https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Renault Clio

Rice sanoi:
Haluavat vissiin uutta Clio rekisteriin. Paikallisella Renault myymiöllä välipäiväkamppis. Varustetason korotus ja talvirenkaat 0 Eur.
Nyt tuo kamppanja löytyy myös Renaultin nettisivuilta.
Ehtona on auton rekisteröinti maaliskuun loppuun mennessä.
 
Ei kyllä ois muuten kallis Clio

TCe 100 Intens 18 990 € NYT 17 590 €
+ 16” kevytmetallivanteet, automaattinen ilmastointi, navigointi, LED-etusumuvalot, lämmitettävä ohjauspyörä, MultiSense-järjestelmä, takapysäköintitutka, täys-LED Performance -etuvalot, älyavainkortti…

Tohon talvirengaspaketti kaupanpäälle, ja metalliväri lisävarusteeksi+ lämppärit.
Tossa intensissähän on jo ihan melko ok varusteetkin.

https://www.renault.fi/ajankohtaista/kampanjat/
 
Tuli koeajettua uusi Clio. Ihan mukava paketti tämäkin on.
Hieman ollut mielessä Leonin vaihto uuteen ja aluksi olikin ajatuksissa Polo, mutta jotenkin tämä Clio vaan vetoaa omiin tunteisiin enemmän.
Lisäksi nyt kun tuo kampanjakin on voimassa niin tuli laitettua muutamalle myyjälle tarjouspyyntö uudesta TCe 100 Cliosta Intens varusteilla. Lisävarusteiksi metalliväri ja pysäköintipaketti, joka sisältää pysäköintitutkat eteen ja peruutuskameran. Muuten tuo Intens sisältää jo aikamoisen määrän varusteita.
Nyt siten jäädään odottelemaan moniko myyjä vastailee tarjouspyyntöön.
 
Tänään tuli tehtyä kaupat uudesta Clio TCe 100 Intens autosta.
Lisävarusteiksi tuli metalliväri, pysäköintipaketti (etututkat ja peruutuskamera) ja moottorilämmitin sisähaaralla. Lisäksi tulee kampiksen mukana talvirenkaat.
Auto on Hangossa joten odotusaika ei ole kauhean pitkä.
Yhtään Renaultia en ole ikinä omistanut eli tulee aika VAG-voittoiseen autoiluun hieman vaihtelua.

 

Liitteet

  • Clio.jpg
    Clio.jpg
    53,6 KB · Katsottu: 120
Clion toimitusaika noin 3 viikkoa, eli helmikuun alussa toimitus.
Laittavat jo satamassa lämppärin ja talvirenkaat autoon.
 
nemos sanoi:
Renaultilla saa tällä hetkellä aika hyvin vastinetta rahalle

Itse en ole täysin kartalla Renaultin hinnoista. Onko Clio merkittävästi halvempi kuin esim. Polo, Fiesta ja Ibiza?

Onko joku media vielä tehnyt laajempaa vertailua tämän segmentin tuotteiden välillä?
 
Miten nämä ranskalaiset, mulla jäänyt sellainen kuva, että aika nopeasti hinta puolittuu, vuodessa kahdessa.
 
batman14 sanoi:
Itse en ole täysin kartalla Renaultin hinnoista. Onko Clio merkittävästi halvempi kuin esim. Polo, Fiesta ja Ibiza?

Onko joku media vielä tehnyt laajempaa vertailua tämän segmentin tuotteiden välillä?
Polo oli itsellä vaihtoehtona eli vertaillaan hintaa siihen.
Clio TCe 100 Intens varusteilla maksaa nyt kampanjassa 16990;- talvirenkailla.
Laskin VW Polon maksavan yli 23000;- suurinpiirtein samoilla varusteilla ja  talvirenkailla.
Autoista ei saa ihan vastaavia kun varusteissa joitakin eroja.
 
rka1 sanoi:
Miten nämä ranskalaiset, mulla jäänyt sellainen kuva, että aika nopeasti hinta puolittuu, vuodessa kahdessa.

Ranskalaiset voivat tänä päivänä olla ihan soivia pelejä mutta tosiaan jälleenmyyntiarvo on heikko. Siksi en osta ranskalaista autoa. Mutta clion osalta hinta on alhainen.
 
Kyllä ainakin TM:n mukaan oikein kelpo kulkine. En ole vertailutestejä tosin nähnyt, mutta koeajo mittauksineen. Ibizaahan sai tuossa noin 20000 EUR välipäivätarjouksena, mutta varusteista ja niiden erosta en osaa sanoa.
 
Pekki sanoi:
Kyllä ainakin TM:n mukaan oikein kelpo kulkine. En ole vertailutestejä tosin nähnyt, mutta koeajo mittauksineen. Ibizaahan sai tuossa noin 20000 EUR välipäivätarjouksena, mutta varusteista ja niiden erosta en osaa sanoa.

Clio kivannäköinen kaikinpuolin. Oliko siis automaatti vain rs line ja hinta alk 22300€.
Toivottavasti tulee muitakin versioita, kun ei enää keppivaihde innosta.
Onko tämä yhtä hiljainen kun Rellut yleensä?

Näyttelyssä tarjottiin muuten 115hv automaatti Ibizaa 18000€ ja 0% korolla. Tosin oli jo rekattu 2019. Varusteita en jäänyt tarkemmin katselemaan.
 
Ei oikein riitä ymmärrys clion range-mittariin. Kun polttoainevalo syttyy palamaan niin mittarin mukaan pääsee vielä 90 km. Tämän jälkeen  näyttää rangen aina 70 km saakka jonka jälkeen pelkkää viivaa  :) Juurikin ne tärkeimmät kilometrit jää näyttämättä  :eek:
 
JakeS sanoi:
70 km saakka jonka jälkeen pelkkää viivaa  :) Juurikin ne tärkeimmät kilometrit jää näyttämättä  :eek:

Kadjar käyttäytyy samalla lailla ja ymmärrän hyvin. Toimintamatkan arviointi on niin epätarkkaa puuhaa, että sitä arvausta on tuossa vaiheessa turha antaa kuljettajalle.

Mietitään vaikka tilannetta, jossa on ajettu maantietä 80 nopeudella tankki niin tyhjäksi, että siellä on 5 litraa. Tällöin mittari näyttää toimintamatkaksi 70 km. Jos sitten siirrytäänkin kaupunkiin tai motarille, kasvaa kulutus tuplaksi ja toimintamatka romahtaa 35 kilometriin eikä kuljettaja tykkää kun seuraava bensa-asema on 50 km päässä.
 
Muissa autoissa tuo toimii eikä ole tyytymättömyyttä esiintynyt siitä, että lukema vaihtelee ajotilanteen mukaan
 
^Kyllä minulla kerran bensa loppui motarilla kun lähtiessä mittari näytti 30 km ja pääsin 15 ;)
 
^^ Aivan idioottimainen toimintalogiikka. Kenenkään tarvitse tietää tankin ollessa täynnä monta kilometriä pääsee mutta siinä vaiheessa kun valo syttyy niin on huomattavasti olennaisempi informaatio. Elektroniikan huonoutta jos ei saada range-näyttöä myös vähäisellä polttoainemäärällä toimivaksi. Yleensä merkissä kuin merkissä range voi tippua nollaan mutta silti pääsee vielä jatkamaan matkaa.
 
JakeS sanoi:
^^ Aivan idioottimainen toimintalogiikka. Kenenkään tarvitse tietää tankin ollessa täynnä monta kilometriä pääsee mutta siinä vaiheessa kun valo syttyy niin on huomattavasti olennaisempi informaatio. Elektroniikan huonoutta jos ei saada range-näyttöä myös vähäisellä polttoainemäärällä toimivaksi. Yleensä merkissä kuin merkissä range voi tippua nollaan mutta silti pääsee vielä jatkamaan matkaa.
Tojotalla näyttää 0km, ja tankille mentäessä 43l tankkiin saa menemään 35litraa. Voi huoletta ajaa tankin tyhjäksi ajotietokoneen mukaan ;D
 
JakeS sanoi:
Ei oikein riitä ymmärrys clion range-mittariin. Kun polttoainevalo syttyy palamaan niin mittarin mukaan pääsee vielä 90 km. Tämän jälkeen  näyttää rangen aina 70 km saakka jonka jälkeen pelkkää viivaa  :) Juurikin ne tärkeimmät kilometrit jää näyttämättä  :eek:
Mitkä ihmeen tärkeimmät kilometrit? Ehkä renulla ajattelevat, että renukuskit olisivat sen verran fiksuja, että tajuaisivat tankata sen autonsa kenties jo ennen kuin edes se polttoainevalo syttyy, eivätkä jonkun onnettoman kulutusmittarin perusteella. Ei oikein riitä ymmärrys niihin, ketkä yrittävät noita viimeisellä pisaralla tankille -testejä. Mikähän siinä on niin vaikeata käydä tankkaamassa sitä koslaa jo vähän aiemmin, eikä vasta sitten kun on enää se haju tankin pohjalla. 
 
Ehkä vaikka siksi, että eilen moottoritietä pk-seudulle  lasketellessa syttyi polttoainevalo ja kun minulla tietyn firman polttoainekortti taskussa niin aloin laskemaan pääsenkö sopivalle asemalle vai en.
Ranskalaiset ei varmaan sitä tajua. Luulevat, että kaikki tankkaa visa electronilla abc:n automaatista.
 
Kaverilla on Megane II. Siinä ei voi luottaa yhtään polttoainevaloon. Kerran kyydissä istuessani valo syttyi Lahdenväylällä Malmin hautausmaan kohdalla. Päästiin Hämeentien ja mäkelänkadun risteykseen kun meno loppui. Ei kuulemma ollut eka kerta kun loppuu äkisti ;D .
 
JakeS sanoi:
Ei oikein riitä ymmärrys clion range-mittariin. Kun polttoainevalo syttyy palamaan niin mittarin mukaan pääsee vielä 90 km. Tämän jälkeen  näyttää rangen aina 70 km saakka jonka jälkeen pelkkää viivaa  :) Juurikin ne tärkeimmät kilometrit jää näyttämättä  :eek:

Sama logiikka siis kuin MB:n W212:ssa. Rangen loppuosa jää mysteeriksi kun näyttää punaista tankin kuvaa kun 80km alle range tippuu. Käsittämätöntä tumpelointia Mersulta...
 
kimbe sanoi:
Ei oikein riitä ymmärrys niihin, ketkä yrittävät noita viimeisellä pisaralla tankille -testejä. Mikähän siinä on niin vaikeata käydä tankkaamassa sitä koslaa jo vähän aiemmin, eikä vasta sitten kun on enää se haju tankin pohjalla.

Entinen työkaveri ei koskaan arkisessa työmatka-ajossa ottanut tyhjään tankkiin kuin 15 litraa, koska turhaan mukana kulkeva painolasti lisää kulutusta 8)
 
Sama se on myös MK3 Clioissa, kun valo syttyy range näyttää 100km.
Hetken ajelet, se putoaa näyttämään viivoja.
Ei tuo kyllä kieltämättä ole haitannut, koska tankkaan yleensä kun valo syttyy. Viimeistään siis sillon.
 
Onko pakko ajaa merkkivaloon asti?
Siinä voi mennä tankista pumppu hajalle ja joissain merkeissä sen vaihto merkkiliikkeellä voi olla 1000e. luokkaa.

Tarkimman mittaustuloksen saa kun tankkaa täyteen ja nollaa trippimittarin samalla, omalla kohdalla laskukaava on 1l. /10 km.