https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Rata-autoilu

Docw sanoi:
Nyt olisi viidelletoista nopeimmalle (ilmoittautujalle, radalla ei tarvitse olla nopea) oiva tilaisuus päästä kurvailemaan radalle heinäkuussa, kun Botniaring on varattu privaattisessiolle 10.7 klo 9-13. Päivän epistola sisältää radalla nautiskelun lisäksi rattoisaa rupattelua mukavien bensalenkkereiden kanssa, sekä muuta kypärät päässä ja vieras ratti kädessä tapahtuvaa kisailua. Illalla lämpiää luonnollisesti myös sauna.

Sessio ei ole hinnankirossa, kun touhulle on löytynyt joviaali mesenaatti, joka sponsoroi päivän touhuja.

Huudelkaapa tähän ketjuun ilmoittautumisia, tarkempaa tietoa päivän ohjelmasta sitten YV:llä.

Sori että kiirehdin mutta onko tästä tulossa tarkempaa viestiä osallistujille kohtapuolin, pitäisi saada vähän aikatauluasioita (+majoitus) suunniteltua.  :)
 
clima sanoi:
Sori että kiirehdin mutta onko tästä tulossa tarkempaa viestiä osallistujille kohtapuolin, pitäisi saada vähän aikatauluasioita (+majoitus) suunniteltua.  :)
On tulossa kunhan tässä ehditään, vähän on päässyt unohtumaan päivitykset :)

Majoitukseenkin varmaan tulee tarjolle ehdotuksia.
 
Docw sanoi:
On tulossa kunhan tässä ehditään, vähän on päässyt unohtumaan päivitykset :)

Yksityisviesti on nyt lähetetty ilmoittautuneille. Ilmoittelethan mikäli et saanut viestiä, koska inhimillinen erhe saattoi käydä kun yritin selata ilmoittautuneiden listan läpi o.t.o. :)
 
Viesti tuli, pahoittelut, että en pääsekkään enää paikalle. Tässä oli vähän hiljaista tässä ketjussa, niin meni vähän ohi tämä :(
 
Eipä mitään. Tiedostettiin kyllä, että ajankohta saattaa muodostua haastavaksi lomakauden keskellä. Pahoittelut että virallisemman viestin kanssa kesti luvattoman pitkään.
 
Ajolinjat ja jarrumerkit on nyt sovittu ja ensimmäiset ratailijat ovat vetäytyneet yöpuulle.

2251635e110187b132406b57dec00422.jpg
 
Voi veljet!

Olipahan hieno viikonloppureissu Pohjanmaalle ja Botniaringille. Järjestäjille ei muuta kuin iso käsi ja hatun noston paikka. Puitteet ja järjestelyt oli kyllä viimeisen päälle ja nyt on omakin moottorirata neitsyys viety. Kokemus oli kyllä sellainen että ihan varmasti pitää radalla käydä toistamiseen.

Hienoa oli myös tavata uusia foorumilaisia nimimerkkien takaa. Erityiskiitos climalle pienestä jännityksestä radalla  ;)
 
JNorr sanoi:
Voi veljet!

Olipahan hieno viikonloppureissu Pohjanmaalle ja Botniaringille.

Jovain meillä oli lystiä!

Minä ehdin jo alkaa muuntumisleikin karavaanariksi. Pitää jäsennellä ajatuksia sitten ajan kanssa.

JNorr sanoi:
Erityiskiitos climalle pienestä jännityksestä radalla  ;)

Nyt sitten tiedät sinäkin mikä on ”jarrumerkki” :D
 
JNorr sanoi:
Hienoa oli myös tavata uusia foorumilaisia nimimerkkien takaa. Erityiskiitos climalle pienestä jännityksestä radalla  ;)

;D Rata-ajo tarjoaa parhaimmillaan elämyksiä. ;)

Oli kyllä mahtavat rata-päivät niin radalla kuin erityisesti radan ulkopuolellakin. Täältäkin vielä iso kiitos järjestäjille!
Mukava porukka kruunasi kokonaisuuden.

Ensi kerralla sitten rohkeasti kaikki muutkin vähänkin rata-ajosta kiinnostuneet, kalusto ei tarvitse olla mitää ratapelejä vaan näissä kekkereissä voi omalla normiautolla turvallisesti kokeilla miten oma auto toimii.

Levyt ja palat menee Possusta vaihtoon, tämä oli odotettavaa kun olivat elinkaaren päässä. Onneksi kestivät ratasession melkein loppuun, kotimatkalla vinkuivat ja rahisivat kuin pientä sikaa olisi tapettu - maantienopeudessa peittyi rengasmelun ja radion alle mutta hiljaisissa nopeuksissa keltään ei jäänyt huomaamatta että ”Possu tuloo”. Saahan sen tarpeettoman huomion noinkin. 8)
 
Kotimatkalla mietiskelin, että ehkä koko päivän parasta antia oli nähdä kuinka JiiJiin pahnanpohjimmainen sai kyllä elämyksiä ihan koko rahalla :D Varmaan keräsi eniten kierroksia koko porukasta ja harva tenava saa privaattikäyttöön koko aktiviteettipuistoa :D

Muillekin vahva suositus ottaa muksut mukaan harrastuksiin!
 
Kiitoksia vaan miun ja pahnanpohjimmaisen puolesta. Juniori oli kyllä innoissaan ja kävi tyyppäämässä melkein kaikkien paikallaolleiden etupenkit. :D

Illasta oli hyvät löylyt vaikkakin nuppi tuli aavistuksen kipiäksi.  8)

Muoks, meillä homma jatkuu vielä teeman mukaisesti Powerparkissa.
 

Liitteet

  • 0AD03BE7-0F2F-4FAC-8C0D-B7444BEEE74E.png
    0AD03BE7-0F2F-4FAC-8C0D-B7444BEEE74E.png
    50,8 KB · Katsottu: 131
partasuti sanoi:
Kiitos onnistuneesta tapahtumasta ja mahdollisuudesta osallistua siihen. Yllä hieman kuvia sieltä ja alla videota itse radalta.

Kiitos kuvista! Minulta löytyy reilusti kuvia, laittelen kaikki jakoon osallisille ja myöhemmin muutaman esille myös tänne.
 
Mua pikkusen kiinnostaisi tietää käynnistyikö Jiijiillä polttomoottori ratakierroksella tai paljonko kulutus oli...  ;D

Eivaan... mukavannäköisiä kuvia, hauskaa voi olla menopelistä riippumatta. Mukava että homma maistui kaikille.

Huvittavaa sinänsä että kuvien perusteella isoimpia kiikkulautoja//korkeimpia autoja oli kisabemmi ja Beedron CLS... alustasarjan paikka? Etenkin climan Porschen kanssa samassa kuvassa CLS näyttää G-viritetyltä. Oikeestihan CLS ei ole missään nimessä liian korkea. :)
 
Botnia on suhteellisen nopea rata, teholla on merkitystä täällä ja helteellä laitteet jäähtyy aika hyvin verrattuna esim.Ahvenistoon.
 
Sehän noissa ratapäivissä on, että tuolla voi ajella ihan millä vehkeellä haluaa. Ajatuksena on ajaa omien fiilisten mukaan. Ei siellä tarvitse kaikilla olla kylän kirein rallimalli, eikä ideana ole ainoastaan tavoitella kierrosajoilla.

Toki sellaisiakin sessioita lienee joissa kilpaillaan niin kierrosajoilla, kalustolla kuin rannekelloillakin :rolleyes: Meillä oli kuitenkin mahdottoman hyvä porukka, kun tarjolla oli kokeneempien kyydityksiä ja ajolinjojen opastuksia. Lisäksi sekä Legendsiä, että rallibemaria pääsivät kaikki halukkaat kokeilemaan.

 
Docw sanoi:
Sehän noissa ratapäivissä on, että tuolla voi ajella ihan millä vehkeellä haluaa. Ajatuksena on ajaa omien fiilisten mukaan. Ei siellä tarvitse kaikilla olla kylän kirein rallimalli, eikä ideana ole ainoastaan tavoitella kierrosajoilla.

Todellakin voi sanoa että tämä on matalan kynnyksen ratapäivä. Kuten Docw edellä mainitsi niin ei tarvi ajaa kuin omaa ajoa. Kukaan ei kato kieroon tai odota yhtään mitään ajoit sitten nilkka suorana tai vaan fiilistelit että pääsi käymään radalla.

Tämä oli itsellekkin ensimmäinen kerta radalla ja oli erittäin mukavaa huomata että kaikki oli yhtä joukkoa ja apuja ja vinkkejä sai heti jos oli tarvis.
 
ConD sanoi:
Huvittavaa sinänsä että kuvien perusteella isoimpia kiikkulautoja//korkeimpia autoja oli kisabemmi ja Beedron CLS... alustasarjan paikka? Etenkin climan Porschen kanssa samassa kuvassa CLS näyttää G-viritetyltä. Oikeestihan CLS ei ole missään nimessä liian korkea. :)

Beedron CLS on kyllä melkoinen mörkö. Katsojien ei kyllä tarvitse telemetriatietoja tutkia mikäli haluaa tietää milloin kaasuläpät aukeaa. Sen kyllä näkee ja etenkin kuulee kauempaakin :D Kyllähän se näyttää korkealta, kun kaasu pohjassa taitaa olla takajouset pohjassa ja eturenkaat hyvä kun koskee maahan  ;D
 
ConD sanoi:
Mua pikkusen kiinnostaisi tietää käynnistyikö Jiijiillä polttomoottori ratakierroksella tai paljonko kulutus oli...  ;D

Eivaan...

Kyllähän tuossa selkeä loikka ylöspäin oli tapahtunut. Nappasin aamulla kuvan kun aattelin, että joku sitä kysyy kuitenkin ;D.

Rata-ajo kaasupohjassa ”power-mode” päällä tyhjensi myös akullisen virtaa. Paljoa ei ehtinyt generaatiojarrutus mukaan kun kerralla lämäsi pedaalin pohjaan asti niin mentiin kerrasta kitkajarruille.
 

Liitteet

  • B56AADDF-DFC9-4FD0-B8A1-323F30FFEF8A.png
    B56AADDF-DFC9-4FD0-B8A1-323F30FFEF8A.png
    36,1 KB · Katsottu: 175
Vähän liikkuvaa kuvaa päivän sessioista.

Alussa yhden kierroksen verran rataan tutustumista
2:35 alkaen kamera-autona seuraten JNorrin edesottamuksia (kartturina clima). Gopron kanssa saa muuten ajaa todella lähellä, että saa ollenkaan järkevää kuvaa  :-X
9:30 kohdilla JNorr jäi jäähdyttelemään ja otin yhden reipasvauhtisen kierroksen
14:30 Beedron (M3:n puikoissa) ja Legendsin perässä. Tässä alkoi tulla jo vähän hiki, että sai pidettyä kaksikon Gopron näkymässä :) Varsinkin kun olin laittanut kameran kuvailemaan Pirellin edesottamuksia.