https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Renault Captur

Captur oli Q1/2016 euroopan 13 myydyin automalli ->

http://www.best-selling-cars.com/europe/2016-q1-europe-best-selling-car-manufacturers-brands/

Perus Golffin hinnalla saa jo todella hyvin varustellun Capturin. Ihmetellä täytyy miksi ihmiset ostaa perus Golffeja ja Focuksia, varmaan sen takia että on helpompi naapurille ja itselle perustella autovalinta tutulla ja turvallisella valminnalla.

Kävin Capturia koeajamassa kesällä 2015. Ok peli hintaisekseen ja modernit sisätilat+modernit radio/navi toteutukset. Tykkäsin  ;D
 
monster sanoi:
Perus Golffin hinnalla saa jo todella hyvin varustellun Capturin. Ihmetellä täytyy miksi ihmiset ostaa perus Golffeja ja Focuksia, varmaan sen takia että on helpompi naapurille ja itselle perustella autovalinta tutulla ja turvallisella valminnalla.

Ööö, eiks nyt yleensäkin pienemmän kokoluokan autot ole edullisempia kuin isomman? Jos Rellun mallistosta hakee verrokkia Golfille ja Focukselle, niin eikös se nyt ennemmin ole Megane, eikö Clioon pohjautuva Captur? Capturille oikeampi verrokki Fordilta lienee B-Max, Volkkarilla ei tuossa genressä taida mitään olla.
 
Ei oma luonto (lompakko) kestäisi niitä huoltojen hintoja, joita on tutuilta kuullut. Työkaverilla 2000 alun Megane farkku, navat jarruineen kaikkinensa maksoi kivasti, samoin takaluukun johtosarja. Automaatti Scenicin kanssa ollut erilaisia ongelmia kaverilla. Pihassa seisoi laatikkovikainen Megane jonkin aikaa, kunnes kelpasi romuttamolle. Aika paljon laatu saa parantua, jotta Capturia edes kovin alennuksin ostaisin. Ranskalaisista pidän sitä heikoimpana ja kalleimpana ylläpitää. Just kävin Tokmannilla ostamassa yli 20€:lla, eikä mulle ainakaan alennuslappua tarjottu. Tokmannikin osaa valita ostajaehdokkaat esiseulassa. ;)
 
Pistäkääs nyt sitten Capturien tai muiden rellujen omistajat huoltohintoja niin saadaan pelkän mutuilun sijaan ihan oikeata tietoa näistä. Onneksi rellujen omistajilla on nykyisin vielä 4 vuoden takuu turvanaan.
 
Eiväthän tuollaisten ilmeisesti melkein paali-ikäisten rellujen korjauskulut kerro yhtään mitään uutena ostetun Capturin kuluista. Uudemmat (Laguna III:sta eteenpäin) rellut ovat sitä paitsi pärjänneet laatuvertailuissa käsittääkseni ihan hyvin, joten yli kymmenen vuoden ikään ehdittyään niissä ei keskimäärin ole varmaan yhtään sen enempää ongelmia kuin vaikkapa saksalaisissa "laatumerkeissä". Käyttöhistoria tietysti vaikuttaa sen verran paljon, että käsissä saattaa tuossa vaiheessa olla joko aikapommi tai viaton helmi.

Captur on sattumoisin tarkoitus käydä veljen kanssa koeajamassa viikonloppuna, jos vain pääkaupunkiseudulta löytyy sopiva malli koeajoon. TM:n testin perusteella odotukset eivät ole erityisen korkealla, mutta hintaluokassaan tuon pitäisi olla ihan passeli ja kaupan päälle saa kivan persoonallisen ulkonäön. Kirjoittelen sitten kokemuksia, jos suunnitelmat toteutuvat.
 
kahe sanoi:
Ei oma luonto (lompakko) kestäisi niitä huoltojen hintoja, joita on tutuilta kuullut. Työkaverilla 2000 alun Megane farkku, navat jarruineen kaikkinensa maksoi kivasti, samoin takaluukun johtosarja.
Kiitos tästä tiedosta mutta mielestäni rippikouluikäisten Rellujen korjauskulujen perusteella ei voi vetää johtopäätöksiä Capturin huoltokuluista.

Googlasin jonkun iltapäivälehden artikkelin jossa kerrottiin Capturin maksaneen hinnat alkaen yli 20keur tullessaan myyntiin 2013 (muistaakseni). Toki siihen on varmasti syynsä että lähtöhinta on sittemmin pudonnut pari tonnia ja siitä saa vielä 4 tonnia pois kampanjan muodossa mutta tuossa hintaluokassa jos uutta/uudehkoa autoa on etsimässä niin mielestäni tämä Captur on ihan mielenkiintoinen vaihtoehto, Rellun maineesta huolimatta.
 
Minulla oli 2011 mallin GrandScenic 1.5 dsl koneella. Tuon normi vuosihuolto maksoi silloin 320,- vrt nykyiseen Mondeon vastaavaan +/-200,-.
 
Tarkennetaan, että jos uusissa relluissa on samanlaiset konstruktiot kuin vanhoissakin, niin edelleen ne huollot sitten maksavat myöhemmin sitä halpaa hintaa takaisin. Kuten esim. polttimonvaihto lokasuojan sisäkautta. Uusin ongelmapesä on tuo viimeistä mallia oleva Scenic, ettei nyt ihan vanhoista ole kuitenkaan kyse. Ei tuo paha hinta ole uudesta pelistä, mutta monesti sitten huoltohinnoissa (kuluvien osien) otetaan takaisin. Paremmalta tuo näyttää kuin Ecosport.
 
Jysky sanoi:
Minulla oli 2011 mallin GrandScenic 1.5 dsl koneella. Tuon normi vuosihuolto maksoi silloin 320,- vrt nykyiseen Mondeon vastaavaan +/-200,-.
Mikä on tuon huollon kilometriraja jolloin auto pitää viedä huoltoon viimeistään jos autolla tulee enemmän ajoa? Onko tuo huollon hinta joka vuosi vai onko ohjelmassa eri laajuisia huoltoja?
 
kahe sanoi:
Tarkennetaan, että jos uusissa relluissa on samanlaiset konstruktiot kuin vanhoissakin, niin edelleen ne huollot sitten maksavat myöhemmin sitä halpaa hintaa takaisin. Kuten esim. polttimonvaihto lokasuojan sisäkautta. Uusin ongelmapesä on tuo viimeistä mallia oleva Scenic, ettei nyt ihan vanhoista ole kuitenkaan kyse. Ei tuo paha hinta ole uudesta pelistä, mutta monesti sitten huoltohinnoissa (kuluvien osien) otetaan takaisin. Paremmalta tuo näyttää kuin Ecosport.

Niin, siellä sisälokasuojassa on luukku josta polttimo on helppo vaihtaa. Ainakin II korin meganessa. III korisessa joutuu irroittamaan yhden torx pultin ja umpion saa  edettyä ulos. En koe sitä älyttömän ongelmallisena. Monimerkkikorjaamoilla on nuo meidän rellut huollettu, enkä ole huomannut merkittävää eroa huoltojen hinnoissa verrattuna esimerkiksi VAG tuotteisiin. Huoltoväli on nykyään 30tkm/1vuosi, kun monilla muilla merkeillä se taitaa olla 30tkm/2vuotta.

Niin kuin tuossa joku jo mainitsikin, että renault on pärjännyt ihan hyvin erilaisissa merkkien välisissä kestävyystesteissä. Katsastustilastoissakin hylkäykset ovat johtuneet pääosin alustan osien kulumasta. Se on sitten ihan itsestä kiinni vaihtaako autoon 50tkm välein mielummin pallonivelen , vai moottorin/vaihdelaatikon. 😉

Meillä ollut useampi renault taloudessa joilla on yhteesä ajettu yli 200tkm ikien ollessa 2-10vuotta, eikä näiden kanssa ole ollut merkittäviä ongelmia. Tällä nykyisellä on menty 80tkm ja 5-vuotta pelkillä huolloilla, kun taas nykyiseen viisivuotiaaseen ja 95tkm. Ajettuun golffiini on vaihdettu uutta osaa jo melkein 10k€ edestä.

Mitä tuohon capturin hyvää tarjoukseen tulee, niin onko joku käynyt kysymässä tarjousta vaihdokin kanssa? Onko tuo alennettu hinta huomioitu sitten vaihtoauton hyvityksessä?
 
Ainakin pakun osalta alkanut Rellun laatu epäilyttämään.
Työkaluna Renault Trafic 7/2016 käyttööntettu.
Kilometrejä nyt ajettu 6500.
Kuljettajan ovenkahvaa saa repiä täysillä, todella jäykkä.
Useamman kerran poltellu aibagin valoa, sammuu aina itsekseen.
Usein käynnistettäessä pyytää painamaan kytkintä, vaikka se on pohjassa.
Start/stop välillä useita päiviä pois käytöstä, syy tuntematon.
Viimeyönä sammui kesken ajon noin 60km vauhdista.
Lähti ekasta startista käyntiin,...

Saapa nähdä mikä on tulevaisuus tuon kanssa.
 
Foxit sanoi:
Mikä on tuon huollon kilometriraja jolloin auto pitää viedä huoltoon viimeistään jos autolla tulee enemmän ajoa? Onko tuo huollon hinta joka vuosi vai onko ohjelmassa eri laajuisia huoltoja?

Sanoisin että huoltoväli oli 2 vuotta / 30 000 km.  Auto ei mulla ollut kuin n 56 tkm asti ja muistelen etten huollattanut kuin kerran. Mutta tää ihan vanhan miehen muistista lauottu.
 
lemmentalja sanoi:
Se on sitten ihan itsestä kiinni vaihtaako autoon 50tkm välein mielummin pallonivelen , vai moottorin/vaihdelaatikon. 😉
Niin tai sitten on niitäkin vaihtoehtoja ettei tarvitse vaihtaa kumpaakaan  ;)
 
Hyvä tarjoushan tuo on, itseäni on tuo Captur hieman houkuttanut ns. "järkiautoksi" kun sen Autoverkkokauppa.com:n #uusivuodeksi-kampanjasta hiljattain bongasin. Siellä ois 269€/kk hintaan 120-hummainen versio automaattilaatikolla ja Dynamique-varustelulla. Tuo Tokmanni-tarjoushan on melko karvalakki, lisäksi talvinakit joutuisi hommaamaan mikä ei tietysti Capturin rengaskoolla nyt mikään järkyttä kustannus tietenkään ole.
 
Hyvä tarjous on, eikä arvonalenemasta paljon tarvitse murehtia jos ostettu kauppakassikäyttöön tyyliin kilometrejä 5-10tkm/vuosi. Itsellä ei toistaiseksi moiselle tarvetta mutta luulisi että Rellun 4 vuoden takuu houkuttelisi ostajia? Veikkaan että tällainen kampe ei paljon arvoaan pudota 4 vuoden ja vaikka 50tkm aikana..veikkaan <2000€/vuosi tai jopa alle (=aika pirun halpaa autoilua).. 8)
 
Tokmannin Capturissa alkaa olemaan hinta kohdallaan! Uskomatonta, että Suomessakin jotain tällaista kampanjointia..

Kävin kesällä koeajamassa Capturin ja se oli kerrassaan miellyttävä peli. Jos olisin tuon hinta- ja kokoluokan autoa hankkimassa, niin olisi hyvin korkealla ehdokkaana.
 
Tokmanni myy alella ja Stockmann. Samoin Citymarket myy mammuttipäivillä Poloa tarjouksessa. Huomatkaa että Suomessa ei autoliikkeet halua antaa ja mainostaa isoja aleja. Alennukset annetaan toisen toimijan toimesta ettei hintamielikuvaan vahingossakaan tule aleleimaa ja autoliikkeiden välille synny hintakilpailua. Vain lippiksiä jaellaan v...rahaveijoille  8)
 
Viime kesänä oli tuommoinen Captur (tosin diesel ja tehdas-navi) rapean viikon vuokra-autona. Muistaakseni noin 1500 km rullailtiin Sloveniassa, Kroatiassa, Bosniassa ja Italiassa. Ainoat moitteet vaikeasti hahmotettavasta keulan pituudesta ja ratin alla olevasta, Rellu-sukuisista rekoistakin tutusta radion "säätöviiksestä". Tuo keulan hahmottaminen ja viiksi lienee kuitenkin opittavissa, jos enemmän olisi tullut ajettua. Peruutuskameran kuva ja ratin mukaan kääntyvät apuviivat olivat hyvät, kahden ihmisen kapsäkit sopi tavaratilaan välipohjan ollessa alhaalla, ajo-ominaisuuksissa ei moitittavaa (melu sisällä ihan ok, ei huojunut häiritsevästi, vaikka vähän korkeampi maavara, pysy hyvin suunnassa ja silloin kun ei pysynyt, niin ei pysynyt kukaan muukaan) ja ihan kohtuu ajassa tuo Captur kiihtyi 150 km/h mittarinopeuteen. Kulutus mielestäni oli ihmeen alhainen, ottaen huomioon, että aika pitkiä pätkiä (100-400 km kerralla) tuli ajettua motarilla 150 km/h asetettuna vakionopeudensäätimeen.

Että tämmönen mainospuhe autosta, jonka merkkistä en varmaan koskaan omilla rahoilla hanki. Reilusti enemmän tuossa kuitenkin oli positiivista, kuin negatiivista, joten ehkä omia arvoja olisi tarkasteltava uudemman kerran.
 
Koeajo on nyt sitten käyty. Itse en tosin ratissa ollut hetkeäkään, joten ajotuntumaa en juuri pysty kommentoimaan. Alusta oli mukavuuspainotteisesti viritetty, mutta ei tuntunut niin vetelältä kuin pelkäsin. 90-heppainen turbokone tuntui vuorostaan ainakin maantienopeuksiin asti riittävän pirteältä, mutta ripeäksi tuota en sanoisi. Jalkoihin ei jää ja se tuollaisen omistajalle varmasti kyllä riittääkin. Vaihteiden vaihtaminen oli kuulemma kevyttä ja helppoa. Rengasmelu hallitsi äänimaailmaa ja stereot tuossa tarjoupelissä ovat varsin kehnot, mutta toisaalta jos vertaa veljen vanhaan (vm. 2000-jotain) C3:een, niin molempien osalta mentäisiin kuitenkin parempaan suuntaan. Moottori oli varsin hiljaisen oloinen, eikä suhinoita vielä 80:ssä oikein kuulunut. Tilat olivat positiivinen yllätys, etenkin käsittämättömän ahtaalta tuntuneen halli-Clion jälkeen - siinä kun asetin pelkääjän paikalla penkin jalkojen puolesta sopivalle etäisyydelle tulipellistä, ottivat otsahiukset kiinni kattoverhoiluun ja penkin korkeussäätöä tuli pahasti ikävä (rahallahan tuon apparille taitaa kuitenkin saada). Capturissa riitti tilaa hatulle ja autoon saa muutenkin mukavasti mahtumaan neljä ainakin 170-senttistä aikuista, hansikaslokero olikin vetolaatikko ja tilavuudeltaan varsin reilu, takapenkkiä sai siirrettyä pituussuunnassa ja  lisäksi tavaratilan lattian sai säädettyä kahdelle korkeudelle, josta ylemmällä sai penkin kaatamalla pitkän tasaisen tilan. Tiloista löytyi kyllä pari miinustakin: Lisävarusteinen käsinoja sisältää ylimääräisen lokeron, mutta itse noja jää aivan liian alas. Mukitelineet olivat lisäksi varsin matalat, eivätkä näyttäneet siltä, että pitäisivät juuri mitään pystyssä (tämä huomio pätee tosin myös Kadjariin).

Kaiken kaikkiaan hintaluokassaan ihan pätevän oloinen peli, mutta hintaluokka kyllä tuntuu ja kuuluu.
 
Aikaa koeajolle ei ollut ylenpalttisesti ja siinä muiden asioiden tutkailun ja autosta keskustelun lomassa pääsi ihan kokonaan unohtumaan, että voisihan sitä itsekin edes pari minuuttia olla ratin takana. x)