https://tummennuskalvot.fi/

Renault Captur

monster sanoi:
Tokmanni myy alella ja Stockmann. Samoin Citymarket myy mammuttipäivillä Poloa tarjouksessa. Huomatkaa että Suomessa ei autoliikkeet halua antaa ja mainostaa isoja aleja. Alennukset annetaan toisen toimijan toimesta ettei hintamielikuvaan vahingossakaan tule aleleimaa ja autoliikkeiden välille synny hintakilpailua. Vain lippiksiä jaellaan v...rahaveijoille  8)

Tänään Tokmanni mainosti rellua radiossa, tarjouksessa olikin yllättävä rajoitus: max. 5kpl/talous 😂
 
Vielä jos ämpärikin laitettas kaupan päälle niin jono ei mahtuis enää sisälle.  :)
Ei ole kyllä pahan hintanen auto, ilmankos näitä alkaa näkymään päivittäin.
 
Karvis sanoi:
Tänään Tokmanni mainosti rellua radiossa, tarjouksessa olikin yllättävä rajoitus: max. 5kpl/talous 😂

Itseä nauratti tuo tokmannin mainoslehtinen. Captur mainoksen kohdalla luki pienellä alakulmassa, että pitää ostaa 20€ edestä kaupasta tavaraa saadakseen tuo "alennuskuponki" jolla saa auton tuohon 14k€ hintaan ostaa. 😁
 
^Hieno juttu, tarkoitus on mennä huomenna Tokmannille ostamaan vessa- ja talouspaperia, eiköhän siitä parikymppiä kerry. Sitten voisi heräteostona ostaa sen Capturin. En minä yhtä enempää tarvitse, kun vaimolla ei ole ajokorttia.
 
lemmentalja sanoi:
Itseä nauratti tuo tokmannin mainoslehtinen. Captur mainoksen kohdalla luki pienellä alakulmassa, että pitää ostaa 20€ edestä kaupasta tavaraa saadakseen tuo "alennuskuponki" jolla saa auton tuohon 14k€ hintaan ostaa. 😁

Varmaankin siksi, että kuponkeja päätyy siten vain tosimielellä oleville. Muutoinhan niitä mummotkin hamstraisivat ihan urakalla ilman aikomustakaan auton ostoon.
 
Vaarivanhus sanoi:
^Hieno juttu, tarkoitus on mennä huomenna Tokmannille ostamaan vessa- ja talouspaperia, eiköhän siitä parikymppiä kerry. Sitten voisi heräteostona ostaa sen Capturin. En minä yhtä enempää tarvitse, kun vaimolla ei ole ajokorttia.

Viimeksi oli tarjous papereista, 5 e säkki Serlaa ja 1 Kpl / talous. Joten ei saa vielä alennuskuponkia, tai sitten täytyy tehdä kahdelle kuitille.  ;D

Anteeksi OT.
 
pokkus sanoi:
Vaimo kävi tänään kaupassa. Nyt olisi neljän tonnin alekuponki tuossa keittiön pöydällä...

Todellista alea siinä lienee jotain kolmen tonnin luokkaa, ehkä jopa hieman alle. Ihan kelpo rabatti tietysti sekin.
 
Jetstar sanoi:
Viimeksi oli tarjous papereista, 5 e säkki Serlaa ja 1 Kpl / talous. Joten ei saa vielä alennuskuponkia, tai sitten täytyy tehdä kahdelle kuitille.  ;D

Anteeksi OT.
Ei ongelmaa, toki mennään emännän kanssa kassalle eri aikaan  8)

Kuin myös ot
 
Vähän pistää mietityttämään tuo autoverkkokaupan tarjous autosta vuodeksi. Captur 120-heppasella koneella ja automaatilla, mukaan kesä-ja talvirenkaat. 12 x 269e ja sopimuksen päätyttyä auto takaisin kauppaan tai esim. 12kk jatko samoilla ehdoilla. Eli maksamalla 3228 euroa vuodessa olisi alla uusi auto, siihen päälle vakuutus ja polttoaineet eikä muuta. 12kk jälkeen tekisi uuden sopparin vaikkapa jostain muusta autosta ja homma jatkuu. Ei tarvitsi koskaan huollattaa autoa, saati ostaa renkaita. Mitään ei saisi itselleen, mutta eipä olisi pääomaakaan kiinni autoissa.

Jos ostan tuollaisen tarjouksen Capturin itselleni ja maksan siitä rapiat 25000 euroa, niin minun kokemuksellani useammasta tuon hintaisesta uudesta autosta, hinta tulee alaspäin n. 3000 euroa/vuosi ensimmäiset pari vuotta, sitten hieman tasoittuu, mutta sanotaan nyt 5-6 vuoden ikäisenä tuollaisesta saa enää hädintuskin 10-11 kEuroa.

Maksamalla arvonaleneman verran vuodessa vuokraa auton käytöstä, ajelee koko ajan uudella takuunalaisella autolla, jota ei tarvitse koskaan huoltaa tai hankkia renkaita. Hmmm. Toki 15000 km vuosiraja on monelle este, mutta minulle se riittäisi, kun pitäisin halpaa pakua kakkoskiesinä. Tällä hetkellä pakuun tulee n. 12000 ja C1:een n. 6000 km/vuosi. Tuon C1:n myyntihinnalla ajelisin vuoden uudella Rellulla.

Jotenkin on alkanut itsellä itää ajatus, että tuota rahaa on aika älytöntä sitoa kuljetuskalustoon, jonka arvo laskee kuin lehmän häntä koko ajan. Tähän asti nuo yksityisleasingit ovat olleet aika takapuolesta isompine alku-ja loppuerineen, mutta tämä tyyli, että maksetaan vuosi kk-maksua ilman aikomustakaan lunastaa autoa itselle, alkaa vaikuttaa ensimmäiseltä järkevältä tämän tyylin tarjoukselta.
 
^Mulla on ollut yli 60 omaa autoa, joten sitä iloa on koettu jo tarpeeksi. Pidän myös puhtaista autoista, joten ei siinäkään mikään muuttuisi, pesisin joka tapauksessa. Eipä tarvitsisi toisaalta miettiä sitä, että auton arvo tippuu 10 euroa päivässä, ajoi sillä tai ei. Joko vuosi uusi, eri auto, lisää kokemuksia ilman jatkuvaa vääntöä välirahoista jne. Pistäähän tuo miettimään.
 
IC1970 sanoi:
Jos ostan tuollaisen tarjouksen Capturin itselleni ja maksan siitä rapiat 25000 euroa, niin minun kokemuksellani useammasta tuon hintaisesta uudesta autosta, hinta tulee alaspäin n. 3000 euroa/vuosi ensimmäiset pari vuotta, sitten hieman tasoittuu, mutta sanotaan nyt 5-6 vuoden ikäisenä tuollaisesta saa enää hädintuskin 10-11 kEuroa.

Niin tarjous Relluhan maksaa 14 000 euroa eikä suinkaan 25 000 euroa, jolloin 5-6 vuoden ikäisestä saatava kymppitonni alkaakin kuulostaa houkuttelevalta, vai mitä?
 
Autoverkkokaupan hinnat alkavat olemaan sillä tasolla, että tuollainen vuosisopimus on hyvinkin mahdollinen ratkaisu.

Itse ajattelen pidellä hevosia vielä sen verran, että katsotaan vuodenvaihteen yli, jolloin tulevat ulkomaiset liisarit ja vain käyttöajalta maksettava autovero. Johan on kumma, jos ei tuollaisen suosio nouse ja hinnat laske.

Autoverkkokauppa.comin takanakin oleva Bassadone on gibraltarilainen firma, joten sillekin on pelkkä muodollisuus pyörittää autoja Suomeen emoyhtiönsä nimissä.
 
Sgigge sanoi:
Niin tarjous Relluhan maksaa 14 000 euroa eikä suinkaan 25 000 euroa, jolloin 5-6 vuoden ikäisestä saatava kymppitonni alkaakin kuulostaa houkuttelevalta, vai mitä?

Puhumme varmaan eri asiasta. Autoverkkokaupan uusiautovuodeksi tarjousta vastaavan Capturin listahinta on 25290 euroa ja siinä ei ole mukana talvirenkaita. Siihen viittasin esimerkilläni. Tuota Autoverkkokaupan Rellu puoleen hintaan kamppista ei voi verrata, siinä on ne samat käsirahat ja isommat loppuerät, kuin kaikissa muissakin vastaavissa. Jos tiedät, mistä saa tuollaisen tomaatti-Capturin isommalla myllyllä 14000 euroon, niin kerro muillekin !
 
Uusimmassa AutoZeitungissa Captur oli selvittänyt 100 000 km kestotestin ilman mitään vikaa.
 
Tällaisella tuli ajeltua teneriffalla mäkiä ylös ja alas reilut 600 km. en ollut ennen tällaisesta edes kuullut...
Ihan kiva auto ja jotenkin persoonallisempi kuin esim Polo/Golf.
 
monster sanoi:
Captur taitaa olla euroopan myydyin pikku SUV. Suomessa ei kauppa käy...

Eikö Captureita kuitenkin näy melko paljon liikenteessä?

Trafin tilastojen mukaan Captur myi luokassaan melko hyvin viime vuonnakin:

Renault Captur 832 kpl

Dacia Duster 962 kpl
Opel Mokka 862 kpl
Nissan Juke 184 kpl
 
Nyt sais Laakkosen fiksudiilissä tälläisen 188€/kk 48kk sis talvirenkaat ja ilman käsirahaa,ei olisi kovin huono tarjous perheen kolmosautoksi
 
Kanarialla tälläsellä tuli kurvailtua viikko ja ajattelin etukäteen, että voi luoja mikä vekotin siellä odottelee...mutta lopulta oli pakko todeta, että tämä Rellu ei ollut ollenkaan hullumpi. Etenkin kun ottaa huomioon mitä laite maksaa uutena. Ymmärrän jos tätä myydään paljon maissa missä kelit ovat useimmiten helpompia kuin meillä.

Malli oli mopoin bensa = TCe 90 ja ainoa latistava tunne oli kun yli 100km/h nopeuksissa, ylämäet vaativat siirtymistä neloselle jotta marssivauhdin sai pysymään samana. Toisaalta 3 sylinterinen mylly piti veikeetä ääntä ja muistutti tietyssä kohtaa Warrea, joka sai hymyn huulille. Ajettavuudeltaan auto oli ok ja sillä oli ihan mukava kurvailla (rauhallisesti) vuoriston serpenttiinejä ylös ja alas. Sisältä moderni, jossa kaikki ihan kohdallaan + hyvät puhelimen/media liitännät musiikille. Itse sain myös 180cm pitkänä hyvän ajoasennon.

Ainoa mitä itse mietin, että miten se Rellun kestävyys mutta Nemos kirjoitti tuossa aikasemmin, että kestotestikin oli mennyt mallikkaasti. Mainio auto varmasti 2./3. autoksi tai jälkikasvulle.
 
Renaul Captur tce90 ollut alla muutaman sata km ja ihmetys vain jatkuu - onpa mukava matka kaveri -TODELLA.

Ei tunnut pinnat persuuksissa eikä lyö montut näpeille tahi selkään ja istunkin mukava matkalla.

Pitäisi vissiin käydä vaihtamassa tuo V90 kolmeen Capturiin, tai yksikin piisaisi, loput hillot voisi laittaa johonkin fiksumpaa.
 
E38 sanoi:
Kanarialla tälläsellä tuli kurvailtua viikko ja ajattelin etukäteen, että voi luoja mikä vekotin siellä odottelee...mutta lopulta oli pakko todeta, että tämä Rellu ei ollut ollenkaan hullumpi. Etenkin kun ottaa huomioon mitä laite maksaa uutena. Ymmärrän jos tätä myydään paljon maissa missä kelit ovat useimmiten helpompia kuin meillä.

Malli oli mopoin bensa = TCe 90 ja ainoa latistava tunne oli kun yli 100km/h nopeuksissa, ylämäet vaativat siirtymistä neloselle jotta marssivauhdin sai pysymään samana. Toisaalta 3 sylinterinen mylly piti veikeetä ääntä ja muistutti tietyssä kohtaa Warrea, joka sai hymyn huulille. Ajettavuudeltaan auto oli ok ja sillä oli ihan mukava kurvailla (rauhallisesti) vuoriston serpenttiinejä ylös ja alas. Sisältä moderni, jossa kaikki ihan kohdallaan + hyvät puhelimen/media liitännät musiikille. Itse sain myös 180cm pitkänä hyvän ajoasennon.

Ainoa mitä itse mietin, että miten se Rellun kestävyys mutta Nemos kirjoitti tuossa aikasemmin, että kestotestikin oli mennyt mallikkaasti. Mainio auto varmasti 2./3. autoksi tai jälkikasvulle.

Samat fiilikset jäi autosta viime jouluna Kanarialla, tosi näppärä city-auto eikä rengasmelu motarillakaan ollut kovin paha. Pari ensimmäistä päivää ihmettelin onko tämä tosiaan turbo-koneella kun oli niin pirun laiska, kaksi aikuista + kaksi lasta autossa kunnes hoksasin painaa ECO-nappia keskikonsolissa niin loputkin hevoset heräsivät :) ECO-tila piti siis ottaa pois päältä.
 
svalkein sanoi:
ECO-tila piti siis ottaa pois päältä.

Kas, sitä en edes huomannut koittaa, liekkö ollut oletuksena ollut pois päältä kun tuntui kulkevan ihan kivasti ja mielestäni vähällä.

Parin tankkauksen lasketulla kulutuksella 5,7l/100km ja 6,2l/100km - eikä ajo ollut mitään taloudellista ECOilua vaan motarilla +130km/h pitkiä pätkiä, samoin kaupunki pyöritystä about 1/4 vajaan parin tuhannen km matkasta.

Minusta moottori oli jopa parhaimmillaan motarilla 110-130km/h vauhdeissa, toki sitten kun kunnolla oli vastamäkeä, niin alkoi meno puutua parin aikaihmisen + matkatavarat kuormalla.

Kokolailla positiivinen kokemus - vakkarin kytkemistä lukuunottamatta - katkaisija typerästi käsijarrun alla jemmassa.