mahtuu tavaratilaan, kunhan irroittaa toisen takarenkaan. Koiria ei tällöin kuitenkaan saa oikein fiksusti mukaan. Sitten kun vaunukopasta voidaan luopua ja siirtyä käyttämään yhdistelmävaunun istunosaa, saa sekä koirat että yhdistelmävaunun samaan kyytiin. Jää nähtäväksi miten paljon matkatavaroita tuolloin enää mahtuu mukaan.

Vaikka on ollut pientä himoa päivittää auto isompaan, täyttää tämä Mégane itse asiassa aika tarkalleen meidän perheen tämänhetkiset kuljetustarpeet. Toistaiseksi ei ole tarvinnut jättää mitään ottamatta mukaan, kun vaunukoppaa ja koiria ei ole tarvinnut kuskata samaan kohteeseen eli isompi auto ei missään nimessä ole välttämättömyys (ja kaipa oikeasti voisi jopa pienemmälläkin pärjätä). Toisaalta parkkihalleissa ja keskustassa tätä Méganea isommat autot saattaisivat jo alkaa tuntua vähän epäkäytännöllisiltä eli vaihto isompaan toisi mukanaan omat kompromissinsa.
 
Autoon vaihdettiin viime viikolla tuulilasi ja täytyy olla lasivakuutuksesta iloinen. Omavastuun myötä maksettavaa kertyi satanen, mutta muuten lasku olisi ollut n. 820 euroa. Tästä summasta itse tuulilasin hinta oli n. 530 euroa, vaihtotyö n. 160 e ja kameran kalibrointi n. 110 e. Loput pari kymppiä sitten tarvikkeisiin.

Tänään oli sitten katsastuksen vuoro. Auto meni huomautuksitta läpi, kuten odottaa saattoi. Oikean puolen jarrut ovat sekä edessä että takana jonkin verran heikommat kuin vasemman puolen, mutta sallituissa rajoissa mennään (n. 20%). Lisäksi oikea takaiskunvaimennin on vähän heikompi kuin vasen (57% vs 50%), mutta eipä tuokaan anna isompaa aihetta huoleen. Aiemmissakin autoissa on eroja ollut, eivätkä nuo ajossa tunnu.
 
Nyt on mun auton kytkin vaihdettu eikä enää vingu tai nyi. Eli vika oli kytkimessä eikä vaihteistossa. Uusi kytkin ottaa rauhallisemmin kiinni liikkeelle lähdettäessä, joten meno on entistä tasaisempaa hitaassa vauhdissa.

Kävi myös sellainen huono (hyvä) tuuri, että tuli joku järjestelmäpäivitys autoon, jonka asennus epäonnistui ja näyttö meni mustaksi. Eivät onnistuneet sitä saamaan eloon, joten ilmeisesti uusi radiomoduuli siihen vaihdettiin. Nyt toimii myös Android Auto, joka piti käydä developer modessa aktivoimassa käyttöön. Käyttöjärjestelmän versio on 7.0.24.136.
 
RoccoScientist sanoi:
...eikä RS-malliakaan mainita. Helvetin hienoa työtä maahantuojalta, jos näin on.  :rolleyes:

kimbe sanoi:
Tuossa lokakuun puolella tuli renulta joku sähköposti, jossa mainittiin näin:
"Uusi Megane R.S. käymässä Suomessa Auto 2018 -tapahtumassa. Suomen markkinoille saamme mallin myöhemmin ensi keväänä".

Mutta uskokoon ken tahtoo, kun sitä alunperin jo viime kesäksi lupailtiin. Ja onhan tuosta postistakin jo kuukausi, joten onhan se mieli maahantuojalla jo voinut tuosta muuttua moneen kertaan ;D. Olikohan tuo RS todistetusti näytillä edes tuolla Auto 2018 -tapahtumassa...

Kovin on hiljaista ollut äRäS-rintamalla, suurista puheista huolimatta. Kevät on koittanut aikoja sitten ja virallisemmin pari viikkoa enää jäljelläkin, joten... ei oo, ei tuu... pitäköön tunkkinsa. No, ehkä Clio V RS sitten joskus.
 
Oma rellu pääsi taas käymään pajalla. Etupää oli jo jonkin aikaa kolissut epätasaisuuksissa ja töyssissä ja tänään sitten vaihdettiin takuuseen vasemmalle eteen koiranluu. Nyt voi taas ajella ilman kummempia kolinoita. Samalla laitettiin tuulilasin vaihdon jäljiltä eräs huonosti asennettu tiiviste kunnolla paikoilleen. Oli jo kerran melkein valahtanut konetilaan turbon päälle, mutta nyt tämän toistumista ei tarvinne jännätä.
 
R.S saanut vihdoin suomihinnatkin. 42990e Cup versiona, ei paha. Ainoa miinus, että automaatti ei kuulu toistaiseksi suomen tuontiohjelmaan...ei voi taas kuin ihmetellä. Olisi ollut varsin mielenkiintoinen vaihtoehto tomaatilla.
 
Tänään käytiin kokeilemassa dynotusta, mutta jäi vain kokeilun tasolle, kun ei saatu luistonestoa pois päältä. Se oli toki tiedossa, että mitään nappia tai valikkovaihtoehtoa tähän ei ole, mutta tarkoitus oli kokeilla josko RS-moodi olisi sallinut riittävästi ja kokeilla sulakkeen poistoa, jos ei. Noh, RS-moodi rajoitti nopeuden rullilla 14 km/h:iin ja ABS-järjestelmän sulakkeen taakse taas oli liitetty myös muita järjestelmiä, eikä auto edes startannut, jos sen irroitti. Multimediajärjestelmän developer-moodin päällelaittoa tutkailtiin, mutta sitä varten pitäisi valmistella muistikortille tai -tikulle tavaraa ja nyt kun itse katselin developer-moodia koskevia videoita, se vaikuttaisi tosiaan olevan vain sovelluskehittäjiä varten, eikä sieltä mitä todennäköisimmin saa apuja. Pitää vähän surffailla, josko löytyisi keino, joka ei vaadi virallista testeriä*.

*Dynottajalla on kyllä periaatteessa jokin diagnostiikkaohjelma rellua varten, mutta ilmeisesti läppärissä, jossa tuo on, on jotain vikaa ja kyseinen rellun diagnostiikkasofta taas vaatii Windows 7:n 32-bittisen version, joten softan saaminen toimimaan vaatisi vanhemman raudan metsästystä. Lisäksi oli vähän epävarmaa, pelittääkö kyseinen softa yhteen näin uusien rellujen kanssa.
 
Pääsin tänään pikaisesti koeajamaan uutta Meganea Autoverkkokaupassa, kun olimme tyttäreni kanssa autokaupoilla. Megane oli positiivinen yllätys ja palautti mieleeni asioita, joista olen ranskalaisissa autoissa pitänyt (muotoilun omaperäisyys, pehmeä ajotuntuma, hiljaisuus).

Koeajoauto oli TCe 160 EDC7 aut Bose. Muotoilu on onnistuneesti hivenen persoonallisempi kuin luokan myydyimmissä malleissa. Sisätilat ovat tyylikkäät ja toimivat, istuimet hyvät ja tukevat, hieman halvanoloista muovipintaa kyllä löytyy. Iso keskinäyttö on asiallinen, ja mittariston keskiosa on digitaalinen ja selkeä. Ohjaus oli tarkan tuntuinen ja kevyehkö, miellyttävä tällaiseen pieneen perheautoon. Uusi voimalinja miellytti, moottorin 160 hv veivät autoa varsin pirteästi, eikä koneen ääni kierroksillakaan tuntunut "kiusatulta". Tähän riittäisi varmasti oikein hyvin myös 140 hv -versio uudesta moottorista. Kaksoiskytkinvaihteistosta en keksi pahaa sanottavaa. Äänimaailma oli hiljaisempi kuin odotin.

Varusteet Bose -mallissa ovat aika hyvät, mutta niiden testaus jäi tällä lyhyellä lenkillä vajavaiseksi. Itse Bose audio oli minulle pettymys. Vaikka siinä on subbari ja reilu määrä kaiuttimia (9 vai 11 ?) niin ero vakioaudioon, joka löytyi halliautosta, jäi mielestäni aika pieneksi. Säätöjä audiolle ehdin löytää vain basson ja diskantin, eikä toisto niitä käyttämällä sen kummemmaksi muuttunut. Ei se huono ole, mutta Bose -brändiltä odotin enemmän.

Hyvä fiilis tuosta kuitenkin jäi, ja nyt päällä oleva kampanja "automaatti ja talvirenkaat veloituksetta", sekä rahoitus 1% korolla ilman muita maksuja veivät ranskanautoja rakastavan tyttäreni mennessään, ja kaupat syntyivät Berlin -sinisestä HB -korisesta TCe 160 EDC7 Bose -autosta. Talvirenkaiksi sai alkuperäisvanteille (17") valita Nokian Hkpl 9:t.

Mukavaa palvelua oli Autoverkkokaupassa, ja liikekin on iso ja hieno.

_auoT_-kexeHzQOLpWPfUpRXOiAFZQt7KTb9sLwz7VDLRl1hC89RYDomhrwbXu8tJ4g1YriXBDjMkioTsioazTakE1D7twebM4TvS4EJP_mkmx0Hfwm0ru6DhSOVElEvYcwJPxl-jvPAZNaN_elowBS4xSQXlp6OPMzbOgSK55gpZaU53oVFA1LiDZ0m9Tm4ozsFrnRGNP5qj6LeD3esQ7wwSJOOT5QBKxsnY1x594fvaEqEUVsde29VlARPmxf8B8dMuS2LXDmL6qg_APLwwxrpXEEjmZqjnnmkhB1BvFx440PUaJJEw8sCMxiZU2dUTrauodn7McRLDtwlWoL4KU7smLhoSZvyiyGI3NXjRh9wRyeYM4mZmh4HWli_2TWkXGZh0BwGb_wgdZ8qchvByVt2bIvU4p_pMQewtPK1CYq2fg-aT_Aq4733MQwcps2ynDr6n1g7Y6ijft-yf-Fp2WkkQP_7UiUowPssTqwC1eCG0hTZkCd0VA9V2mW8pmu7ucUUIs8j_9ipXtt8meiaLaXgM2mP-IW8r-xrCJ3c3a2thwMktQkcJ8cgSoBeldx4t-3FyMYBFcYoiO_6-HxTGhCgXjeO2GjizZF-JQ2vtMs72pVsT4dcMV_RwUH7DfDsEo5FA0r0SvytA6Ls5kUnbaU4PXQlaOZ_71YIv5WLz3XInEwoSGr208g=w1720-h1290-no


3ttdjCofpAcS3MUJSHrgGpo73jS35XE2nvQH8QoJkB8OWEb-yVs9h99L0yZZjo1zbL9E-8w4iy-RtrIU-E7Weyc_tyLj_g8i89YoDZOcuU0GEl61g06Ki11EWfsup-UelEIVqfzKHonHknOEp_ZXDZHWZwPGEKIS8I6s7PSBWsuRRflnaEz3j2cU9_C1WJSH_ctkiLKDtl7aAeN2gV8F00vNlCmfnm0_H12TGVJslBAC73R51tlLkQ8_9ASHLtFxfCkOu6UpYpuxfCwwze3YyEMKSlUS-ocuF8oPyPuHgoKmsVKca0tjritAr1IWTNO-qWB3speYAYFTeKO5WMw_5Z9_uC8LnENb9Hl7lvQ8bOsxVmM-oavFVybFy-4tWr61jVbmI8o7TGbSH3uBXY-WirXDod2FKjxzUTDyM6lNBZxIKaSQtRb1FgVgvsGEWRbFnsu5rcibR7oUCRteznKppf9vtJ_aF98f1eLX1fpMqYySe4RH_fQMxoEpTM_jMeuC2bX1LjV_mRgYavz5yUvIO6YlvV-NCKTnyRsWvH05sFAdzFx4qiEf1F1mncdAdb98SL6KXCRyMhxbN8SXewkmbyLjXXR6SXSiYOTGtBLCSu6f3EVMxaiz9WTxC103WASizKXVGVS7wgrFXdfe9u6q-rf58K5g4MqM8dgpHrQItMx2edzfVEhSaVI=w1720-h1290-no


d2FrpXUoOmB0Z8okXRYJc2TEoUbQY-EvBTeI9hIog3F92L7grxMvlBSPtLN6bAhEknsIolTiyXDCFJVnR0rnLVwPZmYtSgQPu4k_Y1iXTDsu-aUPS0ZAcaKbhOUXjhOC0cP5KSCjts6aUWCEfAmLb1pv0qwhkNQbT_gTwRGTPqaiw30zsPSy4XHLjQs_H8nhfh2dDeibVHvAsEZeR8UdIv5trpZqjmg3KPtL-Lbs13mySJJKPNUQvjNponoJm8099lFYUb_ypIjIEnKraaMQNUkNCe8bLj9sKMsHpYVLm5nyHFakFCJp7DdqHnVkyO4ktSPKGVNAge_KRIef0Otp75ACgK8yD5ANbDTaV-xBteINcWkAYl35zmBFojKF4mrY7vZbalJFVEG5ypV_RIloTVx30Dq1Wiy1fYepzMjF3fySuLHKYejmGPl5PzNAC_0P3-gQNQXcrV9ixdbfic02yl6YfaZJGt-lCEjqdzJSYMLOXqXr3kPtLcS1Q6h0HGg--smkiQc8MxccHeirUMASeAWxYXywwlQbVbiRZXtePzyAoz7jh8ZkYc3E2r79aHwzHdNBRWtXjZvrJSSSOc12WV9-quYKZHx2GyGY5Mn8K-zt59OiTuKp9bZaMotrrzWVUGaaLRtDSvkgJpA4t-fhFyg_ovr6Rw8NahSDthFD7OIqdmEMPTbm-Kg=w1720-h1290-no


 
Kaksi Meganea itsekin aikoinaan omistaneena täytyy kyllä sanoa että tämä nykyinen versio on alemman keskiluokan ehdoton muotovalio, tuolla sinisellä sävyllä varsinainen silmäkarkki 👍.
 
Markku J sanoi:
Muotoilu on onnistuneesti hivenen persoonallisempi kuin luokan myydyimmissä malleissa.

Vuosi taake kun tuli ajeltua Ranskaa ristiin rastiin noita näki liikenteessä kohtuullisesti ja silloin silmäni tykkäri sen ulkoasusta oikein kovasti.
 

https://go.adt253.net/t/t?a=1072371070&as=1920463831&t=2&tk=1