https://tummennuskalvot.fi/

Renault Kadjar

Marko_K sanoi:
väärältä puolelta ohjatessa meinaa jatkuvasti ajaa liian lähellä tien reunaa.
:eek:
Enpä ole koskaan huomannut itselläni olleen tai olevan moista ongelmaa. En myöskään mielestäni aja yhtään sen lähempänä keskiviivaa kuin muutkaan silloin kun ajan autolla jossa ratti on vasemmalla. Ja tämä kaikki on saavutettu ilman kaistavahteja, yeah!
 
Marko_K sanoi:
- Avaimettomuus vaatii napin painamista ovesta.

Onkohan tässä kyseessä maakohtainen ero? Ainakaan omassa Méganessa ei tarvitse painella ovien nappeja. Halutessaan voi hipaisukytkimellä lukita ovet, mutta pelkkä etäisyyden ottaminen autoon riittää muuten.
 
RoccoScientist sanoi:
Onkohan tässä kyseessä maakohtainen ero? Ainakaan omassa Méganessa ei tarvitse painella ovien nappeja. Halutessaan voi hipaisukytkimellä lukita ovet, mutta pelkkä etäisyyden ottaminen autoon riittää muuten.

Ei tuossa Kadjarissa mun mielestä oo hipaisukytkimiä, tai ei se ainakaan hipelöimällä lukkiutunut. Ihan painettava mekaaninen nappi.

Siitä en tiedä, lukkiutuisiko jos menee kauemnaksi.
 
Marko_K sanoi:
Ei tuossa Kadjarissa mun mielestä oo hipaisukytkimiä, tai ei se ainakaan hipelöimällä lukkiutunut. Ihan painettava mekaaninen nappi.

Siitä en tiedä, lukkiutuisiko jos menee kauemnaksi.

Kadjar on Qashqai pyhävaatteissa. Eiköhän noi ovien kessyn napit periydy tästä, kuten myös se huono ilmastointi ja alimittainen moottori.
 
No ainakin ovat ohjaukselle tehneet jotain? Ajamani Qashqai tuossa taannoin oli varmaan surkein auto suuntavakavuudeltaan ja ohjaustunnoltaan, mitä muistan koskaan ajaneeni. No, ehkä muisti alkaa sieltä 80-luvulta jo hieman heittämään.  :)
 
Kadjarissa ovet menee automaattisesti lukkoon kun kävelee auton luota pois.  Minusta erittäin hyvä auto ajaa hintaisekseen ja kohtuu hyvillä varusteilla.
 
Marko_K sanoi:
Ei tuossa Kadjarissa mun mielestä oo hipaisukytkimiä, tai ei se ainakaan hipelöimällä lukkiutunut. Ihan painettava mekaaninen nappi.

Siitä en tiedä, lukkiutuisiko jos menee kauemnaksi.

Mekaaninen nappi olisi oikein tervetullut omaankin autoon (Pösö), kun hipelöinnin toimiminen on aika keliriippuvaista.
 
VolvoV90AWD sanoi:
Kadjarissa ovet menee automaattisesti lukkoon kun kävelee auton luota pois.  Minusta erittäin hyvä auto ajaa hintaisekseen ja kohtuu hyvillä varusteilla.

Rellu foorumilla kyllä pähkäiltiin miksi Kadjarissa lukitus kahvan napeista poikkeavasti  esim Meganeen & Sceniciin verrattaessa?

Nyt olisi Kadjar ja Captur jonkinlaisessa kamppiksessa:

https://www.renault.fi/ajankohtaista/kampanjat/
 
autokuumeilija sanoi:
Mekaaninen nappi olisi oikein tervetullut omaankin autoon (Pösö), kun hipelöinnin toimiminen on aika keliriippuvaista.
Nappilinjalla minäkin.  Autoissani on kummatkin vaihtoehdot ja nappilinja on toimivin. Hipaisusysteemi joissakin tapauksissa temppuilee. Lisäksi kun edelleen joutuu oven avata kahvasta niin sormen siirtäminen avausvaiheessa napille ei ole homma eikä mikään.
Bemarin perinteinen kaukosäätimestä toimiva ovien avaus kieltämättä tuntuu jo kovin vanhanaikaiselta.
 
JakeS sanoi:
Nappilinjalla minäkin.  Autoissani on kummatkin vaihtoehdot ja nappilinja on toimivin. Hipaisusysteemi joissakin tapauksissa temppuilee. Lisäksi kun edelleen joutuu oven avata kahvasta niin sormen siirtäminen avausvaiheessa napille ei ole homma eikä mikään.
Bemarin perinteinen kaukosäätimestä toimiva ovien avaus kieltämättä tuntuu jo kovin vanhanaikaiselta.

OT: näköjään monenlaisia toteutuksia on olemassa ylipäätään. Omassa piisaa kun käden laittaa kahvaan vetääkseen, ei edes viivettä avautumisessa, ikäänkuin menisit lukitsemattomaan autoon.
Lukitus sitten hipaisemalla ovikahvan merkittyä takaosaa.
Tosin vain etuovista. Jossain vehkeessä mulla oli myös takaovitunnistus.
 
Olen siinä käsityksessä, että jos ovet sulkee avainkortin napista, niin sitten ei toimi hipaisuavaus. Eli ne joilla on ongelmia hipaisuavauksessa, niin sulkekaa ovet pois kävelemällä ja katsokaa toimiiko ovien avaus sen jälkeen ilman avainta.
 
-TimoS- sanoi:
OT: näköjään monenlaisia toteutuksia on olemassa ylipäätään. Omassa piisaa kun käden laittaa kahvaan vetääkseen, ei edes viivettä avautumisessa, ikäänkuin menisit lukitsemattomaan autoon.
Lukitus sitten hipaisemalla ovikahvan merkittyä takaosaa.
Tosin vain etuovista. Jossain vehkeessä mulla oli myös takaovitunnistus.
Ässässä on sama toteutus. Yleensä toimii mutta pari kertaa varsinkin sateella avaa ovet mutta samantien sulkee.
Astrassa on lukitus-/avausnapit ovessa. Toimii taatusti ja kaikista ovista. Kadjarissa näyttää kuvien perusteella olevan vain etuovissa.
En vain keksi mitä erityistä hyötyä "hipaisuavauksesta" on napilla toimivaan versioon. Kummassakaan ei tarvitse kaivella avaimia taskusta tms..
 
Kadjar TCe 130 Zen lähtisi nyt hintaan 23 190e sisältäen talvirenkaan (1 908e). Auto olisi omaan käyttöön passeli, mutta vaatisi kyllä Bose-varustelua ledeineen. Siitä ei tosin viitsisi sitten maksaa reilua seitsemää tonnia ekstraa...
 
iltanen sanoi:
vaatisi kyllä Bose-varustelua ledeineen.

Tiedä miten Kadjarin LED:it pelittää siskoonsa vrt, mutta ainakin QQ:ssa nuo LED:it ovat varsin loistava paketti! Vielä konepellin yläkulmiin sijoitettuina muutenkin korkeakeulaisessa autossa, niin lyhkästen lakimääräisellä 1% laskeumalla noiden valojen kantavuus on jo varsin kiitettävällä tasolla, pitkiä tarttee enää todella harvoin :)
 
HiTec sanoi:
Tiedä miten Kadjarin LED:it pelittää siskoonsa vrt, mutta ainakin QQ:ssa nuo LED:it ovat varsin loistava paketti! Vielä konepellin yläkulmiin sijoitettuina muutenkin korkeakeulaisessa autossa, niin lyhkästen lakimääräisellä 1% laskeumalla noiden valojen kantavuus on jo varsin kiitettävällä tasolla, pitkiä tarttee enää todella harvoin :)
Qashqaista olisinkin juuri vaihtamassa, mutta hankala löytää vastinetta näille varusteille samassa hintaluokassa. Käytännössä kaikki tarpeelliset varusteet 27ke -14 QQ ja vieläkään ei oikein löydy korvaajaa...
 
iltanen sanoi:
Qashqaista olisinkin juuri vaihtamassa, mutta hankala löytää vastinetta näille varusteille samassa hintaluokassa. Käytännössä kaikki tarpeelliset varusteet 27ke -14 QQ ja vieläkään ei oikein löydy korvaajaa...

No mitäpä sitä sitten vaihtamaan, kuin korkeintaan päivitys uusimpaan FL-malliin ;D

Ihan tasan samalla pohdinnalla muuten mekin aikanaan QQ päädyttiin, kun piti olla korkeaa koria jossa on vetokykyäkin riittävästi ja nyt saatiin budjettiin mahtumaan myös roppakaupalla varusteita, nelivetoisuutta tietenkään unohtamatta. Tälläkin viikolla just viimeksi piti nyppästä täysi peräkärry läpivettynyttä nurmirinnettä ylös paikaltaan lähtien ja niin se vaan lähti edes kertaakaan sutasemati. Tosin tuo nyt oli vielä jarruton nyyttikärry, mutta seuraavaksi olisi edessä samaisessa nurmirinteessä koko kauden seisonut ja siten myös nurmeen jo pikkasen uponnut tuo allekirjoituksen Detsku kun pitäisi kotiin nyppästä = nelikkokin joutuu jo ihan oikeasti töihin 8)
 
iltanen sanoi:
Kadjar TCe 130 Zen lähtisi nyt hintaan 23 190e sisältäen talvirenkaan (1 908e). Auto olisi omaan käyttöön passeli, mutta vaatisi kyllä Bose-varustelua ledeineen. Siitä ei tosin viitsisi sitten maksaa reilua seitsemää tonnia ekstraa...
Jos oikein myyjän höpinöitä ymmärsin, saa Boseenkin ylimääräisen alennuksen, vaikka sitä ei jostain syystä missään mainita. Kannattaa kysyä.

Edit. Kysyin tuota itse. 2000€ jos rekisteröinti on tämän vuoden puolella.
 
Moi! Kadjarin hankinta harkinnassa.
Kilometrejä tulee sen verran, että taloudellisesti ei ole suurta merkitystä, onko diesel vai bensa. Välillä ajetaan pelkkää lyhyttä pätkäajoa (arki) ja välillä sitten enemmänkin pitkää matkaa (lomat).
Mikä näistä tekniikkavaihtoehdoista on osoittautunut parhaaksi teidän mielestänne? Ajettavuuden, kulutuksen ja kestävyyden osalta? Käsittääkseni 1.2 TCE kannattaisi lähtökohtaisesti jättää väliin, ja 1.5 dci on osoittautunut luotettavaksi.
Onko 1.3 TCe -moottoriin korjattu 1.2 TCe luotettavuusongelmia? Ja onko 1.6 dci hyvä valinta, sen yhteydessä houkuttaisi tuo neliveto. Miinuksena toki tuo automaatin puute siinä tapauksessa.

Onko tullut jotain päivityksiä, jonka syystä kannattaisi valita tuoreempi malli vs. alkupään tuotantoa?

Onko jotain muuta mitä erityisesti kannattaa tsekata?
 
Dieseleistä tarkista missä kohtaa AdBlue-järjestelmä tuli mukaan. Sukulaisella on 1.5dci 2016, eikä siinä vielä ole. Eos. onko Rellun systeemi kuinka vikaherkkä, mutta ainakin sen mukanaolo kannattaa tiedostaa.

Yksi helppo tarkistuskohta käytetystä: turvavyön solki jää helposti oven väliin, ja oven paiskominen sitä vasten tekee lommoja lukon alapuolelle sillä seurauksella ettei sisävaloanturi B-pilarissa lopulta enää yllä ovipeltiin 😄 Merkkikorjaamolla tuntuivat pitävän tuttuna juttuna.