https://yliteippaus.fi/

Renault Captur

winorloose sanoi:
Ok!

Renaultissa tehoja ei ole jostain syystä valjastettu suorituskyvyn hyväksi. Tuo kiihtyvyys on meinaan noilla tehoilla sanalla sanoen surkea.
0-100 veto on tosiaan aika kehno, kun jotakuinkin samantehoiselle (155 hp) bensamallille luvataan 8,6 sekuntia. Epäilen, että tuossa jotenkin vaikuttaa se, että plugin-Captur lähtee kerrotun mukaan aina sähköllä liikkeelle, eli näinköhän tietokone miettii hetken aikaa ennen kuin bensakone hyppää mukaan toimintaan.

Käytännön kiihtyvyys näyttäisi kuitenkin olevan ihan hyväksyttävällä tasolla. Kun vertaa 80-120km/h vetoa, 155 hp bensamallille luvataan 7,3 sekuntia ja plugarille 7,5 sekuntia.
 
Juu, en noita sen ihmeemmin verrannut. Muistan vaan kun omistin aikoinaan Alfa Giuliettan. Siinä oli tehoa 120hp ja kiihtyvyys 0...100km/h oli 9,3s.
 
Jotain "tarpeetonta" hitautta plugari-Capturin liikkeelle lähdössä on, koska 1000 metrin kiihdytyksessä bensa- ja plugarimallin erot on 29,6 vs. 31,6 sekuntia.
 
Clion tilalle tulee kaupunkikulkineeksi autoverkkokaupan Captur. Ei tosin hybridinä vaan perinteisellä voimalinjalla.
Hybridillä heitin pienen koeajolenkin ja varsin sivistynyt se oli kauppakassiksi. Suorituskyvyn mittaaminen oli mahdotonta teiden ollessa peilijäässä.mutta hyvin pysyin muiden perässä ilman sen kummempia temppuja  :) Moni asia hypännyt valovuoden eteenpäin verrattuna clioon.
Varusteita oli ihan tarpeeksi ja tolkuton muovisuus ei iskenyt silmään paitsi ovia katsoessa. ne ovat edelleen ämpärimuovia.
2-3 viikkoa niin pitäisi olla luovutus.
 
Uudessa Capturissa on varmaan paljon hyvää verrattuna edellisen sukupolven Clioon
 
JakeS sanoi:
Clion tilalle tulee kaupunkikulkineeksi autoverkkokaupan Captur.
2-3 viikkoa niin pitäisi olla luovutus.
Sama oli mulla, 2008 Hangossa ja parissa viikossa saivat myymälään.
Tuo auto vuodeksi on kätevä ja vuoden jälkeen jatkuu kuukausi kerrallaan, jos haluaa jatkaa, joustavaa.
 
2008 oli hävinnyt vaihtoehtojen joukosta samoin kuin C5 aircross joten vaihtoehdoiksi jäivät ainoastaan 308 ja captur. 308 on niin vanhan näköinen ja todellinen pappamalli joten päädyin capturiin.
Sähköhärveleitä mietin mutta muutama yhtälö jäi ratkaisematta niiden käyttökelpoisuuden kohdalla, joten valinta oli lopulta aika helppo.
 
Miten langaton lataus toimii käytännössä?  Riittääkö että laittaa puhelimen oikeaan paikkaan  ja vaatiiko jotakin erityistä puhelimelta vai onnistuuko se oneplus 7 puhelimella  ?
 
JakeS sanoi:
Miten langaton lataus toimii käytännössä?  Riittääkö että laittaa puhelimen oikeaan paikkaan  ja vaatiiko jotakin erityistä puhelimelta vai onnistuuko se oneplus 7 puhelimella ?

OP7 ei ole ladattavissa langattomasti.
 
Jaahas. Onhan se kumma kun vanhan lumianokian sai ladattua langattomasti.
Turha varuste siis.
 
JakeS sanoi:
Jaahas. Onhan se kumma kun vanhan lumianokian sai ladattua langattomasti.
Turha varuste siis.

Ei tainnut kyllä vakiona saada. Latauskuoret kyllä sai sellaiseen hommattua jolla onnistui, mutta sellaisia saa Oneenkin varmasti.
 
Itse 6 000 km nyt ajanut Capturilla ja ei ole suoranaisia ongelmia ollut. Infotainment pari kertaa häröillyt, vaihtanut itsekseen mittaristokielen ja USB-tikku jää joskus tunnistumatta. Korjaantuu kun ottaa tikun irti ja laittaa takaisin. Renufoorumilla osalla muista ollut ja jotain häröilyjä. Ilmeisesti se näkyy kun Easylink on järjestelmänä suht tuore.

Valoista mietin että jaksanko käydä tarkastuttamassa. Muutamaan kertaa on lyhyillä ajaessa vastaantulijat vilauttaneet pitkiä. Capturissa on kyllä hyvät valot, mutta onko niin hyvät että lyhyitä luullaan pitkiksi.

Tuo 1.3-litrainen on kyllä hyvä. Vääntöä riittää ja laatikko toimii hienosti
 
Tein viikko sitten kaupat Captur E-Techistä ja sain sen parin päivän päästä itelleni (esittelyauto). Kohta viikko kurvailtu ja niin paljon kuin Clio 5:sta pidinkin niin ei sitä kauhea ikävä ole enää kun Capturissa on kaikki Clion hyvät puolet ja sitten parannuksia siellä täällä sekä voimalinja plugarissa on oikein asiallinen omaan ajoon.
 
^ No nyt on kiva auto alla. Hyvä on myös värivalinta. Onnea Capturin kotiutukselle. Laitahan tallia Rellulle ja kuvia uutukaisesta.  :)
 
Jas halajaa päivitystä Easylinkiin, niin kannattaa valikosta kokeilla. Itselle ja joillekin muille Renufoorumilla on tullut ota-päivityksenä uusi softaversio.
 
Oma Captur kotiutui eilen. Jonkin aikaa sai penkkiä ja rattia väännellä, että sai ajoasennon mieleisekseen mutta onnistui se lopulta. Istuin on aika lättänä kuten cliossakin mutta sen kanssa oletettavasti pärjää. Ihan ok pelkällä polttomoottorilla ja silmääkin miellyttää enemmän kuin Clio.
Eilen tuli ajeltua pieni lenkki myrskyssä ja tuuli otti moottoritiellä aika voimakkaasti. Jäin myös miettimään, että onkohan jäänyt liikaa rengaspaineita. Täytyy tarkistaa kun ehtii ja jaksaa.

Saako tuota mittariston näkymää vaihdettua muualta kuin mysensen kautta laittamalla toisen ajoprofiilin ?
Navi sekoili ja ei meinannut löytää edes kotiin takaisin kun meidän kylän päätie jossa on ollut asfalttia ainakin 50 v oli navin mielestä hiekkatietä.
Muuten kyllä visuaalisesti ihan käyttökelpoinen navi vaikka ei minnekään löydä.
 

Liitteet

  • rellu.jpg
    rellu.jpg
    95,5 KB · Katsottu: 207
Rellulla pääsi 237 km kun syttyi jakarin kuva näyttöön ja ilmoitus laatikon p-asennon vikatilasta.
Taitaa olla autojeni ennätys tähän mennessä .
 
JakeS sanoi:
Rellulla pääsi 237 km kun syttyi jakarin kuva näyttöön ja ilmoitus laatikon p-asennon vikatilasta.
Taitaa olla autojeni ennätys tähän mennessä .

Oletkos siirrellyt autoa ilman turvavyötä? Se meinaan voi aiheuttaa seuraavaa:
"auton mittaristossa palaa Stop&Start varoitus, tai esim. uuden Capturin sähköisen vaihteensiirtäjän kohdalla P-asennon häiriö. Mikäli autoa siirretään useita kertoja siten, ettei turvavyö ole kiinni, mittaristoon voi tulla P-asennon tai Stop&Start asennon herja, koska turvavyötunnistin liittyy molempien toimintojen turvaominaisuuteen. Mikäli varoitus on syttynyt auton siirtelystä ilman turvavyötä, kyse ei ole viasta ja varoitus poistuu normaalilla käytöllä:

Poista kuljetustila
-> Kytke turvavyö
-> käynnistä moottori
-> aja yli 10km/h
-> Sammuta moottori
-> irrota turvavyö
-> seuraavalla käytöllä S&S pitäisi toimia, eikä enää herjaa P-asentoa.

Mikäli normaali käyttö ei poista varoitusta, auto on tutkittava tarkemmin."